مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه و بورسیه های تحصیلی قبرس

هزینه و بورسیه های تحصیلی قبرس

هزینه‌های تحصیل در قبرس

هزینه‌های تحصیل در قبرس بسته به موسسه‌ی آموزشی‌تان و استان متفاوت است، اما در کل، در مقایسه با سایر کشورهای جهان، ارزان‌‌تر است. هزینه‌ی شهریه به نوع دوره‌‌ی تحصیل و مدت آن بستگی دارد. بنابراین، مهم است که برای کسب اطلاعات دقیق در مورد هزینه‌های تحصیل خود، مستقیماً از موسسه‌ی آموزش عالی که قصد تحصیل در آن را دارید، پرس و جو کنید.

شهریه‌ی تحصیل‌ توسط دانشگاه‌ها تعیین می‌شود. هزینه‌ی سالانه تحصیل در دانشگاه‌های قبرس برای دوره‌های کارشناسی بین 3000 تا 13000 یورو متغیّر است. اگر می‌خواهید در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید، هزینه‌ی تحصیل بین 5000 تا 10000 یورو متغیّر است. اگر می‌خواهید در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی تحصیل کنید، انتظار داشته باشید که شهریه‌ها به‌شکل معقولی بالاتر باشد، چیزی بین 10000 تا 22000 یورو. در نهایت، اگر علاقه‌مند به تحصیل در مقطع دکترا در قبرس هستید، هزینه‌ی تحصیل تقریباً 7000 یورو یا بالاتر خواهد بود.

بسته به کشوری که از آن می‌آیید، هزینه‌ی تحصیل ممکن است گران به‌نظر برسد. حقیقت این است که دانشجویان غیر اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا/EFTA (اتباع اتحادیه‌ی اروپا و شهروندان ایسلند، لیختن‌اشتاین، نروژ و سوئیس)، احتمالاً بیشتر از دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا/EFTA، هزینه‌ی تحصیل پرداخت می‌کنند.


بورسیه‌ی تحصیلی در قبرس

اگر می‌خواهید برای گرفتن بورسیه‌ی تحصیلی در قبرس درخواست دهید، باید بدانید که قبرس سالانه چندین بورسیه‌ی تحصیلی را به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد. بورسیه‌های تحصیلی در قبرس غالباً یا از طرف دولت اعطاء می‌شود یا از طرف دانشگاه. این بورسیه‌ها در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هر ساله به تعداد محدودی از دانشجویان ارائه می‌شود. دریافت بورسیه‌ی تحصیلی در قبرس نیازمند داشتن شرایط اعلام شده‌ی دانشگاه یا دولت از سوی متقاضیان می‌باشد و این شرایط بسته به رشته‌ی تحصیلی متفاوت است. برای دریافت بورسیه‌ی تحصیلی در قبرس، می‌توانید به وب‌سایت دانشگاه‌های این کشور مراجعه کرده و درخواست خود را برای بررسی ارسال کنید یا استاد راهنمایی پیدا کنید که درخواست شما را بپذیرد و برای شما نامه‌ی پذیرش ارسال کند.

اگر همچنان برای تحصیل نگران منابع مالی خود هستید، می‌توانید یک برنامه‌ریزی استراتژیک داشته باشید که در کدام ناحیه‌ی قبرس تحصیل کنید، چون هزینه‌ی تحصیل در استان‌های این کشور متفاوت است. برای مثال، ارزان‌ترین استان برای تحصیل، قبرس شمالی است، چون واحد پول این بخش، لیر ترکیه (TL) است. بنابراین، قیمت‌ها تقریباً 30٪ ارزان‌تر از کشورهای منطقه‌ی یورو (EUR) و قبرس جنوبی است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: