مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل تربیت بدنی در ترکیه

تحصیل تربیت بدنی در ترکیه

کنجکاوی‌برانگیز، خیره‌کننده و کاملاً متفاوت: این‌ها تنها چند کلمه‌ای هستند که می‌توان برای تحصیل در ترکیه، از آن‌ها استفاده کرد. به‌عنوان محل تلاقی تمدن شرق و غرب، ترکیه مقصد مناسبی، چه برای تحصیلات و چه برای تعطیلات و تفریح است. این حقیقت که ترکیه نزدیک به اروپا و آسیا قرار دارد، تحصیل در این کشور را به انتخاب مناسبی برای خیلی از دانشجویان خارجی تبدیل کرده است. اما برای حضور در دانشگاهی در ترکیه، چند گام وجود دارد که باید آن‌ها را انجام دهید:

گام 1: دوره و دانشگاه مناسب خود را پیدا کنید.

گام 2: از شرایط پذیرش و مدارک مورد نیاز برای ارائه‌ی درخواست خود، آگاه باشید.

گام 3: درخواست دهید و منتظر پاسخ درخواست خود، از سوی دانشگاه‌تان بمانید

گام 4: درخواست صدور ویزای دانشجویی خود را در ترکیه ارائه دهید

گام 5: پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی

ده دلیل برای تحصیل در ترکیه را در ادامه مرور می کنیم:

  • فرصت‌های آموزشی با سطح و کیفیت بالا - تحصیل در ترکیه
  • دانشگاه‌ها و تنوع دوره‌ها - تحصیل در ترکیه 
  • زندگی چند فرهنگی  - تحصیل در ترکیه 
  • زیبایی‌های طبیعی - تحصیل در ترکیه 
  • میراث تاریخی و فرهنگی - تحصیل در ترکیه 
  • کشوری صمیمی با دانشجوها - تحصیل در ترکیه
  • مردم ترکیه، مهمان‌نواز هستند 
  • ساختمان‌های مدرن دانشگاهی - تحصیل در ترکیه
  • شرایط زندگی آسان - تحصیل در ترکیه 
  • فرصت‌های تحصیلی در ترکیه

در سال های اخیر، ترکیه مقصد عده زیادی از دانشجویان ایرانی بوده است و به نوعی، یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان به شمار می رود. رشته تربیت بدنی در ترکیه در مقاطع گوناگون ارائه شده و متقاضیان این کشور میتوانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه، به هدف خود دست یابند. علاوه بر نزدیک بودن به ایران و تشابهات فرهنگی، عواملی از جمله پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و هم چنین اعتبار بالای دانشگاه های ترکیه، موجب محبوبیت روز افزون این کشور به عنوان مقصدی برای مهاجرت شده است. شایان ذکر است که علاوه بر مهاجرت تحصیلی، سرمایه گذاری نیز از روش های مهاجرتی محبوب به شمار می رود.




نظام آموزشی در ترکیه

در سال های اخیر، ترکیه به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان به شمار رفته و از دلایل آن می توان به مواردی از جمله هزینه پایین تحصیل و نزدیکی به ایران اشاره نمود. با توجه به سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت در زمینه آموزش، می توان پیش بینی کرد که تا 5 سال آینده، ترکیه از محبوبیت بالاتری نزد دانشجویان خاورمیانه، آسیای مرکزی، آفریقا و اروپای شرقی برخوردار گردد. سیستم آموزشی ترکیه، متشکل از مراحل مربوط به مدرسه، از جمله دوران ابتدایی و متوسطه می باشد که عموما 12 سال به طول می انجامد و پس از آن، افراد می توانند برای آغاز تحصیلات تکمیلی، در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور شرکت کنند. شایان ذکر است که این آزمون ها به زبان ترکی استانبولی و انگلیسی برگزار شده و در صورت اخذ امتیاز لازم، افراد می توانند آغاز به تحصیل نمایند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در ترکیه

ترکیه از دانشگاه ها و مراکز آموزشی متعددی برخوردار بوده که تعداد زیادی از آن ها فعالیت بین المللی داشته و در عرصه جهانی، شناخته شده می باشند. با توجه به تعدد دانشگاه ها، متقاضیان تحصیل رشته تربیت بدنی در ترکیه از شانس بالاتری برای اخذ پذیرش در حوزه مورد نظر خود برخوردار بوده و می توانند دانشگاه های گوناگونی را برای تحصیل خود انتخاب نمایند. یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در ترکیه، دانشگاه فیرات (Firat University) می باشد که در سال 1975 تاسیس شده و بیش از 45,000 دانشجوی داخلی و خارجی در این مرکز مشغول به تحصیل می باشند. این دانشگاه از 16 دانشکده، 19 مدرسه و مراکز دیگر تشکیل شده و طبق آمار اعلام شده از سوی منابع معتبر، در بین 1000 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در ترکیه

به دلیل ظرفیت های آموزشی گسترده ترکیه، قابل انتظار است که گرایشات گوناگونی از رشته های مختلف به دانشجویان و متقاضیان ارائه گردد. متقاضیان تحصیل رشته تربیت بدنی در ترکیه می توانند در گرایشات گوناگونی از جمله تربیت بدنی و ورزش، مدیریت ورزشی، و ورزش و سلامت، موفق به اخذ پذیرش تحصیلی گردند. شایان ذکر است که امکان تحصیل در رشته تربیت بدنی در دانشگاه های ترکیه در مقاطع گوناگون وجود دارد. هزینه تحصیل در ترکیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین تر بوده و به دلیل سیاست های دولت در زمینه آموزش، دانشجویان کشورهای اطراف از جمله خاورمیانه، مشمول تخفیف در هزینه های تحصیل می گردند. هم چنین کمک هزنیه های تحصیلی نیز از سوی دولت این کشور ارائه می گردد که برای دریافت آن، فرد باید اثبات کند که از تمکن مالی کافی برخوردار نیست و رزومه تحصیلی مناسبی داراست.

هزینه تحصیل در ترکیه به تفکیک شهر
نام شهرهزینه (دلار آمریکا)
Istanbul
$3000
Ankara$6568
Giresun
$3489
Artvin
$3269
Balikesir
$3404
Diyarbakir
$665
Elazig
$3269
Erzincan
$1000




نحوه اخذ ویزا برای تحصیل رشته تربیت بدنی در ترکیه

متقاضیان تحصیل در ترکیه توجه داشته باشند که در مرحله اول، لازم است تا افراد از یکی از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی ترکیه، پذیرش تحصیلی دریافت نمایند. یه این منظور، مدارکی از جمله رزومه تحصیلی، مدرک زبان ترکی یا انگلیسی، گواهی تمکن مالی، انگیزه نامه و هزینه بررسی مدارک باید ارائه شده و افراد درخواست خود را به صورت آنلاین اعلام نمایند. شایان ذکر است که یکی از اصلی ترین مراحل مهاجرت تحصیلی به ترکیه قبولی در آزمون YÖS بوده که در برخی موارد، افراد با کسب امتیاز لازم در آزمون SAT می توانند به دانشگاه مورد نظر خود وارد گردند. پس از اخذ پذیرش تحصیلی، متقاضیان باید از طریق سایت سفارت ترکیه، پروسه اخذ ویزا را آغاز نموده و فرم های مربوطه را تکمیل نمایند. از مدارک مورد نیاز برای این فرآیند می توان به مواردی از جمله گواهی تمکن مالی، پاسپورت و گواهی سلامت اشاره نمود.

فرصت های شغلی کارشناسان تربیت بدنی در ترکیه

دانشجویان بین المللی و داخلی می توانند در طی دوران تحصیل خود در ترکیه به اشتغال پرداخته و به این صورت بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند. کار مربوطه می تواند در حوزه رشته تحصیلی فرد باشد و از این طریق منجر به گردآوریی رزومه کاری متناسب شده و یا در حوزه ای غیر مرتبط با تحصیل فرد باشد. شایان ذکر است که افراد می توانند پس از اتمام دوران تحصیل خود در ترکیه، اقامت این کشور را از طریق اشتغال به دست بیاورند. از فرصت های کاری رایج برای متخصصین حوزه تربیت بدنی در ترکیه می توان به مواردی از جمله فعالیت در تیم های ورزشی به عنوان کارشناس، تحلیلگر ورزشی و یا مربی گری به طور خصوصی، باشگاه ها و تیم ها اشاره نمود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: