مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه تحصیل در ترکیه 2022

هزینه تحصیل در ترکیه 2022

کنجکاوی‌ برانگیز، خیره‌کننده و کاملاً متفاوت؛ این‌ها تنها چند کلمه‌ای هستند که می‌توان برای تحصیل در ترکیه، از آن‌ها استفاده کرد. به‌ عنوان محل تلاقی تمدن شرق و غرب، ترکیه مقصد مناسبی، چه برای تحصیلات و چه برای تعطیلات و تفریح است. این حقیقت که ترکیه نزدیک به اروپا و آسیا قرار دارد، تحصیل در این کشور را به انتخاب مناسبی برای خیلی از دانشجویان خارجی تبدیل کرده است. در سال 1981 مطابق قانون جدید آموزش عالی (شماره 2547)، اداره آموزش عالی در ترکیه به طور جامع بازسازی شد. بدین ترتیب این سیستم متمرکز شد و کلیه مؤسسات آموزش عالی به شورای آموزش عالی متصل شدند. پس از این تغییر ساختار، همه موسسات آموزش عالی به صورت دانشگاه طراحی شدند. گسترش آموزش عالی در سراسر کشور حاصل شد، آموزش عالی متمرکز شد و امتحان ورودی دانشگاه معرفی شد. علاوه بر دانشگاه های دولتی، اولین دانشگاه غیرانتفاعی در ترکیه با ارائه آموزش برای دانشجویان در سال 1986 آغاز به کار کرد. اما برای حضور در دانشگاه های در ترکیه، چند گام وجود دارد که باید آن‌ها را انجام دهید؛ در این مقاله هزینه های تحصیل در ترکیه 2022 برای شما آورده شده است.

هزینه تحصیل پرستاری در ترکیه 2022

برای اینکه بتوانید در ترکیه پرستار شوید، باید دوره‌ی 4 ساله‌ی کارشناسی پرستاری را با امکان ادامه‌ی تحصیل بگذرانید. ترکیه پیشتر دارای دو دوره‌‌ی متفاوت دیگر برای پرستار شدن بود، اما بعدها، بدلیل فقدان دانش و تخصص لازم فارغ‌ التحصیلان، این دوره‌ها را لغو كرد.

ترکیه قبلاً دوره‌های دیپلم و کاردانی پرستاری برگزار می‌کرد. طول زمان دوره‌‌های دیپلم، 4 سال بود. این دوره پس از اتمام دوره‌‌ی دبیرستان برگزار می‌شد. وقتی دانشجو دیپلم خود را در این دوره دریافت می‌کرد، می‌توانست شروع به انجام حرفه‌ی پرستاری در موسسات گوناگون کند. از سوی دیگر، دوره‌ی کاردانی پرستاری فقط دو سال می‌کشید و از دوره‌ی کاردانی پرستاری دانشگاه‌های آمریکا الگوبرداری شده بود. ترکیه بعدها به برگزاری یک دوره‌ی کارشناسی پرستاری روی آورد که تکمیل آن، 4 سال طول می‌کشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه 19 مایس سامسون ترکیه 2022

دانشگاه 19 مایس سامسون یا دانشگاه اوندوکوز مایس سامسون یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه شناخته شده است. این دانشگاه در سال 1975 در یکی از شهرهای شمالی ترکیه به نام سامسون تاسیس شد. این دانشگاه در سال 2021-2022 مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفت. زبان اصلی تدریس در این دانشگاه ترکی، و زبان های فرعی انگلیسی، فرانسه و آلمانی می باشد.


 هر سال تحصیل در این دانشگاه شامل دو ترم تحصیلی است که زمان آغاز و پایان آن در تقویم دانشگاه اعلام شده است. از آنجایی که دانشگاه 19 مایس سامسون یک دانشگاه دولتی است، شهریه های مناسب تری را نسبت به دانشگاه‌های خصوصی ترکیه پرداخت خواهید کرد. البته هزینه تحصیل در دانشگاه اوندوکوز سامسون ارزان نیست اما این را به یاد داشته باشید که این دانشگاه ظرفیت بورسیه ی خود را هر ساله به طور جداگانه اعلام می کند و شما می توانید خود را برای گرفتن فاندهای دولتی آماده کنید؛ البته هزینه ی تحصیل به رشته ی انتخابی شما بستگی دارد که در پست زیر به آن پرداخته شده است.

هزینه تحصیل در دانشگاه اژه ترکیه 2022

دانشگاه اژه، چهارمین دانشگاه برتر ترکیه هست که در رتبه 616 جهانی قرار دارد. در کنار رتبه بالای این دانشگاه برنامه‌های پژوهشی و تبادل دانشجوی آن نیز تمام آنچه است که دانشجویان بین‌المللی به دنبال آن هستند. شهریه‌های مناسب دانشگاه اژه به خاطر دولتی بودن آن است. تنوع رشته‌های زیاد که برای تحصیل در آن‌ها هزینه‌های مناسبی را پرداخت خواهید کرد از یک طرف و بورسیه‌هایی که از طرف دانشگاه اگه به دانشجویان داده می‌شود از سوی دیگر، تحصیل در این دانشگاه را برای همه جذاب کرده است. برای اینکه به خاطر مشکلات مالی تحصیل در یک دانشگاه برتر را از دست ندهید. 


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: