مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مزایای تحصیل در روسیه

مزایای تحصیل در روسیه

براساس داده‌های باز وزارت علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه، در حال حاضر، تعداد دانشجویان این کشور حدود 4 میلیون نفر است. از این تعداد، 315000 دانشجو، خارجی هستند. متقاضیان، دانشگاه‌های برجسته‌ی نقاط گوناگون روسیه را انتخاب می‌کنند. رشته‌های تحصیلی محبوب در روسیه، پزشکی، تخصص‌های مهندسی و فن‌آوری اطلاعات است. در بین سایر رشته‌های تحصیلی، خارجی‌ها رشته‌های اقتصاد، امور مالی و علوم طبیعی را در اولویت قرار می‌دهند. علاوه بر سطح بالای تحصیل، دانشجویان در روسیه این فرصت را پیدا می‌کنند که به فعالیت‌های علمی خود ادامه دهند و کار جذابی پیدا کنند. حال بیایید نگاه دقیق‌تری به تحصیل در روسیه داشته باشیم؟

کیفیت تدریس در روسیه

روسیه در حوزه‌ی آموزش ریاضیدانان، فیزیکدانان، شیمی‌دانان، مهندسان، برنامه‌نویسان، پزشکان و همچنین نمایندگان مشاغل خلاق، در جهان پیشرو است. آموزش کلاسیک در این کشور، یکی از قوی‌ترین آموزش‌ها در جهان شناخته می‌شود. هر ساله دانشگاه‌های روسیه در رتبه‌بندی جهانی، رتبه‌‌های بالایی را به خود اختصاص می‌دهند. دانشگاه‌های روسیه، دوره‌‌های کارشناسی و تخصصی، کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی برگزار می‌کنند. شما می‌توانید مسیر خود را برای دریافت مدرکی معتبر با برنامه‌های آموزشی، مدارس تابستانی، دوره‌های تحصیل به زبان روسی به‌عنوان زبان خارجی و غیره آغاز کنید.

هر ساله مجتمع‌های آموزشی در روسیه، پردیس‌ها و آزمایشگاه‌های با تکنولوژی بالا را افتتاح می‌کنند و همه‌چیز برای رسیدن به موفقیت‌های علمی بالا برای شما آماده است. اکثر دانشگاه‌های روسیه همچنین دارای خوابگاه‌هایی هستند که غالباً در نزدیکی ساختمان اصلی دانشگاه واقع شده و هزینه‌ی زندگی در این خوابگاه‌‌ها معمولاً ارزان است.

روسیه یک کشور چند ملیّتی در مرز بین قاره‌های اروپا و آسیاست. بیش از 200 ملیّت گوناگون از بین فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف در روسیه زندگی می‌کنند و این رویداد به خارجی‌ها حس خوبی می‌دهد. دانشگاه‌ها در روسیه همچنین به دانشجویان خارجی کمک می‌کنند و برنامه‌های سازگاری ویژه و سیستم‌های پشتیبانی برای دانشجویان جدید ترتیب می‌دهند.

هزینه ی تحصیل در روسیه

روسیه دارای نسبت بهینه‌ای از قیمت و کیفیت آموزش است. در سال 2020، هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های روسیه در مقاطع کارشناسی تمام‌ وقت از 83 هزار روبل در سال آغاز می‌شد. ما به شما توصیه می‌کنیم که اطلاعات دقیق در مورد قیمت‌ها را مستقیماً از خود دانشگاه‌ها کسب کنید هزینه‌ی تحصیل به عوامل زیادی همچون مدت زمان تحصیل، فُرمت و سطح آموزش و غیره بستگی دارد.

تحصیل رایگان در روسیه

در روسیه، فرصت تحصیل رایگان برای خارجی‌ها وجود دارد. هر ساله، دولت فدراسیون روسیه، چندین هزار فرصت تحصیلی رایگان به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص می‌دهد. در عین حال، برخی از گروه‌های دانشجویان خارجی نیز می‌توانند همچون روس‌ها وارد دوره‌‌های تحصیلی رایگان شوند. یک فرصت دیگر برای تحصیل رایگان در روسیه، برنده شدن در المپیادهای دانشگاهی است.




برنامه‌های آموزشی زبان انگلیسی در روسیه

در حال حاضر، دانشگاه‌های بیشتر و بیشتر روسی به متقاضیان سراسر جهان، دوره‌‌های تحصیلی ارائه می‌دهند که کاملاً به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. شما می‌توانید هر رشته، تخصص و سطح علمی را برای خود انتخاب کنید.

فرصتی برای یادگیری زبان روسی

260 میلیون نفر در جهان به زبان روسی صحبت می‌کنند. دانشگاه‌ها در روسیه، فعالانه دوره‌‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت یادگیری زبان روسی را برگزار می‌کنند: این دوره‌ها در مدارس فصلی، دوره‌های آنلاین و آفلاین برگزار می‌شود.

تحصیل در مراکز بین المللی روسیه

به برنامه‌های مشترک تحصیلی دانشگاه‌های روسیه با مراکز آموزشی بین‌المللی توجه کنید. در بیشتر موارد، در این دوره‌ها، نیمی از آموزش در دانشگاه‌های روسیه و نیمی دیگر در کشوری دیگر انجام می‌شود. بنابراین، می‌توانید همزمان دو مدرک از دانشگاه‌های برجسته‌ی روسیه دریافت کنید.

دانشگاه‌های روسیه فعالانه آموزش عالی آنلاین را توسعه می‌دهند- امروزه دانشجویان به برنامه‌های تحصیلی بسیاری در تمام سطوح دانشگاهی دسترسی دارند. در عین حال، ایجاد دوره‌های آنلاین، یکی از اصلی‌ترین گرایش‌های آموزش مدرن است. دانشگاه‌های روسیه مدت‌هاست که بخشی از جامعه‌ی MOOC جهانی هستند و حضور خود را به‌شکل فعال در پلتفورم‌های بین‌المللی دوره‌های آموزش جمعی همچون Coursera و Edx و پلتفورم‌های داخلی همچونOpen Education، Lectorium و Stepik گسترش داده‌اند.

امتیازات دانشجویان روسیه

دانشجویان دانشگاه‌های روسیه واجد شرایط دریافت چندین نوع امتیاز هستند. برای مثال، دانشجویان تمام‌ وقت می‌توانند یک کارت حمل و نقل ویژه‌ی ارزان‌قیمت برای سفر با مترو، اتوبوس یا تراموا دریافت کنند. همچنین برای بلیط موزه‌ها، تئاترها و سینماها نیز تخفیف‌هایی در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

امکانات روسیه برای دانشجویان

روسیه بزرگترین کشور جهان است که قلمرو آن، چندین منطقه‌ی آب و هوایی از اقلیم قطبی تا نیمه گرمسیری را شامل می‌شود. 29 مکان طبیعی و فرهنگی روسیه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. بایکال (Baikal) عمیق‌ترین، تمیزترین و بزرگترین دریاچه‌ی آب شیرین زمین است، کوه‌های پُرعظمت آلتای و قفقاز، دره‌ی آبفشان‌ها در کامچاتکا، ستون‌های کراسنویارسک، طبیعت منحصربه‌ فرد شرق دور و رودخانه‌های وسیع، تنها چند مکان دیدنی روسیه به‌شمار می‌آیند که می‌توانید هنگام اقامت در روسیه، از آن‌ها دیدن کنید. اگر بیشتر علاقه‌مند آثار فرهنگی هستید، به کلیساهای باستانی حلقه‌ی طلایی (Golden Ring) و Russian North، مسجد آبی (زنگار) و کرملین در کازان، مجموعه کاخ‌های منطقه‌ی لنینگراد و معماری اروپایی کالینینگراد توجه کنید. مراکز تاریخی مسکو، سن‌پترزبورگ، تامسک و بسیاری از شهرهای دیگر، جزو میراث فرهنگی ملی روسیه محسوب می‌شوند و تقاضای زیادی در بین گردشگران سراسر جهان برای بازدید از آن‌ها وجود دارد.

روسیه زادگاه نویسندگان، شاعران، فیلسوفان، آهنگسازان، هنرمندان و موسیقیدانان بزرگ جهان است. بزرگانی همچون لئو تولستوی، آنتون چخوف، فئودور داستایوفسکی، نیکلاس رویریچ، سرگئی راخمانینوف، بوریس پاسترناک، پیوتر چایکوفسکی، سرگئی آیزنشتاین، مستیسلاو روستروپوویچ شاهکارهای خود را به جهان ارائه کرده‌اند. روس‌ها از طریق ادبیات، باله، موسیقی کلاسیک، معماری، نقاشی، تئاتر، سینما، قلب مردم سراسر جهان را به تسخیر خود درآورده‌اند. نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها، کنسرت‌ها، نمایش‌ها، اجراها و سایر رویدادها دائماً در شهرهای بزرگ روسیه برگزار می‌شود.

ورزش در بین روس‌ها بسیار محبوب است. به‌تازگی، سالن‌های ورزشی جدید، مکان‌‌های تمرینی در فضای باز و استخرهای شنای زیادی در روسیه افتتاح شده و مجتمع‌های چند منظوره با تجهیزات مدرن در حال ساخت است. تقریباً هر دانشگاه روسیه، زیرساخت‌های ورزشی خاص خود را دارد. دانشجویان فعالانه در تیم‌ها جمع می‌شوند و در مسابقات معتبر شرکت می‌کنند و جایزه می‌گیرند. تحصیل در روسیه، فرصتی برای شرکت در رویدادهای ورزشی در سطح جهان است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
دوره ها و برنامه های انگلیسی زبان در روسیه
دوره ها و برنامه های انگلیسی زبان در روسیه

هر ساله دانشگاه‌های روسیه دوره‌‌های آموزشی جدیدی را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: