مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

به‌واسطه‌ی سواحل، شهرهای زنده، جشنواره‌ها و معماری زیبا، بسیاری از دانشجویان برای تحصیل به اسپانیا جذب می‌شوند. اسپانیا در شبه‌جزیره‌ی ایبری در انتهای غربی دریای مدیترانه با پرتغال مشترک است. در سرتاسر این کشور، چیزهای زیادی برای کشف کردن- از پیرنه تا شهرهای ساحلی- وجود دارد. جالب این است که اسپانیا پس از ایتالیا و چین، دارای سومین تعداد مکان‌های ثبت‌شده در میراث جهانی یونسکوست. در اسپانیا، کارهای زیادی می‌توان انجام داد، از جمله غذا خوردن در رستوران‌های عجیب و غریب، بازدید از گالری‌های هنری و موزه‌های گوناگون و گذراندن وقت در ساحل و حومه‌ی شهر.

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را نه‌فقط بر اساس دانشگاه، بلکه بر اساس شیوه‌ی زندگی مرتبط با آن منطقه انتخاب کنند. یکی از دلایل محبوبیت اسپانیا در بین دانشجویان خارجی این است که غالباً زندگی در این کشور، نسبتاً ارزان است. هزینه‌ی کالاها و خدمات در اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر از حد متوسط است. یکی از مهم‌ترین دلایل تحصیل دانشجویان در خارج از زادگاه خود، فرصت یادگیری زبان دیگری است و از آنجایی‌که گویش ملی اسپانیا، دومین گویش رایج در جهان است، این کشور به مقصدی محبوب برای دانشجویان خارجی تبدیل شده است. در حالیکه اکثر دوره‌های تحصیلی در اسپانیا به زبان اسپانیایی تدریس می‌شود، تعدادی دوره‌ی تحصیلی در هر دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. ارائه مدرک زبان در لیست ملزومات دریافت ویزای تحصیلی کشور اسپانیا محسوب نمی‌شود و این یک مزیت برای مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشد. 

دوره‌ های تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی به زبان اسپانیایی و در برخی از رشته ها که تعدادشان محدود است به زبان انگلیسی برگزار میشود. گذراندن دوره های کالج که معادل دوره پیش دانشگاهی است برای متقاضیانی که با دیپلم مهاجرت تحصیلی به اسپانیا انجام میدهند الزامی میباشد. متقاضیان بعد از گذراندن دوره‌ های کالج باید در آزمون سلکتیویداد شرکت کنند که این آزمون به زبان اسپانیایی برگزار میشود و نمره مورد قبول کسب کنند. تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان در دوره کارشناسی حداکثر 4 سال به طول می‌ انجامد و حداقل 2000€ (یورو) در سال شهریه به دانشگاه‌ ها باید پرداخت شود.

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی ارشد نیز ممکن است؛ با توجه به این مسئله که دوره‌ های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی و اسپانیایی برگزار میشود دانشجویان میتوانند یکی از این دو زبان را انتخاب کنند‌. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ های اسپانیا حداقل 4000€ (یورو) در سال و حداکثر 6000€ (یورو) در سال در رشته‌ های غیرپزشکی می‌ باشد و این مقطع دو سال تحصیلی طول میکشد. تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان در مقطع دکترا امکانپذیر است زیرا اکثر رشته‌ ها انگلیسی ارائه میشوند و احتیاج به تسلط به زبان اسپانیایی نخواهید داشت.

تحصیل دکترا تمام وقت در کشور اسپانیا حداکثر 3 سال به طول می‌ انجامد اما این مدت میتواند تا 5 سال هم در موارد خاص تمدید شود. لازم به ذکر است که مقطع دکترا در اسپانیا به دو بخش دکترای پژوهش محور و دکتری همراه با تدریس واحدهای درسی تقسیم میشود. در بخش پژوهش محور احتیاج به گذراندن کلاسها و واحدهای درسی برای دانشجویان وجود ندارد اما در بخش همراه با تدریس دانشجویان باید در کلاسهای درس شرکت کنند. معمولا شهریه پرداختی در سال اول تحصیل دکترا در اسپانیا بسیار بیشتر از سالهای بعدی میباشد.

الزامات اخذ ویزا جهت تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

برای اخذ ویزای تحصیلی کشور متمدن اسپانیا اگر مدرک پیش دانشگاهی ندارید لازم است در آزمون‌ های ورودی دانشگاه‌ های این کشور شرکت کنید و از حداقل یک دانشگاه نامه پذیرش دریافت کنید. آماده سازی مجموعه‌ ای از اسناد و مدارک که در لیست زیر به اختصار شرح خواهیم داد برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا از الزامات اولیه است:

  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • اصل و کپی شناسنامه و مدارک شناسایی
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به بیماری HIV
  • ارائه گذرنامه معتبر همراه با چند دوره کپی
  • ارائه یک گردش حساب معتبر برای اثبات پشتوانه مالی
  • آخرین مدرک تحصیلی با ریز نمرات و ترجمه به اسپانیایی

یکی از مهمترین مزایای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا این است که متقاضیان می‌ توانند همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود را به این کشور متمدن بیاورند. امکان کار ضمن تحصیل برای پوشش هزینه‌ های زندگی و امکان تردد در کشورهای اروپایی بدون نیاز به اخذ روادید از مزایای تحصیل در اسپانیا و اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا است.


معرفی دانشگاه‌ های برتر کشور اسپانیا

با اینکه کشور اسپانیا دارای سیستم آموزشی قدرتمند و دانشگاه های معتبر زیادی در سطح بین المللی می‌باشد اما تنها در چند دانشگاه این کشور آموزش به زبان انگلیسی در دوره های کارشناسی تا دکترا ارائه می‌ شود. تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان در رشته های برتر تحصیلی در تمام دانشگاه های معرفی شده در لیست فوق امکان پذیر خواهد بود. دانشگاه‌ های فوق مورد تایید وزارت علوم ایران هستند اما لازم است با توجه به تغییرات سالانه لیست وزارت علوم در زمان انتخاب دانشگاه مورد نظر مجدد بررسی‌‌ های لازم را انجام دهید.

دانشگاه های برتر اسپانیا 2022
رتبه ی جهانی رتبه در اسپانیا دانشگاه شهر
156
1

Pompeu Fabra University

بارسلونا
170= 2

Autonomous University of Barcelona

بارسلونا
=193
3 دانشگاه بارسلونا بارسلونا
251-300 4

University of Navarra

Pamplona
301-350
5

Autonomous University of Madrid

مادرید
401-450 6=

Universitat Ramon Llull

بارسلونا
401-450 6= دانشگاه والنسیا والنسیا
401-450 6=

University of Vic – Central University of Catalonia

بارسلونا
501-600 9=

CEU Universities

بارسلونا، مادرید، والنسیا
501-600 9=

Complutense University of Madrid

مادرید
601-800 11=

University of Alcalá

مادرید
601-800 11=

University of the Balearic Islands

پالما
601-800 11=

University of Deusto

Bilbao
601-800 11=

University of Girona

Girona
601-800 11=

University of Granada

Granada
601-800 11=

University of La Laguna

Tenerife
601-800 11=

Open University of Catalonia

بارسلونا
601-800 11=

Universitat Politècnica de Catalunya

بارسلونا
601-800 11=

Rovira i Virgili University

Tarragona
801-1000 20=

University of the Basque Country

Leioa
801-1000 20=

Carlos III University of Madrid

مادرید
801-1000 20=

University of Córdoba

Córdoba
801-1000 20=

European University of Madrid

مادرید
801-1000 20=

Universitat Internacional de Catalunya

بارسلونا
801-1000 20=

University of Jaén

Jaén
801-1000 20=

Jaume I University

Castellón
801-1000 20=

University of Lleida

Llieda
801-1000 20=

Miguel Hernández University of Elche

Alicante
801-1000 20=

University of Oviedo

Asturias
801-1000 20=

Polytechnic University of Valencia

والنسیا
801-1000 20=

University of Salamanca

Salamanca
801-1000 20=

University of Santiago de Compostela

سندیاگو
801-1000 20=

Technical University of Madrid

مادرید


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: