مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هرآنچه برای تحصیل در نوااسکوشیا کانادا باید بدانید

هرآنچه برای تحصیل در نوااسکوشیا کانادا باید بدانید



فهرست عناوین

دانشگاه‌های برتر استان نوا اسکوشیا، کدام دانشگاه‌ها هستند؟

دانشگاه دالاهوسی (Dalhousie University)، واقع در مرکز استان، هالیفاکس، شناخته‌شده‌ترین دانشگاه استان است. دانشگاه دالاهوسی تمرکز فراگیر و میان‌رشته‌ای و ارتباطات محکم خود با جامعه‌ی پیرامونش را حفظ کرده است. در این دانشگاه، هم تحقیق و هم آموزش و هم ورزش، جایگاه محکمی دارد.

  • دوره‌‌های شاخص تحصیلی: پزشکی، مهندسی، حقوق، مدیریت، معماری، علوم، تجارت کشاورزی، هنر و علوم اجتماعی.

دانشگاه آکادیا (Acadia University) در ولفویل، مکان تنوع و اجتماع است. تقریباً 15 درصد دانشجویان این دانشگاه، خارجی هستند و تقریباً نیمی از دانشجویان آن، در خود دانشگاه زندگی می‌کنند. برای یک دانشگاه کوچک، آکادیا دوره‌‌های تحصیلی کم ندارد: این دانشگاه بیش از 200 دوره‌ی تحصیلی دارد. جمعیت این شهر کوچک در طول ترم زمانی که دانشجویان در کلاس‌ها حضور پیدا می‌کنند، دو برابر می‌شود.

  • دوره‌های شاخص تحصیلی: مدیریت بازرگانی، علوم کامپیوتر، علوم محیط‌زیست، موسیقی

دانشگاه سنت فرانسیس خاویر- که همچنین به‌عنوان 'St. FX' نیز شناخته می‌شود- اخیراً در نظرسنجی Maclean’s Student’s School، رتبه‌ی دوم کانادا را کسب کرد. این دانشگاه از نظر تحقیق، بسیار عالی عمل می‌کند و در جامعه‌ی پیرامونی خود نیز نقش مهمی دارد.

  • دوره‌های شاخص تحصیلی: مدیریت بازرگانی، تدریس، مهندسی، سیستم‌های اطلاعاتی، مطالعات موسیقی و موسیقی جاز.

کالج‌های برتر استان نوا اسکوشیا، کدام کالج‌ها هستند؟

کالج جامعه‌ی نوا اسکوشیا (NSCC)، یک موسسه‌ی آموزشی بزرگ در آموزش‌های فنی و کارآموزی است. این کالج دارای 13 پردیس و شش مرکز یادگیری در سراسر استان است و بیش از 25000 دانشجو دارد که جذب موسسات شناخته‌شده‌ی ملی همچون موسسه‌ی دریایی نوا اسکوشیا، دانشکده‌ی شیلات، انستیتوی هوایی و مرکز علوم جغرافیایی می‌شوند.

  • دوره‌های شاخص تحصیلی: فن‌آوری مهندسی ژئوماتیک، فن‌آوری اطلاعات، هنرهای رادیو و تلویزیون، طراحی گرافیک

کالج هنر و طراحی نوا اسکوشیا (NSCAD)، یک موسسه‌ی آموزشی عمدتاً استودیو محور است که تعداد دانشجویان آن، کمتر از 1000 دانشجوست. NSCAD اکنون همچون یک دانشگاه کامل است و دوره‌‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته‌های هنرهای زیبا، طراحی و تاریخ هنر برگزار می‌کند.

  • دوره‌های شاخص تحصیلی: طراحی بین‌رشته‌ای، هنرهای زیبا، تاریخ هنر و مطالعات انتقادی، منسوجات و مُد

کدام رشته‌های تحصیلی به‌ویژه در استان نوا اسکوشیا محبوب هستند؟

دوره‌های مهندسی و فن‌آوری اطلاعات در این استان محبوب هستند، چون منجر به استخدام در صنایع اصلی استان می‌شوند. دوره‌‌های هنر نیز جایگاه ویژه‌ای در استان نوا اسکوشیا دارند- این استان دارای سابقه‌ی قوی در زمینه‌ی هنر و صنایع دستی است و کالج هنر و طراحی نوا اسکوشیا، مکان مناسبی برای دانشجویان هنر است. علاوه بر دوره‌‌های فوق، موسسات سراسر استان نوا اسکوشیا، طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی را برگزار می‌کنند.

هزینه‌ی تحصیل دانشجویان خارجی در نوا اسکوشیا چقدر است؟

هزینه‌ی تحصیل دانشجویان خارجی، بسته به موسسه و دوره‌ی تحصیلی، متفاوت است. به‌عنوان یک تخمین تقریبی، دانشجویان خارجی در استان نوا اسکوشیا، باید انتظار داشته باشند سالانه حدود 10،000 دلار برای تحصیل و آموزش در یک کالج پرداخت کنند. دانشجویان خارجی همچنین باید انتظار داشته باشند سالانه بین 13000 تا 25000 دلار برای تحصیل در دوره‌های لیسانس بپردازند. شهریه‌ی مدرسه‌ی زبان و تحصیلات تکمیلی ممکن است تفاوت چشمگیری داشته باشد.

گزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و بیمه در استان نوا اسکوشیا کدام‌ها هستند؟

دانشجویان خارجی در کانادا باید قبل از آمدن به کانادا، پوشش خدمات بهداشت و درمان را خریداری کنند. در استان نوا اسکوشیا، دانشجویان معمولاً تحت پوشش برنامه‌های بیمه‌ی درمانی در کالج یا دانشگاه خود قرار می‌گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر، بهتر است به وب‌سایت موسسه‌ی مورد نظر خود مراجعه کنید.




متوسط هزینه‌ی زندگی ماهیانه دانشجویی در نوا اسکوشیا چقدر است؟

برای گرفتن مجوز تحصیل، یک دانشجوی خارجی باید نشان دهد که علاوه بر هزینه‌های تحصیل، 10000 دلار برای تامین هزینه‌های زندگی خود در استان نوا اسکوشیا دارد. این مبلغ معادل 833 دلار در ماه است. با توجه به اینکه هزینه‌ها ممکن است در این استان، به‌ویژه بین هالیفاکس و شهرهای کوچک متغیّر باشد، تخمین تقریبی از هزینه‌های زندگی در استان نوا اسکوشیا از این قرار است:

هزینه‌های زندگی در نوا اسکوشیا
مورد هزینهماهانه (تقریبی)سالانه (تقریبی)
اقامت (مشترک، خارج از دانشگاه)
570 دلار6،840 دلار
غذا250 دلار3000 دلار
لباس و پوشاک
150 دلار1800 دلار
تفریح و سرگرمی150 دلار1800 دلار
حمل و نقل (قیمت فردریکون)
70 دلار840 دلار
صورتحساب تلفن60 دلار720 دلار
اینترنت50 دلار600 دلار
هزینه‌ی خدمات عمومی100 دلار
1200 دلار
هزینه‌ی کل زندگی1400 دلار16،800 دلار

کدام کالج‌ها و دانشگاه‌ها در استان نوا اسکوشیا، دوره‌‌های تحصیل مهندسی برگزار می‌کنند؟

به‌عنوان یک دوره‌ی تحصیلی محبوب در کانادا، تحصیل در رشته‌ی مهندسی در چندین دانشگاه و کالج استان نوا اسکوشیا امکان‌پذیر است. دانشگاه دالاهوسی ده دوره‌‌ی مهندسی با تخصص‌هایی از جمله مهندسی متالورژی و معدن برگزار می‌کند. دانشگاه‌های آکادیا، سنت ‌فرانسیس خاویر، دانشگاه کیپ‌برتون و سایر دانشگاه‌ها نیز دوره‌های مهندسی برگزار می‌کنند. کالج جامعه‌ی نوا اسکوشیا، چهارده دوره‌ی فن‌آوری مهندسی در رشته‌‌های تخصصی مانند محیط زیست، معماری، ژئوماتیک و مهندسی برق دارد.

کدام کالج‌ها و دانشگاه‌ها در استان نوا اسکوشیا، دوره‌های فن‌آوری کامپیوتر برگزار می‌کنند؟

به‌عنوان یک دوره‌ی تحصیلی محبوب در کانادا، تحصیل در رشته‌ی کامپیوتر و دوره‌های تحصیلی مرتبط با آن، در بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های نوا اسکوشیا امکان‌پذیر است. دوره‌‌ی تکنیسین الکترونیک کامپیوتر کالج جامعه‌ی نوا اسکوشیا بسیار معروف است. دانشگاه دالاهوسی چهار دوره‌ی تحصیلی مرتبط با علوم کامپیوتر و مهندسی و همچنین انفورماتیک برگزار می‌کند. دپارتمان علوم کامپیوتر دانشگاه سنت فرانسیس خاویر پیوسته دوره‌های جدیدی مانند 'مشکلات اجتماعی در عصر اطلاعات' را از سال 2017 برگزار کرده است. دوره‌های کامپیوتر كارشناسی و كارشناسی ارشد دانشگاه آكادیا تخصص‌هایی را در رشته‌هایی مانند موبایل، ایجاد بازی و نرم‌افزار برگزار می‌کند.

کدام کالج‌ها و دانشگاه‌ها در استان نوا اسکوشیا، دوره‌‌های تحصیلی پرستاری برگزار می‌کنند؟

به‌عنوان یک دوره‌ی تحصیلی محبوب در کانادا، تحصیل در رشته‌ی پرستاری و دوره‌های بهداشت و درمان مرتبط با آن در بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های استان نوا اسکوشیا امکان‌پذیر است. کالج جامعه‌ی نوا اسکوشیا دارای یک دوره‌ی پرستاری عملی پرطرفدار و همچنین یک دوره‌‌ی ورود مجدد یک ساله با هدف به‌روزرسانی مهارت‌های دانشجویان به‌منظور بدست آوردن صلاحیت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک پرستار قانونی است. دوره‌ی پرستاری دانشگاه دالاهوسی که در پردیس‌های هالیفاکس و یارموث برگزار می‌شود، در صنعت بسیار مورد توجه است. از ژانویه‌ی سال 2017، دانشگاه سنت‌فرانسیس خاویر علاوه بر برگزاری دوره‌‌ی چهار ساله‌ی کارشناسی پرستاری و دوره‌ی پرستاری نیمه‌وقت، یک دوره‌‌ی پرستاری دو ساله‌ی سریع را نیز برگزار می‌کند.




چشم‌انداز اشتغال دانشجویان خارجی پس از فارغ‌التحصیلی در استان نوا اسکوشیا چگونه است؟

در سراسر استان، صنعت جهانگردی فرصت‌هایی را برای طیف وسیعی از مشاغل توریسم و تفریحی فراهم می‌کند. صنایع عمده در نوا اسکوشیا شامل کشاورزی، جنگلداری، استخراج گاز طبیعی، معدن و ماهیگیری است. هالیفاکس یک پایگاه مهم برای بخش مالی و همچنین صنعت هوافضاست- تولیدکننده‌ی موتورهای پرات و Whitney Canada و فرودگاه بین‌المللی هالیفاکس، هر دو برای اقتصاد مهم هستند. همچون کل کانادا، بخش مراقبت‌های بهداشت و درمان و خدمات اجتماعی، کارفرمای اصلی استان نوا اسکوشیا هستند.

آب و هوا در نوا اسکوشیا چگونه است؟

نوا اسکوشیا دارای آب و هوای معتدلی است و دمای هوا نسبت به سایر مناطق کانادا از شدت کمتری برخوردار است. دمای زمستان غالباً زیر دمای یخبندان است و دمای تابستان معمولاً در میانه‌ی بیست سانتیگراد باقی می‌ماند. این استان همچنین می‌تواند در معرض تغییرات ناگهانی آب و هوا و دما قرار بگیرد و در برخی مناطق، شاهد مه‌آلودگی مکرر است. اقلیمی که استان را احاطه کرده، آب و هوا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تحصیل در استان نوا اسکوشیا، چه مزایایی دارد؟

نوا اسکوشیا بالاترین سرانه‌ی دانشگاه را در کانادا دارد. بنابراین، زندگی دانشجویی در این استان، پُر جنب و جوش است. حتی شهرهای کوچکی مانند ولفویل (جاییکه دانشگاه آکادیا در آن واقع شده) و آنتیگونیش (محل قرار گرفتن دانشگاه سنت فرانسیس خاویر)، فعالیت‌ها و خدمات زیادی را به دانشجویان ارائه می‌دهند. بر حسب میزان رضایت دانشجویان، دانشگاه‌های نوا اسکوشیا رتبه‌های بالایی دارند. طبق رتبه‌بندی Maclean’s Magazine در سال 2016، دانشگاه کیپ برتون در رتبه‌ی 15، دانشگاه سنت ماری در رتبه‌ی 9، دانشگاه مونت سنت وینسنت در رتبه‌ی 5، دانشگاه آکادیا در رتبه‌ی 4 و دانشگاه سنت فرانسیس خاویر در رتبه‌ی دوم برحسب رضایت دانشجویان قرار دارند.

بزرگترین شهرها و نواحی استان نوا اسکوشیا، کدام شهرها هستند؟

نوا اسکوشیا استانی متشکل از شهرها و جوامع کوچک است. هالیفاکس با جمعیتی بیش از 390،000 نفر، بزرگترین شهر استان و مرکز اصلی آن به‌حساب می‌آید. شهرها و مناطق بزرگ بعدی شامل کیپ‌برتون با 97،000 نفر و Truro با 12،000 نفر است. بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های استان نوا اسکوشیا، در شهرهای کوچک سه تا پنج هزار نفری واقع شده‌اند و جمعیت این شهرها می‌تواند در طول ترم زمانی‌که دانشجویان سر کلاس‌ها هستند، دو برابر شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: