مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل معماری اسپانیا

تحصیل معماری اسپانیا

دانشجویان بین المللی اسپانیا را یک مقصد تحصیلی بسیار جذاب می دانند. این کشور دارای سیستم آموزشی منظم، دوره های تحصیلی متعدد برای انتخاب و تخصص دانشگاهی بی نظیر است. تحصیل در اسپانیا دارای مزایای بسیاری از جمله آب و هوای فوق العاده ، شیوه زندگی فعال و سرگرم کننده و فرصت های شغلی متعدد یا فرصت های ساده برای پیشرفت تحصیلی است که دانشجویان بین المللی به آن ها علاقه دارند. اسپانیا حدود 80 دانشگاه دارد که در بین آنها اکثریت قریب به اتفاق دانشگاه های دولتی هستند که توسط دولت تأمین می شوند و بقیه دانشگاه ها خصوصی هستند. برخی از بهترین دانشگاه های اسپانیا عمدتا در شهرهای مادرید و بارسلونا واقع شده اند، اما سایر مناطق نیز سهم خود را از دانشگاه ها دارند. تحصیل رشته معماری در اسپانیا پرطرفدار است؛ چرا که اسپانیا در کنار کشورهایی از جمله آلمان و آمریکا جزو بهترین مقاصد تحصیلی می باشد. 

هزینه های تحصیل رشته معماری در اسپانیا

اسپانیا چه به لحاظ هزینه های زندگی و چه از نظر شهریه دانشگاه کشور ارزان قیمتی است؛ حتی برای دانشجویان رشته نسبتا گرانی مثل معماری. همین مسئله هم سبب شده علیرغم نرخ بیکاری بالا و سختگیری سفارت این کشور در صدور ویزا، همچنان برخی از ایرانی ها علاقمند به تحصیل در اسپانیا باشند. در سال 2022  دانشگاه های دولتی اسپانیا شهریه ای به شرح ذیل از دانشجویان رشته معماری اخذ می نمایند:

  • حدود 3500€ (یورو) در مقطع کارشناسی
  • حدود 4500€ (یورو) در مقطع کارشناسی ارشد

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته معماری در اسپانیا

یکی از 5 کشور برتر برای تحصیل رشته معماری اسپانیا است. منتهی با وجود دانشکده های خیلی خوب اسپانیا در رشته معماری و همچنین علیرغم وجود موقعیت های کاری زیاد برای فارغ التحصیلان این رشته خصوصا در شهرهای مادرید، بارسلونا و والنسیا، نباید فراموش کرد که نرخ بیکاری در اسپانیا در سال 2021 بالای 18% است. علاوه بر تسلط به زبان اسپانیایی که لازمه کاریابی در این کشور است، تحصیل در دانشگاه های مطرح اسپانیا هم کمک می کند فرد چه ضمن تحصیل و چه پس از فارغ التحصیلی بتواند بهتر و راحت تر در اسپانیا کار پیدا کند. در حال حاضر مطرح ترین دانشگاه های اسپانیا برای رشته معماری عبارت هستند از:

  • Pompeu Fabra University
  • Autonomous University of Barcelona
  • University of Barcelona
  • University of Navarra
  • Autonomous University of Madrid
  • University of Valencia
  • Universidad Complutense de Madrid
  • Jaume I University
  • Polytechnic University of Catalonia


کار ضمن تحصیل رشته معماری در اسپانیا

مجوز کار ضمن تحصیل در اسپانیا تنها تا زمانی است که فرد هنوز ویزای تحصیلی اش منقضی نشده باشد. در بازه زمانی ای که فردی در اسپانیا مشغول تحصیل در رشته معماری است، با توجه به ملیت خود شرایط کاری متفاوتی دارد. یعنی در حالی که دانشجویان اسپانیایی و سایر ملل اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا و سوئیس، برای کار ضمن تحصیل در اسپانیا محدودیتی ندارند، دانشجویان بین المللی شرایط کمی پیچیده تری دارند. به عنوان مثال دانشجویان ایرانی، ترکیه ای و غیره اگر بخواهند ضمن تحصیل رشته معماری در اسپانیا مشغول به کار شوند باید اولا ابتدائا مجوز کار (work permit) بگیرند و در ثانی تنها تا سقف 20 ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت.

کار پس از تحصیل رشته معماری در اسپانیا

دانشجویان رشته معماری که از دانشگاه های گفته شده در این مقاله فارغ التحصیل شده باشند و حداقل به 2 زبان انگلیسی و اسپانیایی مسلط باشند، برای کاریابی در اسپانیا مشکلی نخواهند داشت. چرا که معماری جزو لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا در سال 2022 است. در ضمن سطح درآمد حاصل از کار تمام وقت برای معمارها نیز خوب است. در حالی که میانگین درآمد ماهانه جامعه اسپانیا به طور کلی 2710€ (یورو) است، معمارها در این کشور به طور متوسط ماهانه 3380€ (یورو) درآمد دارند.

اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در رشته معماری که نیازمند داشتن پورتفولیوی قوی است، باید برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمود. مهم ترین مدارک به این منظور عبارت هستند از:

  • 2 فرم تکمیل شده ویزای تحصیلی اسپانیا
  • پاسپورتی که تا آخرین روز اقامت در اسپانیا معتبر باشد.
  • کارت شناسایی و ترجمه رسمی آن
  • کارت دانشجویی
  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در اسپانیا
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید برای هر کدام از فرم های گفته شده
  • تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی در اسپانیا برای سال اول و ترجیحا پرداخت شهریه سال اول دانشگاه مورد نظر در اسپانیا
  • تهیه محل اقامتی در اسپانیا و ارائه مدارکی مثل اجاره نامه آپارتمان، هاستل و غیره جهت اثبات این موضوع
  • ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: