مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کالج اوسینا در مجارستان

کالج اوسینا در مجارستان

رشته های تحصیلی کالج اوسینا در مجارستان

در کالج اوسینا دوره های مختلف تحصیلی برای متقاضیان وجود دارد که می توان به آن ها اشاره کرد:

  • دوره های آمادگی پزشکی؛
  • دوره های آمادگی گروه زبان انگلیسی؛
  • دوره های آمادگی گروه زبان آلمانی؛
  • دوره های آمادگی A-level؛
  • دوره های آمادگی گروه مهندسی؛
  • دوره های International Baccalaureate؛

دوره آمادگی پزشکی و A-level کالج اوسینا

دوره آمادگی پزشکی قدیمی ترین دوره تحصیلی در کالج اوسینا است. دوره آمادگی گروه پزشکی در این کالج، معادل دوره پیش دانشگاهی در کشور ایران است. در این دوره دانش آموزان برای شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه آماده خواهند شد. دوره های A-level برای دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره پزشکی کشور انگلستان را دارند، می توانند مناسب باشد و از این دوره استفاده کنند. آزمون پایانی این دوره توسط دانشگاه کمبریج برگزار می شود.

دوره آمادگی گروه زبان انگلیسی و آلمانی کالج اوسینا

دوره های زبان انگلیسی به منظور افزایش توانایی دانشجویان در تسلط به زبان انگلیسی شکل گرفته است. در این دوره دانشجویان می توانند از مشاوره های تحصیلی رایگان و مناسبی نیز در انتخاب رشته تحصیلی استفاده کنند. دوره های آمادگی زبان آلمانی برای دانشجویانی طراحی شده است که قصد ادامه تحصیل در آلمان و اتریش و یا حتی کار را دارند.

دوره آمادگی گروه مهندسی و International Baccalaureate اوسینا

علاقمندان به تحصیل در رشته های مهندسی می توانند از این دوره های آمادگی گروه مهندسی استفاده کنند. زبان رسمی تحصیل در این دوره انگلیسی است. کالج اوسینا نماینده دوره International Baccalaureate است و برگزاری این دوره ها را نیز بر عهده دارد. متقاضیان با حداقل 16 سال سن می توانند در این دوره های آموزشی شرکت کنند.

امکانات رفاهی کالج اوسینا در مجارستان در 2022

نخستین امکان ویژه ای که دانشجویان در این کالج می توانند از آن استفاده کنند، خوابگاه دانشجویی است. در سال 2021 خوابگاه های دانشجویی دارای کیفیت های مختلفی هستند و هزینه متفاوتی دارند، دانشجویان باید خوابگاه خود را به صورت 1 ساله اجاره کنند. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که باید قبل از عزیمت به مجارستان، افراد باید خوابگاه خود را رزرو کنند، رستوران کالج اوسینا در مجارستان از دیگر امکانات ویژه این کالج برجسته است.


دانشجویان می توانند 2 وعده صبحانه و ناهار را در رستوران کالج خوراک مورد نظر خود را تامین کنند، با توجه به بالا بودن تعداد دانشجویان ایرانی این کالج، وعده های حلال نیز در این کالج پخت می شود. دانشجویان همچنین می توانند به صورت شبانه روزی از خدمات پزشکی موجود در بیمارستان تحت قرارداد کالج استفاده کنند، همچنین 2 روز در هفته متخصص داخلی در محل کالج به مشاوره پزشکی به دانشجویان می پردازد.

هزینه تحصیل در کالج اوسینا در مجارستان

هزینه تحصیل در کالج اوسینا یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه کرد. هزینه تحصیل در کالج اوسینا عبارتست از:

عنوان دوره هزینه به یورو
دوره عمومی آماده پیش پزشکی 5900
دوره مکمل آمادگی پیش پزشکی برای کشورهای خاص 1000
دوره آمادگی زبان انگلیسی 5900
دوره مدرک بین المللی SAT 6900
دوره زبان انگلیسی IELTS 5900
دبیرستان بین المللی IB 6900
دوره دیپلم دانشگاه کمبریج انگلستان 9900

علاوه بر عناوین ارائه شده در بالا، هزینه های دیگری در این کالج برای افراد وجود خواهد داشت. در جدول زیر، مهم ترین هزینه های جانبی برای تحصیل در کالج اوسینا را ارائه کرده ایم.

هزینه های جانبی تحصیل در کالج اوسینا در مجارستان

هزینه های جانبی تحصیل در کالج اوسینا در مجارستان عبارتند از:

عنوان هزینه به یورو
کتاب و جزوه های آموزشی 350
کارت دانشجویی و دسترسی 30
خدمات بیمه سلامت 200
خدمات فروگاهی 30
خدمات رزرو هتل برای یک شب 80
خدمات اقامت در شهر بوداپست 100
هزینه ناهار برای 2 ترم تحصیلی 800

فارغ التحصیلی از کالج اوسینا در مجارستان

کالج های تحصیلی در مجارستان از جمله کالج اوسینا، راه ورود به دانشگاه های معتبر را فراهم می آورند، کالج های کشورهای اروپایی تنها شرایط تحصیل در کشور محل تاسیس خود را فراهم نمی کنند. آن ها در تلاشند تا بهترین شرایط تحصیلی در اروپا و برخی دیگر از نقاط جهان را مهیا کنند. کالج اوسینا در مجارستان یکی از برترین کالج های کشور مجارستان است که مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است و برجسته ترین عنوانی که در این کالج مورد توجه قرار گرفته است، رشته های علوم پزشکی هستند. پس از فارغ التحصیلی از این کالج با توجه به رشته ای که فرد در آن تحصیل کرده هم می تواند دوره تحصیلی را در دانشگاه ادامه دهد و هم می تواند وارد بازار کار شود.

به عنوان مثال کسانی که در اوسینا پیش پزشکی خوانده اند باید پس از قبولی در آزمون وارد دانشگاه شوند. اما افرادی که در رشته های فنی-مهندسی تحصیل نموده اند می توانند درخواست اخذ ویزای “تحصیل به منظور کار” مجارستان یا همان “study to work” را دهند و در این کشور به دنبال کار بگردند تا در نهایت امکان تبدیل ویزای مذکور را به ویزای کاری مجارستان داشته باشند. در جدول ذیل نرخ بیکاری، متوسط هزینه های زندگی و میانگین درآمد ماهانه حاصل از کار تمام وقت در مجارستان بیان شده است:

نرخ بیکاری در مجارستان در سال 2021 متوسط هزینه های ماهانه برای 1 نفر میانگین درآمد ماهانه در مجارستان
3.4% 490-700 دلار آمریکا 850 دلار آمریکا

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: