مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
برترین دانشگاه پزشکی یونان

برترین دانشگاه پزشکی یونان

کشور یونان با سابقه طولانی در پزشکی که به دوران باستان باز می گردد، مکانی عالی برای تحصیل در رشته  پزشکی است که درعین حال روش های  قدیمی را با جدید و مدرن ترکیب می کند. به عنوان یک دانشجو در یونان، شما نه تنها در مهد تمدن غرب قرار خواهید گرفت، بلکه فرصت سفر و کشف مقاصد برتر توریستی را خواهید داشت. اگر تصمیم به تحصیل در دانشکده های پزشکی در یونان دارید - همه مکان های این کشور مملو از تاریخ و سنت هستند.

تحصیل در رشته  پزشکی در یونان روشی مقرون به صرفه جهت برآورده کردن شرایط تحصیلی برای پزشک شدن است. هزینه های زندگی حتی در شهرهای بزرگ پایین است، هزینه های تحصیل نیز بسته به شهروندی شما حذف یا بسیار پایین است. یک شبکه به هم پیوسته عالی با سایر دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی اروپایی نیز وجود دارد که می توانید به عنوان دانشجو یا مقیم از آن بهره مند شوید. در زیر بهترین دانشکده های پزشکی کشور یونان آورده شده است.

هزینه تحصیل در رشته پزشکی در یونان چقدر است؟

بر اساس یک سنت دیرینه که همه شهروندان یونانی حق تحصیل رایگان دارند، دانشکده‌های پزشکی در کشور یونان رایگان هستند. این امر شامل دانشجویان خارجی که در این کشور زندگی و کار می کنند، نیز می شود. شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید هزینه تحصیلی به مبلغ 1500 یورو در سال پرداخت کنند، البته تمامی آنها به دانشگاه شما بستگی دارد. هزینه  های زندگی در کشور یونان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین تر اند و همین امر در کنار هزینه های تحصیلی کمتر از متوسط، آن را به مقصدی جذاب برای تحصیل تبدیل می کند.

مدت زمان اخذ مدرک پزشکی در یونان چقدر است؟

اکثر دانشجویان فراتر از حداقل نیاز، به تحصیل ادامه می دهند، اما بطور کلی مدرک پزشکی را می توان در شش سال به دست آورد که مدرک کارشناسی در نظر گرفته می شود، بنابراین شما مستقیماً مانند سال اول در دانشگاه ثبت نام خواهید کرد.


برترین دانشکده های پزشکی در یونان

پزشکی در یونان - دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن National and Kapodistrian - دانشکده بهداشت، دانشکده پزشکی  Faculty of Health Science, Medical School

دانشکده پزشکی در دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن بالاترین رتبه در بین تمامی دانشکده های پزشکی یونان را دارد. این دانشکده در سال 1837 شروع به کار کرد و امروزه 2/500 دانشجوی کارشناسی، 3/000 دانشجوی کارشناسی ارشد و 3/000 کاندیدای مقطع دکتری دارد. پذیرش در این دانشگاه تنها با شرکت در آزمون های دولتی پانهلنیک Panhellenic امکان پذیر است - این آزمون شامل مجموعه ای از امتحانات که همزمان در سراسر یونان و با هدف ثبت نام در دانشکده پزشکی برگزار می شود و چه دانشجوی یونانی باشید و چه غیریونانی، شرایط بسیار متفاوتی دارد.

پزشکی در یونان - دانشگاه ارسطو تسالونیکی Aristotle University of Thessaloniki - دانشکده بهداشت، دانشکده پزشکی Faculty of Health Sciences, School of Medicine

دانشکده پزشکی دانشگاه ارسطو در شهر تسالونیکی Thessaloniki یکی از معتبرترین دانشکده های پزشکی در یونان است که در سال 1942، زمانی که یونان تحت اشغال آلمان بود، تأسیس شد و قدمت تاریخی آن ارتباط نزدیکی با مقاومت ضد آلمانی توسط کارکنان و دانشجویان آن زمان دارد.

امروزه، دانشکده پزشکی دانشگاه ارسطو Aristotle بر ارائه پزشکان عمومی در یونان و سراسر جهان متمرکز است. برنامه درسی این دانشکده شامل دو سال علوم پایه می شود و پس از آن از سال سوم، دانشجویان در مقاطع مختلف تمرین بالینی را آغاز می کنند. به غیر از مدرک پزشکی، این دانشکده همچنین دوره های کارشناسی ارشد را در انفورماتیک پزشکی، شیوه های پزشکی مدرن، مقررات، اخلاق زیستی و غیره ارائه می دهد.


تحصیل پزشکی در یونان - دانشگاه کرت Crete - دانشکده پزشکی School of Medicine

دانشکده پزشکی دانشگاه کرت یکی از برترین دانشکده های پزشکی در یونان است که از سال 1983 شروع به کار کرده است. این دانشکده در نزدیکی پایتخت کرت Cretan ، هراکلیون Heraklion ، واقع شده است و محوطه بزرگی به مساحت 24/000 متر مربع را پوشش می دهد و همچنین دارای بیمارستان دانشگاهی شخصی است.

این دانشکده به عنوان یکی از مراکز برتر علوم زیست پزشکی شناخته می شود. تعدادی از اعضای هیئت علمی این دانشکده در سطح بین‌المللی شناخته شده‌اند و در موقعیت‌های مختلف مهم در سازمان‌های اروپایی و جهانی مرتبط با انجمن‌های علمی یا فعالیت های بهداشتی کار می‌کنند. علاوه بر این، بیمارستان دانشگاه تمرینات دست اول جهت سنجش مهارت های آموخته شده را برای دانشجویانی که شهریه تحصیلی پرداخت می کنند، برگزار می کند. این دانشکده همچنین پذیرای دانشجویان پرستاری از مؤسسه آموزشی فناوری هراکلیون  Technological Educational Institute of Heraklion و دستیاران پزشکی که دوره رزیدنتی خود را تکمیل کرده اند، است.

پزشکی در یونان - دانشکده علوم بهداشتی دانشگاه پاتراس University of Patras School of Health Sciences  – دانشکده پزشکی School of Medicine

دانشکده بهداشت دانشگاه پاتراس در سال 1977 به عنوان دانشکده پزشکی شروع به کار کرد و در سال 1983 نام آن تغییر کرد. این دانشکده دارای یک دانشکده پزشکی و یک گروه داروسازی است. همچنین به یک پردیس مدرن، بیمارستان دانشگاهی، یک دانشکده پزشکی یونانی با عملکرد عالی است که به طور مداوم با آزمایشگاه‌ها و واحدهای تحقیقاتی جدید در حال ساخت است. هدف این دانشکده آموزش پزشکان عمومی و کمک به آنها در توسعه مهارت های پزشکی مورد نیاز برای درمان موثر و کارآمد بیماران است. آنها همچنین مایلند اصول و ارزش‌های اخلاقی که برای عمل به عنوان یک متخصص پزشکی ضروری می‌دانند را در دانشجویان القا کنند.

تحصیل پزشکی - دانشگاه هاروکوپیو آتن Harokopio University Athens  دانشکده علوم و آموزش بهداشت School of Health Science and Education

دانشگاه هاروکوپیو Harokopio یک مؤسسه عمومی با جمعیت کمتر بوده ولی از دانشگاه ملی بسیار بزرگتر است. شما همچنان در قلب آتن و در فاصله ای دورتر از آکروپولیس Acropolisدر حالی که از یک پردیس مدرن و امکانات تحقیقاتی پیشرفته بهره می برید، به تحصیل می پردازید.

دانشکده بهداشت،یک بخش تغذیه و رژیم غذایی که در سال 1992 تأسیس شد، ارائه می دهد و هدف آن بهبود سلامت از طریق تحقیق، آموزش و مديريت تغذیه انسان است. شما می توانید یک دوره 4 ساله در مقطع کارشناسی را در رشته تغذیه و رژیم غذایی دنبال کنید و سپس در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های تغذیه و رژیم غذایی کاربردی، تغذیه و سلامت یا دوره دکتری منتهی به PhD را دنبال کنید.

دانشگاه یوآنینا Ioannina – دانشکده پزشکی Faculty of Medicine

ما لیست خود را که شامل بهترین دانشکده های پزشکی در یونان است را با دانشکده پزشکی در دانشگاه یوآنینا Ioannina پایان می دهیم. تحصیل در این دانشکده به شما امکان دسترسی به 42 کلینیک و آزمایشگاه و طیف وسیعی از اساتید مجرب و موفق را می دهد. این دانشگاه با دانشگاه ایلینویز Illinois شیکاگو و همچنین زیرساخت چشمگیر پردیس قرارداد همکاری دارد. دانشگاه یوآنینا Ioannina برای سه سال متوالی در رتبه بندی CWTS Leiden در بین تمام دانشکده های پزشکی در آموزش عالی یونان رتبه اول را کسب کرده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: