مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورسیه دانشگاه اِی اَند اِم تگزاس آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

بورسیه دانشگاه اِی اَند اِم تگزاس آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

ایالات متحده‌ی آمریکا فقط بزرگترین و محبوب ‌ترین مقصد تحصیلی برای داوطلبان دوره‌ی دکترا در جهان نیست، بلکه یکی از منحصربه ‌فرد ترین کشورها در زمنیه ی تحصیل محسوب می‌شود. رویکرد ایالات متحده‌ی آمریکا به تحصیلات تکمیلی، با رویکرد بریتانیا و کشورهای اروپایی تفاوت‌های اساسی دارد و شامل دوره‌‌های آموزش ساختاری است که در کنار تحقیقات مستقل، آموزش‌های جامعی ارائه می‌دهد. این ویژگی‌های منحصربه‌ فرد، جذابیت تحصیل در آمریکا را افزایش داده است (به هر حال، حضور ده‌ها هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این کشور، نمی‌تواند اشتباه باشد). اما این مسئله همچنین می‌تواند منجر به برخی سوءتفاهم‌ها نیز شود- به ‌ویژه وقتی بحث به هزینه‌ها و بورسیه‌های تحصیلی می‌رسد. تصمیم‌ گیری در مورد تحصیل در ایالات متحده سخت است چون گزینه‌های خیلی زیادی وجود دارد. فکر کردیم شاید دوست داشته باشید بدانید که طبق آمار سال 2021 Times Higher Education World University Rankings دانشگاه‌های برتر در ایالات متحده کدام دانشگاه‌ها هستند. صد و هشت و یک دانشگاه و کالج ایالات متحده در بین بهترین‌ها هستند و هر وقت بخواهید در ایالات متحده تحصیل کنید همیشه یک گزینه ی برتر در دسترس شما است. تقریباً تمام ایالت‌ها و 130 شهر در فهرست دانشگاه‌های برتر قرار دارند. ایالت کالیفرنیا با داشتن 15 دانشگاه دارای بیشترین تعداد است. نیویورک با 13، تگزاس با 12 و ماساچوست با 10 دانشگاه در رده‌های بعدی قرار دارند. دانشگاه‌های برتر در این رنکینگ در این ایالت‌‌ها متمرکز هستند و به داشتن فرصت‌های تحصیلی در مقاطع بالا معروف هستند. پنج دانشگاه برتر در کالیفرنیا و ماساچوست قرار دارند.

در واقع، معمول است که دانشگاه‌های آمریکا بودجه‌ای را برای تحصیل دانشجویان خود تامین کنند و نسبتاً نادر است که خود دانشجویان بتوانند در دوره‌‌های تحصیلات تکمیلی، فقط به منابع مالی خود تکیه کنند. قیمت ظاهری مقطع دکترا در آمریکا، ممکن است بالا به‌نظر برسد، اما احتمالاً قیمتی نیست که در آخر پرداخت خواهید کرد. بورسیه‌های تحصیلی، انواع مختلفی در آمریکا دارد. بورسیه‌های تحصیلی 'Full-Ride' هزینه‌های زندگی و سایر هزینه‌ها را پوشش می‌دهند. از دیگر گزینه‌های معمول، می‌توان به تخفیف بخشی از هزینه‌ها یا معافیت کامل از پرداخت هزینه‌ها اشاره کرد. در کل، بورسیه‌ی دانشگاه‌های خصوصی بیشتر از دانشگاه‌های دولتی است (البته هزینه‌های تحصیل بالاتری نیز خواهند داشت). شما می‌توانید با برخی از بورسیه‌های دکترا با استفاده از ابزار رسمی طراحی شده توسط وزارت آموزش ایالات متحده‌ی آمریکا آشنا شوید. هر چند این نتایج کامل نیستند. شما حتماً باید با دانشگاه مورد نظر خود نیز مشورت کنید. دانشگاه‌های آمریکا به گران بودن شهرت دارند و هزینه‌های اولیه‌ی مقطع دکترا می‌تواند این مسئله را تائید کند. اما این همه‌ی ماجرا نیست. در واقع، بسیاری از موسسات به دانشجویان بورسیه‌ی تحصیلی به‌صورت کمک هزینه یا موقعیت استادیاری می‌دهند.

بورسیه تحصیلی آمریکا و شرایط اخذ آن

بر هیچ کسی پوشیده نیست که ایالات متحده آمریکا یکی از گران ترین کشورها برای تحصیل در مقاطع عالی است، بنابراین اخذ بورسیه آمریکا یکی از روش های تسهیل کننده این امر می باشد. تفاوت بورسیه با حمایت مالی در آن است که پس از دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا نیازی به باز گرداندن مبلغی نیست. بورسیه هایی که به دانشجویان بین المللی تعلق می گیرد متفاوت از بورسیه دانشجویان آمریکایی است. یکی از شروط اصلی و مهم جهت مهاجرت تحصیلی به آمریکا و تحصیل در آمریکا داشتن قبولی آزمون های ACT و یا  SAT است. بسته به نوع دانشگاه و شرایط تحصیلی و نوع بورسیه ای که قصد اخذ آن را دارید، می توانید در یکی از دو آزمون فوق شرکت نمایید. سوالات آزمون SAT در سه بخش ریاضی، درک مطلب و نگارش و با نمره حداکثر 800 در هر بخش برگزار می گردد. آزمون ACT نیز یکی از دیگر آزمون ها جهت اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی آمریکا می باشد. ساختار این آزمون به این شکل است که از چهار بخش تستی تشکیل شده و این بخش ها شامل زبان انگلیسی، ریاضیات، روخوانی و تحلیل علمی می باشد. آزمون ACT هم چنین دارای یک بخش نگارشی است که اختیاری است و از نگارش آزمون GRE بسیار آسان تر است. از دیگر شروط و معیار های اصلی جهت اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا داشتن معدل بالا، مدرک زبان معتبر با نمره بالا، داشتن استعداد های فردی، نیاز مالی و یا مجموعه ای از کل این موارد می باشد.




بورسیه تحصیلی آمریکا و مدارک مورد نیاز

اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا همانند اخذ پذیرش دانشگاه های آمریکا اهمیت دارد. همان طور که پیش تر گفته شد دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا نیازمند دارا بودن شرایطی از قبیل دارا بودن معدل بالا و عملکرد عالی تحصیلی است. یکی از مهم ترین چیزهایی که باید حتما در نظر بگیرید این است که قبل از درخواست بورسیه با یکی از مشاورین دانشگاه موردنظر ارتباط برقرار کرده و به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنید.

برخی از مدارکی که جهت اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا مورد نیاز است همان مدارکی است که در زمان درخواست پذیرش کارشناسی یا کارشناسی ارشد از شما درخواست می شود. مدارک مورد نیاز جهت درخواست بورسیه تحصیلی آمریکا عبارتند از:

  • فرم پر شده درخواست بورسیه تحصیلی؛
  • کپی پاسپورت؛
  • کپی دیپلم؛
  • مدرک زبان انگلیسی (برای انگلیسی: آیلتس، تافل، کمبریج/ برای اسپانیایی: DELE / فرانسوی: DELF یا DALF / آلمانی:  DSH، TestDaf، OSD، telc)؛
  • انگیزه نامه؛
  • توصیه نامه؛
  • فرم CV یا رزومه؛
  • نمرات آزمون استاندارد ( SAT، ACT،GRE ،GMAT)؛

اسناد اضافی که ممکن است درخواست شود شامل:

  • مقاله؛
  • نمونه کار؛
  • اطلاعات مالی والدین از جمله درآمد مالیاتی؛
  • دریافت مشاوره رایگان پزشکی؛

لازم به ذکر است که تمامی مدارک پیش از ارسال باید به زبان انگلیسی ترجمه رسمی شوند.

بورسیه تحصیلی آمریکا و ویزای آن

پس از اخذ پذیرش همراه با بورسیه تحصیلی آمریکا فرد متقاضی نیازمند اخذ ویزای تحصیلی آمریکا است. ویزای تحصیلی آمریکا بسته به نوع کالج و دانشگاه و یا دوره تحصیلی به دو نوع F و M تقسیم می شود. شخص در ابتدا باید فرم درخواست آنلاین ویزا با نام DS-160 را تکمیل نموده و از صفحه تایید فرم درخواست جهت مصاحبه حضوری پرینت بگیرد. برای افراد در سنین 79- 14 سال انجام مصاحبه حضوری در سفارت کشور مبدا جزو الزامات است. از آنجاییکه آمریکا در ایران سفارتی ندارد متقاضیان می توانند برای انجام امر مصاحبه به کشور های اطراف مانند امارات، ترکیه و … مراجعه نمایند.

سایر مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی آمریکا عبارت است از:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه انقضا؛
  • تاییدیه فرم درخواست DS-160؛
  • رسید پرداخت هزینه درخواست؛
  • عکس که هنگام تکمیل فرم آنلاین باید آپلود شود؛
  • تکمیل فرم I-20؛

از آنجا که پروسه ویزاهای آمریکا subjective است، یعنی نظر افسر ویزا در مورد ردی یا قبولی پرونده تاثیر صد در صدی دارد، بنابراین نمی توان حتی با داشتن شرایط کاملا مطلوب امکان دریافت ویزا را حتمی دانست. در مورد ویزاهای دانشجویی احتمال درخواست مدارک زیر نیز وجود دارد:

  • آمادگی تحصیلی فرد مانند: رونوشت ها، دیپلم ها و مدارک تحصیلی؛
  • نمرات آزمون های استاندارد مورد نیاز مدارس آمریکا؛
  • هدف و قصد فرد پس از اتمام تحصیلات؛
  • تمکن مالی؛

بورسیه دانشگاه اِی اَند اِم تگزاس آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در سال 2021

دانشگاه اِی اَند اِم تگزاس آمریکا بورسیه بین المللی صلح خود را برای دانشجویان خارجی علاقه مند به ادامه تحصیل در این دانشگاه در سال تحصیلی 2021-2022 ارایه می کند. صندوق آموزشی صلح بورسیه ای است برای زنان منتخب سایر کشورها که امکان گذراندن تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده و کانادا فراهم می کند.

دانشگاه A&M تگزاس که در سال 1879 تاسیس شد، اولین موسسه عمومی آموزش عالی در تگزاس است. این دانشگاه مقاطع کارشناسی، کاردانی، کارشناسی ارشد، دکتر و پست داک را ارائه می دهد.

مهلت تقاضا برای بورسیه دانشگاه اِی اَند اِم تگزاس آمریکا

1 مارس 2021 / 11 اسفند 1399.

مقطع بورسیه دانشگاه اِی اَند اِم تگزاس آمریکا

این بورسیه برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری (Graduate) ارائه می شود.

موضوع بورسیه دانشگاه اِی اَند اِم تگزاس آمریکا

بورسیه جهت تحصیل در همه رشته های دانشگاه های امریکا و کانادا ارایه شده است.

ارزش بورسیه دانشگاه اِی اَند اِم تگزاس آمریکا

معاف از پرداخت شهریه دانشگاه.

ملیت مجاز برای دریافت بورسیه دانشگاه اِی اَند اِم تگزاس آمریکا

دانشجویان کشورهای سراسر دنیا می توانند برای این بورسیه تقاضا دهند.

محل بورسیه دانشگاه اِی اَند اِم تگزاس آمریکا

کلیه دانشگاه های آمریکا و کانادا محل تحصیل می باشد.




شرایط لازم برای دریافت دانشگاه اِی اَند اِم تگزاس آمریکا

  • دارا بودن مهارت زبان انگلیسی ( آیلتس یا تافل)؛
  • دارا بودن شرایط عمومی ورود به دانشگاه؛
  • باید دانشجو خارجی باشید؛
  • باید از این دانشگاه پذیرش اخذ کرده باشید؛
  • دارا بودن پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از یکی از دانشگاه های آمریکا یا کانادا؛

مدارک مورد نیاز برای دریافت دانشگاه اِی اَند اِم تگزاس آمریکا

  • ارایه ریزنمرات و مدارک تحصیلی؛
  • ارایه رزومه یا CV؛
  • ارایه انگیزه نامه؛
  • ارایه توصیه نامه؛
  • ارایه لیست مقالات؛

شیوه اپلای و تقاضا برای بورسیه دانشگاه اِی اَند اِم تگزاس آمریکا

برای این بورسیه ابتدا باید از یک دانشگاه در کانادا یا آمریکا پذیرش اخذ کرده باشید و به صورت آنلاین تقاضا خود را برای بورسیه ارسال کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا
هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا

در این مقاله، ما تخمینی از هزینه‌های زندگی و تحصیل در استرالیا را برای‌تان محاسبه کرده‌ایم. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های ارزان قیمت انگلستان برای دانشجویان بین المللی (بخش اول)
دانشگاه های ارزان قیمت انگلستان برای دانشجویان بین المللی (بخش اول)

تحصیل در بریتانیا هزینه‌ی بالایی دارد. برخی دانشجویان ممکن است رویای تحصیل و کسب مدرک از دانشگاهی در بریتانیا را داشته باشند، اما همچنان در جستجوی بهترین انتخاب، بر حسب مسائل مالی هستند. در بریتانیا، دانشگاه‌های زیادی وجود دارد که هر کدام، هزینه‌های تحصیلی ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: