مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورسیه های دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

بورسیه های دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

با قرار گرفتن در شهر جذاب و چشم‌نواز ونکوور، دانشگاه بریتیش کلمبیا یک دانشگاه تحقیقاتی و دولتی است که تاریخچه‌ی تاسیس آن به سال 1908 بازمی‌گردد. این دانشگاه که به‌عنوان قدیمی‌ترین موسسه‌ی آموزش عالی در استان بریتیش کلمبیا شناخته می‌شود، به داشتن استانداردهای بالای آموزشی شهرت دارد و یکی از 3 دانشگاه برتر کانادا محسوب می‌شود. دانشگاه بریتیش کلمبیا از پردیس‌های دانشگاهی در دو شهر ونکوور و کلونا تشکیل شده و دارای بیش از 60000 دانشجوست. در این مقاله به بررسی بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا برای دانشجویان خارجی خواهیم پرداخت.

دانشگاه بریتیش کلمبیا از حدود 12 دانشکده‌ی آموزشی در پردیس ونکوور و 7 دانشکده‌ی دیگر در پردیس کلونا تشکیل شده است. دانشجویان براساس ماهیت دوره‌ی تحصیلی خود، در پردیس مربوطه پذیرفته می‌شوند. این دانشگاه میزبان افراد معتبر زیادی از جمله 8 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل و چند نخست‌وزیر کانادا بوده و به‌واسطه‌ی پژوهش‌های خود نیز شناخته می‌شود. در این مقاله، بورسیه‌های تحصیلی گوناگون برای دانشجویان خارجی مورد بررسی قرار گرفته است.

بورسیه‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا

بورسیه‌های مقطع کارشناسی

انواع بورسیه‌های تحصیلی: بورسیه‌های ورودی، بورسیه‌های خصوصی، کمک‌های مالی

دانشگاه بریتیش کلمبیا خود را به ارائه‌ی بالاترین استانداردهای آموزشی برای دانشجویان متعهد می‌داند. با داشتن اعتباری بالا، به‌راحتی می‌توان دانشگاه و هزینه‌های بالای آن برای تحصیل دانشجویان را اشتباه گرفت. موفقیت تحصیلی همچنان در بین دانشجویان مقطع کارشناسی، به‌ویژه دانشجویان خارجی، از اهمیت زیادی برخوردار است. در نتیجه، این دانشگاه سالانه بیش از 30 میلیون دلار بورسیه‌ی تحصیلی و کمک‌های مالی را به دانشجویان خود عرضه می‌دارد.

بورسیه‌ی International Major Entrance - دانشگاه بریتیش کلمبیا

یکی از بورسیه‌های مهم تحصیلی در مقطع کارشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا، بورسیه‌ی International Major Entrance است. این بورسیه خاصه به دانشجویان استثنایی اعطاء می‌شود که دارای توانایی‌های برجسته‌ی علمی هستند و قرار است در یک دوره‌ی کارشناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا ثبت‌نام کنند.

ارزش این بورسیه‌ی تحصیلی:

تعداد این بورسیه‌ی تحصیلی و همچنین ارزش آن، بسته به بودجه‌ی اختصاص‌یافته، هر ساله متفاوت است.

معیارهای پذیرش:

دانشجویان خارجی که دارای مجوز تحصیل در کانادا هستند و قرار است در دانشگاه بریتیش کلمبیا تحصیل کنند و توانایی‌های علمی و فکری بالایی دارند و دارای پتانسیل مناسبی برای فعالیت‌های اجتماعی و فوق‌برنامه هستند، می‌توانند برای این بورسیه درخواست دهند.

فرایند درخواست:

برای دریافت این بورسیه، به هیچ درخواست جداگانه‌ای نیاز نیست. اگر دانشجو تا 15 ژانویه برای پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیا اقدام کند، دانشگاه به‌شکل خودکار او را نامزد دریافت این بورسیه می‌داند.




جایزه‌ی دانشجوی برجسته‌ی خارجی (Outstanding International Student Award) - دانشگاه بریتیش کلمبیا

جایزه‌ی دانشجوی برجسته‌ی خارجی، نمونه‌ی دیگری از بورسیه‌ی تحصیلی ورودی دانشگاه بریتیش کلمبیاست که بر مبنای شایستگی‌های دانشجو اعطاء می‌شود. این جایزه عمدتاً براساس توانایی‌های علمی و همچنین فعالیت‌های خارج از کلاس درس داده می‌شود.

ارزش این بورسیه‌ی تحصیلی:

ارزش این جایزه، به خود دانشجوی خارجی بستگی دارد.

معیارهای پذیرش:

دانشجو حتماً باید دانشجوی خارجی باشد که در یک دوره‌ی تحصیلی در مقطع کارشناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا پذیرفته شده و دارای سوابق تحصیلی قوی و موفقیت‌های قابل‌توجهی در فعالیت‌های فوق‌برنامه باشد. علاوه بر این، دانشجو نباید برای بورسیه‌ی تحصیلی بین‌المللی دیگری نامزد شده باشد.

فرایند درخواست:

دانشجو باید تا 15 ژانویه، درخواست پذیرش خود را در دانشگاه بریتیش کلمبیا ثبت کرده باشد و با این کار، به‌شکل خودکار برای دریافت این جایزه نامزد می‌شود.

جایزه‌ی بین‌المللی رهبر فردای کارن مک‌کلین (Karen McKellin International Leader of Tomorrow Award) - دانشگاه بریتیش کلمبیا

یک نمونه از بورسیه‌ی تحصیلی مبتنی بر نیاز و شایستگی، جایزه‌ی بین‌المللی رهبر فردای کارن مک‌کلین است. این بورسیه فقط به دانشجویان خارجی اعطاء می‌شود كه دارای موفقیت‌های تحصیلی قوی، مهارت در رهبری، موفقیت‌های برجسته در سایر شاخه‌‌های تحصیلی و همچنین تعهد به ایجاد تغییرات مثبت در امور دانشجویی و جامعه است.

ارزش این بورسیه‌ی تحصیلی:

متناسب با نیاز مالی دانشجو، ارزش این بورسیه توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا با در نظر گرفتن هزینه‌های تحصیل و زندگی و سایر هزینه‌ها تعیین خواهد شد و می‌تواند سالانه تمدید شود.

معیارهای پذیرش:

دانشجو باید دانشجوی بین‌المللی باشد و مستقیماً برای گرفتن مدرک کارشناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا ثبت‌نام کرده باشد. علاوه بر ارزیابی معیارهایی همچون رهبری، موفقیت‌های تحصیلی بالا، تسلط رضایت‌بخش به زبان انگلیسی و سطح نیاز مالی نیز در دریافت این بورسیه موثر است.

فرایند درخواست:

دانشجو باید قبل از ارسال درخواست خود برای پذیرش در این دانشگاه، برای دریافت این بورسیه، یک درخواست آنلاین ارسال کند.

بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی- دانشگاه بریتیش کلمبیا

انواع بورسیه‌های تحصیلی: بورسیه‌ی دانشگاهی، بورسیه/فلوشیپ خاص یک دوره‌‌ی تحصیلی، بورسیه‌ی خصوصی/مرتبط با اهداکنندگان بورسیه، کمک‌های مالی، کمک هزینه‌های پژوهشی

این دانشگاه بورسیه‌های گوناگونی را برای دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی ارشد فراهم می‌کند که شامل بورسیه‌های اعطاءشده بر مبنای شایستگی توسط دانشکده‌ی تحصیلات تکمیلی و فوق‌دکترا و همچنین بورسیه‌های تحصیلی در قالب تحقیق و پژوهش است. اطلاعات بیشتر را می‌توانید در صفحه‌ی بورسیه‌های تحصیلی خود دانشگاه جستجو کنید. برخی از بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا از این قرار است:




بورسیه‌ی فارغ‌التحصیلی  Globalink- دانشگاه بریتیش کلمبیا

بنیاد Mitacs Globalink در سال 2009 تاسیس شد و از طریق اعطای بورسیه‌ی تحصیلی، دانشجویان بااستعداد مقطع کارشناسی ارشدی را که دارای عملکرد آموزشی بالایی هستند، از سراسر جهان به خود جذب کرده است. دانشجوی منتخب همچنین باید کارآموز سابق بخش کارآموزی تحقیقات تابستانی میتاک باشد.

ارزش این بورسیه‌ی تحصیلی:

تا 15000 دلار به‌عنوان کمک مالی به دانشجویان منتخب با مزایایی همچون فرصت همکاری با محققان برجسته‌ی کانادایی داده می‌شود.

دوره‌های واجد شرایط:

دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا واجد شرایط دریافت این بورسیه هستند.

معیارهای پذیرش:

هر کارآموز تحقیق Globalink که برای یک دوره‌‌ی کارشناسی ارشد یا دکترا درخواست پذیرش داده است، واجد شرایط دریافت این بورسیه می‌باشد.

فرایند درخواست:

پس از اقدام برای پذیرش در دانشگاه، دانشجو باید درخواست دریافت بورسیه‌ی تحصیلی خود را تکمیل کرده و آن را همراه با ایمیل‌های پذیرش به دانشگاه ارسال کند.

برنامه‌ی بورسيه‌ی وانير (Vanier Scholarship Program) - دانشگاه بریتیش کلمبیا

برنامه‌ی بورسیه‌ی وانیر، ابتکاری است که برای جذب و تشویق درخواست‌های دانشجویان دکترا با شهرت جهانی ایجاد شده است. ارزیابی و انتخاب این بورسیه‌ی دانشگاه بریتیش کلمبیا اصولاً براساس ترکیبی از توانایی‌های علمی، مهارت‌های رهبری و تعهد نسبت به تحقیق و پژوهش است.

ارزش این بورسیه‌ی تحصیلی:

بسته‌ی مالی این بورسیه، 50000 دلار است که سالانه به‌مدت 3 سال اعطاء می‌شود.

دوره‌های واجد شرایط:

دانشجویان احتمالی مقطع دکترا

معیارهای پذیرش:

متقاضی باید توسط یک دانشگاه معرفی شود و در آستانه‌ی شروع تحصیلات دکترای خود در رشته‌‌های خاصی از جمله علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، مهندسی و بهداشت و درمان باشد.

فرایند درخواست:

پس از ارسال درخواست پذیرش برای دوره‌‌ی مربوطه در دانشگاه، متقاضی باید فُرم درخواست Vanier خود را تکمیل کند. به اسناد دیگری همچون مدارک آموزشی نیز نیاز است. اطلاعات بیشتر را می‌توان در صفحه‌ی بورسیه‌ی تحصیلی دانشگاه یافت.

برنامه‌ی دانشمندان ملکه الیزابت (Queen Elizabeth Scholars Program) - دانشگاه بریتیش کلمبیا

برنامه‌ی دانشمندان ملکه الیزابت برای ارتقای روابط بین دانشگاه‌های کانادا و برخی کشورهای مشترک‌المنافع و همچنین تشویق به تبادل استعدادهای بین‌المللی ایجاد شد.

ارزش این بورسیه‌ی تحصیلی:

متقاضی منتخب برای اهداف تحقیقاتی خود، تا 300000 دلار بورسیه و کمک مالی دریافت خواهد کرد.

دوره‌های واجد شرایط:

همه‌ی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا واجد شرایط دریافت این بورسیه هستند، به‌شرط اینکه پروپوزال تحقیق‌شان تائید شده باشد.

معیارهای پذیرش:

متقاضی باید تابعیت کشورهای خاصی باشد که در صفحه‌ی مخصوص این بورسیه بیان شده و همچنین باید پروپوزال تحقیقی خود را نیز ارسال کند. پروپوزال باید مشارکت بین دانشگاه بریتیش کلمبیا و یک موسسه/سازمان شریک از یکی از کشورهای واجد شرایط باشد.

فرایند درخواست:

متقاضی که می‌خواهد پروپوزال پروژه‌ی QES ارائه دهد، باید انگیزه‌نامه‌ی خود را به ایمیل بیان شده در سایت بورسیه ارسال کند تا مورد بررسی قرار بگیرد. یک پروژه انتخاب می‌شود و برای دریافت بورسیه نامزد می‌شود.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: