مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کالج مک دنیل مجارستان

کالج مک دنیل مجارستان

کالج مک دنیل مجارستان از جمله کالج هایی می باشد که هم مجاری ها و هم سایر افراد از سراسر دنیا تمایل به گذراندن دوره های پیش پزشکی در آن را دارند که ابن امر به منظور ورود راحت تر و سریع تر به رشته های پزشکی، دندان پزشکی و… در دانشگاه ها می باشد. چرا که لازمه اخذ پذیرش از دانشگاه های اروپا در رشته های مذکور، گذراندن دوره پیش پزشکی و شرکت در آزمون ورودی است.

تحصیل در مجارستان در 2022

با توجه به دلایل مختلف، تحصیل در مجارستان در سال 2022 برای بسیاری از افراد ایده آل است:

هزینه های تحصیل در مجارستان پایین تر از بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد. زندگی در مجارستان نیز بسیار کم هزینه تر از سایر کشورهای حوزه اروپا از جمله اتریش است، در واقع علی رغم این که 1 ماه زندگی در اتریش که همسایه مجارستان است بین 1000€ تا 1200€ (یورو) می باشد، زندگی ماهیانه در مجارستان بین 500€ تا 700€ (یورو) ماهیانه می باشد.

برای تحصیل در مجارستان همانند سایر کشورها نیازمند به داشتن مدرک زبان نیستید؛ چرا که می توانید زبان انگلیسی یا آلمانی را در این کشور فرا بگیرید، دوره های پیش پزشکی مجارستان نیز خوشبختانه داشتن مدرک زبان را اجباری نمی دانند، این در صورتی است که ورود به دوره های پیش پزشکی اتریش در صورتی امکان پذیر است که علاوه بر شرایط سنی مناسب، فرد متقاضی حداقل مدرک B1 زبان آلمانی را نیز داشته باشد.

تحصیل در دوره های پیش پزشکی در مجارستان

نکاتی وجود دارد که باعث می شود تحصیل پیش پزشکی در مجارستان برای بسیاری از افراد مطلوب تر از کشورهای دیگر باشد که در ادامه به بعضی از دلایل آن اشاره خواهد شد:

اگر چه برخلاف کشوری مثل اتریش، نروژ و… تحصیل در مجارستان هزینه در بر دارد، اما با توجه به این که هزینه تحصیل در مجارستان پایین است و علاوه بر آن زندگی در مجارستان نیز ارزان قیمت است و این در حالی است که زندگی در اتریش و نروژ 2 برابر مجارستان هزینه در بر دارد؛ به عبارتی هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان به صرفه است.

بر خلاف سایر کشورها، کالج های پیش پزشکی در مجارستان، در بدو ورود از فرد مدرک زبان نمی خواهند. کالج های پیش پزشکی در مجارستان سطح علمی بالایی دارند و فرد می تواند با کمی تلاش در رشته مورد نظر خود در دانشگاه های معتبر قبول شود. کالج های مختلف در مجارستان وجود دارند یکی از بهترین کالج ها، کالج مک دنیل است و در ادامه در خصوص این کالج توضیحات بیشتری ارائه خواهد شد.

معرفی کالج مک دنیل مجارستان

کالج مک دنیل مجارستان کمپس اروپایی یک کالج خصوصی هنر و علوم مختلف است که شعبه اصلی آن در وستمینستر ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است اما شعبه اروپایی آن واقع در بوداپست پایتخت مجارستان است. یک مزیت خیلی بزرگ تحصیل در کالج مک دنیل مجارستان، این است که فرد می تواند 1 سال در مجارستان تحصیل کند و در انتها ادامه تحصیل خود را در شعبه اصلی یعنی شعبه واقع شده در ایالات متحده، ادامه دهد. این در حالی است که به دلایل مختلف اخذ ویزای تحصیلی آمریکا از ایران، برای هم وطنان عزیزمان عملا غیر ممکن و سخت شده است در نتیجه برای افرادی که رویای رسیدن به ایالات متحده آمریکا را دارند، انتخاب کالج مک دنیل، انتخاب سنجیده ای است.

البته حتی اگر تحصیلات خود در کالج مک دنیل را در شعبه مجارستان آن به اتمام برسانید باز هم مدرک آمریکایی اخذ می کنید که آینده شما را به طرز فوق العاده مثبتی تحت تاثیر قرار خواهد داد. تمامی اساتیدی که در کالج کالج مک دنیل مجارستان تدریس می کنند، اساتید مطرح آمریکایی، انگلیسی و مجاری هستند، که دانش آموزان را برای ورود به رشته های پزشکی، دندان پزشکی، پرستاری، بانکداری، تجارت، و… آماده می کنند.

هزینه تحصیل در کالج مک دنیل مجارستان

شهریه کالج مک دنیل واقع در کشور مجارستان در هر ترم و با توجه به تابعیت افراد مختلف است مثلا به خود مجاری ها و آمریکایی ها سال اول 700€ (یورو) تخفیف داده می شود و هر ترم تحصیل درکالج مک دنیل برای اسیر افراد حدود 4000€ (یورو) هزینه دربرخواهد داشت. از دیگر هزینه هایی که فرد باید پیش از ورود به مجارستان در نظر داشته باشد، هزینه تهیه خوابگاه یا خانه دانشجویی است که هر ترم حدود 1000€ تا 2000€ (یورو) می باشد، علاوه بر این دانشجویان ترمی حدود 300€ (یورو) را نیز بابت هزینه های تهیه کتاب و… می پردازند.


مدارک اخذ پذیرش از کالج مک دنیل مجارستان

مدارکی که دانشجو برای اخذ پذیرش از کالج مک دنیل به آن ها نیاز دارد:

  • مدارکی که نشان دهنده اتمام تحصیلاتتان در مقطع قبلی باشد؛
  • یک عکس پاسپورتی؛
  • CV؛
  • کپی پاسپورت؛
  • نامه توضیه نامه اساتید قبلی و…؛

کار پس از تحصیل در کالج مک دنیل مجارستان

پس از فارغ التحصیلی از کالج مک دنیل، علاوه بر مجارستان و آمریکا، امکان کاریابی در کشورهای اتحادیه اروپا مثل آلمان، اتریش و غیره هم وجود دارد. منتهی بهترین گزینه کاریابی همان مجارستان خواهد بود به این صورت که فرد باید تا قبل از 15 روز مانده به انقضای ویزای تحصیلی خود، درخواست دهد و ویزای “تحصیل به منظور کار” مجارستان یعنی همان “study to work” را اخذ نماید. لازم کاریابی پس از فارغ التحصیلی از کالج مک دنیل، داشتن تخصص شغلی و تسلط به حداقل 2 تا از زبان های ذیل است:

  • مجاری؛
  • آلمانی؛
  • انگلیسی؛

در جدول ذیل شرایط کاری مجارستان در سال 2022 بررسی می شود:

نرخ بیکاری در مجارستان متوسط درآمد ماهانه در مجارستان به دلار
3.4% 850

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: