مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا

حضور در کالج یا دانشگاه اسپانیا یک رویدادی است که فقط یکبار در طول زندگی رخ می دهد که مطمئناً تا پایان عمر از آن قدردان خواهید بود. این کشور شگفت انگیز دارای فرصت های عالی برای یادگیری است، همراه با زندگی بکر در بی عیب ترین فرهنگ احاطه شده است. در ترکیب با آب و هوای شگفت‌انگیز و انجام کارهای فراوان، اسپانیا مطمئناً مکان بسیار مناسبی است. اگر دانشجویی هستید که به زودی در اسپانیا زندگی می‌کنید و به کالج می‌روید، احتمالاً بسیار هیجان‌زده اما نگران هستید و مطمئن نیستید که چه چیزی در انتظار دارید. چیزهای زیادی در ذهن شما وجود دارد - از جمله هزینه زندگی در این کشور زیبا.

هزینه های زندگی در اسپانیا برای همه یکسان نیست. این واقعا بستگی به محل زندگی شما و شیوه زندگی که می خواهید داشته باشید دارد. زندگی در اسپانیا می تواند بسیار مقرون به صرفه یا بسیار گران باشد، و شما عامل تعیین کننده ای برای آن هستید. به عنوان یک دانشجو، احتمالاً می خواهید تا حد امکان مقرون به صرفه زندگی کنید، و این به معنای انجام تحقیقات بیشتر در رابطه با گزینه های مسکن، خرید، مدارس و موارد دیگر است.

اگر می خواهید مقرون به صرفه ترین گزینه های زندگی در اسپانیا را انتخاب کنید، باید به مکان هایی به جز مادرید و بارسلونا نگاه کنید. این دو شهر در بین 50 گرانترین مکان برای زندگی در جهان قرار گرفته اند. زندگی در روستا، همانطور که از آن نام برده می شود، بسیار مقرون به صرفه است و با رسیدن به تحصیل ، مکانی راحت و شگفت انگیز را برای شما به ارمغان می آورد. اگر تمایل شما برای زندگی در نزدیکی ساحل است ، فکر نکنید که نمی توانید این کار را با قیمت مناسب انجام دهید. کلید مسکن ساحلی نیز موقعیت مکانی آن است و همچنین باید از مایورکا Mallorca (جزیره ای در مدیترانه) نیز دیدن کنید.

همانطور که می توانید تصور کنید هزینه مسکن بزرگترین هزینه ای است که هنگام تحصیل در دانشگاه اسپانیا دارید ، بنابراین مطمئن شوید که شهر محل سکونت خود و همچنین گزینه مسکن را که برای نیازهای شما مناسب است ، به دقت در نظر بگیرید. حتی اگر در دانشکده ای در مادرید یا بارسلونا تحصیل می کنید، می توانید در یک شهر مجاور بسیار مقرون به صرفه تر زندگی کنید. سه مکان ارزان برای زندگی در اسپانیا عبارتند از سالامانکا Salamanca ، سانتیاگو د کامپوستلا Santiago de Compostela و گرانادا Granada. اکنون به بررسی هزینه های زندگی در اسپانیا از موارد بسیار مهم دیگر می پردازیم.

سرگرمی در اسپانیا

در سرتاسر کشور گزینه های زیادی در زمینه سرگرمی وجود دارد و اکثر این سرگرمی ها مقرون به صرفه هستند. مطمئناً گزینه های سرگرمی متناسب با نیازها و سلیقه همه وجود دارد از جمله: بسیاری از موزه ها ، بارها و میخانه ها ، باغ وحش ها ، بازارها ، مراکز خرید ، گالری های هنری و موارد دیگر که اکثر این موارد نسبت به بودجه مقرون به صرفه هستند. علاوه بر این، اسپانیا دارای هزاران کار رایگان است که می توانید برای سرگرم کردن وقت خود انجام دهید. این موارد مطمئناً ارزش بررسی دارد، زیرا ماهیت آنها نیز متفاوت است و شامل چیزی است که هر سلیقه ای می تواند از آن لذت ببرد. اینترنت در سرتاسر اسپانیا در دسترس است و می توان آن را با هزینه ای در حدود 10 یورو در ماه دریافت کرد که در مقایسه با سایر مناطق مجاور کاملاً مقرون به صرفه است و یک معامله بسیار ناچیز برای شماست. 

خرید لباس در اسپانیا

شما می توانید با لباسی کاملا مناسب و ارزان در کالج اسپانیا حضور پیدا کنید، زیرا پوشاک در اسپانیا بسیار مقرون به صرفه است. علاوه بر این، در خرید لباس هایی که می خواهید بپوشید ، تعدادی انتخاب وجود دارد. اسپانیا مملو از مراکز خرید ، فروشگاه ها ، فروشگاه های بزرگ و سایر موارد است ، با نام های تجاری متعدد و جدیدترین مدهای از سراسر جهان که برای تهیه آنها آماده هستید. بارسلونا مطمئناً جایی است که می خواهید برای خرید لباس خرید کنید. 

خرید وسایل الکترونیک در اسپانیا

همه ما عاشق وسایل الکترونیکی هستیم  و به عنوان یک دانشجو، مواردی مانند لپ تاپ، تبلت و تلفن های هوشمند می توانند کمک زیادی به یادگیری و همچنین گردش در کشور، ارائه سرگرمی و موارد دیگر کنند. ممکن است بخواهید هر کدام از موارد بالا یا تلویزیون، دستگاه پخش DVD و موارد دیگر را بخرید. هزینه لوازم الکترونیکی کمی گرانتر از سایر نقاط اروپا است، اگرچه می توانید خرید کنید و از یک معامله و تخفیف خوب برخوردار شوید.




هزینه خورد و خوراک در اسپانیا

همه باید غذا بخورند و حتما خوشحال می شوید که بفهمید در اسپانیا می توانید غذای کمتر ولی خیلی خوبی بخورید. بسیاری از رستوران‌های عالی  با هزینه متوسط   غذا برای هر نفر بین 6 تا 20 یورو برای صرف غذا در دسترس هستند، این قیمت ها بسیار مقرون به صرفه اند و به راحتی می توانید هم برای خودتان وعده های کافی بخرید و هم همه ی دوستانتان را مهمان کنید. اگر قصد دارید غذای خود را شخصا درست کنید(یا خودتان ساندویچ درست کنید)، هزینه خرید مواد غذايي در سوپرمارکت نیز کاملا مقرون به صرفه است. اسپانیا پر از بازارهای زیادی است و رفتن به هایپر مارکت اسپانیا این اطمینان را به شما می دهد که بهترین قیمت را برای تمام کالاهای خود دریافت خواهید کرد. قیمت های معمولی برای برخی از رایج ترین اقلام غذایی خریداری شده را می توان در زیر مشاهده کرد.

  • 1 لیتر شیر -1 یورو
  • مرغ تازه - 4 یورو برای هر کیلوگرم
  • 1 کیلو سیب زمینی - 70 سنت
  • پیتزای منجمد -3/50 یورو
  • پنیر چدار -6 یورو برای 250 گرم پنیر

هر فرد در اسپانیا به طور متوسط  125 یورو در ماه برای غذا هزینه می کند. 

حمل و نقل در اسپانیا

اگر از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می کنید ، می توانید با قیمتی مناسب رفت و آمد کنید. اتوبوس و تاکسی ها موجود اند و انتظار می رود در هر رفت یا برگشت حدود 2 یورو برای استفاده از حمل و نقل عمومی هزینه کنید. همچنین خودروهای کرایه ای نیز موجود اند.




مراقبت های بهداشتی در اسپانیا

مراقبت های بهداشتی در اسپانیا یکی از بهترین آپشن هایی است که می توانید پیدا کنید. همیشه می توانید انتظار داشته باشید که بیمارستان های شگفت انگیز و پزشکان متخصص با تجهیزات پیشرفته و با استفاده از آخرین فن آوری ها پیدا کنید. مراقبت های بهداشتی در اسپانیا توسط دولت حمایت می شود و هزینه های مراقبت های بهداشتی را برای همه مقرون به صرفه می کند. اگر بدون بیمه هستید، ویزیت متوسط پزشک 50 یورو هزینه خواهد داشت. 

خدمات رفاهی در اسپانیا

ما قبلاً در مورد هزینه متوسط اینترنت صحبت کرده ایم، اما در مورد سایر خدمات برقی چطور؟ اگر اجاره آپارتمان یا خانه شهری را انتخاب می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که 300 یورو دیگر برای خدمات شهری شامل برق، گاز، تلفن و اینترنت هزینه کنید. 

شهریه تحصیل در اسپانیا

و اکنون آنچه واقعاً باید به عنوان دانشجو در اسپانیا بدانید! هزینه های تحصیل در کالج در اسپانیا آنچه که قبلاً انتظار داشتید نیست. هزینه های تحصیل در هر موسسه متفاوت است، با این حال، به طور متوسط می توانید انتظار داشته باشید که میانگین شهریه حدود 1000 یورو در هر ترم باشد. به طور کلی هزینه های زندگی در اسپانیا حدود 20 درصد کمتر از زندگی در سایر کشورهای اروپایی است. بر اساس این هزینه ها برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که در دوران تحصیل در کشور به راحتی زندگی می کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: