مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دلایل تحصیل داروسازی در چین

دلایل تحصیل داروسازی در چین

معرفی مختصر تحصیل داروسازی در چین

هدف از آموزش داروسازی در چین ارائه دانش و مهارت های لازم برای ورود به حرفه داروسازی است که با هر جنبه ای از داروها از تولید گرفته تا بیمارستان ها و داروخانه ها سروکار دارد. رشته آموزش داروسازی در چین شامل آموزش ترکیب و توزیع داروها و همچنین مطالعه خدمات بالینی و ارائه اطلاعات دارویی به بیماران است. داروسازان متخصصان درمان دارویی هستند و برای متخصص شدن نیاز به آموزش داروسازی سخت و ساختارمند برای گرفتن پایه قوی هستند. در حال حاضر، چین بهترین مکان برای آموزش های داروسازی است. امروزه داروسازی شامل خدمات بالینی مثل ارائه اطلاعات دارویی و بررسی، ترکیب و توزیع دارو است. داشتن مدرک کارشناسی برای فعالیت به عنوان داروساز الزامی است.

دلایل اصلی تحصیل یک فرد خارجی در داروسازی در چین

آموزش داروسازی چینی در ابتدا برای آموزش پزشکان داروساز برای کار در صنعت یا تحقیق احداث شد. با این حال در دو دهه گذشته، داروسازان خوب آموزش دیده دارای دانش و مهارت بالینی کافی برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای مراقبت های پزشکی با کیفیت بالا و فوری مورد نیاز بوده است. تا کنون بیش از 50 کالج رشته داروسازی بالینی را در 19 استان از 31 استان در منطقه اصلی چین ارائه می دهند. از این تعداد، بیش از 17 مدرک کارشناسی داروسازی بالینی (BPharm) ارائه دادند که به طور رسمی توسط وزارت امور خارجه تأیید شده است. سایر کالج ها به عنوان بخشی از مقطع داروسازی یا پزشکی ، داروسازی بالینی را ارائه کردند که با هدف تداوم جذب دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. ارائه کارآموزی در بیمارستان های معتبر و صنایع دارویی نیز فرصت های اضافی برای دانشجویان خارجی است که در چین در حال تحصیل در رشته داروسازی اند. 

چرا برای مطالعات داروسازی خود باید چین را در نظر بگیرید؟

دلایل اصلی برای تحصیل داروسازی در چین به شرح زیر است:

  • آموزش داروسازی کم هزینه و هزینه خروج مقرون به صرفه
  • فرصت های بورسیه تحصیل داروسازی در چین
  • کاوش تمدن باستانی و مدرن چین
  • افزایش چشم انداز اشتغال
  • کیفیت آموزش و شناخت بین المللی


آموزش داروسازی کم هزینه و هزینه مقرون به صرفه در چین

تحصیل و زندگی در چین ارزانتر از تحصیل و زندگی در کشورهای اروپایی ، ایالات متحده ، ژاپن ، کره جنوبی و حتی در بسیاری از کشورهای آفریقایی است. دوره درسی داروسازی و کتابهای مورد استفاده در دانشگاههای اروپایی یا آمریکایی تقریباً مشابه کتابهای داروسازی چینی است. غذا و اقامت در چین برای یک دانشجوی خارجی مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل داروسازی مقرون به صرفه در چین به اکثر جوانان سراسر جهان این امید را می دهد که به آرزوی روزمره خود برای داروسازی برسند.

فرصت های بورسیه تحصیل داروسازی در چین

سالانه حدود 40/600 دانشجوی خارجی بورسیه دولت چین را دریافت می کنند. اکثر دانشگاههای چین برای هر دانشجوی خارجی در هر سطح بورسیه ارائه می دهند، بدین معنا که شما می توانید به عنوان دانشجوی خود تأمین مالی شروع کنید و در اواسط تحصیل ممکن است بورسیه دریافت کنید. گزینه دیگر این است که از مقطع کارشناسی با تأمین هزینه شخصی خود، سپس همانطور که قبلاً با همه چیز در چین آشنا هستید ، می توانید برای تحصیلات تکمیلی خود برای بورسیه های دولتی چین درخواست دهید، توجه داشته باشید که بسیاری از دانشجویان خارجی بیشتر از این گزینه استفاده می کنند.

کاوش تمدن باستانی و مدرن چین

تحصیل داروسازی در چین فرصتی عالی برای کشف ترکیب منحصر به فرد چین از تمدن باستانی و مدرن و همچنین زیبایی چشم انداز و زندگی شبانه شلوغ آن است. مردم چین دارای فرهنگ متنوع و چند فرهنگی هستند و از 56 قومیت مختلف تشکیل شده اند. هنگام سفر به نقاط مختلف چین با آداب و رسوم منحصر به فردی روبرو خواهید شد، اما زندگی روزمره، باور کنید یا نه ، به همان اندازه جدید و پربار خواهد بود.

افزایش چشم انداز اشتغال با تحصیل در چین

هنوز کمبود زیادی در زمینه داروسازان بالینی در چین وجود دارد. بر اساس آمار کمیسیون مدیریت داروسازی انجمن بیمارستان های چین، سالانه به بیش از 2400 داروساز بالینی جدید برای برآوردن الزامات وزارت صحت عامه نیاز است. با این حال، داروسازان چینی به تنهایی نمی توانند این ظرفیت مورد نیاز را پر کنند. بنابراین، دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی از دانشگاه های چین در بسیاری از بیمارستان ها و صنایع چین بیشترین افراد مورد نیاز هستند. مسئولیت های یک داروساز بالینی شامل اطمینان از ایمنی بیمار، نتایج مطلوب درمان دارویی و اطمینان از تامین مناسب داروها است. نرخ اشتغال فارغ التحصیلان داروسازی بالینی اعم از چینی و خارجی حدود 99.5 درصد در اکثر شهرهای چین به دست آمد. 

کیفیت آموزش و شناخت بین المللی در چین

تعداد کالج هایی که آموزش داروسازی بالینی ارائه می دهند از 15 در سال 2006 به 25 در 2011 افزایش یافته است. اکثر دوره های داروسازی بالینی شامل 4 تا 5 سال تحصیلی تمام وقت برای مقطع کارشناسی است. در چین، رشته ها در سطوح اول یا دوم طبقه بندی می شوند. سطوح اول مشابه رشته های اصلی در ایالات متحده است ، در حالی که سطوح دوم معادل رشته های فرعی یا مناطق متمرکز در یک رشته است. دوره 4 ساله دارای 6 ماه تجربه داروسازی است، در حالی که دوره 5 ساله دارای 1 سال سابقه تجربه داروسازی است. اکثر دانشگاههای چینی برای رشته داروسازی هر سال دو مرتبه ورودی دارند، یکی در ماه سپتامبر و دیگری در مارس که یک دانشجوی خارجی می تواند دوره ها را در هر یک از این دو دوره شروع کند. دوره های آموزش داروسازی اغلب با مطالعه علوم پایه مانند زیست شناسی و شیمی و دوره های بالینی اصلی در زمینه آمار زیستی، طب داخلی و اصول تشخیص شروع می شود. این دوره ها مشابه دوره های ایالات متحده، استرالیا ، انگلستان ، فرانسه و بسیاری از کشورهای توسعه یافته دیگر است. دانشگاه های چینی مدرک های مختلفی از جمله لیسانس داروسازی، کارشناسی ارشد و دکتری در داروسازی را ارائه می دهند. دانشگاه های چین دارای اساتید با طیف گسترده ای دارای تجربه زیادی در داروسازی هستند. همچنین دانشجویان خارجی ممکن است از تخصص خود بیشتر بیاموزند و حرفه آینده خود را بسازند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: