مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هرآنچه قبل از تحصیل پزشکی در روسیه باید بدانید

هرآنچه قبل از تحصیل پزشکی در روسیه باید بدانید

روسیه با داشتن سیستم آموزشی که رتبه 26 در دنیا را دارد، در حال تبدیل شدن به مقصدی برتر برای تحصیل بسیاری از دانشجویان سراسر دنیا است. در حالی که این کشور طیف گشترده ای از رشته ها را در دانشگاه های متعدد ارائه میدهد، اما بدون شک پزشکی یکی از محبوب ترین رشته هاست. در واقع، برخی برآوردها نشان میدهند که بیش از 50 % خارجی های روسیه، به تحصیل پزشکی مشغولند. 

دانشجویان با هر سابقه ای – حتی از کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس که دارای دقیق ترین دوره های پزشکی هستند-به دلایل مختلف برای تحصیل به روسیه سفر میکنند. 

شما باید قبل از تصمیم گیری برای تحصیل در رشته ی پزشکی، موارد زیر را درمورد روسیه و دانشگاه های پزشکی آن بدانید : 

هزینه 

یکی از اصلی ترین دلایلی که دانشجویان برای تحصیل پزشکی به کشوری مثل روسیه مراجعه میکنند، هزینه ی آن است. دوره های ایالات متحده و انگلیس، میتوانند به شدت گران باشند، و با وجود آنکه بهترین کلاس ها، اساتید و دوره ها را ارائه میدهند، بعضی از بااستعدادترین دانشجوها حتی قادر به پرداخت شهریه هم نیستند، چه رسد به مسکن، هزینه های بین المللی، کتاب های درسی و غیره. 

خب پس چه میکنند؟ به روسیه میروند. کشوری که دانشگاه های پزشکی معروفی دارد و بعضی از بهترین هارا در زمینه ی بهداشت و پزشکی پرورش داده است. هزینه ها به طور متوسط سالانه بین 2800 تا 4300 دلار است – خیلی کمتر از آنچه که دانشجویان در کشورهای دیگر برای همین دوره ها، مقاطع و برنامه های تحصیلی میپردازند. البته این هزینه ها بستگی به زمینه ی انتخابی دانشجو در رشته ی پزشکی دارد. خوشبختانه کشور روسیه هرچیزی که بخواهید را ارائه میدهد. 

با وجود دوره هایی که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده و مدارکی که در دانشگاه های پزشکی همان کشورهای آمریکا و انگلیس معتبر و پذیرفته شده اند،  تعجبی ندارد که روسیه بهترین گزینه برای دانشجویانی است که به دنبال تحصیل پزشکی هستند. شما میتوانید با نگاهی به ' The Best Universities in Russian '  اطلاعات بیشتری درمورد بهترین دانشگاه ها، کالج ها و موسسات روسیه کسب کنید. 

انگلیسی

زبان انگلیسی در تمام دنیا به عنوان زبان بین المللی شناخته شده است،  از این رو داشتن این شانس که توسط یک استاد یا پزشک انگلیسی زبان آموزش داده شوند، برای دانشجویان خیلی خوب است. خوشبختانه، بسیاری از دانشگاه های روسیه دوره های پزشکی ارائه میدهند که همگی توسط پزشکان مشهور بین المللی به زبان انگلیسی (یا در صورت خواست دانشجویان به زبان روسی) آموزش داده میشوند. 

روسیه با داشتن دوره ها و برنامه های انگلیسی در تمام سطوح، از برنامه های 6 ساله کارشناسی گرفته برنامه های 4 یا 5 ساله ی ارشناسی ارشد و حتی دکترا، هرچیزی که دانشجویان علاقمند به پزشکی به آن نیاز دارند را ارائه میدهد. این نکته که گروهی از دانشگاه های آن از زبان انگلیسی برای اجرای برنامه هایشان استفاده میکنند، به افزایش کیفیت آموزش و قابل فهم بودن دروس کمک میکند. 




درخواست 

درخواست نامه میتواند دلهره آورترین قسمت انتخاب دانشگاه پزشکی موردنظر برای تحصیل در روسیه باشد. به طور کلی این فرآیند نسبتا ساده در نظر گرفته میشود. با این حال باید توجه داشت که هر دوره، دانشگاه و مقطعی مستلزم جنبه های منحصر به فردی در فرآیند درخواست است. 

بعضی از دانشگاه ها از دانشجویان آینده ی خود میخواهند که موارد مختلفی را در تقاضای خود ارائه دهند : بخش آنلاین، هزینه ی غیرقابل استرداد مصاحبه، ریزنمرات در موسسات آموزشی قبلی، توصیه نامه ها و اطلاعات سلامت مثل مدارک واکسیناسیون. سایر دانشگاه ها ممکن است مصاحبه ی حضوری یا تصویری از طریق اسکایپ را هم ضروری بدانند . 

اگر این کارها برایتان سخت به نظر میرسند، نگران نباشید، شرکت هایی مثل Yes Atlas وجوددارند که درهمه ی مراحل پروسه ی درخواست و تحصیل در خارج از کشور، به دانشجویان کمک میکنند. برای شروع فرآیند درخواست، کافی است با راهنمای پذیرش تماس بگیرید و با او در ارتباط باشید. 

تجربه ی بین المللی 

دانشجویان با هر سابقه ای، به ویژه کسانی که پزشکی  را دنبال میکنند، از تجربه ی بین المللی بهره مند میشوند. داشتن فرصتی برای آموختن فرهنگی جدید، تعامل با افراد محلی و کار در محیطی جدید، دانشجویان پزشکی را برای ورود به دنیای پزشکی که آرزوی آنهاست، آماده می سازد. 

دانشگاه های روسیه نه تنها دانشجویان را با فرهنگی دیگر آشنا میسازند (که به آنها در پیشرفت تحصیلی و شغلی کمک میکند) بلکه برخی از بهترین برنامه های تحصیلی جهان، همسو هستند. به عبارت دیگر هم با استانداردهای آموزشی روسیه و هم استانداردهای  اتحادیه اروپا ،وزارت آموزش و هیئت پزشکی آمریکا هم مطابقت دارند . این بدان معناست که دانشجویان میتوانند برای اقامت و ادامه ی تحصیل در این دانشگاه ها و دیگر موسسات درخواست دهند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: