مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
برترین دانشگاه های انگلستان در سال 2022

برترین دانشگاه های انگلستان در سال 2022

در فهرست بهترین دانشگاه‌های بریتانیا در سال 2022 که شامل دانشگاه‌هایی از انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی است، دانشگاه آکسفورد در صدر جدول قرار دارد. دانشگاه‌های برتر انگلستان در سال 2022 کدام دانشگاه‌ها هستند؟ اگر می‌خواهید در انگلستان، اسکاتلند، ولز یا ایرلند شمالی تحصیل کنید، کدام دانشگاه‌ها را باید مد نظر داشته باشید؟ سه دانشگاه اسکاتلند در لیست 25 دانشگاه برتر جای گرفته‌اند: دانشگاه ادینبورگ، دانشگاه گلاسکو و دانشگاه آبردین، در حالیکه بهترین دانشگاه ولز، دانشگاه کاردیف است که رتبه‌ی 28 را از آن خود کرده است. برای دانشجویانی که به‌دنبال تحصیل در ایرلند شمالی هستند، بهترین دانشگاه این رتبه‌بندی، دانشگاه کوئین بلفاست است. از بین دانشگاه‌های برتر انگلستان، حدود 20 دانشگاه در لندن قرار دارند، از جمله موسسات معروفی همچون امپریال کالج لندن، UCL و دانشگاه‌های تازه تاسیسی همچون دانشگاه وست مینستر و دانشگاه گرینویچ. کدام دانشگاه‌ها جزو دانشگاه‌های برتر بریتانیا در سال 2022 محسوب می‌شوند؟ اگر می‌خواهید در انگلستان، اسکاتلند، ولز یا ایرلند شمالی تحصیل کنید، کدام دانشگاه‌ها را باید مد نظر داشته باشید؟ دانشگاه آکسفورد در رتبه‌ی نخست و به‌دنبال آن دانشگاه کمبریج در رتبه‌ی دوم قرار دارد، در حالیکه سه تا از بهترین دانشگاه‌های لندن جزو پنج دانشگاه برتر این فهرست هستند.

5 دانشگاه برتر بریتانیا

دانشگاه های برتر انگلستان 2022- دانشگاه آکسفورد (University of Oxford)

دانشگاه آکسفورد که یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شود، دانشمندان و دانشجویان برتر و نخبه را به 44 کالج خود جذب می‌کند. استانداردهای پذیرش بالایی در این دانشگاه وجود دارد و پذیرش رقابتی است. به‌طور متوسط، برای هر صندلی دانشگاهی، دانشگاه آکسفورد پنج درخواست دریافت می‌کند. چنانکه در بریتانیا معمول است، این دانشگاه تعدادی دوره‌ی تحصیلی مشترک برگزار می‌کند که دو رشته را در مقطع کارشناسی با هم ترکیب می‌کنند. در کل، 250 دوره در سطح کارشناسی از این نوع وجود دارد. ترکیب فلسفه، سیاست و اقتصاد، یک دوره‌ی تحصیلی بسیار معتبر است، اگرچه دیگر منحصر به آکسفورد نیست. دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به یک کالج تعلق دارند و غالباً در ساختمان کالج یا محل اقامت متعلق به کالج زندگی می‌کنند. زندگی اجتماعی و فعالیت‌های تفریحی- همچون قایقرانی، رویدادهای فرهنگی و اجتماعی- نیز در این دانشگاه وجود دارد. دانشجویان مقطع کارشناسی تقریباً توسط اساتید کالج خود مورد آموزش قرار می‌گیرند، در حالیکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی عمدتاً توسط یک دانشکده‌ی متمرکز آکادمیک تدریس می‌شوند. بیش از 100 کتابخانه در دانشگاه آکسفورد وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها، کتابخانه‌ی Bodleian است که در سال 1602 ساخته شده است. این دانشگاه همچنین دارای تعدادی موزه از جمله موزه‌ی تاریخ طبیعی است که بقایای یک دودو را در خود جای داده و یک موزه‌ی تاریخ علم که تخته سیاه مورد استفاده‌ی آلبرت اینشتین را به‌نمایش گذاشته است. بیش از 30 رهبر جهان، 27 نخست‌وزیر انگلیس، 50 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل و 120 مدال‌آور المپیک در دانشگاه آکسفورد تحصیل کردند. استفن هاوکینگ، هیو گرانت و ایندیرا گاندی از جمله فارغ‌التحصیلان معروف این دانشگاه هستند.

دانشگاه های برتر انگلستان 2022- دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)

همچون دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان به‌شمار می‌رود. شهر کمبریج تنها یک ساعت با لندن فاصله دارد. این دانشگاه میزبان بیش از 19000 دانشجو و 9000 پرسنل است. 31 کالج در دانشگاه کمبریج وجود دارد که برخی از آن‌ها متعلق به قرن سیزدهم است و بیش از 100 دپارتمان علمی نیز در این دانشگاه فعالیت می‌کنند. دانشگاه کمبریج به‌دلیل پیشتازی در ریاضیات مشهور است و چند تا از مشهورترین دانشمندان انگلیسی در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند. در مجموع، 117 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل به‌شکلی با این دانشگاه همکاری داشته‌اند و ریاضیدانان مرتبط با دانشگاه کمبریج، 11 مدال فیلدز کسب کرده‌اند. پذیرش در مقطع کارشناسی این دانشگاه، بسیار رقابتی است. میزان پذیرش کمتر از 25 درصد متقاضیان است و بیش از نیمی از داوطلبان رد شده در تمام امتحانات نهایی مدرسه‌ی خود، نمره‌ی A دریافت کرده‌اند. در مقطع کارشناسی، در کنار چند دانشجوی دیگر، دانشجویان از طریق سخنرانی و نظارت و سرپرستی آموزش می‌بینند. حجم کار بسیار سنگین است، اما دوره‌های تحصیلی نسبت به بسیاری از دانشگاه‌های دیگر بریتانیا کوتاه‌تر است. کتابخانه‌های دانشگاه کمبریج میزبان مجموعه‌ی گسترده‌ای از نسخ خطی قرون وسطاست و موزه‌های دانشگاه نیز مجموعه‌ای از آثار باستانی و نمونه‌های جانورشناسی را به‌نمایش می‌گذارد. فارغ‌التحصیلان برجسته‌ی دانشگاه کمبریج شامل بازیگران، سیاستمداران، اعضای خانواده‌ی سلطنتی، ورزشکاران و شخصیت‌های فرهنگی همچون زیست‌شناس چارلز داروین، گوینده‌ی اخبار محیط‌زیستی دیوید آتنبرو، جین گودال و بازیگر زن اولیویا کلمن است.




دانشگاه های برتر انگلستان 2022- امپریال کالج لندن (Imperial College London)

امپریال کالج لندن پیوسته در بین بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته‌های علوم، فن‌آوری، مهندسی، پزشکی و تجارت رتبه‌بندی شده است. این دانشگاه در سال 1907 از ادغام سه کالج در لندن شکل گرفت و اکنون 17000 دانشجو و 8000 کارمند دارد. گروه دانشجویی این دانشگاه از بیش از 125 ملیّت گوناگون تشکیل شده است. علاوه بر دانشمندان برجسته، دارنده‌های مدال فیلدز و برندگان جایزه‌ی نوبل، مشاوران و سیاست‌گذاران دولتی بانفوذ نیز از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. بسیاری از فارغ‌التحصیلان به نوآوری‌های پیشرفته‌ای در صنعت و تجارت دست یافته‌اند که مورد استقبال شرکت‌های استارت‌آپی قرار گرفته است. پردیس اصلی امپریال کالج لندن در نزدیکی کاخ کنزینگتون در Royal Borough of Kensington و چلسی واقع شده است. نویسنده H. G. Wells و سر لیام دونالدسون، سرپرست پزشک ملکه‌ی بریتانیا، از فارغ‌التحصیلان معروف امپریال کالج لندن هستند.

دانشگاه های برتر انگلستان 2022- UCL

UCL نخستین دانشگاه در انگلستان بود که فارغ از طبقه، نژاد و مذهب دانشجو پذیرفت و نخستین دانشگاهی بود که با پیروی از فلسفه‌ی آموزشی جرمی بنتام، 'بنیانگذار معنوی' این دانشگاه، زنان را در شرایط مساوی با مردان قرار داد. پردیس اصلی UCL در منطقه‌ی مرکزی لندن در بلومزبری قرار دارد. برای پذیرش، دانشجویان مقطع کارشناسی ملزم به کسب نمرات برتر در امتحانات دبیرستان خود هستند. رقابتی‌ترین دوره‌ی تحصیلی مقطع کارشناسی دانشگاه UCL، فلسفه، سیاست و اقتصاد است که هر کدام 30 متقاضی پذیرش می‌کند. تقریباً نیمی از تمام دانشجویان UCL، خارجی هستند و بیشتر آن‌ها از آسیا می‌آیند. فارغ‌التحصیلان مشهور این دانشگاه عبارتند از: مهاتما گاندی. الکساندر گراهام‌بل، مخترع تلفن و کریس مارتین از گروه کلدپلی که با سایر اعضای گروه خود در این دانشگاه آشنا شد.

دانشگاه های برتر انگلستان 2022- مدرسه‌ی اقتصاد و علوم سیاسی لندن (London School of Economics and Political Science)

از بین تمام دانشگاه‌های بریتانیا، دانشکده‌ی اقتصاد و علوم سیاسی لندن دارای بالاترین نسبت دانشجویان خارجی با 70 درصد است. این دانشگاه دارای نقاط قوت خاصی در رشته‌های حقوق، اقتصاد، تاریخ، فلسفه و سیاست است. 26 درصد از جوایز نوبل اقتصاد به فارغ‌التحصیلان این دانشگاه اهدا شده است. پردیس مدرسه‌ی اقتصاد و علوم سیاسی لندن در منطقه‌ی Clare Market لندن، نزدیک موسسات مهمی همچون Royal Court of Justice، Lincoln's Inn، Royal College of Surgeons و موزه‌ی بریتانیا قرار دارد. بسیاری از دوره‌های تحصیلات تکمیلی این موسسه‌ی آموزشی همچون دوره‌های اقتصاد، مدیریت و حقوق، دارای نرخ پذیرشی کمتر از 7 درصد هستند. چهره‌های برجسته‌ی فرهنگی، سیاسی و دانشگاهی همچون نلسون ماندلا و جورج سوروس، در این دانشگاه سخنرانی عمومی کرده‌اند. معمار اصلی قانون اساسی هند، B. R. Ambedkar، در حالیکه در دوره‌ی وکالت Grey’s Inn در لندن ثبت‌نام کرده بود، روی یک پایان‌نامه‌ی دکترا در مدرسه‌ی اقتصاد و علوم سیاسی لندن کار کرد.

اسامی دانشگاه های برتر انگلستان 2022

دانشگاه های برتر انگلستان 2022
رتبه ی جهانیرتبه درانگلستاندانشگاهشهر
1
1

دانشگاه آکسفورد

 آکسفورد
5=2دانشگاه کمبریجکمبریج
12
3امپریال کالج لندنلندن
18=4

UCL

لندن
27
5

London School of Economics and Political Science

لندن
30=6

دانشگاه ادینبورگ

ادینبورگ
=35
7

King’s College London

لندن
508

دانشگاه منچستر

منچستر
=78
9

University of Warwick

Warwick
86=10

دانشگاه گلسکو

گلسکو
92
11

دانشگاه بریستول

بریستول
10512

دانشگاه بیرمنگام

بیرمنگام
110
13

University of Sheffield

Sheffield
117=14

Queen Mary University of London

لندن
=122
15

دانشگاه لنکستر

لنکستر
124
13

University of Southampton

Southampton
=127
16

دانشگاه لنکستر

لنکستر
14117

دانشگاه لیدز

لیدز
=143
18

دانشگاه ناتینگهام

ناتینگهام
146=19

University of Exeter

Exeter
151=20

دانشگاه نیوکاسل

نیوکاسل
158=20

دانشگاه ساسکس

برایتون
=162
22

University of Aberdeen

Aberdeen
16923

Durham University

Durham
=178
24

University of York

York
18225

University of Liverpool

لیورپول
=185
25

University of East Anglia

Norwich
18927

University of Leicester

Leicester
201-250
28

Cardiff University

Cardiff 

201-25028

دانشگاه بث

بث
201-25029=

دانشگاه پزشکی برایتون و ساسکس

برایتون
201-250

29=

University of Dundee

Dundee
201-25029=

Queen's University Belfast

بلفست
201-25029=

University of Reading

Reading
201-25029=

St George’s, University of London

لندن
201-25029=

University of St Andrews

St Andrews
201-25029=

University of Surrey

Guildford


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: