مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه باهچه شهیر در استانبول

دانشگاه باهچه شهیر در استانبول

با 94.2% نرخ آموزش، ترکیه دومین کشور جهان بر حسب دسترسی به آموزش عالی است. ترکیه که در ناحیه‌ی آموزش عالی اروپا مشارکت دارد، Bologna Process The را تمام و کمال اجرا می‌کند. گزارش بولونیای ما، 5 از 5 است. پس مدرکی که شما از دانشگاهی در ترکیه دریافت می‌کنید، در تمام کشورهای اروپایی پذیرفته می‌شود! به‌عنوان یک سیستم آموزش عالی مبتنی بر واحد درسی، ECTS در هماهنگی با اروپا اعمال می‌شود و به تمام دانشجویان، یک Supplement Diploma داده می‌شود. علاوه بر آن، ترکیه یکی از موفق‌ترین کشورهای شرکت‌ کننده در برنامه‌های تبادل دانشجو تحت نظارت Erasmus + است. علاوه بر Erasmus، دوره‌های تبادل دانشجوی بسیاری در ترکیه وجود دارد، همچون دوره‌های مولانا و فارابی که از جابجایی دانشجویان و اساتید پشتیبانی می‌کند. در ترکیه‌ی 82 میلیون نفری، 206 دانشگاه مشغول به فعالیت هستند. تعداد دانشجویان در ترکیه، نزدیک به 8 میلیون نفر است. با این تعداد دانشجو، ترکیه نخستین کشور با بیشترین تعداد دانشجو در ناحیه‌ی آموزش عالی اروپاست. 58092 دوره‌ی تحصیلی گوناگون در 206 دانشگاه ترکیه وجود دارد. با چنین تنوعی، شما قطعاً دانشگاه و دوره‌ای مناسب با نیازهای‌تان را پیدا خواهید کرد. ترکیه که هزاران سال، میزبان تمدن‌های ریشه ‌داری در قلمرو خود بوده، تقریباً تلاقی فرهنگ‌هاست. در این کشور که میزبان شهروندان بی‌شماری از کشورهای گوناگون جهان بوده، همه نسبت به هم صبور هستند و به یکدیگر احترام می‌گذارند. ترکیه جایی است که می‌توانید یک قطعه از تمدن خود را در آنجا پیدا کنید و شاید بتوانید با افرادی ملاقات کنید که زبان مادری شما را صحبت می‌کنند و این برای دانشجویانی ایده‌آل است که به ‌دنبال فضای امن و آرامی برای تحصیل هستند.

دانشگاه باهچه شهیر یا Bahçeşehir Üniversitesi، تاسیس سال 1998 است. در این دانشگاه، 9 دانشکده بزرگ و مجزا و 4 مدرسه آموزشی وجود دارد. تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر به دو زبان انگلیسی و ترکی ممکن است. البته به رشته مورد نظر شما بسیار بستگی دارد. زیرا برخی از رشته‌ها تنها به زبان ترکی یا انگلیسی ارائه می‌شوند. البته اکثریت رشته‌ها در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به هر دو زبان تدریس می‌کنند. ساختمان و پردیس‌های این دانشگاه، در بهترین نقاط ترکیه که در بخش اروپایی آن نیز هست، وجود دارند. اطراف دانشگاه باهچه شهیر جاذبه‌های گردشگری متنوعی هستند که شما از سر زدن به آن‌ها بسیار لذت خواهید برد. پیشرفت عظیم این دانشگاه در رشته‌های پزشکی و مهندسی بسیار چشم‌گیر است. همین امر باعث دیده شدن دانشگاه باهچه شهیر در سطح جهانی شده است. رتبه دانشگاه باهچه شهیر استانبول، در کشور ترکیه 13 می‌باشد. رتبه جهانی دانشگاه نیز 1133 است.

شهریه و رشته‌های دانشگاه باهچه شهیر

در جدول زیر می‌توانید تمامی رشته های ارائه شده در سطح کارشناسی را مشاهده کنید. همچنین شهریه قابل پرداخت هر سال به همراه مدت زمان تحصیل نیز آورده شده‌اند.

شهریه و رشته‌های دانشگاه باهچه شهیر

دانشکدهمدت زمان تحصیلیهزینه تحصیل سالانه
دانشکده علوم کاربردی
4 سالشهریه هر سال 5530 دلار
دانشکده معماری و طراحی4 سالشهریه هر سال 7900 دلار
دانشکده ارتباطات و مخابرات
4 سالشهریه هر سال 7900 دلار
دانشکده دندانپزشکی
5 سالشهریه هر سال 20000 دلار
دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجنماعی
4 سالشهریه هر سال 7900 دلار
دانشکده علوم تربیتی4 سالشهریه هر سال 5530 دلار
دانشکده مهندسی4 سالشهریه هر سال 7900 دلار
دانشکده علوم حوزه سلامت4 سالشهریه هر سال 7900 دلار
دانشکده حقوق4 سالشهریه هر سال 7900 دلار
دانشکده پزشکی6 سالشهریه هر سال 25000 دلار




شرایط تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر در استانبول

شرایط تحصیل در این دانشگاه تا حدودی شبیه به شرایط ورود به دانشگاه‌های دیگر ترکیه است. ممکن است تفاوت‌های جزئی نیز داشته باشند، که آن نیز به دلیل دولتی یا خصوصی بودن، شهری که دانشگاه در آن قرار دارد و رشته‌های تحصیلی مختلف است. یکی از شرایط مهم برای دریافت پذیرش این دانشگاه، ارائه مدارک ترجمه شده رسمی مقطع قبلی است. به طور مثال، اگر دارای دیپلم 11 ساله می‌باشید، کارنامه گواهی سال پیش‌دانشگاهی مورد نیاز است. اگر دیپلم فارغ‌التحصیلی شما 12 ساله است، باید ترجمه مدرک دیپلم خود را ارائه دهید. اگر متقاضی ورود به دوره کارشناسی ارشد هستید، باید مدرک دوره کارشناسی خود را ترجمه کرده و ارسال کنید. برای این دانشگاه شرط معدل چندان ملاک نیست. به‌طور مثال شما می‌توانید با معدل 12 دیپلم نیز در این دانشگاه پذیرش شوید.

زبان تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر در استانبول

دانشگاه باهچه شهیر از آن دسته دانشگاه‌هایی‌ست که آزمون زبان مخصوص به خود دارند. یعنی علاوه بر آزمون‌های معتبر زبانی که خودتان می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید، می‌توانید در این آزمون ورودی نیز شرکت کنید. می‌توانید برای اطلاع از جزئیات هر آزمون به جدول زیر مراجعه کنید. البته نکته مهمی که وجود دارد، این است که دانشگاه باهچه شهیر آزمون آیلتس را معتبر نمی‌داند. پس در آزمون‌های دیگر شرکت کنید.

زبان تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر در استانبول

آزمونحداقل نمره
CAE
C
تافل iBt72
پی تی ای
55
YDS
60

دانشگاه باهچه شهیر واقع در استانبول ترکیه، دانشگاهی خصوصی و نسبتا نو است که از دانشجویان بین‌المللی استقبال می‌کند. شما در این دانشگاه از امکانات مختلف ورزشی و تحصیلی برخوردار خواهید بود. شرایط ورورد به این دانشگاه، دریافت پذیرش تحصیلی و قبولی در آزمون ورودی زبان است. همچنین شما می‌توانید به جای شرکت در آزمون ورودی خود دانشگاه، مدارک معتبری از زبان را ارائه دهید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: