مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه تحصیل در اسپانیا

هزینه تحصیل در اسپانیا

هزینه تحصیل در اسپانیا نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی مناسب و ارزان تر است. هزاران دانشجوی بین المللی بخاطر آب و هوای خوب، دانشگاه های سطح جهانی و فضای باز و فرهنگ زیبا، هر ساله تصمیم می گیرند تحصیلات خود را در اسپانیا ادامه دهند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی در اسپانیا توسط هر جامعه مستقل تعیین می شود و به این معنی که در بین دانشگاه های دولتی کم و بیش یکسان است. از سوی دیگر، دانشگاه های خصوصی هزینه را دانشگاهها تعیین می کنند که معمولاً بیشتر از دانشگاه های دولتی است. هزینه تحصیل در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی به ملیت، دوره تحصیلی و موسسه آموزش عالی دانشجویان بستگی دارد. در زیر می توانید همه چیز را که باید در مورد هزینه دانشگاه در اسپانیا بدانید آورده شده است.

هزینه دانشگاه در اسپانیا

هزینه دانشگاه در اسپانیا به شرح زیر است:

هزینه دانشگاه در اسپانیا به عوامل مختلفی از جمله نوع موسسه آموزش عالی(خصوصی یا دولتی) ، نوع مدرک تحصیلی ، تعداد واحدها در هر دوره، محل دانشگاه و همچنین ملیت شما بستگی دارد. اسپانیا دارای موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی است و هزینه دانشگاه در موسسات خصوصی معمولاً بیشتر از هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی است. بسته به هزینه پرداخت واحد در دانشگاههای اسپانیا، ممکن است دانشجویان بین المللی تا 6/000 یورو در سال برای دوره کارشناسی پرداخت کنند. میانگین قیمت واحد برای مقاطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی اسپانیا می تواند به ازای هر واحد تا 30 یورو افزایش یابد. معمولاً دوره کارشناسی شامل 60 واحد ECTS در سال است، که یعنی شهریه سالانه به طور متوسط   1800 یورو است. لیسانس در اسپانیا معمولا 60 واحد ECTS در سال، ارزش دارد. دوره لیسانس سه تا چهار سال به طول می انجامد، یعنی کل واحدهای آن می تواند 180 تا 240 واحد ECTS باشد.

متوسط هزینه دانشگاه در اسپانیا برای دوره های کارشناسی

متوسط  هزینه دانشگاه در اسپانیا برای دوره های کارشناسی عبارت است از:

  • اولین ثبت نام: 12-30 یورو برای هر واحد.
  • ثبت نام دوم: 25-50 یورو برای هر واحد.
  • ثبت نام سوم: 50-100 یورو به ازای هر واحد.

توجه: در صورت انصراف از دوره و ثبت نام برای بار دوم/سوم، هزینه تحصیل افزایش می یابد. به عنوان مثال، دانشگاه کارلوس سوم III مادرید 24/55 یورو به ازای هر واحد برای دوره کارشناسی مهندسی، 45/25 یورو در صورت ثبت نام متوالی، 92/86 یورو و 128/57 یورو برای ثبت نام سوم و چهارم هزینه دریافت می کند. تحصیل در رشته های علوم اجتماعی یا علوم انسانی هزینه کمتری دارد.

به خاطر داشته باشید که هزینه تحصیل در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی از کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا ممکن است بیشتر از هزینه های ذکر شده در بالا باشد. برخی از دانشگاه ها مبلغ هر واحد ثبت نام سوم/چهارم را از دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا می گیرند. دانشجویان بین المللی اتحادیه اروپا معمولاً همان مبلغی را که دانشجویان داخلی در اسپانیا پرداخت می کنند را می دهند. تحصیل در مقطع کارشناسی در یکی از دانشگاه های خصوصی متعدد اسپانیا هزینه بیشتری دارد. بسته به دوره و موسسه ، هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه خصوصی اسپانیا بین 5/000 تا 18/000 یورو در سال است. 




هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا در مقایسه با شهریه سالانه معمولاً بیشتر از دوره کارشناسی است. با این حال، دوره های کارشناسی ارشد معمولاً یک تا دو سال طول می کشد. در صورتیکه دوره کارشناسی می تواند تا چهار سال به طول انجامد. متوسط   هزینه شهریه برای مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا 16 تا 45 یورو برای هر واحد است. مقاطع کارشناسی ارشد در اسپانیا معمولا 60 واحد ECTS در سال دارند، که هزینه مدرک کارشناسی ارشد در اسپانیا می تواند در سال تا 2/700 یورو افزایش یابد.

در دانشگاه بارسلونا، هزینه دوره کارشناسی ارشد از 28/82 یورو تا 46/11 یورو برای هر واحد شروع می شود. برای دانشجویان بین المللی که مقیم اسپانیا نیستند و اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا/EEA نیستند، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از 65/87 یورو به ازای هر واحد برای مقاطع علوم انسانی، 71 یورو برای هر دوره کارشناسی ارشد که امکان انجام یک حرفه را می دهد و 99/90 یورو برای دوره کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد شروع می شود.

توجه: دانشجویان بین المللی در دوره های موبیلیتی باید 90/00 یورو به ازای هر واحد برای دوره کارشناسی و 120 یورو به ازای هر واحد برای دوره کارشناسی ارشد بپردازند. 

هزینه دکتری در اسپانیا

دوره های دکتری تمام وقت در اسپانیا حداکثر سه سال طول می کشد اما در صورت تأیید کمیسیون علمی دانشگاه ممکن است تا دو سال دیگر نیز تمدید شود. تکمیل دوره دکتری پاره وقت پنج سال طول می کشد. معمولاً در طول سال اول تحصیل در مقطع دکتری ، دانشجویان ملزم به شرکت در دوره های آموزشی و فعالیتهای دانشگاهی با 60 واحد ECTS هستند. هزینه متوسط دکتری در اسپانیا می تواند تا 55 یورو به ازای هر واحد برس، این بدان معناست که در طول سال اول، دانشجویان باید تقریباً 3/300 یورو پرداخت کنند. سالهای دیگر معمولاً بر تحقیق و نگارش پایان نامه تمرکز می کنند و دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه های آموزش و پژوهش هستند که به طور کلی کمتر است و می تواند تا 600 یورو در سال برسد. دانشگاه بارسلونا Barcelona حدود 400 یورو برای آموزش و ارزیابی مستمر پایان نامه می خواهد. هزینه خوانش و دفاع از پایان نامه دکتری 156/87 یورو در این دانشگاه است. هزینه دکتری در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا / EEA بیشتر از دانشجویان داخلی یا اتحادیه اروپا است. البته هزینه واقعی به دانشگاه بستگی دارد. 

هزینه ویزای دانشجویی اسپانیا

هزینه ویزای دانشجویی در اسپانیا نیز بخشی از هزینه های تحصیل در خارج از کشور است. دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا/EEA برای تحصیل در اسپانیا به ویزای دانشجویی نیاز خواهند داشت. شهروندان ایالات متحده به طور کلی برای تحصیل در اسپانیا نیازی به ویزا ندارند مگر اینکه دوره تحصیل آنها بیش از شش ماه طول بکشد. دانشجویان بین المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا که قصد تحصیل در اسپانیا را برای بیش از شش ماه دارند ، باید پس از پذیرش دانشگاه برای دریافت ویزای دانشجویی اقدام کنند. هزینه ویزای دانشجویی در اسپانیا به شرح زیر است:

  • برای دانشجویان آمریکایی: 131 یورو (160 دلار)
  • برای دانشجویان کانادایی: 80 یورو (98 دلار)
  • برای دانشجویان ملیت های دیگر: 60 یورو (73 دلار)

توجه: در صورت رد شدن ویزای دانشجویی، هزینه درخواست بازپرداخت نمی شود. 

سایر هزینه های تحصیل در اسپانیا

تحصیل در خارج از کشور در اسپانیا علاوه بر هزینه های تحصیل، با هزینه های دیگر تحصیل همراه است. برخی از هزینه های مربوطه شامل هزینه کتاب ها و لوازم مورد نیاز یا هزینه های اداری است. سایر هزینه های تحصیل در خارج از کشور در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

  • کتاب ها و لوازم مورد نیاز: تقریباً 800-900 یورو در سال.
  • هزینه پردازش کالج : 15 یورو.
  • ثبت نام ترم : 54 یورو.
  • خدمات پشتیبانی ویژه آموزشی : 70 یورو.
  • آزمون استعداد/همسان سازی عناوین خارجی (در صورت لزوم) : 152 یورو.
  • هزینه و اجاره روزانه : 600-800 یورو در ماه.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: