مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه براک کانادا در مقطع کارشناسی برای دانشجویان خارجی در سال 2021

دانشگاه براک کانادا در مقطع کارشناسی برای دانشجویان خارجی در سال 2021

فاند و بورسیه تحصیلی (اسکالرشیپ) هر دو کمک هزینه تحصیلی محسوب می شوند اما تفاوت های اساسی دارند. فاند براساس نیاز دانشجو اعطا می شود. اصطلاحاً Need-based است. درآمد خانوادگی دانشجو و همینطور کشوری که در آن زندگی می کند حائز اهمیت است. در حالی که بورسیه تحصیلی بر اساس شایستگی دانشجو می باشد، چه در زمینه علمی، چه فرهنگی و چه ورزشی. پس Merit-based است. اگر می خواهید بورسیه تحصیلی بگیرید حتماً باید یک CV- Curriculum Vitae قوی ارائه نمایید. رزومه قوی شامل تألیف کتاب و مقاله (isi)، معدل بالا، اختراع، نمره زبان خوب، توصیه نامه و جوایز داخلی و خارجی در زمینه های علمی، هنری و ورزشی است. بورسیه تحصیلی مختص دانشجویان است. فاند علاوه بر دانشجوها به مراکز علمی تحقیقاتی هم تعلق می گیرد. بورسیه تحصیلی بیشتر توسط نهادهای خیریه، بنیادها و افراد نیکوکار اعطا می شود، در حالی که فاند توسط دانشگاه و دولت ها اعطا می شود. متقاضیان کمک هزینه تحصیلی باید شرایط بورسیه تحصیلی کانادا را داشته باشند تا در نهایت بتوانند تحصیل ارزان در کانادا داشته باشند و با اخذ ویزای تحصیلی وارد کانادا شوند. کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی انواع مختلفی دارند که معمولأ از دانشگاه ها یا مؤسسات خصوصی برای دانشجویان ممتاز و با استعداد در نظر گرفته می شود. معمولا برای اخذ بورسیه تحصیلی یا  fellowship داشتن توصیه نامه، مدرک GRE و معدل دانشجو اهمیت دارد. به طور کلی شرایط ورود تحصیلی به کانادا دو موضوع ذیل می باشد:

اولین موضوع پذیرش (Admission) از سوی یک مرکز آموزشی نظیر مدرسه، دانشگاه و یا کالج می باشد که برای دریافت کمک هزینه تحصیلی شخص باید دارای صلاحیت کافی برای اخذ بورسیه مورد نظر باشد. موضوع دیگر اخذ ویزای تحصیلی کانادا می باشد.

اگر متقاضیان شرایط اشاره شده را نداشته باشند نمی توانند از طریق تحصیل به کانادا مهاجرت کنند. به خصوص در مدت اخیر که سفارت و کنسولگری این کشور کمی سخت گیرانه تر رفتار می کند. از این رو اگر می خواهید به اقامت کانادا دست پیدا کنید و تنها می خواهید از طریق بورسیه تحصیلی، پذیرش یکی از مراکز آموزشی این کشور را اخذ نمایید باید از شرایط بورسیه تحصیلی کانادا اطلاع کافی داشته باشید. دلیل سخت گیری های اخیر در خصوص ویزای تحصیلی کانادا عدم ادامه تحصیل توسط دانشجویانی بوده است که ویزا اخذ نموده اند و وارد این کشور شده اند و به جای تحصیل درخواست پناهندگی داده اند. شرایط بورسیه تحصیل در کانادا مانند اغلب کشورها به شرایط و سوابق تحصیلی دانشجو بستگی دارد. 3 نوع بورسیه تحصیلی کانادا عبارتند از اسکالرشیپ (Scholarship)، گرنتس(Grants) و فاند (Fund). در ادامه این مقاله تفاوت ها و شرایط بورسیه تحصیل در کانادا، را بررسی می کنیم.

فول فاند به چه معنی است؟

برای بررسی شرایط بورسیه تحصیلی و Fund لازم است اول تعریف هر کدام را بدانیم. فول فاند یعنی تمام هزینه های تحصیل پرداخت می شود. شهریه، هزینه های زندگی و هر آنچه ممکن است شما بخواهید به طور کامل پرداخت می شود. فول فاند پرداخت شهریه ی تحصیل و همچنین پرداخت وجهی به دانشجو برای گذران زندگی دانشجویی است. این بدان معناست که هر زمان که از هر سازمانی بطور کامل شهریه دریافت کرده و یا هزینه های کل تحصیلات خود را دریافت کنید، بورسیه کامل می شوید. فول فاند به اين معناست كه سازمان يا دانشگاهی كه بورسيه تحصيلی ارائه مي دهد، تمام هزينه های مربوط به تحصيل شما را از قبيل هزينه ی درخواست، بلیط هوايی، هزينه های زندگی، هزينه ی دانشگاه و هزينه ی ماهانه و هزينه ی تحقيقات را تحت پوشش قرار می دهد.

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا و شرایط اخذ آن

سالیانه متقاضیان زیادی برای تحصیل در کانادا به همراه بورسیه تحصیلی اقدام می نمایند که به دلیل ظرفیت محدود اعطای بورسیه، همه ی آن ها موفق به اخذ بورسیه نمی شوند. دانشجو می بایست شرایط خاصی را داشته باشد تا بتواند رضایت دانشگاه و مرکز آموزشی مورد نظرش را جلب نماید که به وی بورسیه اعطا کند. شرایط بورسیه ی تحصیل در کانادا به نوع بورسیه وابسته است. به محض برخورد نام بورسیه واژه هایی که به ذهن متقاضیان سوق می کند عبارتند از Scholarships ,grants ,fund که مدل های مختلف بورسیه تحصیل در کانادا هستند. Scholarships بر پایه شرایط تحصیلی متقاضیان می باشد که توسط منابع دولتی یا شرکت های خصوصی یا دانشگاه ها عرضه می گردد که این قبیل اسکالرشیپ ها اصطلاحا فلوشیپ fellowship هم نامیده می شود. در اسکالرشیپ یا فلوشیپ معدل دانشجو در مقاطع پیشین، مدرک زبان و تحقیقات و سوابق پژوهشی مانند مقاله اهمیت دارد. متقاضی می بایست برای گرفتن این بورسیه ی تحصیلی کانادا، مدارک علمی مانند معدل بالا، مقاله، نمره زبان انگلیسی یا GRE بررسی می شوند. 

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی

اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس کمی سخت تر از سایر مقاطع تحصیلی است. بهترین راه اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس این است که ابتدا با اخذ پذیرش تحصیلی وارد کانادا شوید و پس از یک یا دو ترم تحصیلی با ارائه نمرات و وضعیت تحصیلی مناسب، برای اخذ بورسیه ی تحصیلی اقدام کنید. مبلغ بورسیه ی اعطایی در مقطع لیسانس بین 2 تا 5 هزار دلار کانادا برای دانشجویان بین المللی و 2 تا 9 هزار دلار کانادا برای دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های کانادا می باشد.




شرایط بورسیه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد مستلزم داشتن رزومه ی علمی قوی، مقالات و پژوهش های بین المللی، نمره زبان بالا، سن مناسب، داشتن توصیه نامه از اساتید برجسته دانشگاه و گاها مدرک GRE است. این بورسیه ها به صورت علمی- تحقیقاتی بوده و دانشگاه مورد نظر مبلغی را به عنوان بورسیه در ازای فعالیت های علمی و تحقیقاتی دانشجو، برای دانشگاه در طول تحصیل، به وی ارائه می نماید. این بورسیه ها در حدود 14 هزار دلار کانادا هستند.

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا در مقطع دکترا

بورسیه های ارائه شده در مقطع دکترا در کانادا به صورت دستیار آموزشی و دستیار تحقیقاتی ارائه می شوند. دانشجو بسته به میل خود و نوع بورسیه می تواند در ازای مبلغی که برای بورسیه و تحصیل رایگان دریافت می کند، به تدریس در دانشگاه و یا انجام تحقیقات و فعالیت های علمی تا پایان مدت تحصیل مشغول شود که نوع دوم بیشتر برای دانشجویان رشته های فنی و علوم پایه است. این بورسیه ها مبالغی تا 18 هزار دلار کانادا را پوشش می دهند.

دانشگاه براک کانادا در مقطع کارشناسی برای دانشجویان خارجی در سال 2021

دانشگاه براک کانادا بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه را دارند، ارایه می کند. دانشگاه براک یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در سنت کاتارینز ، انتاریو ، کانادا است. این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه ها را در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد از جمله مدارک حرفه ای ارائه می دهد. این دانشگاه، پنجمین دانشگاه بزرگ کانادا است.

مهلت تقاضا برای بورسیه دانشگاه براک کانادا 

18 ژانویه 2021 / 29 دی 1399.

مقطع بورسیه دانشگاه براک کانادا 

این بورسیه برای مقطع کارشناسی (Undergraduate) ارائه می شود.

موضوع بورسیه دانشگاه براک کانادا 

بورسیه جهت تحصیل در کلیه رشته های این دانشگاه ارایه شده است.

ارزش بورسیه دانشگاه براک کانادا  

پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان.

ملیت مجاز به دریافت بورسیه دانشگاه براک کانادا 

دانشجویان کشورهای سراسر دنیا می توانند برای این بورسیه تقاضا دهند.

محل تحصیل دانشگاه براک کانادا 

دانشگاه براک کانادا محل تحصیل برای این بورسیه می باشد.




شرایط لازم برای دریافت بورسیه دانشگاه براک کانادا

  • دارا بودن مهارت زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل)؛
  • باید دانشجو خارجی باشید؛
  • باید از این دانشگاه پذیرش اخذ کرده باشید؛
  • دارا بودن معدل و نمرات خوب تحصیلی؛
  • دارا بودن دیپلم؛

مدارک مورد نیاز برای دانشگاه براک کانادا 

  • ارایه ریزنمرات و مدارک تحصیلی؛
  • ارایه رزومه یا CV؛
  • ارایه انگیزه نامه؛

شیوه اپلای و تقاضا برای بورسیه دانشگاه براک کانادا

برای این بورسیه ابتدا باید برای یک دانشگاه اروپایی اپلای کرده باشید و سپس می توانید برای این بورسیه به دانشگاه تقاضا دهید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: