مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دوره ها و برنامه های انگلیسی زبان در روسیه

دوره ها و برنامه های انگلیسی زبان در روسیه

هر ساله دانشگاه‌های روسیه دوره‌‌های آموزشی جدیدی را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. در این مقاله، ویژگی‌ها و خصوصیات این دوره‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. مطالب آموزشی اکثر این دوره‌ها همان مطالب آموزشی به زبان روسی است، اما تعداد این دوره‌های منحصر به‌ فرد در حال افزایش است. یک دوره‌ی آموزشی به زبان انگلیسی در روسیه، فرصتی برای اخذ مدرک در یک دانشگاه معتبر روسیه بدون تسلط به زبان روسی است. این دوره‌ها توسط اساتید روسی و بین‌المللی تدریس می‌شود.

 برای دادن درخواست پذیرش به این دوره‌ها، باید گواهینامه یا دیپلم دبیرستان، انگیزه‌نامه و گواهینامه‌های آیلتس یا تافل ارائه دهید. برخی از دانشگاه‌ها هیچ آزمون ورودی برای دوره‌های کارشناسی ارشد خود ندارند و به‌جای آن، مصاحبه‌های ویدئویی به زبان انگلیسی ترتیب می‌دهند. امروزه می‌توان دوره‌های زبان انگلیسی را در هر رشته‌‌ی آموزشی پیدا کرد. ما فهرست به‌ روز شده‌ای از برنامه‌های تحصیلی برگزار شده توسط دانشگاه‌های برجسته‌ی روسیه را تهیه کرده‌ایم: 

دانشکده‌ی عالی اقتصاد دانشگاه ملی تحقیقات

دانشکده‌ی عالی اقتصاد دانشگاه ملی تحقیقات، یکی از معتبرترین موسسات آموزشی در روسیه است. این دانشگاه بر تخصص‌های محبوب بازار اشتغال تمرکز دارد. دانشگاه HSE فعالانه با شرکت‌های برجسته‌ی جهانی همکاری دارد. فارغ‌ التحصیلان پس از اتمام تحصیلات خود به کار در Ernst & Young ،PricewaterhouseCoopers ،Deloitte ،PepsiCo ،Accenture ،Citi ،L’Oréal McKinsey & Company ،IBM ،Google ،KPMG و Microsoft مشغول می‌شوند. 

دانشگاه HSE دارای طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و دوره‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، MBA و دوره‌های کوتاه‌مدت آنلاین به زبان انگلیسی است. این دانشگاه سیستم سازگاری کامل را برای کمک به دانشجویان خارجی برای عادت کردن به یک کشور جدید ایجاد کرده است. دوره‌ی کارشناسی ارشد علوم داده را در نظر بگیرید. این دوره شامل بررسی فن‌آوری‌های یادگیری ماشین‌های موجود، تحلیل داده‌ها، تجزیه و تحلیل مستقل و توسعه‌ی مُدل‌ها و الگوریتم‌های ریاضی است. Russian Studies، یکی دیگر از برنامه‌های آموزش به زبان انگلیسی در دانشگاه HSE است. این دوره در سال 2019 با تاکید بر مطالعه‌ی گسترده‌ی روسیه‌ی مدرن، سیاست، اقتصاد، تجارت و فرهنگ آن راه‌اندازی شد. متقاضیان خارجی همچنین فرصت ثبت‌نام در دوره‌‌ی آمادگی اقتصاد به زبان انگلیسی را نیز دارند. این دوره به شما کمک می‌کند تا برای فرایند پذیرش و نخستین سال دانشکده‌ی عالی اقتصاد دانشگاه ملی تحقیقات آماده شوید.

دانشگاه الکتروتکنیکال سن‌پترزبورگ LETI

یکی از بهترین دانشگاه‌های فنی روسیه، دانشگاه الکتروتکنیکال سن‌پترزبورگ LETI در سال 1886 تاسیس شد. در بین 200 برنامه‌ی آموزشی، متقاضیان خارجی می‌توانند دوره‌های گوناگونی را به زبان انگلیسی انتخاب کنند. برای مثال، برنامه‌ی Science Heritage که در سال 2020 ایجاد شد، اولین برنامه‌ی تحصیلی در روسیه است که متخصصان فنی بسیار ماهری در رشته‌های مرمت و کار موزه و تحلیل و حفاظت از آثار فرهنگی تربیت می‌کند. در سال 2021، این دانشگاه دوره‌‌یAnimal-Centered Computing  را راه‌اندازی خواهد کرد- یک دوره‌ی کارشناسی ارشد آنلاین جدید به زبان انگلیسی با همکاری دانشگاه حیفا در اسرائیل. دانشجویان ایجاد راه‌حل‌های فن‌آوری برای حفاظت از سلامت حیوانات را مطالعه خواهند کرد. آن‌ها روش‌های مشاهده‌ی رفتار حیوانات را یاد می‌گیرند و استراتژی‌های ارتباطی را با استفاده از تکنولوژی کامپیوتر، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین توسعه می‌دهند. انرژی‌های خورشیدی تجدید پذیر، یک دوره‌‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی است که شما را با آخرین تکنولوژی‌‌های انرژی‌های تجدید پذیر، اصول اساسی فیزیک و جنبه‌های گوناگون علم مواد، توسعه‌ی فن‌آوری‌های ماژول خورشیدی، تجهیزات، طراحی و نگهداری نیروگاه‌های خورشیدی آشنا خواهند ساخت. 

دانشگاه دولتی تحقیقات ملی نیژنی نوگورود N.I. Lobachevsky

دانشگاه دولتی تحقیقات ملی نیژنی نوگورود N.I. Lobachevsky، حدود 400 برنامه‌ی تحصیلی همچون دوره‌‌ی کارشناسی تکنولوژی اطلاعات و انفورماتیک پایه را ارائه می‌دهد. دانشجویان برای کارهای تحقیقاتی در رشته‌های انفورماتیک نظری، توسعه و ایجاد فن‌آوری‌های اطلاعاتی جدید و کاربرد آن‌ها در فعالیت‌های طراحی و مهندسی آماده می‌شوند. فارغ‌التحصیلان این رشته آماده‌ی کار در شرکت‌های خارجی همچون Intel، Microsoft، IBM، NVIDIA و غیره می‌شوند. 




دانشگاه Peoples’ Friendship University of Russia

دانشگاه Peoples’ Friendship University of Russia در سال 1960 تاسیس شد و در ابتدا به‌عنوان یک دانشگاه کامل برای خارجی‌ها عمل می‌کرد و هم‌اکنون در تعداد دانشجویان خارجی پیشروست. دانشگاه RUDN دارای 5 دانشکده، 11 موسسه و یک آکادمی است و طیف گسترده‌ای از فرصت‌های آموزشی- کارشناسی تا دکترا- را ارائه می‌دهد. بیش از 800 برنامه‌ی آموزشی برای همه‌ی متقاضیان خارجی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود: ادبیات انگلیسی و روسی، تجارت بین‌الملل، حمایت بین‌الملل از حقوق بشر، حقوق خصوصی بین‌الملل، دوره‌‌های مترجمان آینده، وکالت، علوم سیاسی، تخصص روابط عمومی، پزشکی و سایر تخصص‌ها.

دانشگاه فدرال سیبری

دانشگاه فدرال سیبری، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های سیبری و شرق دور است که به متقاضیان بین‌المللی حدود 250 برنامه‌ی آموزشی از جمله دوره‌های آموزش زبان انگلیسی همچون کارشناسی ارشد شیمی و پالایش نفت ارائه می‌دهد. هدف این برنامه‌ی تحصیلی، آموزش متخصصان در توسعه و نوسازی فن‌آوری‌های معدنی است. پس از فارغ‌ التحصیلی، می‌توانید در شرکت‌های دولتی یا خصوصی نفت و گاز کار کنید. یکی دیگر از برنامه‌های کارشناسی ارشد جذاب به زبان انگلیسی، سیستم‌های کنترل هوشمند دیجیتال است که به شما کمک می‌کند با فن‌آوری توسعه‌ی سیستم‌های کنترل هوشمند تعبیه شده براساس ریزپردازنده‌ها، میکروکنترلرها و سیستم‌های یکپارچه‌ی قابل‌برنامه‌ریزی آشنا شوید. دانشجویان با تحولات اصلی در رشته‌‌ی سیستم‌های کنترل هوشمند و فن‌آوری مدرن آشنا می‌شوند تا آن‌ها را براساس شبکه‌های عصبی و تبادل داده‌ها ایجاد کنند. اگر عاشق ریاضی هستید، رشته‌ی علم داده‌ها و مُدل‌سازی ریاضی وجود دارد. در این رشته، دانشجویان حل سوالات در شاخه‌‌ی تجزیه و تحلیل داده‌ها و مُدل‌‌سازی ریاضی را یاد می‌گیرند، مهارت‌های برنامه‌نویسی خود را توسعه می‌دهند و با فن‌آوری‌های پیشرفته‌ی صنعتی آشنا می‌شوند. فارغ‌التحصیلان این برنامه‌ی تحصیلی در سراسر جهان به متخصصانی تبدیل می‌شوند که تقاضای زیادی با حقوق بالا برای آن‌ها وجود دارد. دانشگاه تیومن، یکی از جدیدترین بخش‌ها برای متقاضیان خارجی- دانشکده‌ی مطالعات پیشرفته- را اداره می‌کند. 

این پروژه‌ی منحصربه‌فرد، برنامه‌های آموزشی عمدتاً انگلیسی زبان را برگزار می‌کند و شما می‌توانید یکی از 7 رشته‌ی کارشناسی زیر را انتخاب کنید: اقتصاد، تاریخ، زیست‌شناسی، رسانه و ارتباطات، هنر و علوم انسانی، جامعه‌شناسی و علوم اطلاعات کاربردی.

 برای دانشجویان کارشناسی ارشد آینده، برنامه‌های تحصیلی که با همکاری مرکز تحول آموزش SKOLKOVO برگزار می‌شود- فرهنگ‌های دیجیتال و تولید رسانه‌ای (DC&MP) و آموزش عالی تجربی در دسترس است. دانشگاه فدرال اورال که به‌ نام نخستین رئیس‌ جمهور روسیه بوریس یلتسین نامگذاری شده، صدمین سالگرد خود را جشن گرفت.

 این دانشگاه در زمینه‌ی تحقیق و آموزش در روسیه پیشروست. در بین 450 برنامه‌ی تحصیلی موجود، چندین برنامه به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و برای متقاضیان خارجی مناسب است. این برنامه‌های تحصیلی در رشته‌‌های روانشناسی، بیوتکنولوژی، مدیریت پرسنل، مدیریت بین‌الملل، طراحی، فلسفه، تبلیغات و روابط عمومی، علوم کامپیوتر، اخترفیزیک و نجوم، اقتصاد و فن‌آوری اطلاعات برگزار می‌شود.

 برای مثال، علوم عصبی شناختی، یک برنامه‌ی کارشناسی است که هدف آن، تربیت متخصصان در حوزه‌ی تحقیقات مغز و فرایندهای شناختی عصبی و توانبخشی عصبی مدرن است. فارغ‌التحصیلان این رشته در موسسات علمی پیشرو و مراکز آموزشی توانبخشی عصبی و اصلاحی در روسیه و سراسر جهان مشغول به‌کار می‌شوند. دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز توسط FEFU ،SPbPU ،NSU ،IKBFU ،NUST MISIS ،TSU ،ITMO ،SUSU و دیگر سازمان‌های آموزشی برجسته‌ی روسیه ارائه می‌شود.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
مزایای تحصیل در روسیه
مزایای تحصیل در روسیه

در روسیه، فرصت تحصیل رایگان برای خارجی‌ها وجود دارد. هر ساله، دولت فدراسیون روسیه، چندین هزار فرصت تحصیلی رایگان به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص می‌دهد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: