مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
صفر تا صد تحصیل در انگلستان 2022

صفر تا صد تحصیل در انگلستان 2022

فهرست عناوین


مسیر دانشجویی  برای تحصیل در انگلستان

این مسیر برای فردی 16 ساله یا بیشتر طراحی شده که می‌خواهد با یک حامی در یک دوره‌ی تحصیلات عالی، یک دوره‌ی آموزش زبان انگلیسی پیش‌ترم، یک برنامه‌ی فاندیشن معتبر یا یک پُست منتخب به‌عنوان افسر اتحادیه‌ی دانشجویی تحصیل کند.

فردی که 16 یا 17 سال سن دارد و می‌خواهد با پشتیبانی یک حامی تحصیل کند که یک مدرسه‌ی مستقل در دوره‌ای در چارچوب صلاحیت‌های تنظیم‌شده‌‌ی 3 یا چارچوب صلاحیت‌ها و اعتبار اسکاتلند 6 و بالاتر است، می‌تواند یا به‌عنوان دانش‌آموز یا به‌عنوان دانش‌آموز کودک درخواست دهد.

شخصی که می‌خواهد در یک دوره‌ی تحصیلی به‌مدت 6 ماه یا کمتر بدون حامی دانشجویی اما در یک موسسه‌ی تائید شده تحصیل کند، باید تحت پیوست V: بازدیدکننده درخواست دهد. فردی که 16 سال یا بیشتر سن دارد و می‌خواهد در یک دوره‌ی زبان انگلیسی 11 ماهه یا کمتر بدون حامی دانشجویی اما در یک موسسه‌ی تائید شده تحصیل کند، باید تحت پیوست دانشجوی با اقامت کوتاه‌مدت درخواست دهد. برخی از دانشجویان می‌توانند یک شریک یا فرزندان تحت تکفل خود را به بریتانیا بیاورند، برای مثال، اگر در مقطع کارشناسی ارشد یا در یک طرح آموزشی با حمایت دولتی تحصیل کنند.

شرایط قانونی یک دانشجو در انگلستان

1.1- فردی که برای مجوز ورود یا اقامت به‌عنوان دانشجو درخواست می‌دهد، باید در فُرم تعیین شده در وب‌سایت gov.uk، به‌شرح زیر درخواست خود را تکمیل کند:

شرایط قانونی یک دانشجو در انگلستان
متقاضی فرم تعیین شده
تبعه‌ی منطقه‌ی اقتصادی اروپا که دارای پاسپورت تراشه‌دار است یا:
دانشجویی که از مهاجرت بریتانیا استفاده می‌کند: درخواست بررسی ID یا
فُرم‌های فهرست شده در زیر برای متقاضیان خارج یا داخل بریتانیا
متقاضیان خارج از بریتانیا ویزای دانشجویی
متقاضیان داخل بریتانیا دانشجو


1.2- درخواست مجوز ورود یا اقامت به‌عنوان دانشجو، باید دارای تمام شرایط زیر باشد:

(a) تمام هزینه‌های مربوطه و هزینه‌ی سلامت مهاجرت باید پرداخت شده باشد.

(b) متقاضی باید هرگونه اطلاعات بیومتریک مورد نیاز را ارائه کرده باشد.

(c) متقاضی باید گذرنامه یا سند مسافرتی دیگری ارائه کرده باشد که هویت و ملیّت او را واضح مشخص کند.

(d) متقاضی باید شماره‌ی ارجاع تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی را ارائه دهد که حداکثر 6 ماه قبل از تاریخ درخواست، برای او صادر شده است.

1.3- اگر متقاضی، 12 ماه قبل از تاریخ درخواست، یک دوره‌ی تحصیلی را در بریتانیا به‌پایان رسانده باشد که برای آن دوره، به او یک بورسیه‌ی تحصیلی یا کمک مالی توسط یک دولت یا آژانس بورسیه‌ی بین‌المللی اعطاء شده که هزینه‌های تحصیل و زندگی او را در بریتانیا پوشش می‌دهد، او باید رضایت کتبی آن دولت یا آژانس را همراه با درخواست خود ارائه دهد.

1.4- متقاضی که در تاریخ درخواست خود در بریتانیا حضور دارد، نباید دارای مجوزهای زیر باشد یا مجوزهای زیر نباید آخرین بار به او اعطاء شده باشد:

(a) مجوز به‌عنوان بازدیدکننده

(b) مجوز به‌عنوان دانشجوی دارای اقامت کوتاه‌مدت

(c) مجوز به‌عنوان والدین یک دانش‌آموز کودک

(d) مجوز به‌عنوان نیروی کار فصلی

(e) مجوز به‌عنوان نیروی کار خانگی در یک خانواده‌ی خصوصی

(f) خارج از قوانین مهاجرت.

1.5- متقاضی باید در تاریخ درخواست خود، حداقل 16 سال سن داشته باشد.

1.6- درخواستی که تمام شرایط قانونی یک دانشجو را نداشته باشد، نامعتبر است و احتمالاً رد می‌شود

2.1- متقاضی نباید تحت بخش 9: دلایل رد شد درخواست، رد شود.

2.2- اگر متقاضی برای گرفتن مجوز اقامت درخواست می‌دهد، نباید دارای شرایط زیر باشد:

(a) در بریتانیا قوانین مهاجرت را نقض کرده باشد، مگر اینکه پاراگراف 39E اعمال شود یا دوره‌ی اقامت بیش از حد مجاز نادیده گرفته شود.

(b) نباید در ضمانت مهاجرتی باشد.

شرایط توانمندی یک دانش‌آموز در انگلستان

شرایط صلاحیت یک دانشجو در انگلستان

شرایط ورود یک دانشجو در انگلستان

3.1- فردی که قصد دارد به‌عنوان دانشجو به بریتانیا بیاید، باید قبل از ورود به بریتانیا، درخواست صدور مجوز ورود دهد و این مجوز را به‌عنوان دانشجو دریافت کند.

3.2- فردی که برای دریافت مجوز ورود به‌عنوان دانشجو درخواست می‌دهد، در صورت اعمال پاراگراف A39 و ضمیمه‌ی T این قوانین، باید گواهی پزشکی معتبری ارائه دهد که تائید کند او برای سل ریوی فعال غربالگری شده و بیماری سل در او وجود ندارد.

شرایط تاریخ درخواست برای دانشجو 

4.1- درخواست صدور مجوز ورود باید حداکثر 6 ماه قبل از تاریخ شروع دوره‌ی تحصیلی ذکر شده در تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی انجام شود.

4.2- درخواست صدور مجوز اقامت باید حداکثر 3 ماه قبل از تاریخ شروع دوره‌ی تحصیلی ذکر شده در تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی انجام شود.

4.3- درخواست صدور مجوز اقامت باید برای تحصیل در دوره‌ای با تاریخ شروعی انجام شود که بیش از 28 روز پس از تاریخ انقضای مجوز قبلی متقاضی نباشد.


شرایط اصلی دانشجو 

5.1- متقاضی باید یک دانشجوی حقیقی باشد.

امتیاز مورد نیاز برای یک دانشجو

6.1- بر اساس جدول زیر، به متقاضی باید در کل 70 امتیاز تعلق بگیرد.

امتیاز مورد نیاز برای یک دانشجو
نوع امتیاز شرایط مربوطه باید برآورده شود تعداد امتیازات
تحصیلی (باید همه شرایط روبرو را داشته باشد) شرط تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی
شرط دوره‌ی تحصیلی
شرط صلاحیت تائیدشده
شرط سطح تحصیل
شرط مکان تحصیل
50
مالی شرط مالی 10
زبان انگلیسی شرط زبان انگلیسی 10

شرط تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی

7.1- تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی باید توسط یک حامی دانشجو صادر شده باشد که مجوز آن همچنان در تاریخ تصمیم‌گیری درخواست معتبر است.

7.2- تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی نباید در درخواست قبلی که یا داده شده یا رد شده استفاده شود.

7.3- حامی دانشجو نباید پس از تاریخ صدور تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی، پیشنهاد خود به متقاضی را پس گرفته باشد.

7.4- تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی باید حاوی اطلاعات لازم برای تائید تمام شرایط زیر باشد:

a) شرط دوره‌ی تحصیلی

b) شرط صلاحیت تائید شده

c) شرط سطح تحصیلی

d) شرط مکان تحصیل

7.5- تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی باید هزینه‌ی هر نوع مسکن اقامتی ارائه شده توسط حامی و سایر هزینه‌ها (هرگونه پرداختی که قبلاً انجام شده) را ذکر کند تا تصمیم‌گیر بتواند شرط مالی را ارزیابی کند.

7.6- تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی باید نشان دهد که چگونه شرط زبان انگلیسی برآورده شده و حامی چگونه تسلط زبان انگلیسی متقاضی را ارزیابی می‌کند و باید اطلاعات بندهای 13.3 و 13.4 را نیز داشته باشد.

شرط دوره‌ی تحصیلی برای دانشجو

8.1- درخواست باید برای دوره‌ی تحصیلی باشد که شرایط بند 8.2 را داراست، مگر اینکه یکی از موارد زیر باشد:

a) یک دوره‌ی ترکیبی پیش‌ترم که شرایط بندهای 15.1 تا 15.3 را داشته باشد یا

b) یک موقعیت اجرایی تمام‌وقت، دارای حقوق و انتخابی به‌عنوان افسر اتحادیه‌ی دانشجویی که در آن متقاضی یا به‌شکل پاره‌وقت درگیر بخشی از تحصیل خود است یا بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی، این موقعیت شغلی را پُر خواهد کرد.

8.2- درخواست باید برای دوره‌ی تحصیلی باشد که یکی از موارد زیر است:

a) یک دوره‌ی تحصیلی تمام‌وقت در سطح کارشناسی یا بالاتر که منجر به صلاحیت تائید شده شود یا

b) یک دوره‌ی تحصیلی تمام‌وقت پایین سطح کارشناسی که شامل حداقل 15 ساعت در هفته تحصیل روزانه‌ی کلاسی (08:00 تا 18:00، دوشنبه تا جمعه) باشد و منجر به صلاحیت تائید شده شود یا

c) یک دوره‌ی تمام‌وقت شامل حداقل 15 ساعت در هفته تحصیل روزانه‌ی کلاسی که یک دوره‌ی پیش‌ترم است یا

d) یک دوره‌ی تحصیلی پاره‌وقت بالاتر از سطح کارشناسی که منجر به صلاحیت تائید شده می‌شود و در آن، تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی توسط یک موسسه‌‌ی آموزش عالی با سابقه‌ی پذیرش صادر شده باشد یا

e) یک دوره‌ی تحصیلی تمام‌وقت در سطح کارشناسی یا بالاتر که توسط Ecctis، به‌عنوان معادل دوره‌ی آموزش عالی در بریتانیا به‌رسمیت شناخته شود و در آن، تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی توسط یک موسسه‌ی آموزش عالی خارجی یا یک موسسه‌‌ی آموزش عالی با سابقه‌ی پذیرش صادر شده باشد.

8.3- اگر این دوره، دوره‌ی انجمن حسابداران خبره (ACCA) باشد، حامی دانشجویی باید یک شریک آموزشی مورد تائید ACCA باشد– شهریه‌ی دانشجو باید در سطح طلایی یا پلاتین باشد.

8.4- اگر شرط طرح تائید فن‌آوری دانشگاهی (ATAS) در پیوست ATAS اعمال شود، متقاضی باید گواهینامه‌ی معتبر ATAS داشته باشد و آن را همراه با درخواست خود ارائه کند.


شرط صلاحیت تائیدشده‌ی دانشجو

9.1- دوره‌ی تحصیلی، در صورتی‌که یک دوره‌ی پیش از شروع دوره‌ی اصلی نباشد، باید به صلاحیت تائیدشده‌ای منجر شود که یکی از موارد زیر را شامل می‌شود:

a) تائید شده توسط منشور سلطنتی

b) اعطاء شده توسط یک نهاد رسمی

c) تحت پوشش یک توافقنامه‌ی حقوقی بین یک نهاد رسمی بریتانیایی و یک موسسه‌ی خدمات آموزشی دیگر یا یک نهاد اعطاکننده‌ی دیگر که هر دو شرط زیر را تائید می‌کند، قرار دارد:

(i) ارزیابی مستقل سازمان تائیدشده‌ی بریتانیایی از سطح برنامه‌ی حامی دانشجویی یا نهاد اهداکننده در مقایسه با چارچوب صلاحیت‌های تنظیم شده یا معادل‌های آن و

(ii) نهاد تائیدشده‌ی بریتانیایی، دانشجویانی را می‌پذیرد که با موفقیت دوره‌ی موسسه‌ی آموزشی یا نهاد اعطاکننده را به‌پایان برساند یا

d) توسط یک یا چند نهاد رسمی از طریق توافق‌نامه‌ی رسمی با نهاد اهداکننده تائید شده باشد یا

e) در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی، در چارچوب صلاحیت‌های تنظیم‌شده‌ی سطح 3 یا بالاتر باشد یا در اسکاتلند، در سطح 6 یا بالاتر چارچوب صلاحیت‌ها و اعتبار اسکاتلند باشد یا

f) گواهی خارجی Ecctis، آن را معتبر و معادل چارچوب صلاحیت‌های تنظیم‌شده‌ی سطح 3 یا بالاتر ارزیابی کند یا

g) مجوز، رتبه یا گواهینامه‌ی هوانوردی صادر شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری بریتانیا باشد.

سطح تحصیلی مورد نیاز دانشجو

10.1- اگر تاییدیه‌ی پذیرش تحصیلی توسط یک حامی آزمایشی صادر شده باشد، دوره‌ی تحصیلی باید یکی از شرایط زیر را داشته باشد، مگر اینکه آن دوره، دوره‌ی پیش از شروع دوره‌ی اصلی باشد:

a) آن دوره در انگلستان، ولز یا ایرلند شمالی برگزار شود و متقاضی زیر 18 سال سن داشته باشد و آن دوره در چارچوب صلاحیت‌های تنظیم‌‌شده‌ی سطح 3 یا بالاتر باشد یا

b) آن دوره در انگلستان، ولز یا ایرلند شمالی برگزار شود و متقاضی 18 سال یا بیشتر سن داشته باشد و آن دوره در چارچوب صلاحیت‌های تنظیم‌شده‌ی سطح 4 یا بالاتر باشد یا

c) آن دوره در اسکاتلند برگزار شود و متقاضی زیر 18 سال سن داشته باشد و آن دوره در سطح 6 یا بالاتر چارچوب صلاحیت‌ها و اعتبار اسکاتلند باشد یا

d) آن دوره در اسکاتلند برگزار شود و متقاضی 18 سال یا بیشتر سن داشته باشد و آن دوره در سطح 7 یا بالاتر چارچوب صلاحیت‌ها و اعتبار اسکاتلند باشد.

10.2- اگر تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی توسط حامی دانشجویی صادر شده باشد، آن دوره باید یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

a) در انگلستان، ولز یا ایرلند شمالی برگزار شود و در چارچوب صلاحیت‌های تنظیم‌شده‌ی سطح 3 یا بالاتر باشد یا

b) آن دوره در اسکاتلند برگزار شود و در سطح 6 یا بالاتر چارچوب صلاحیت‌ها و اعتبار اسکاتلند باشد یا

c) آن دوره، یک برنامه‌ی تحصیلی کوتاه‌مدت در بریتانیا به‌عنوان بخشی از صلاحیت متقاضی در یک موسسه‌ی آموزش عالی خارج از بریتانیا باشد و گواهی آن، به‌عنوان مدرک کارشناسی یا بالاتر توسط Ecctis به‌رسمیت شناخته شود یا

d) آن دوره، یک دوره‌ی پیش از شروع دوره‌ی اصلی زبان انگلیسی در سطح B2 یا بالاتر در چارچوب مشترک اروپایی مرجع زبان‌ها باشد یا

e) آن دوره، یک دوره‌ی فاندیشن (Foundation Programme) رسمی برای پزشکان یا دندانپزشکان باشد یا

f) آن دوره تحت مشارکت بین یک موسسه‌ی آموزش عالی و یک مؤسسه‌ی تحقیقاتی برگزار می‌شود و در چارچوب صلاحیت‌های تنظیم‌شده‌ی سطح 7 یا بالاتر یا در چارچوب صلاحیت‌ها و اعتبار اسکاتلند سطح 11 یا بالاتر است.

شرط محل تحصیل برای یک دانشجو

11.1- تمام تحصیلاتی که بخشی از دوره‌ی تحصیلی را تشکیل می‌دهد باید در مکانی که حامی دانشجو قرار دارد یا موسسه‌ی شریک آن انجام شود، مگر اینکه متقاضی در یک محل کار مرتبط با دوره، یک برنامه‌ی تحصیلی در خارج از کشور یا یک دوره‌ی پیش‌ترم باشد.

شرط مالی دانشجو

12.1- اگر متقاضی درخواست اجازه‌ی اقامت داشته باشد و در تاریخ درخواست خود، به‌مدت 12 ماه یا بیشتر با مجوز در انگلستان زندگی کرده باشد، شرط مالی را داراست و نیازی به اثبات توانایی مالی ندارد.

12.2- اگر متقاضی برای مجوز ورود یا اقامت درخواست می‌دهد و به‌عنوان افسر اتحادیه‌ی دانشجویی یا برای تحصیل در یک دوره‌ی فاندیشن رسمی به‌عنوان پزشک یا دندانپزشک درخواست می‌دهد، شرط مالی را داراست و نیازی به اثبات توانایی مالی ندارد.

12.3- اگر بند 12.2 اعمال نشود و متقاضی برای اخذ مجوز ورود یا اقامت درخواست دهد و کمتر از 12 ماه است که با مجوز در بریتانیا بوده است، باید وجوه زیر را در حساب خود داشته باشد:

تحصیل در لندن

تحصیل در لندن
نوع تحصیل وجوه مورد نیاز
مدرسه‌ی مستقل مسکونی وجوه کافی برای پرداخت هزینه‌های معوّق (هزینه‌ی دوره‌ی تحصیل و هزینه‌های خدمات شبانه‌روزی) برای یک سال تحصیلی
همه‌ی موارد دیگر وجوه کافی برای پرداخت هزینه‌های معوّق همانطور که در تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی ذکر شده و 1334 پوند برای هر ماه از دوره‌ی تحصیلی (حداکثر تا 9 ماه)

تحصیل خارج از لندن

تحصیل خارج از لندن
نوع تحصیل وجوه مورد نیاز
مدرسه‌ی مستقل مسکونی وجوه کافی برای پرداخت هزینه‌های معوّق (هزینه‌ی دوره‌ی تحصیل و هزینه‌های خدمات شبانه‌روزی) برای یک سال تحصیلی
همه‌ی موارد دیگر وجوه کافی برای پرداخت هزینه‌های معوّق همانطور که در تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی ذکر شده و 1023 پوند برای هر ماه از دوره‌ی تحصیلی (حداکثر تا 9 ماه)

اگر طول دوره‌ی تحصیل متقاضی شامل بخشی از یک ماه باشد، آن دوره‌ی زمانی به ماه کامل بعد رُند می‌شود.

12.4- اگر متقاضی سپرده‌ای را به حامی دانشجویی برای سکونت فراهم شده توسط حامی پرداخت کرده باشد، این سپرده (حداکثر تا 1334 پوند) را می‌توان با وجوه مورد نیاز در بند 12.3 جبران کرد.

12.5- اگر متقاضی تمام یا بخشی از هزینه‌ی دوره‌ی تحصیل خود را به حامی دانشجویی‌اش پرداخت کرده باشد، این موضوع باید در تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی قید شده باشد یا متقاضی باید رسید صادر شده توسط حامی خود مبنی بر تائید هزینه‌های پرداخت شده را ارائه دهد.

12.6- اگر متقاضی متکی به وام دانشجویی یا حمایت مالی رسمی‌ای همچون جایزه از سوی دولت یا یک آژانس بین‌المللی بورسیه باشد، باید نشان دهد که وجوه مورد نیاز برای یک دوره‌ی 28 روزه همانطور که در ضمیمه‌ی مالی مشخص شده را در اختیار دارد.

12.7- اگر در تاریخ تصمیم‌گیری، وجوهی که در حساب متقاضی نگهداری می‌شود، به‌میزان قابل‌توجهی کمتر از وجوه مورد نیاز در بند 12.3 باشد، تصمیم‌گیرنده باید متقاعد شود که وجوه مصرف شده تا حدی برای پرداخت هزینه‌های معوّق دوره‌ی تحصیلی یا سپرده‌گذاری مسکن استفاده شده است.


شرط زبان انگلیسی برای دانشجو

13.1- متقاضی باید توانایی زبان انگلیسی خود را در چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان‌ها در هر 4 بخش (ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ) نشان دهد یا حداقل:

a) سطح B2 را داشته باشد، جایی‌که متقاضی در حال تحصیل در یک دوره‌ی کارشناسی یا بالاتر در بریتانیاست

یا

b) سطح B1 را داشته باشد، جایی‌که متقاضی در حال تحصیل در یک دوره‌ی پیش‌ترم‌ زیر سطح کارشناسی در بریتانیاست.

13.2- متقاضی باید نشان دهد که شرایط زبان انگلیسی را همانطور که در ضمیمه‌ی زبان انگلیسی نشان داده شده دارد.

13.3- اگر اسپانسر دانشجو ارزیابی کرده که متقاضی دارای شرط زبان انگلیسی است، او باید این موضوع و روش ارزیابی را در تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی ذکر کند.

13.4- اگر به یک آزمون زبان انگلیسی مطمئن نیاز است، نام برگزارکننده‌ی آزمون، شماره‌ی مرجع منحصربه‌فرد آزمون و نمره‌ی هر بخش از آزمون (ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ) باید در تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی درج شود.

شرط پیشرفت تحصیلی یک دانشجو

14.1- متقاضی که در حال حاضر یا قبلاً دارای مجوز دانشجویی بوده و برای اخذ مجوز اقامت دانشجویی درخواست می‌دهد، باید دوره‌ی تحصیلی را که آخرین بار به‌عنوان دانشجو مجوز دریافت کرده باموفقیت به‌پایان رسانده باشد یا یکی از موارد زیر در مورد او اعمال شده باشد:

a) یکی از استثناهای بند 14.4 یا

b) او برای تحصیل در یک سطح بالاتر همانطور که در بندهای (a) 14.3 و (b) 14.3 مشخص شده درخواست می‌دهد یا

c) دوره‌ی تحصیلی را با حامی خود باموفقیت به‌پایان رسانده و تغییر رشته بدون درخواست مجوز بیشتر در مسیر دانشجویی مجاز است.

14.2- متقاضی که در مسیر دانشجویی دارای مجوز بوده و برای مجوز اقامت به‌عنوان دانشجو درخواست می‌دهد، باید پیشرفت تحصیلی دوره‌های قبل را نشان دهد، مگر اینکه یکی از استثناهای بند 14.4 اعمال شود.

14.3- اگر متقاضی برای یکی از موارد زیر درخواست دهد، باید پیشرفت تحصیلی خود را نشان دهد:

a) پیشرفت از مقطع کارشناسی به مقطع کارشناسی ارشد که بخشی از دوره‌ی یکپارچه‌ی کارشناسی ارشد است، جایی‌که متقاضی پس از ارزیابی توانایی تحصیلی خود، با پیشنهاد مقطعی بالاتر در یک دوره‌ی تحصیلی توسط حامی دانشجویی خود مواجه می‌شود یا

b) پیشرفت از مقطع کارشناسی ارشد به دکترا که بخشی از برنامه‌ی ترکیبی کارشناسی ارشد و دکتراست، جایی‌که متقاضی پس از ارزیابی توانایی تحصیلی خود، با پیشنهاد مقطعی بالاتر در یک دوره‌ی تحصیلی توسط حامی دانشجویی خود مواجه می‌شود یا

c) دوره‌ای که بالاتر از سطح پیشین دوره‌ی تحصیلی است که برای آن دوره، آخرین مجوز را دریافت کرده است، مگر اینکه:

(i) حامی دانشجو، یک موسسه‌ی آموزش عالی با سابقه‌ی پذیرش باشد و

(ii) دوره در سطح کارشناسی یا بالاتر باشد و

(iii) دوره‌ی جدید در همان سطح دوره‌ی پیشین تحصیلی باشد و

(IV) حامی دانشجو تائید کند که یکی از موارد زیر رخ می‌دهد:

a) دوره‌ی جدید تحصیلی با دوره‌ی پیشین تحصیلی متقاضی مرتبط است (یعنی، یا به دوره‌ی پیشین مرتبط است یا بخشی از همان گروه رشته‌ای است یا شامل تخصص عمیق‌تری است) یا

b) ترکیب دوره‌ی پیشین و جدید تحصیل، از خواسته‌های شغلی متقاضی پشتیبانی می‌کند.

14.4- متقاضی نیازی به نشان دادن پیشرفت تحصیلی خود در موارد زیر ندارد:

a) اگر برای شرکت مجدد در امتحانات یا تکرار واحدها تحت بند 14.5 درخواست می‌دهد یا

b) قبلاً در امتحانات شرکت کرده یا واحدها را تحت بند 14.5 تکرار کرده و برای تکمیل دوره‌ای که برای آن، مجدداً در امتحانات شرکت کرده یا واحدها را تکرار کرده، درخواست می‌دهد یا

c) برای ادامه‌ی تحصیل با حامی دانشجویی فعلی خود با هدف تکمیل مقطع دکترایی که برای آن، آخرین مجوز به‌عنوان دانشجو برای او صادر شده درخواست می‌دهد یا

d) درخواست انتقال به یک حامی دانشجویی جدید که مجوز آن لغو شده را برای تکمیل دوره‌ی تحصیلی آغاز شده می‌دهد یا

e) برای نقش‌آفرینی به‌عنوان افسر اتحادیه‌ی دانشجویی درخواست می‌دهد یا

f) پس از گذراندن دوره‌ی افسر اتحادیه‌ی دانشجویی، برای تکمیل صلاحیتی درخواست می‌دهد که تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی برای آن صادر شده یا

g) برای مجوز اقامت به‌عنوان دکتر یا دندانپزشک در یک برنامه‌ی فاندیشن رسمی درخواست می‌دهد یا

h) برای گذراندن دوره‌ی کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکترا در رشته‌های پزشکی، دامپزشکی، علوم یا دندانپزشکی به‌عنوان دوره‌ی اصلی تحصیلی خود یا برای تکمیل دوره‌ی اصلی تحصیل خود درخواست می‌دهد یا

14.5- اگر متقاضی مجدداً در امتحانات شرکت می‌کند یا واحدهای یک دوره را تکرار می‌کند، او نباید قبلاً در همان امتحان دوباره شرکت کرده باشد یا همان واحد را بیش از یک‌بار تکرار کرده باشد (او فقط می‌تواند دو بار این کار را انجام دهد)، مگر اینکه حامی، یک حامی دانشجویی باشد (و یک حامی آزمایشی نباشد).

شرط دوره‌ی ترکیبی پیش از شروع دوره‌ی اصلی برای یک دانشجو

15.1- تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی می‌تواند برای یک دوره‌ی ترکیبی پیش از شروع دوره‌ی اصلی و یک دوره‌ی اصلی در سطح کارشناسی یا بالاتر توسط یک موسسه‌ی آموزش عالی با سابقه‌ی پذیرش صادر شود اگر:

a) دوره‌ی پیش‌ترم، بیش از 3 ماه طول نکشد و

b) دوره‌ی اصلی حداکثر 1 ماه پس از پایان دوره‌ی پیش‌ترم شروع شود.

15.2- اگر متقاضی دارای توانایی زبانی حداقل در سطح B2 برای برآورده کردن شرط زبان انگلیسی بند 13.1 باشد، تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی باید تائید کند که متقاضی یک پیشنهاد بی‌قید و شرط از یک موسسه‌ی آموزشی در دوره‌ی اصلی دارد.

15.3- اگر متقاضی به داشتن توانایی زبانی حداقل در سطح B1 به‌منظور برآورده کردن شرط زبان انگلیسی بند 13.1 ارزیابی شده باشد (که باید با روشی غیر از ارزیابی توسط حامی دانشجویی باشد)، تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی باید تائید کند که حامی دانشجویی متقاعد شده که متقاضی حداقل سطح B2 را در پایان دوره‌ی پیش‌ترم گذرانده است.

شرایط دکتر یا دندانپزشک در انگلستان

16.1- اگر متقاضی برای دوره‌ی دکترا یا دندانپزشکی در یک برنامه‌ی فاندیشن رسمی درخواست می‌دهد، باید هر دو شرط زیر را داشته باشد:

a) یک دوره‌ی رسمی کارشناسی یا بالاتر در بریتانیا در رشته‌های پزشکی یا دندانپزشکی که باموفقیت به‌پایان رسیده است و

b) قبلاً به او به‌عنوان دانشجو برای حداقل دو سال تحصیلی مجوز داده شده که سال آخر باید شامل مقطع کارشناسی یا بالاتر در رشته‌های پزشکی یا دندانپزشکی باشد.

شرط دوره‌ی کاری

17.1- دوره‌ای که شامل انجام کار می‌شود، باید به صلاحیت تائید شده منجر شود و اگر دوره‌ی تحصیلی زیر سطح کارشناسی باشد، تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی باید توسط حامی دانشجو (که حامی آزمایشی نیست) صادر شود.

17.2- دوره‌ی کار باید به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر دوره ارزیابی شود و نباید بیش از یک سوم کل دوره باشد، مگر در مواردی که شرط قانونی وجود دارد که باید چنین باشد یا در مواردی که بند 17.3 اعمال می‌شود.

17.3- دوره‌ی کار در دوره‌ای که در سطح کارشناسی یا بالاتر در یک موسسه‌ی آموزش عالی با سابقه‌ی پذیرش یا در یک موسسه آموزش عالی خارج از کشور است، نباید بیش از نیمی از کل دوره باشد.

18.1- حذف شده

18.2- حذف شده


شرط حداکثر مدت زمان تحصیل برای یک دانشجو

19.1- اگر دوره زیر سطح کارشناسی باشد، اعطای مجوز نباید به این منجر شود که به متقاضی مجوزی بیش از دو سال به‌عنوان دانشجو برای تحصیل در دوره‌هایی زیر سطح کارشناسی از سن 18 سالگی داده شود، مگر اینکه بند 19.2 اعمال شود.

19.2- اگر دوره زیر سطح کارشناسی باشد، اما منوط به شرط قانونی آژانس دریایی و گارد ساحلی باشد که متقاضی باید حداقل 12 ماه را در دریا به‌عنوان بخشی از دوره بگذراند، اعطای مجوز نباید منجر به این شود که متقاضی دارای مجوزی بیش از 3 سال به‌عنوان دانشجو از سن 18 سالگی برای تحصیل در دوره‌هایی زیر سطح کارشناسی باشد.

19.3- اگر دوره در سطح کارشناسی باشد، اعطای مجوز نباید به این منتهی شود که به متقاضی مجوزی بیش از پنج سال به‌عنوان دانشجو از سن 18 سالگی برای تحصیل در دوره‌های تحصیلی در سطح کارشناسی داده شود، مگر اینکه آن دوره‌ی تحصیلی، یکی از موارد ذکر شده در بند 19.4 باشد.

19.4- اگر متقاضی تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی داشته باشد که برای دوره‌ی تحصیل در یکی از رشته‌های زیر اختصاص داده شده است، حداکثر دوره‌ی پنج ساله‌ی تحصیل در سطح کارشناسی در بند 19.3 اعمال نخواهد شد:

a) معماری

b) پزشکی

c) دندانپزشکی

d) دامپزشکی و علوم

e) موسیقی در یک کالج موسیقایی که عضو کنسرواتوارهای بریتانیاست.

f) رشته‌ی حقوق زمانی‌‌که متقاضی دوره‌ای را در سطح کارشناسی یا بالاتر گذرانده و برای دوره‌ی تحصیلی درخواست می‌دهد:

(i) دوره‌ی حقوق که توسط سازمان تنظیم مقررات وکلا و هیات استانداردهای وکلا در انگلستان و ولز تائید شده یا

(ii) کارشناسی ارشد حقوق (MLaw) در ایرلند شمالی یا

(iii) یک دوره‌ی فوری LLB حقوق در اسکاتلند

19.5- اگر به متقاضی قبلاً مجوز دکتر یا دندانپزشک داده شده باشد، اعطای مجوز به متقاضی نباید به این منتهی شود که متقاضی مجوزی بیش از 3 سال به‌عنوان دکتر یا دندانپزشک داشته باشد.

19.6- هنگام محاسبه‌ی دوره‌ی مجوز اعطاء شده تحت بند 19.1 تا 19.5، هر دوره‌ی مجوز به‌عنوان دانشجو که طبق بخش 3C قانون مهاجرت 1971 تمدید می‌شود، در دوره‌ی مجوز اعطاء شده محسوب می‌شود.

مدارک استفاده شده برای بدست آوردن شرط پیشنهاد تحصیل برای یک دانشجو

20.1- متقاضی باید مدارکی مبنی بر صلاحیت‌ها یا مراجعی که برای دریافت پیشنهاد تحصیلی در دوره‌ی تحصیل از حامی دانشجو استفاده کرده ارائه دهد، مگر اینکه:

a) متقاضی برای دوره‌ی تحصیلی در سطح کارشناسی یا بالاتر درخواست دهد و توسط یک موسسه‌ی آموزش عالی با سابقه‌ی پذیرش حمایت شود یا

b) بند 22.1 اعمال شود

20.2- مدارک هر صلاحیت باید یکی از موارد زیر باشد:

a) گواهی(های) صلاحیت یا

b) ریز کارنامه یا

c) یک پرینت از صلاحیت یا ریز کارنامه از سرویس بررسی آنلاین سازمان اهداکننده

20.3- اگر متقاضی یک پرینت از صلاحیت‌ها یا ریز کارنامه را از سرویس بررسی آنلاین سازمان اهداکننده ارائه کرده باشد، تصمیم‌گیرنده ممکن است از متقاضی بخواهد که گواهی صلاحیت یا ریز کارنامه ارائه دهد.

شرط رضایت والدین یک دانش‌آموز

21.1- اگر متقاضی 16 یا 17 سال سن داشته باشد، باید رضایت کتبی از افراد زیر داشته باشد:

a) هر دو والدین یا

b) یکی از والدین، در صورتی‌که او فقط مسئولیت قانونی متقاضی را عهده‌دار است یا

c) سرپرست قانونی متقاضی.

21.2- رضایت کتبی باید پشتیبانی همه‌ی موارد زیر را تائید کند:

a) درخواست

b) مقدمات زندگی و مراقبت از متقاضی در بریتانیا

c) اگر درخواست برای مجوز ورود است، سفر متقاضی به بریتانیا و ترتیبات پذیرش او در بریتانیا فراهم شود.

22.1- اگر متقاضی از کشور یا قلمرویی درخواست می‌دهد ‌که در آن زندگی می‌کند، مدارکی که نشان می‌دهد متقاضی شرایط مالی را داراست و شرط فراهم کردن مدارک استفاده شده برای دریافت پیشنهاد تحصیل، نیازی به همراه شدن با درخواست ندارد (اما تصمیم‌گیرنده ممکن است آن را از متقاضی طلب کند)، اما اگر متقاضی از داخل بریتانیا درخواست می‌دهد:

a) باید دارای گذرنامه‌ای باشد که نشان دهد او به‌عنوان یک تبعه‌ی بریتانیا (خارج از کشور) یا توسط نهادهای ذی‌صلاح Hong Kong SAR، Macau SAR یا تایوان (که شامل شماره‌ی کارت شناسایی صادر شده توسط مقام مربوطه در تایوان است) ثبت شده یا

b) تابعیت یکی از کشورهای زیر را داشته باشد:

  • استرالیا
  • اتریش
  • بحرین
  • باربادوس
  • بلژیک
  • بوتسوانا
  • برزیل
  • برونئی
  • بلغارستان
  • کامبوج
  • کانادا
  • شیلی
  • چین
  • کرواسی
  • جمهوری قبرس
  • جمهوری چک
  • دانمارک
  • جمهوری دومینیکن
  • استونی
  • فنلاند
  • فرانسه
  • آلمان
  • یونان
  • مجارستان
  • ایسلند
  • اندونزی
  • ایرلند
  • ایتالیا
  • ژاپن
  • قزاقستان
  • کویت
  • لتونی
  • لیختن اشتاین
  • لیتوانی
  • لوکزامبورگ
  • مالزی
  • مالت
  • موریس
  • مکزیک
  • هلند
  • نیوزلند
  • نروژ
  • عمان
  • پرو
  • لهستان
  • پرتغال
  • قطر
  • رومانی
  • صربستان
  • سنگاپور
  • اسلواکی
  • اسلوونی
  • کره‌جنوبی
  • اسپانیا
  • سوئد
  • سوئیس
  • تایلند
  • تونس
  • امارات متحده عربی
  • ایالات متحده آمریکا

اطلاعات مربوط به شرط تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی

23.1- حامی دانشجو باید تمام اطلاعات زیر را در مورد دوره‌ی تحصیلی در تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی ارائه دهد:

a) عنوان دوره‌ی تحصیلی

b) سطح آموزشی دوره‌ی تحصیلی

c) تاریخ شروع و پایان دوره‌ی تحصیلی

d) ساعات تحصیل در هفته: پاره‌وقت یا تمام‌وقت بودن دوره

e) آدرس مکان اصلی محل تحصیل

f) هزینه‌ی سکونت و سایر هزینه‌ها

g) اگر حامی دانشجو با استفاده از یک یا چند مرجع، متقاضی را ارزیابی کرده باشد، جزئیات مراجع ارزیابی شده

h) اگر دوره شامل دوره‌ی کار است، جزئیات دوره‌ی کار مرتبط

i) اگر دوره توسط یک موسسه‌ی آموزشی ارائه شود که حامی دانشجو نیست، جزئیات موسسه‌ی آموزشی شریک

j) آیا شرط ATAS در پیوست ATAS اعمال شده یا نه.

k) تائید اینکه آیا دوره‌ی تحصیلی، یک برنامه‌ی فاندیشن تائید شده برای پزشکان یا دندانپزشکان است یا نه و به گواهی از رئیس دانشگاه نیاز دارد یا نه.

l) مدرکی دال بر اینکه چگونه حامی دانشجو توانایی زبان انگلیسی متقاضی از جمله نمرات آزمون زبان انگلیسی او را در هر 4 بخش (ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ) ارزیابی کرده است.

m) اگر دوره‌ی تحصیلی، بخشی از یک برنامه‌ی تحصیلی در خارج از کشور باشد، نام و آدرس موسسه‌ی آموزشی شریک.

n) اگر متقاضی برای یک موقعیت اجرایی تمام‌وقت، دارای حقوق و انتخابی به‌عنوان افسر اتحادیه‌ی دانشجویی درخواست می‌دهد و بخشی از تحصیل خود را پشت سر گذاشته یا برای تکمیل آن موقعیت در سال تحصیلی پس از فارغ‌التحصیلی خود مورد حمایت قرار بگیرد.

o) حذف شده است

p) اگر قبلاً به متقاضی مجوز دانشجویی داده شده، این تائیدیه که دوره‌ی تحصیلی جدید با شرط پیشرفت تحصیلی دوره‌ی قبلی مطابق بندهای 14.1 تا 14.5 مطابقت دارد.

تصمیم در مورد درخواست دانشجو

24.1- اگر تصمیم‌گیرنده قانع شود که تمام شرایط صلاحیت دانشجو برآورده شده، مجوز داده خواهد شد. در غیر این‌صورت، درخواست رد خواهد شد.

24.2- اگر درخواست متقاضی رد شود، او می‌تواند برای بررسی اداری تحت پیوست AR درخواست دهد.

مدت و شرایط کمک هزینه برای دانشجو

25.1- اعطای مجوز مشروط به شرایط زیر خواهد بود:

a) عدم دسترسی به بودجه‌ی عمومی

b) عدم کار کردن، به‌جز مواردی که در بند 26 مشخص شده است

c) عدم تحصیل، به‌جز مواردی که در بند 27 مشخص شده است

d) در صورت اعمال بند 10، فرد ملزم به ثبت‌نام در پلیس خواهد بود

25.2- به متقاضی برای مدت زمان دوره‌ای که در تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی مشخص شده به‌اضافه‌ی دوره‌های مربوطه‌ی موجود در بند 25.3 مجوز داده می‌شود.

25.3- مدت زمان مجوزی که قبل از شروع دوره به متقاضی‌ای داده می‌شود که برای مجوز ورود درخواست داده، یکی از موارد زیر خواهد بود:

a) اگر مجوز ورود 1 ماه یا بیشتر قبل از تاریخ شروع دوره‌ی تحصیلی اعطاء شده باشد، دوره‌ی قبل از تاریخ دوره‌ی تحصیلی که در جدول زیر آمده است.

b) 7 روز قبل از تاریخ مورد نظر سفر، اگر مجوز ورود کمتر از 1 ماه قبل از تاریخ شروع دوره‌ی تحصیلی صادر شده باشد.

c) در مورد اثر فوری، اگر مجوز ورود کمتر از 7 روز قبل از تاریخ مورد نظر سفر و کمتر از 1 ماه قبل از تاریخ شروع دوره‌ی تحصیلی صادر شده باشد.

به متقاضی یک دوره‌ی مجوز بسته به نوع و طول دوره‌ی تحصیل همچون جدول زیر داده می‌شود:

مدت و شرایط کمک هزینه برای دانشجو
نوع دوره‌ی تحصیل زمان داده شده قبل از تاریخ شروع دوره زمان داده شده پس از تاریخ پایان دوره
دوره‌ی 12 ماهه یا بیشتر 1 ماه 4 ماه
دوره‌ی 6 ماهه یا بیشتر اما کوتاه‌تر از 12 ماه 1 ماه 2 ماه
دوره‌ی پیش‌ترم کمتر از 6 ماه 1 ماه 1 ماه
دوره‌ی دکترا یا دندانپزشکی 1 ماه 1 ماه
دوره‌ای به مدت کمتر از 6 ماه که دوره‌ی پیش‌ترم نیست 7 روز 7 روز

شرایط کار دانشجو در انگلستان

26.1- به متقاضی با شرایط استخدامی زیر، مجوز کار داده می‌شود:

شرایط کار دانشجو در انگلستان
نوع تحصیل
شرایط استخدامی
دانشجویی که یک دوره‌ی تمام‌وقت تحصیلات را در سطح کارشناسی یا بالاتر از آن دنبال می‌کند: توسط یک موسسه‌ی آموزش عالی با سابقه‌ی پذیرش حمایت می‌شود یا توسط یک موسسه‌ی آموزش عالی خارجی برای برگزاری یک دوره‌‌ی تحصیلی کوتاه‌مدت در خارج از بریتانیا حمایت می‌شود
20 ساعت در هفته در طول ترم (اشتغال تمام‌وقت در خارج از ترم تحصیلی مجاز است)
دانشجویی که در یک دوره‌ی تمام‌وقت کمتر از سطح تحصیلی کارشناسی تحت حمایت یک موسسه‌ی آموزش عالی با سابقه‌ی پذیرش شرکت می‌کند
10 ساعت در هفته در طول ترم (اشتغال تمام‌وقت خارج از ترم تحصیلی مجاز است)
همه‌ی انواع تحصیلی دیگر از جمله تحصیل پاره‌وقت
کار مجاز نیست

26.2- دانشجویان مجاز به انجام کارهای مربوط به دوره‌ی کاری هستند که به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیری از دوره‌ی تحصیلی‌ ارزیابی می‌شود و شرایط مندرج در بند 17.1 تا 17.3 را داراست.

26.3- اشتغال به‌عنوان افسر اتحادیه‌ی دانشجویی منتخب یا موقعیت منتخب اتحادیه‌ی ملی دانشجویان (NUS) تا 2 سال مجاز است اگر تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی به این منظور صادر شده باشد.

26.4- حذف شده است

26.5- دانشجو مجاز به انجام هیچ‌یک از موارد زیر نیست:

a) خوداشتغال باشد یا در یک فعالیت تجاری شرکت کند مگر اینکه بند 26.8 اعمال شود.

b) کار به‌عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای (از جمله به‌عنوان یک مربی ورزشی)

c) کار در صنعت سرگرمی

d) کار در موقعیتی که یک جای خالی دائمی تمام‌وقت را پُر کند مگر اینکه بند 26.6 اعمال شود

26.6. اگر دانشجو دارای مجوز است و برای اخذ مجوز اقامت تحت برنامه‌ی نیروی کار ماهری درخواست می‌دهد که توسط یک گواهی حمایتی یک حامی دارای مجوز پشتیبانی می‌شود، او می‌تواند شغلی را شروع کند که آن گواهی حمایت تا 3 ماه قبل از تاریخ اتمام دوره برای آن صادر شده به‌شرط اینکه:

a) دانشجو در حال تحصیل در یک دوره‌ی تحصیلی تمام‌وقت در سطح کارشناسی یا بالاتر در یک موسسه‌ی آموزش عالی با سابقه‌ی پذیرش باشد.

b) درخواست به‌عنوان نیروی کار ماهر زمانی انجام شده باشد که متقاضی به‌عنوان دانشجو اجازه‌ی اقامت داشته باشد.

c) تصمیم در مورد درخواست نیروی کار ماهر گرفته نشده باشد یا تصمیم گرفته شده و بررسی‌های اداری برای جلوگیری از رد درخواست هنوز نهایی نشده است.

26.7- اگر دانشجو در یک برنامه‌ی فاندیشن تائیدشده باشد، می‌تواند به‌عنوان دکتر یا دندانپزشک استخدام شود.

26.8- دانشجو می‌تواند خوداشتغال باشد، اگر:

a) درخواست مجوز در مسیر استارت‌آپ کرده باشد.

b) آن درخواست توسط تائیدیه‌ای از یک نهاد تائیدکننده‌ی مسیر استارت‌آپی پشتیبانی شود که یک موسسه‌ی آموزش عالی با سابقه‌ی پذیرش است.

c) درخواست زمانی انجام شده باشد که متقاضی به‌عنوان دانشجو مجوز اقامت داشته باشد.

d) تصمیم در مورد درخواست گرفته نشده باشد یا تصمیم گرفته شده و بررسی‌های اداری برای جلوگیری از رد درخواست، هنوز نهایی نشده است.

شرایط تحصیل در انگلستان

27.1- دانشجو فقط باید با حامی دانشجویی تحصیل کند که تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی را به او داده است، مگر اینکه:

a) دانشجو در یکی از موسسات شریک حامی دانشجویی خود در حال تحصیل است.

b) دانشجو درخواست مجوز اقامت را در حالی ارائه کرده که به‌عنوان دانشجویی مجوز داشته:

(i) که توسط تائیدیه‌ی معتبر پذیرش تحصیلی اعطاء شده توسط حامی دانشجویی پشتیبانی می‌‌شود.

(ii) تصمیم در مورد درخواست گرفته نشده یا بررسی‌های اداری برای جلوگیری از رد درخواست هنوز نهایی نشده است.

(iii) دانشجو فقط با حامی دانشجویی تحصیل کند که تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی به او داده است.

27.2- یک دانشجو فقط باید در دوره یا دوره‌های تحصیلی تحصیل کند که یک دوره‌ی پیش‌ترم ترکیبی در حال گذرانده شدن است و برای آن دوره، تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی صادر شده مگر اینکه بند 27.3 اعمال شود.

27.3- یک دانشجو می‌تواند تحصیل در یک دوره‌ی جدید را با حامی مالی دانشجوی فعلی خود آغاز کند اگر:

a) حامی دانشجو، یک موسسه‌ی آموزش عالی با سابقه‌ی پذیرش باشد.

b) دانشجو دوره‌ای را که تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی برای آن اختصاص یافته تکمیل نکرده باشد

c) دوره‌ی جدید در سطح صلاحیت پایین‌تری نسبت به دوره‌ای که تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی به آن اختصاص یافته نباشد

d) دوره در سطح کارشناسی یا بالاتر باشد

e) هر دوره‌ی جدید در سطح کارشناسی را می‌توان در دوره‌ی فعلی مجوز تکمیل کرد

f) حامی دانشجو تائید کند که دوره‌ی جدید مربوط به دوره‌ای است که برای آن، تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی صادر شده یا از خواسته‌های شغلی حقیقی دانشجو پشتیبانی می‌کند.

27.4- دانشجو ممکن است در یک برنامه‌ی تحصیلی خارجی تحصیل کند که بخش جدایی‌ناپذیر و ارزیابی شده‌ی دوره‌ی تحصیلی است که در تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی ذکر شده است.

27.5-  تحصیلات تکمیلی مجاز است.

27.6- تحصیل منوط به شرط ATAS در پیوست ATAS است.

27.7- دانشجو نباید در یک مدرسه یا آکادمی دولتی تحصیل کند (به‌جز مدرسه‌ی گرامر داوطلبانه با خدمات شبانه‌روزی در ایرلند شمالی) اما اگر به دانشجو اجازه‌ی تحصیل با حامی دانشجویی داده شد که در طول دوره‌ی مجوز، آن حامی به مدرسه یا آکادمی دولتی تبدیل شد، دانشجو می‌تواند دوره‌ای که تائیدیه‌ی پذیرش تحصیلی برای آن اختصاص یافته را تکمیل کند.


وابستگان یک دانشجو

شرایط قانونی شریک یا کودک تحت تکفل یک دانشجو

28.1- شخصی که برای مجوز ورود یا اقامت به‌عنوان شریک یا فرزند دانشجو درخواست می‌دهد، باید در فُرم مشخص شده در وب‌سایت gov.uk، به‌شرح زیر درخواست دهد:

شرایط قانونی شریک یا کودک تحت تکفل یک دانشجو
متقاضی فرم تعیین شده
تبعه‌ی منطقه‌ی اقتصادی اروپا که دارای پاسپورت تراشه‌دار است یا: شریک یا فرزند تحت تکفل با استفاده از مهاجرت بریتانیا: درخواست بررسی ID یا فُرم‌های فهرست شده در زیر برای متقاضیان خارج یا داخل بریتانیا
متقاضیان خارج از بریتانیا ویزای شریک تحت تکفل ویزای فرزند تحت تکفل
متقاضیان داخل بریتانیا اگر فرد تحت تکفل همزمان با دانشجو درخواست دهد، می‌توان او را در فُرم دانشجویی قرار داد که این فُرم اجازه می‌دهد افراد تحت تکفل نیز اضافه شوند. در غیر این‌صورت:
شریک تحت تکفل
فرزند تحت تکفل

شرایط قانونی شریک یا کودک تحت تکفل یک دانشجو
محل شریک یا فرزند ملیّت و سند فُرم مشخص‌شده
خارج از بریتانیا اتباع منطقه‌ی اقتصادی اروپا که دارای پاسپورت تراشه‌دار هستند یا
ویزای شریک تحت تکفل
ویزای فرزند تحت تکفل
- سایر متقاضیان ویزای شریک/فرزند تحت تکفل
داخل بریتانیا همه‌ی متقاضیان اگر فرد تحت تکفل همزمان با دانشجو درخواست دهد، می‌توان او را در فُرم دانشجویی قرار داد که این فُرم اجازه می‌دهد فرد تحت تکفل نیز اضافه شود. در غیر این‌صورت:
  • شریک تحت تکفل
  • فرزند تحت تکفل

28.2- درخواست مجوز ورود یا اقامت به‌عنوان شریک یا فرزند دانشجو باید دارای تمام شرایط زیر باشد:

(a) تمام هزینه‌های مربوطه و هزینه‌ی سلامت مهاجرت باید پرداخت شده باشد.

(b) متقاضی باید هرگونه اطلاعات بیومتریک مورد نیاز را ارائه کرده باشد.

(c) متقاضی باید گذرنامه یا سند مسافرتی دیگری ارائه کرده باشد که هویت و ملیّت او را واضح مشخص کند.

28.3- اگر به متقاضی، 12 ماه قبل از تاریخ درخواست، یک بورسیه‌ی تحصیلی یا کمک مالی توسط یک دولت یا آژانس بورسیه‌ی بین‌المللی اعطاء شده باشد که هزینه‌های تحصیل و زندگی در بریتانیا را پوشش می‌دهد، او باید رضایت کتبی آن دولت یا آژانس را همراه با درخواست خود ارائه دهد.

28.4- متقاضی که در تاریخ درخواست خود در بریتانیا حضور دارد، نباید دارای مجوزهای زیر باشد یا مجوزهای زیر نباید آخرین بار به او اعطاء شده باشد:

(a) مجوز به‌عنوان بازدیدکننده

(b) مجوز به‌عنوان دانشجوی دارای اقامت کوتاه‌مدت

(c) مجوز به‌عنوان والدین یک دانش‌آموز کودک

(d) مجوز به‌عنوان نیروی کار فصلی

(e) مجوز به‌عنوان نیروی کار خانگی در یک خانواده‌ی خصوصی

(f) خارج از قوانین مهاجرت.

28.5- درخواستی که شرایط قانونی شریک یا فرزند را در مسیر دانشجویی ندارد، نامعتبر است و احتمالاً رد خواهد شد.


شرایط صلاحیت شریک یا فرزند تحت تکفل یک دانشجو

29.1- شرایط صلاحیت شریک یا فرزند در مسیر دانشجویی این است که آن‌ها نباید تحت بخش 9: دلایل رد شدن درخواست، رد شوند.

29.2- فردی که برای اخذ مجوز اقامت درخواست می‌دهد، نباید دارای شرایط زیر باشد:

(a) در بریتانیا قوانین مهاجرت را نقض کرده باشد، مگر اینکه پاراگراف 39E اعمال شود یا دوره‌ی اقامت بیش از حد مجاز نادیده گرفته شود.

(b) نباید در ضمانت مهاجرتی باشد.

شرایط صلاحیت شریک یا فرزند تحت تکفل یک دانشجو

شرط رابطه شریک یا فرزند تحت تکفل یک دانشجو

30.1- فردی که قصد دارد به‌عنوان شریک یا فرزند یک دانشجو به بریتانیا بیاید، قبل از ورود به بریتانیا، باید درخواست صدور مجوز ورود دهد.

30.2- فردی که برای دریافت مجوز ورود به‌عنوان شریک یا فرزند یک دانشجو درخواست می‌دهد، در صورت اعمال پاراگراف A39 و ضمیمه‌ی T این قوانین، باید گواهی پزشکی معتبری ارائه دهد که تائید کند او برای سل ریوی فعال غربالگری شده و بیماری سل در او وجود ندارد.

شرط دوره‌ی دانشجویی برای شریک یا فرزند تحت تکفل یک دانشجو

31.1- اگر فرد تحت تکفل کودکی است که شرایط مندرج در بند 31.2 را داراست، متقاضی باید شریک یا فرزند شخصی باشد که دارای شرایط زیر است:

a) دانشجویی است که از دولت جایزه دریافت کرده و مجوز تحصیل در یک دوره‌ی تمام‌وقت 6 ماهه یا بیشتر را دارد یا برای آن درخواست می‌دهد یا

b) دانشجوی تمام‌وقتی است که دارای مجوز تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به‌مدت 9 ماه یا بیشتر در یک موسسه‌ی آموزش عالی با سابقه‌ی پذیرش است یا برای آن درخواست می‌دهد یا

c) دانشجویی است که مجوز طرح تمدید دکترا دارد یا

d) دانشجویی است که 3 ماه قبل از تاریخ درخواست، اجازه‌ی تحصیل در یک دوره‌ی تمام‌وقت 6 ماهه یا بیشتر را دارد و الان برای اخذ مجوز تحصیل در یک دوره‌ی تمام‌وقت 6 ماهه یا بیشتر درخواست می‌دهد.

(i) شریک یا فرزند 3 ماه قبل از تاریخ درخواست، دارای مجوز به‌عنوان شریک یا فرزند تحت تکفل دانشجو بوده است یا

(ii) فرزند از زمان آخرین اعطای مجوز به دانشجو متولد شده و دانشجو و شریک یا فرزند همزمان درخواست می‌دهند.

31.2- اگر متقاضی کودکی است که شرایط بند 31.1 را ندارد، در عوض باید یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

a) متقاضی باید در طول دوره‌ی مجوز فعلی دانشجو برای تحصیل در یک دوره‌ی تمام‌وقت 6 ماهه یا بیشتر متولد شده باشد و در آن دوره درخواست مجوز داده باشد.

b) در مواردی که دانشجو اجازه دارد در امتحانات مجدد شرکت کند یا یک واحد را در دوره‌ی تمام‌وقت 6 ماهه یا بیشتر تکرار کند، متقاضی باید در یکی از این موارد متولد شده باشد:

(i) در طول دوره‌ی اولیه‌ی مجوز دانشجو یا

(ii) در طول دوره‌ی مجوز اعطاء شده برای شرکت مجدد در امتحانات یا تکرار یک واحد یا

c) متقاضی باید حداکثر 3 ماه پس از انقضای آخرین مجوز دانشجو به‌دنیا آمده باشد و باید ظرف 6 ماه پس از انقضای آخرین مجوز والدین خود، درخواست مجوز ورود را ارائه دهد.

شرط رابطه برای شریک تحت تکفل یک دانشجو

32.1- متقاضی باید شریک دانشجو یا شریک شخصی باشد که همزمان به‌عنوان دانشجو درخواست می‌دهد.

32.2- متقاضی و شریک او باید در تاریخ درخواست، 18 سال یا بیشتر سن داشته باشند.

32.3- اگر متقاضی و شریک او (که باید دانشجو باشد یا همزمان به‌عنوان دانشجو درخواست دهد) متاهل نباشد یا در یک مشارکت مدنی قرار نداشته باشد، تمام شرایط زیر باید رعایت شود:

a) آن‌ها باید حداقل 2 سال قبل از تاریخ درخواست، در یک رابطه مشابه ازدواج یا مشارکت مدنی با هم زندگی کرده باشند.

b) هر نوع رابطه‌ی قبلی متقاضی و شریک او با شخصی دیگر باید برای همیشه از بین رفته باشد. و

c) متقاضی و شریک او نباید آنقدر با هم رابطه‌ی فامیلی نزدیکی داشته باشند که اجازه‌ی ازدواج در بریتانیا را نداشته باشند.

32.4- رابطه‌ی بین متقاضی و شریک او باید واقعی و پایدار باشد.

32.5- متقاضی و شریک او (که باید دانشجو باشد یا همزمان به‌عنوان دانشجو درخواست دهد)، باید قصد کنند که در طول اقامت متقاضی در بریتانیا با هم زندگی کنند.

32.6- متقاضی نباید ورای هر مجوزی که به شریکش اعطاء شده (که باید دانشجو باشد یا همزمان به‌عنوان دانشجو درخواست دهد)، قصد ماندن در بریتانیا را داشته باشد.


شرط مالی شریک تحت تکفل یک دانشجو

33.1- اگر متقاضی درخواست اجازه‌ی اقامت داشته باشد و در تاریخ درخواست خود، به‌مدت 12 ماه یا بیشتر با مجوز در بریتانیا زندگی کرده باشد، شرط مالی را دارد و نیازی به اثبات توانایی مالی خود ندارد.

33.2- اگر متقاضی برای اخذ مجوز ورود یا اقامت درخواست دهد و کمتر از 12 ماه در بریتانیا بوده باشد، او یا شریکش (که باید دانشجو باشد یا همزمان به‌عنوان دانشجو درخواست دهد)، باید وجوه مشخص شده در جدول زیر را برای 9 ماه یا برای مدت زمان مجوز درخواست شده توسط متقاضی که کوتاه‌تر است، داشته باشند.

شرط مالی شریک تحت تکفل یک دانشجو
مکان تحصیل دانشجو وجوه مورد نیاز شریک تحت تکفل
تحصیل در لندن 845 پوند در ماه
تحصیل خارج از لندن 680 پوند در ماه

33.3- وجوه باید علاوه بر وجوه مورد نیاز دانشجو برای برآوردن نیازهای مالی‌اش و وجوه مورد نیاز برای برآوردن نیازهای مالی هر فرزند تحت تکفلی باشد که همزمان درخواست می‌دهد یا در حال حاضر، به‌عنوان فرزند تحت تکفل در بریتانیا حضور دارد.

33.4- اگر متقاضی متکی به بورسیه‌ی مالی یک دولت یا یک آژانس بین‌المللی بورسیه باشد که هزینه‌های زندگی متقاضی و دانشجو را پوشش می‌دهد، باید نشان دهد که سطح مورد نیاز وجوه را برای یک دوره‌ی 28 روزه همانطور که در ضمیمه‌ی مالی مشخص شده در اختیار دارد.

33.5- اگر متقاضی همزمان با دانشجو درخواست می‌دهد و بند 22.1 اعمال می‌شود، متقاضی باید نشان دهد که دارای وجوه مورد نیاز مشخص شده در ضمیمه‌ی مالی است.

33.6- اگر در تاریخ تصمیم‌گیری، وجوهی که در حساب متقاضی نگهداری می‌شود، به میزان قابل‌توجهی کمتر از وجوه مورد نیاز در بند 33.2 باشد، تصمیم‌گیرنده باید متقاعد شود که وجوه مصرف شده تا حدی برای پرداخت سپرده‌ی مسکن استفاده شده است.

شرط رابطه برای فرزند وابسته‌ی یک دانشجو

34.1- متقاضی باید فرزند یکی از والدینی باشد که مجوزهای زیر را دارد یا همزمان به او به‌عنوان یکی از موارد زیر اعطاء می‌شود:

a) دانشجو

b) شریک دانشجو

34.2- والدین متقاضی هر کدام باید یا همزمان با متقاضی درخواست دهند یا دارای اجازه‌ی حضور در بریتانیا باشند (به‌غیر حضور به‌عنوان توریست)، مگر اینکه:

a) فرد دارای مجوز به‌عنوان دانشجو یا شریک دانشجو، تنها والدین بازمانده باشد یا

b) فرد دارای مجوز به‌عنوان دانشجو یا شریک دانشجو، دارای مسئولیت انحصاری برای تربیت کودک باشد یا

c) تصمیم‌گیرنده متقاعد شود که دلایل جدی و قانع‌کننده‌ای برای اعطای مجوز ورود به کودک یا مجوز اقامت به والدینی وجود دارد که به‌عنوان دانشجو یا شریک دانشجو دارای مجوز هستند.

34.3- اگر متقاضی فرزندی است که در بریتانیا از یک دانشجو یا شریک زندگی او متولد شده، او باید شناسنامه‌ی بریتانیایی خود را که نام هر دو والدین در آن ثبت شده ارائه دهد.


شرط مراقبت از فرزند وابسته‌ی یک دانشجو

35.1- اگر متقاضی در تاریخ درخواست خود، زیر 18 سال سن داشته باشد، باید اقدامات مناسب برای مراقبت و اسکان کودک در بریتانیا فراهم شود، اقداماتی که باید با قوانین و مقررات مربوطه در بریتانیا سازگاری داشته باشد.

شرط سنی برای کودک وابسته‌ی دانشجو

36.1- کودک باید در تاریخ درخواست خود، زیر 18 سال سن داشته باشد، مگر اینکه آخرین بار به‌عنوان کودک وابسته‌ی والدینی دارای مجوز بوده باشد که درخواست مجوز ورود یا اقامت به‌عنوان دانشجو یا شریک را داشته یا دارند.

36.2- اگر کودک در تاریخ درخواست، 16 سال یا بیشتر سن داشته باشد، نباید زندگی مستقلی داشته باشد.

شرط مالی کودک تحت تکفل یک دانشجو

37.1- اگر متقاضی برای اخذ مجوز اقامت درخواست دهد و در تاریخ درخواست، 12 ماه یا بیشتر با مجوز در بریتانیا بوده باشد، شرط مالی را داشته و نیازی به اثبات توانایی مالی خود ندارد.

37.2- اگر متقاضی برای اخذ مجوز ورود یا اقامت درخواست دهد و در تاریخ درخواست، کمتر از 12 ماه در بریتانیا بوده باشد، متقاضی یا والدین او باید وجوه مشخص شده در جدول زیر را برای مجموعاً 9 ماه یا برای دوره‌ی مجوز درخواست شده توسط متقاضی که کوتاه‌تر است، در اختیار داشته باشند.

شرط مالی کودک تحت تکفل یک دانشجو
مکان تحصیل دانشجو وجوه مورد نیاز برای کودک وابسته
تحصیل در لندن 845 پوند در ماه
تحصیل خارج از لندن 680 پوند در ماه

37.3- وجوه باید علاوه بر وجوه مورد نیاز دانشجو برای برآوردن نیازهای مالی‌اش و وجوه مورد نیاز برای برآوردن نیازهای مالی هر فرزند تحت تکفلی باشد که همزمان درخواست می‌دهد یا در حال حاضر، به‌عنوان فرزند تحت تکفل در بریتانیا حضور دارد.

37.4- جایی‌که بند 37.2 اعمال می‌شود، اگر متقاضی متکی به بورسیه‌ی مالی یک دولت یا یک آژانس بین‌المللی بورسیه باشد که هزینه‌های زندگی متقاضی و دانشجو را پوشش می‌دهد، سطح مورد نیاز وجوه باید برای یک دوره‌ی 28 روزه همانطور که در ضمیمه‌ی مالی مشخص شده وجود داشته باشد.

37.5- اگر در تاریخ تصمیم‌گیری، وجوهی که در حساب متقاضی نگهداری می‌شود، به میزان قابل‌توجهی کمتر از وجوه مورد نیاز در بند 37.2 باشد، تصمیم‌گیرنده باید متقاعد شود که وجوه مصرف شده تا حدی برای پرداخت سپرده‌ی مسکن استفاده شده است.

تصمیم در مورد درخواست برای شریک وابسته یا فرزند وابسته‌ی دانشجو

38.1- اگر تصمیم‌گیرنده متقاعد شود که تمام شرایط شایستگی و صلاحیت برای شریک وابسته یا فرزند وابسته‌ی یک دانشجو وجود دارد، درخواست پذیرفته می‌شود. در غیر این‌صورت، درخواست رد می‌شود.

38.2- اگر درخواست رد شود، شخص می‌تواند برای بررسی اداری تحت پیوست AR درخواست دهد.

مدت و شرایط کمک هزینه برای شریک یا فرزند تحت تکفل دانشجو

39.1- به شریک وابسته مجوزی داده می‌شود که در همان تاریخ مجوز دانشجو به‌پایان می‌رسد.

39.2- به فرزند وابسته مجوزی داده می‌شود که در همان تاریخی پایان می‌یابد که مجوز والدین او برای اولین بار پایان می‌یابد.

39.3- کمک هزینه مشروط به تمام شرایط زیر خواهد بود:

a) عدم دسترسی به وجوه عمومی

b) کار (شامل خوداشتغالی و کار داوطلبانه) مجاز است به‌جز:

(i) مواردی که فرد تحت تکفل شرایط مندرج در بند (d) 31.1 را داشته باشد و به دانشجو مجوزی کمتر از 9 ماه داده شده باشد یا

(ii) مواردی که فرد تحت تکفل شرایط مندرج در (d) 31.1 را داشته باشد و دانشجو در حال تحصیل در یک دوره زیر سطح کارشناسی است یا

(iii) عدم استخدام به‌عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای (از جمله به‌عنوان مربی ورزشی) و

c) تحصیل مجاز است، مشروط به شرط ATAS در ضمیمه‌ی ATAS (اگر تحصیل زمانی شروع شود که شریک یا کودک متقاضی بالای 18 سال سن داشته باشد) و

d) در صورت اعمال بخش 10، شخص ملزم به ثبت‌نام در پلیس خواهد بود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: