مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین دانشگاه های مجارستان

بهترین دانشگاه های مجارستان

سیستم آموزشی مجارستان از بیش از 600 سال پیش نشان دهنده ی برتری تحصیلی بوده است. بسیاری از کالج ها در این کشور مستقیماً وابسته به یک دانشگاه هستند و به عنوان دانشکده های کالج دانشگاه فعالیت می کنند. دانشگاه های مجارستان به طور کلی دوره هایی را در سطح کالج و دانشگاه برگذار می کنند. از سال 2005 دانشگاه های مجارستان شروع به تغییر به سبک و مقررات روند بولونیا Bologna کرده اند. در این سیستم جدید هم کالج ها و هم دانشگاه های مجارستان در صورت تامین الزامات لازم می توانند برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را آغاز کنند. این همچنین به این معنی است که تمامی مدارک اعطایی معادل و مورد تایید سراسر اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر است.

برای ورود به دانشگاه این کشور نیازی به تحویل دادن مدرک زبان آیلتس نمی باشد. این یک مزیت خیلی خوب برای کسانی که تمایلی به شرکت در آزمون آیلتس در ایران ندارند و یا می خواهند هر چه سریع تر از ایران خارج شوند، به حساب می آید. همان طور که حتما در جریان هستید تمام کشورها دوره هایی تحت عنوان کالج زبان دارند تا افراد زبان انگلیسی یا سایر زبان ها را در خاک آن کشور بیاموزند، منتهی در حال حاضر از میان کشورهای حوزه شنگن تنها سه کشور هستند که به ایرانی ها با پذیرش کالج زبان ویزا می دهند: مجارستان، فرانسه و مالتا.

شرایط ورود به بهترین دانشگاه های مجارستان

ورود به رشته های غیر پزشکی شرایط خیلی خاص و پیچیده ای ندارد اما شرط ورود به رشته های پزشکی، دندان پزشکی، پرستاری و غیره این کشور موفقیت در گذراندن دوره کالج یک ساله می باشد. در طی سالهای گذشته تا به حال این کشور توانسته به یکی از کشورهای برتر در زمینه تحصیل پزشکی در اروپا قرار بگیرد و تعداد زیای از دانشجویان با تابعیت بین المللی در هر سال در راستای ادامه تحصیل در دانشگاه های دارای اعتبار این کشور اقدام به ثبت نام کردن می کنند. دانشجویانی که هدف ادامه تحصیل در این کشو را دارند ملزم به ورود به کالج هایی برای مدت یک سال می باشند. آنها باید بتوانند دروس پایه مربوط به رشته پزشکی از جمله درس زبان انگلیسی، زیست شناسی، شیمی، فیزیولوژی و درس آناتومی را در این کالج ها با موفقیت بگذرانند.

کلیه دانشجویان بعد از موفقیت در به پایان رساندن دوره کالج و هم چنین شرکت نمودن در آزمون ورودی این دانشگاه ها و در نهایت قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه ها می توانند مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوند. اما دلایلی که باعث جذب حداکثری دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مجارستان 2020 می گردد، شامل طیف وسیعی از دلایل، امتیازات و اهداف می باشد. علاقه مندان می توانند در نمودار زیر به بررسی این دلایل و امتیازات بپردازند:

تحصیل در مجارستان با یا بدون مدرک IELTS
ویژگی ها شرایط
  • شهریه ها از 4000 یورو تا 7000 یورو
  • دسترسی دانشجویان به همه کشورهای شینگن بدون ویزا
  • کار حین تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته
  • گپ تحصیلی بیش از 3 سال
  • صورت حساب بانکی به نام دانشجو یا والدین به مبلغ 10000 یورو
  • با یا بدون مدرک IELTS
  • هزینه سفارت 8000 
  • بیمه مسافرت به مدت یکسال
  • 10+2 با هر برنامه ای

هزینه زندگی در کشور مجارستان

جالب است که بدانید میزان هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی مناسب می باشد. پس می توان نتیجه گرفت که میزان هزینه های این کشور یکی از مزیت های مهم تحصیل در بهترین دانشگاه های مجارستان می باشد. در حقیقت هزینه زندگی در مجارستان ماهیانه بین 600€ تا 900€ (یورو) می باشد که نسبت به میانگین اروپا رقم خیلی مناسبی است.

مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه های مجارستان

انتخاب مجارستان به دلایل مختلف بسیار پر طرفدار است:

  • با توجه به در نظر گرفتن موضوع هزینه در این کشور می توان نتیجه گرفت که نسبت به سایر کشورهای اروپایی شرایط را برای دانشجویان برای زندگی نسبت به دیگر کشورها راحت تر کرده است.
  • دولت این کشور مجوز کاری نیمه وقت برای دانشجویان در نظر گرفته است یعنی در این کشور دانشجویان قادر می باشند در هر هفته به میزان 10 تا 30 ساعت (بستگی به مقطع تحصیلی دارد) به کار دانشجویی بپردازند.
  • این کشور به این علت که عضو اتحادیه شنگن می باشد این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند که با دریافت نمودن ویزای این کشور به سایر کشورهای عضو شینگن به راحتی سفر کنند.
  • از جمله دیگر مزیت های تحصیل نمودن در این کشور می توان به مورد تایید بودن مدارک تحصیلی دانشگاه های این کشور در 25 کشور اروپایی و ایلات متحده و کشور کانادا و حتی کشور خودمان اشاره کرد.
  • ورود به این کشور می تواند بدون داشتن مدرک زبان باشد؛ در واقع افراد می توانند برای کالج زبان در مجارستان پذیرش و بر مبنای آن ویزا بگیرند.


رشته های موجود در دانشگاه های مجارستان

تحصیل در مجارستان در رشته های مختلف امکان پذیر می باشد. برخی از این رشته ها عبارتند از:

  • رشته پزشکی؛
  • رشته دندان پزشکی؛
  • رشته داروسازی؛
  • رشته فیزیوتراپی؛
  • سایر رشته های شاخه پزشکی و پیراپزشکی؛
  • کلیه رشته های فنی و مهندسی؛
  • رشته های علوم انسانی؛

اشخاص که متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی و هم چنین پیراپزشکی می باشند در اولین گام ملزم اند که یک دوره یکساله پیش پزشکی را با موفقیت پشت سر بگذرانند.

رتبه بندی بهترین دانشگاه های پزشکی مجارستان

دانشگاه های نام برده شده در پائین از سطح بسیار بالایی برخوردار می باشند که عبارتند از:

  • دانشگاه علوم پزشكي سملوايز که در پایتخت این کشور یعنی شهر بوداپست دارای رتبه بندی جهانی 611 می باشد.
  • دانشگاه آلبرت سنت جورجي که در شهر سگد است و دارای رتبه بندی جهانی 762 می باشد.
  • دانشگاه علوم پزشکی پچ که همان طور از نامش مشخص می باشد در شهر پچ واقع شده و دارای رتبه بندی جهانی 885 می باشد.
  • دانشگاه علوم پزشكي دبرسن که مکان تاسیس این دانشگاه در شهر دبرسن می باشد و دارای رتبه بندی جهانی 694 می باشد.
نام دانشگاه رتبه
دانشگاه سگد 551
دانشگاه دبرسن 591
دانشگاه اتووس لوراند 651

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: