مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی در انگلستان

دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی در انگلستان

بریتانیا هر آنچه را که یک دانشجو آرزوی آن را دارد، در اختیار دارد: یک جامعه‌ی چند فرهنگی، مناظر جذاب و چشم‌نواز، زندگی شبانه‌ی خوب، شهرهای مدرن، بناهای گردشگری، فرصت‌های شغلی مناسب و مهم‌تر از همه، آموزش باکیفیت. با این حال، تحصیلات عالی در بریتانیا گران است و حتی قبل از پذیرش در یک موسسه‌ی آموزشی، مجبور به پرداخت هزینه‌هایی هستید! به‌همین دلیل، انتخاب دانشگاه‌هایی در بریتانیا که از شما هزینه‌ی درخواست طلب می‌کنند، روش مناسبی برای صرفه‌جویی در هزینه‌هاست. این تنها راه صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیست و شما می‌توانید در بریتانیا رایگان تحصیل کنید. بنابراین، اگر علاقه‌مند به تحصیل در انگلستان هستید، این مقاله را بخوانید. اگر می‌خواهید زندگی دانشگاهی خود را شروع کنید، بدون شک بریتانیا مکان مناسبی برای این امر است، اما اگر به فکر تحصیلات تکمیلی خود هستید، بریتانیا گزینه‌ی حتی بهتری است. اکثر دانشگاه‌های زیر در بریتانیا، هیچ هزینه‌ی درخواستی از دانشجویان داخلی و خارجی که برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی اقدام می‌کنند، نمی‌خواهند. اما اگر علاقه‌مند به تحصیل در مقطع کارشناسی هستید، می‌توانید گزینه‌ی خوبی را در لیست زیر پیدا کنید!

دانشگاه‌هایی در انگلستان که اپلیکیشن فی ندارند

دانشگاه‌هایی در انگلستان که اپلیکیشن فی ندارند - دانشگاه لنکستر

از دانشجویان خارجی که قصد دارند در دوره‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد درخواست پذیرش دهند، هزینه‌ی درخواست دریافت نمی‌کند.

دانشگاه لنکستر، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در لنکستر، لنکشایر واقع شده و در سال 1964 تاسیس شده است. این دانشگاه در فهرست‌های زیر از برترین دانشگاه‌ها قرار دارد: رتبه‌ی 8 فهرست The Times & Sunday Times Good University Guide 2020، رتبه‌ی 8 فهرست The Complete University Guide 2021 و رتبه‌ی 7 فهرست The Guardian University Guide 2020. این دانشگاه بریتانیایی، از دانشجویان خارجی که متقاضی دوره‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستند، هزینه‌ی درخواست نمی‌گیرد.

دانشگاه لنکستر دارای 9 کالج است: 8 کالج کارشناسی (Bowland، Cartmel، County، Furness، Fylde، Grizedale، Lonsdale و Pendle) و یک کالج کارشناسی ارشد. این دانشگاه، مکانی است که دانشجویان کنار هم درس می‌خوانند، زندگی می‌کنند و لذت می‌برند و می‌توانند از چهار دانشکده‌ی هنر و علوم اجتماعی، مدیریت، علم و تکنولوژی و بهداشت و پزشکی، یک دوره‌ی تحصیلی انتخاب کنند.

دانشگاه‌هایی در انگلستان که اپلیکیشن فی ندارند - دانشگاه گرینویچ

از دانشجویان خارجی که قصد دارند در دوره‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد، درخواست پذیرش دهند، هزینه‌ی درخواست دریافت نمی‌کند.

دانشگاه گرینویچ، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در لندن قرار دارد و اولین بار در سال 1981 با نام Woolwich Polytechnic تاسیس شد که دومین پلی‌تکنیک قدیمی بریتانیا بود. این دانشگاه دارای سه ساختمان است: ساختمان اصلی در کالج Old Royal Naval قرار دارد. دومین ساختمان، Avery Hill است که در دو طرف پارک Avery Hill در Eltham واقع شده و یک ساختمان که در Medway، کنت قرار گرفته است.

برخی از دوره‌های ارائه شده در این دانشگاه شامل تجارت، معماری، داروسازی، آموزش و مهندسی است. برای درخواست، باید فُرم درخواست آنلاین را از طریق یک نماینده‌ی مجاز در کشور خود پُر کرده یا مستقیم به دانشگاه ارسال کنید.




دانشگاه‌هایی در انگلستان که اپلیکیشن فی ندارند -  دانشگاه وارویک

از درخواست‌های تحقیقاتی کارشناسی ارشد یا جوایز تحصیلات تکمیلی (PGAs) هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. اگر درخواست پذیرش در پورتال درخواست آنلاین تکمیل شده باشد، در هزینه‌های متقاضیان تحصیلات تکمیلی، تخفیف‌هایی داده می‌شود. دانشگاه بعدی در بریتانیا که هیچ هزینه‌ی درخواستی دریافت نمی‌کند، دانشگاه وارویک است. این یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در سال 1965 تاسیس شد و در حومه‌ی کاونتری، بین West Midlands و Warwickshire انگلستان واقع شده است. بیشتر دانشجویان دانشگاه وارویک در Leamington Spa شهر کنیلورث یا در حومه‌ی کنلی و ارلسدون زندگی می‌کنند. این دانشگاه دارای یک دانشکده‌ی بازرگانی، یک دانشکده‌ی حقوق، یک گروه تولیدی، یک دانشکده‌ی پزشکی و یک کالج آموزشی است و در سال 2004، بخش 'تحقیقات بین‌الملل کشاورزی' به آن گنجانده شد. رشته‌های ترجمه‌ی ادبی، فلسفه‌ی قاره، تاریخ پزشکی و همچنین مطالعات کارائیب، علوم کامپیوتر و مطالعات فرانسه نیز در این دانشگاه تدریس می‌شود.

دانشگاه‌هایی در انگلستان که اپلیکیشن فی ندارند -  دانشگاه گلاسگو

از دانشجویان مقطع کارشناسی خارجی و داخلی که برای سال اول تحصیل خود از طریق CommonApp اقدام کنند و از متقاضیان کارشناسی ارشد که هنگام درخواست آنلاین حمایت مالی می‌شوند، هزینه‌ی درخواست دریافت نمی‌کند. دانشگاه گلاسگو، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در گلاسگوی اسکاتلند واقع شده و در سال 1451 تاسیس شد. این موسسه‌ی آموزشی، یکی از 10 دانشگاه برتر بریتانیاست و در CWTS Leiden 2019 رتبه‌ی 60 و در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS 2020، رتبه‌ی 67 را کسب کرده است. چهار کالج در این دانشکده وجود دارد: کالج هنر؛ دانشکده‌ی علوم پزشکی، دامپزشکی و زندگی؛ دانشکده‌ی علوم و مهندسی و دانشکده‌ی علوم اجتماعی. هر یک از این کالج‌ها، دارای موسسات تحقیقاتی و 19 مدرسه از جمله دانشکده‌ی مهندسی جیمز وات، دانشکده‌ی زبان و فرهنگ‌های مدرن و دانشکده‌ی فیزیک و نجوم هستند.

دانشگاه‌هایی در انگلستان که اپلیکیشن فی ندارند - دانشگاه آکسفورد

از متقاضیان یک کشور کم‌درآمد، از متقاضیانی که درخواست پذیرش مجدد داده‌اند (برای دانشجویان فعلی PGT آکسفورد) و کسانی که متقاضی دوره‌های تحقیقاتی مرتبط هستند، هزینه‌ی درخواست دریافت نمی‌کند.

دانشگاه آکسفورد، یک دانشگاه تحقیقاتی در آکسفورد انگلستان است که تاریخچه‌ی آن به سال 1096 بازمی‌گردد و در نتیجه، این دانشگاه، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است. 6 سالن و 39 کالج مستقل مربوط به مدیریت مرکزی دانشگاه وجود دارد. بیش از 100 رشته وجود دارد که به چهار شاخه‌ی دانشگاهی تقسیم می‌شوند: علوم پزشکی، علوم ریاضی، فیزیکی و زندگی و علوم انسانی و اجتماعی. دانشگاه آکسفورد از متقاضیان کشورهای کم‌درآمد، هزینه‌ی درخواست دریافت نمی‌کند.

حدود 28 نخست وزیر انگلیس علاوه بر شخصیت‌های بزرگی همچون بیل کلینتون، تی.‌اس. الیوت، گراهام گرین، آلدوس هاکسلی و امیلیا فاکس در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرده‌اند. آکسفورد همچنین میزبان برندگان جایزه‌ی نوبلی همچون سر پیتر مداوار و سیموس هینی بوده است.




دانشگاه‌هایی در انگلستان که اپلیکیشن فی ندارند - دانشگاه لیدز

از متقاضیان داخلی و خارجی دوره‌های کارشناسی ارشد، هزینه‌ی درخواست دریافت نمی‌کند.

دانشگاه لیدز، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر لیدز انگلستان واقع شده و ابتدا در سال 1874، به‌عنوان کالج علوم یورکشایر تاسیس شد. این دانشگاه، یکی از بزرگترین پردیس‌های تک‌سایتی بریتانیا را داراست که در فاصله‌ی کمی از مرکز لیدز واقع شده است. فعالیت‌های متنوعی در این موسسه‌ی عاری از دخانیات انجام می‌شود، همچون بازدید از گالری‌ها و موزه‌های آن، شرکت در جشنواره‌ها و نمایش‌های تئاتر یا عضویت در باشگاه‌های ورزشی. همچنین رستوران‌ها و بارهای بسیاری نیز وجود دارد که دانشجویان می‌توانند در اوقات فراغت خود، به آنجا بروند و از آن لذت ببرند.

دانشگاه‌هایی در انگلستان که اپلیکیشن فی ندارند - امپریال کالج لندن

از متقاضیان خارجی یا داخلی دوره‌های کارشناسی ارشد به‌غیر از دوره‌‌های MBA یا MSc، هزینه‌ی درخواست دریافت نمی‌کند (از جمله دوره‌‌ی دکترای دانشکده‌ی بازرگانی). برای دوره‌های دکترا، هیچ هزینه‌ی درخواستی طلب نمی‌شود.

امپریال کالج لندن (یا امپریال کالج علوم، تکنولوژی و پزشکی)، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در لندن واقع شده و در سال 1845 تاسیس شده است. این دانشگاه، دارای دو پردیس است، پردیس اصلی در جنوب کنزینگتون و پردیس نوآوری در White City. همچنین یک ایستگاه تحقیقاتی در پارک سیلوود و بیمارستان‌های مختلف آموزشی مرتبط با این دانشگاه در لندن وجود دارد.

مجموعه‌ی گسترده‌ای از باشگاه‌های ورزشی، انجمن‌ها و پروژه‌های موسیقایی و هنری در این دانشگاه وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها بپیوندید. یک مرکز مشاوره نیز در دسترس شماست که دارای بخش پشتیبانی از دانشجویان خارجی 140 کشور جهان است.

دانشگاه‌هایی در انگلستان که اپلیکیشن فی ندارند - دانشگاه شفیلد

از دانشجویان خارجی و داخلی متقاضی دوره‌های تحصیلات تکمیلی و پژوهشی، هزینه‌ی درخواست دریافت نمی‌کند.

دانشگاه شفیلد، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در شهر شفیلد در جنوب یورکشایر انگلستان است و در Western Bank و St George's چندین پردیس دارد. این دانشگاه به پنج دانشکده‌ی هنر و علوم انسانی، علم، مهندسی، علوم اجتماعی و پزشکی، دندانپزشکی و بهداشت تقسیم شده است. دانشکده‌ی بین‌الملل این دانشگاه، در City College، تسالونیکی واقع شده است. دانشگاه شفیلد همچنین سه دانشکده‌ی مهم دیگر در رشته‌های معماری، مدیریت و پزشکی دارد.

این موسسه‌ی آموزشی به‌خاطر فعالیت‌های تحقیقاتی خود بسیار مشهور است و با شرکای محلی و جهانی خود برای عملی ساختن تحقیقات و کشف روش‌های درمانی و جدیدی که نیازهای افراد و جامعه را برآورده می‌سازد، همکاری نزدیکی دارد. خوشبختانه، این دانشگاه برای برخی از دوره‌‌های خود، هیچگونه هزینه‌ی درخواستی دریافت نمی‌کند!

دانشگاه‌هایی در انگلستان که اپلیکیشن فی ندارند - دانشگاه کمبریج

از دانشجویان خارجی و داخلی متقاضی دانشکده‌ی تحصیلات تکمیلی علوم زندگی و همچنین از خانوارهای کم‌درآمد بریتانیایی، هزینه‌ی درخواست دریافت نمی‌کند.

دانشگاه کمبریج، یک دانشگاه تحقیقاتی است که در سال 1209 تاسیس شد و از 31 کالج نیمه‌مستقل، 6 مدرسه و بیش از 100 دپارتمان تشکیل شده است. این دانشگاه با داشتن فارغ‌التحصیلان برجسته‌ای همچون چارلز داروین، دزیدریوس اراسموس و رابرت گرین، داستان بزرگی در زمینه‌ی آموزش پشت خود دارد.

امکانات دانشگاه کمبریج شامل 31 دانشکده، 6 مدرسه، یک باغ گیاه‌شناسی، 114 کتابخانه، 8 موزه و صدها انجمن و باشگاه دانشجویی است.

دانشگاه‌هایی در انگلستان که اپلیکیشن فی ندارند - کالج دانشگاهی لندن

از دانشجویان داخلی و خارجی متقاضی برخی از دوره‌های تحصیلات تکمیلی، هزینه‌ی درخواستی دریافت نمی‌کند.

آخرین دانشگاه فهرست ما، کالج دانشگاهی لندن (UCL) است، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی که بخشی از دانشگاه فدرال لندن است و بزرگترین دانشگاه انگلستان محسوب می‌شود. این دانشگاه به خانه‌ی متفکران شجاع شناخته می‌شود، نهادی که تحقیقات در آن بسیار مهم است. در حقیقت، محققان UCL در حال حاضر در تلاش هستند تا به بشریت در رهایی از Covid-19 کمک کنند.

برخی از شخصیت‌های مهمی که از دانشگاه UCL فارغ‌التحصیل شده‌اند، از این قرارند: چارلی XCX، ماهاتما گاندی، آلكساندر گراهام‌بل، كریستوفر نولان و كریس مارتین. این دانشگاه نه‌تنها به‌واسطه‌ی دانشجویان خود، بلکه به‌واسطه‌ی فعالیت‌های خود: سخنرانی‌ها، پادکست‌ها، فیلم‌ها، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها، منحصربه‌فرد و خاص است. بسیاری از این رویداد‌ها، عمومی هستند و استفاده‌ی آن‌ها برای همه آزاد است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: