مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
معرفی دانشگاه بارسلونا

معرفی دانشگاه بارسلونا

دانشجویان خارجی که در 2022 به کشور اسپانیا مهاجرت می کنند در اولین مرحله که زمان انتخاب رشته است می توانند با بررسی دوره های تحصیلی، رشته مورد نظر خود را در مقطع کارشناسی تا دکترا به زبان انگلیسی انتخاب کنند. لازم به ذکر است که امکان انتخاب تمام رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی در حال حاضر در کشور اسپانیا وجود ندارد و هنوز بعضی از رشته ها فقط به زبان اسپانیایی در مقطع کارشناسی ارائه می شوند. تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی به شما فرصت می دهد با آداب و رسوم و فرهنگ این کشور آشنایی پیدا کنید و از یک مدرک تحصیلی معتبر و با ارزش در سطح بین المللی برخوردار شوید.

لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در دانشگاه های اسپانیا به زبان انگلیسی گران تر از زبان اسپانیایی خواهد بود و دانشجویان باید این نکته را در نظر داشته باشند. ارائه مدرک آیلتس با نمره حداقل 6.5 برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی در اسپانیا مورد نیاز متقاضیان خواهد بود و توسط سفارت و دانشگاه های اسپانیا از متقاضی درخواست می شود. ارائه رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی در تمام دانشگاه های اسپانیا قابل انجام نیست و تنها برخی از مراکز رشته های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می کنند. در سال 2021 بر آن شدیم تا به معرفی دانشگاه بارسلونا بهترین و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اسپانیا بپردازیم، دانشجویان می توانند با خواندن این نوشتار از شرایط تحصیل در دانشگاه UB و مدارک مورد نیاز آگاه شوند. 

تاریخچه دانشگاه بارسلونا UB

این دانشگاه در طول تاریخ و در سال های مختلف با احداث پردیس های متفاوت در شهر بارسلونا تشکیل گردید. دانشکده های پزشکی و هنر اولین دانشکده هایی بودند که در سال 1402 به دستور پادشاه احداث گردیدند. در سال 1450 به دستور آلفونزو تمام مراکز در یک دانشگاه عمومی که متشکل از دانشکده ها بود تبدیل شد. این تکامل در سال 1559 پیشرفت یافت تا اینکه با شروع جنگ در سال 1714 دانشگاه به شهر دیگری منتقل شد. از سال 1842 دانشگاه به صورت کامل به شهر بارسلونا مجددا انتقال یافت و سیر تکامل خود را پیش گرفت. در سال 1874 دانشگاه ساختمان جدیدش را افتتاح کرد و در سال 1933 دانشگاه بارسلونا رسما اعلام استقلال کرد.

مراکز وابسته به دانشگاه بارسلونا

فارغ از وجود دانشکده ها و موسسات آموزشی، مراکز وابسته نیز همکاری گسترده ای با دانشگاه بارسلونا UB دارند. موسسه امنیت عمومی کاتالونیا (ISPC) که برای آموزش در حرفه های آتش نشانی یا پلیس و… می باشد. موسسه ملی تربیت بدنی (INEFC)، که برنامه های نوین در زمینه ورزش و تربیت بدنی را هر سال ارائه می نماید. دانشکده پرستاری و دانشگاه جون ددو که طیف وسیعی از برنامه های مراقبت های بهداشتی و پزشکی را ارائه می دهد.

  • دانشکده بازرگانی و توزیع (ESCODI) ، دانشکده فن آوری های تعاملی جدید (ENTI) دانشکده روابط عمومی،
  • UNIB مرکز بین المللی دانشگاه بارسلونا، مدرسه مدیریت هتل و گردشگری  (CETT )و دانشگاه سینما و مطالعات
  • سمعی و بصری (ESCAC) کاتالونیا از سایر مراکز وابسته به دانشگاه بارسلونا محسوب می شوند.
  • بوش و گیمپرا بنیاد (FBG) فرهنگ نوآور و علمی (CIC-UB) بنیاد پارک علم بارسلونا (PCB)
  • موسسه بنیاد آموزشی طول عمر (IL3-UB) بنیاد جوزف فینستر (FJF) بنیاد همبستگی UBاز گروه های UB هستند.


نحوه پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه بارسلونا

در مقاله معرفی دانشگاه بارسلونا دانشجویان بین المللی برای پذیرش در دانشگاه بارسلونا و در مقطع کارشناسی به سه دسته تقسیم می شوند: دارای مدرک دیپلم هستند، وارد مقطع کارشناسی در کشور خودشان شده اند یا مقطع کارشناسی را تمام کرده اند.

دانشجویان خارجی برای تحصیل در ایالت کاتالونیا ملزم به رعایت و طی نمودن قوانین خاص پذیرش هستند. اگر شما مدرک تحصیلی خود را از کشورهای اروپایی دریافت کرده باشید به مراتب راه آسانتری خواهید داشت.

دانشجویان ایرانی برای ورود به مقطع کارشناسی در دانشگاه بارسلونا ابتدا ملزم به پیش ثبت نام هستند. سپس بعد از پیش ثبت نام در آزمونی که ماه ژوئن اخذ می شود شرکت کنند و نمره قبولی دریافت کنند.

ممکن است هر دانشگاهی شرایط خاصی از پذیرش را دارا باشد و آزمون های شخصی نیز از دانشجویان اخذ نماید.

شهریه و هزینه های تحصیل در دانشگاه بارسلونا

به طور کل نمی توان معرفی دانشگاه بارسلونا را در میان دانشگاه های اسپانیا یک گزینه کم هزینه قلمداد نمود. البته شهریه تحصیل در کشورهای جنوب اروپا پایین بوده و میانگین شهریه دانشگاه بارسلونا سالیانه 2500 یورو است.

دانشجویان در شهرهای اصلی اسپانیا از جمله مادرید و بارسلونا هزینه های زندگی بیشتری نیز خواهند داشت. دانشجویان ماهیانه حدود 800 تا 1000 یورو در این شهرها بابت رفت و آمد و خوراک و مسکن هزینه خواهند داشت. اما این در حالی است که شهرهای دانشجویی اسپانیا حدود 600 تا 800 یورو هزینه های زندگی خواهند داشت.

در برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا امکان استفاده از بورسیه تحصیلی در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: