مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. مهم است که بهترین گزینه‌ی اقامت را متناسب با بودجه‌ی خود پیدا کنید. قبل از انتخاب یک گزینه‌ی اقامتی، همه‌ی جوانب 'مثبت' و 'منفی' آن را در نظر بگیرید. انتخاب مکانی که در آن اقامت خواهید داشت، موفقیت تحصیلی شما را تضمین می‌کند.

خوابگاه دانشجویی روسیه

این ارزان‌ترین گزینه برای اقامت در روسیه است. برای دانشجویان خارجی و دانشجویان خارج از شهر، خوابگاه در نظر گرفته می‌شود. خوابگاه‌ها معمولاً در محوطه‌ی دانشگاه یا نه چندان دور از ساختمان اصلی دانشگاه قرار دارند. در بیشتر موارد، 2 تا 4 دانشجو در یک اتاق مشترک زندگی می‌کنند. در یک اتاق خواب معمولی در خوابگاه، میز تحریر، صندلی، کمد، قفسه‌ی کتاب، تخت‌خواب و ... وجود دارد. خوابگاه‌های دانشگاه‌ها معمولاً مجهز به آشپزخانه‌های مشترک، سالن‌های ورزشی، اتاق‌های تفریحی، غذاخوری‌ها و رخت‌شورخانه هستند. یک سرویس امنیتی در مکان خوابگاه کار می‌کند.

هزینه‌ی اقامت در خوابگاه توسط دانشگاه تعیین می‌شود. بسته به دانشگاه و شهر، این هزینه ممکن است از 500 تا 5000 روبل در ماه متغیّر باشد و در مقایسه با یک آپارتمان کرایه‌‌ای، اقامت در خوابگاه، گزینه‌ای بسیار ارزان‌ تر محسوب می‌شود. پرداخت‌ هزینه‌ها را می‌توان ماهانه یا در هر دوره‌ی تحصیلی انجام داد. گاهی‌اوقات حتی می‌توانید برای کل سال تحصیلی، هزینه‌ها را پیش‌ پرداخت کنید. در این صورت، ممکن است برخی از دانشگاه‌ها به شما تخفیف نیز بدهند.

دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می‌کنند، باید قوانین خاصی را رعایت کنند. قوانین بدیهی زندگی در خوابگاه این است که به مبلمان آسیب نرسانید، اتاق خود را مرتب و منظم نگه دارید، سر و صدای زیادی ایجاد نکنید (موسیقی بلند، تلویزیون و غیره) و غیبت طولانی‌ مدت خود را به سرپرست محل اقامت‌ تان اطلاع دهید. در مکان‌های اقامتی کشور روسیه، سیاست عدم‌ تحمل در برابر نوشیدن الکل و کشیدن سیگار وجود دارد. به‌محض ورود به خوابگاه، از این قوانین مطلع خواهید شد.

هنگام ثبت‌نام، از مسئولان دانشگاه خود بپرسید که آیا واجد شرایط زندگی در خوابگاه هستید یا نه. اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات لازم را از همان ابتدا در مورد خوابگاه خود می‌دانید: انواع اتاق‌ها، امکانات موجود، هزینه‌ها و گزینه‌های پرداخت. اگر همه‌چیز برای شما مناسب است، می‌توانید درخواست اقامت خود را ارسال کنید.




 آپارتمان در روسیه

اگر دانشگاه شما خوابگاه ندارد یا به‌ دلایلی آن را به‌ عنوان یک گزینه‌ی اقامتی در نظر نمی‌گیرید، توصیه می‌شود که به‌ دنبال یک آپارتمان یا اتاق کرایه‌ای باشید. طبیعتاً هزینه‌ی زندگی در آپارتمان یا اتاق کرایه‌ای بیشتر خواهد بود، اما می‌توانید مکان اقامتی راحتی را که مناسب شماست، برای خود پیدا کنید. اگر قصد دارید یک آپارتمان با همکلاسی‌های خود اجاره کنید یا در کنار یک خانواده‌ی میزبان اقامت داشته باشید، می‌توانید همسایه‌های خود را انتخاب کنید.

مسکو و سن‌پترزبورگ به داشتن آپارتمان‌های گران‌ قیمت، شهرت زیادی دارند. هرچه شهر کوچک‌ تر و از شهرهای بزرگ‌ تر بیشتر فاصله داشته باشد، اجاره‌ بها کمتر است. برای مثال، از سال 2020 در مسکو، بسته به موقعیت و امکانات موجود، یک اتاق اجاره‌ای برای شما حدود 30 تا 35 هزار روبل (428 تا 500 دلار) در ماه و یک اتاق عادی حدود 15 تا 20 هزار روبل (214 تا 286 دلار) در ماه هزینه دارد. در نووسیبیرسک، گزینه‌های مشابه 50 درصد ارزان‌تر است.

برخی دانشگاه‌ها به دانشجویان خود در یافتن محل اقامت کمک می‌کنند که شامل یافتن خانواده‌های میزبان نیز می‌شود. بنابراین، ابتدا از مسئولان دانشگاه خود بپرسید که آیا چنین خدماتی را ارائه می‌دهند یا نه. این امر جستجوی سریع و مطمئن گزینه‌های اقامت را تضمین می‌کند. در حالیکه به‌دنبال یک مکان مناسب برای اقامت خود هستید، می‌توانید در خوابگاه اقامت داشته باشید. اگر دانشگاه شما چنین خدماتی ارائه نمی‌دهد، پیش مشاوران مسکن بروید یا به‌ دنبال آپارتمان در cian.ru ،irr.ru ،avito.ru و غیره باشید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا
هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا

در این مقاله، ما تخمینی از هزینه‌های زندگی و تحصیل در استرالیا را برای‌تان محاسبه کرده‌ایم. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های ارزان قیمت انگلستان برای دانشجویان بین المللی (بخش اول)
دانشگاه های ارزان قیمت انگلستان برای دانشجویان بین المللی (بخش اول)

تحصیل در بریتانیا هزینه‌ی بالایی دارد. برخی دانشجویان ممکن است رویای تحصیل و کسب مدرک از دانشگاهی در بریتانیا را داشته باشند، اما همچنان در جستجوی بهترین انتخاب، بر حسب مسائل مالی هستند. در بریتانیا، دانشگاه‌های زیادی وجود دارد که هر کدام، هزینه‌های تحصیلی ...

بیشتر بخوانید
تحصیلات تکمیلی در آمریکا
تحصیلات تکمیلی در آمریکا

انتخاب نوع دوره ی کارشناسی ارشد، این نکته را مشخص می کند که آیا می توانید در دوره ی دکتری شرکت کنید یاخیر، برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی این امکان را به شما می دهند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: