مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل داروسازی در اسپانیا

تحصیل داروسازی در اسپانیا

زندگی دانشجویی در اسپانیا چیزی است که برای شما بسیار لذت بخش است. در سرتاسر کشور سرزمین های آرام و زیبایی را خواهید یافت که مملو از طبیعت و الهام است. اسپانیا هر روز یک محیط سرگرم کننده ارائه می دهد و همه کالج ها مجموعه ای از فعالیت ها را برای دانشجویان فراهم می کنند تا در آن شرکت کرده و همکاری کنند. چه پسر یا دختر باشید، زندگی دانشجویی در اسپانیا لذت بخش ترین خواهد بود.

برنامه روزانه شما به عنوان دانشجو با توجه به کالجي که در آن ثبت نام کرده ايد و نيز دوره هايي که انتخاب کرده ايد متفاوت خواهد بود. کالج ها دوره های کامل و پاره وقت ارائه می دهند و زمان زیادی برای مطالعه، یادگیری و لذت بردن از زندگی دانشجویان وجود دارد. شما ممکن است بسته به انتخاب خود یک تا دو ساعت در روز یا حداکثر 6 تا 7 ساعت در کالج حضور داشته باشید.

در حین یادگیری، همیشه می توانید انتظار داشته باشید که دانش درجه یک را از مربیان بسیار ماهری فرا می گیرید که واقعاً به یادگیری و برتری دانشجویان در تمام زمینه های زندگی خود اهمیت می دهند. اسپانیا میزبان 76 دانشگاه است که از این تعداد 24 دانشگاه از بودجه دولتی برخوردار هستند. هر یک از این موسسات آموزش بهترین آموزش را برای دانشجویان خود در نظر می گیرند.

اسپانیا کشوری در جنوب غربی قاره اروپا است که با فرانسه در شمال شرقی و پرتغال در غرب همسایه می باشد. این کشور همچنین به اقیانوس اطلس در شمال و دریای مدیترانه در جنوب و غرب مشرف است. از این موقعیت جغرافیایی می توان به آب و هوای گرم و مطبوع آن پی برد. اسپانیا یکی از اعضای اتحادیه اروپا و نیز پیمان منطقه ای شنگن است. این موقعیت، فرصت ویژه ای را پیش روی افراد مقیم و اتباع این کشور در ارتباط با دسترسی آسان و سریع به امکانات منطقه اروپا و کار و تحصیل در کلیه کشورهای عضو قرار می دهد.

اسپانیا با حدود 50 میلیون نفر جمعیت، نوزدهمین اقتصاد دنیا را دارد و عضو گروه G20 می باشد. البته این کشور در سال های اخیر با بحران بی کاری رو به ازدیادی دست به گریبان می باشد. کشور اسپانیا به دلایلی مانند موقعیت جغرافیایی، ویژگی های فرهنگی و حتی عدم توانایی کامل در کنترل مرزها، یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجران (قانونی و غیرقانونی) در اروپا است. در سال های اخیر، این کشور با بیش از 5 میلیون مهاجر ورودی، یکی از مقاصد مهاجران به اروپا بوده است.

تحصیل در اسپانیا در سال 2022

اسپانیا شبکه گسترده ای از دانشگاه ها و دریافت بیشترین دانشجوی مبادله ای طی برنامه اراسموس را دارد. مضاف بر اینکه موطن برخی از معتبر ترین مدارس بیزنس در دنیا است. همچنین به یاد داشته باشیم که اسپانیایی دومین زبان گسترده در سطح جهان است، این کشور مقصد عمده و قابل توجهی برای اهداف آموزشی است. در حال حاضر نظام آموزش عالی اسپانیا شامل 49 دانشگاه عمومی، 14 دانشگاه خصوصی و 4 دانشگاه کلیسای کاتولیک است. در سال 2021 اکثر دانشگاه ها و دوره ها در کشور اسپانیا، آموزش خود را به زبان اسپانیایی انجام می دهند. ولی همچنین دوره های آموزشی ای نیز به زبان انگلیسی وجود دارد.

دانشگاه بارسلون و دانشگاه مادرید از معروف ترین دانشگاه های این کشور هستند که گروه های پزشکی و داروسازی نیز دارند. اتباع خارجی خواستار اقامت در اسپانیا به منظور تحصیل، انجام تحقیقات، کارآموزی یا فعالیت های رایگان کارورزی، شرکت در مبادلات دانشجویی و یا انجام خدمات داوطلبانه باید ویزای مربوطه را که شامل اقامت اولیه در اسپانیا می شود، را به دست آورند. اتباع خارجی که بنا بر یکی از اهداف فوق، موفق به دریافت ویزا شده اند و قصد اقامت بیش از 6 ماه در اسپانیا را دارند، لازم است برای دریافت کارت شناسایی دانشجویان خارجی، در دفتر امور اتباع خارجی یا اداره پلیس درخواست دهند.

شرایط تحصیل داروسازی در اسپانیا

اساسا تحصیل در هر یک از زیرشاخه های گروه پزشکی در دانشگاه های اسپانیا مانند بسیاری دیگر از کشورهای دنیا مستلزم سپری کردن دوره های یک ساله پِری مدیکال (pre-medical) در کالج می باشد. افراد متقاضی بعد از گذراندن این دوره ها می توانند در آزمون ورودی شرکت کرده و طبیعتا آن هایی که نمرات حد نصاب را به دست آورند، قادر خواهند بود که در دانشگاه ثبت نام کرده و به تحصیل دارو سازی در اسپانیا بپردازند.

تحصیل در رشته داروسازی در اسپانیا اصولا به زبان اسپانیایی انجام می شود. متقاضیان می توانند زبان اسپانیایی را پیش تر در کشور خود بیاموزند و نیز می توانند آن را در اسپانیا و در کالج های مربوطه بگذرانند. همچنین لازم است که متقاضی در دوران دبیرستان در یکی از رشته های ریاضی یا تجربی درس خوانده و دیپلم تحصیلات 12 ساله عمومی را در یکی از این 2 اخذ کرده باشد.

اسامی دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت 2022

اسامی دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اسپانیا 2022
نام دانشگاه ردیف
Miguel Hernandez University of Elche
1
 فقط دندانپزشکی Universität Internacional de Catalunya (UIC)
2
Universidad Autonoma de Barcelona
3
Universidad Autonoma de Madrid
4
University Balearic Islands
5
University Complutense Madrid
6
University of A Coruna
7
University of  Alcala
8
University of  Alicante
9
University of Barcelona
10
University of Cadiz
11
University of Castilla-La Mancha
12
University of Cordoba
13
University of Girona
14
University of  Granada
15
University of Jaen
16
University of  La Laguna
17
University of Las Palmas de Gran Canaria
18
University of León
19
University of  Malaga
20
University of  Murcia
21
University of Navarra
22
University of Oviedo
23
University of Rovira I Virgili
24
University of Salamance
25
University of  Santiago de Compostela
26
University of Seville
27
University of the Basque Country
28
University of  Valencia
29
University of  Valladolid
30
University of Zaragoza
31
University Pompeu Fabra
32
University Rey Juan Carlos
33




مدارک لازم پذیرش داروسازی در اسپانیا

برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته دارو سازی در کشور اسپانیا لازم است که ابتدا و طی درخواست رسمی به هیات پذیرش کالج مورد نظر، تقاضای پذیرش در آن جا را نمود. معمولا برای بررسی درخواست های پذیرش، مبلغی نیز با عنوان هزینه درخواست (Application Fee) واریز گردد. به همراه درخواست فوق باید مدارک ذیل نیز ارسال گردد:

  • گواهی پایان دوره 12 ساله تحصیلات عمومی به همراه ریز نمرات
  • ارائه رزومه تحصیلی (Curriculum vitae)
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی
  • ارائه پاسپورت و مدارک هویتی
  • عکس پرسنلی

هزینه تحصیل داروسازی در اسپانیا

هزینه های تحصیل در اسپانیا در واقع شامل هزینه های تحصیل به اضافه هزینه های زندگی است و برای محاسبه هزینه ها باید مجموع این دو هزینه را در نظر گرفت. هزینه تحصیل که در اسپانیا به منظور شهریه دانشگاه است که کاملا بسته به آن دانشگاه مورد نظر می باشد. به طور میانگین می توان شهریه هر سال تحصیل در رشته داروسازی در اسپانیا را چیزی در حدود 15.000€ (یورو) دانست. درباره هزینه های زندگی نیز اسپانیا یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی است. می توان گفت هزینه های زندگی در اسپانیا به طور متوسط 20% ارزان تر از کشورهای بزرگ اروپا است.

مدارک لازم جهت ویزای تحصیلی اسپانیا

علاوه بر مدارک فوق که برای اخذ پذیرش تحصیلی به کالج ارسال می گردد، در صورت موفقیت در این امر و کسب پذیرش، می باید آن نامه پذیرش تحصیلی را به همراه مدارک مورد نیاز دیگری برای دریافت ویزای تحصیلی به سفارت ارائه داد. پرداخت شهریه سال اول دانشگاه از جمله مواردی است که جهت اخذ پذیرش نهایی از این کشور و اقصی نقاط دنیا می بایست مدنظر داشت.

از جمله مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا عبارتست از:

  • ارائه نامه پذیرش دانشگاه
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ارائه پاسپورت و مدارک هویتی
  • عکس پرسنلی
  • ارائه گواهی دال بر پوشش هزینه زندگی در اسپانیا
  • ارائه مدارکی دال بر محل اقامت در طول دوره تحصیلی
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: