مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
5 دانشگاه برتر  پزشکی در فنلاند

5 دانشگاه برتر پزشکی در فنلاند

فنلاند دارای استاندارد زندگی بالایی است و بر آموزش متخصصان پزشکی قوی و آماده در دانشکده‌های پزشکی خود اهمیت زیادی می‌دهد. در نتیجه، تحصیل در رشته‌ی پزشکی در فنلاند متضمن این است که شما آموزش خوبی دریافت خواهید کرد. تعداد زیادی از برنامه‌های تحصیلی در فنلاند به‌ویژه در سطح کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و تحصیل در مقطع کارشناسی بیشتر به زبان فنلاندی انجام می‌شود. 5 دانشکده‌ی پزشکی در فنلاند وجود دارد که در این مقاله، آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

هزینه‌ی تحصیل در رشته‌ی پزشکی در فنلاند چقدر است؟

برای اتباع اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا، هزینه‌ی تحصیل در دانشکده‌های پزشکی در فنلاند رایگان است. با این حال، دانشجویان خارجی باید انتظار داشته باشند که هزینه‌های تحصیل را پرداخت کنند. به طور متوسط، هزینه‌ی تحصیل برای دانشجویان غیر اتحادیه‌ی اروپا می‌تواند حدود 13000 یورو در سال باشد. هنگام تحصیل در فنلاند، باید هزینه‌های زندگی خود را نیز حساب کنید. برای مثال، فنلاند از نظر مواد غذایی بسیار گران است. به طور متوسط، غذا در فنلاند 20 درصد گران‌تر از بقیه‌ی نقاط اروپاست.

تحصیل در یک دانشکده‌ی پزشکی در فنلاند چقدر طول می‌کشد؟

دانشکده‌ی پزشکی در فنلاند 6 سال طول می‌کشد.

برترین دانشکده‌های پزشکی در فنلاند

دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه هلسینکی

دانشگاه هلسینکی، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین موسسه‌ی آموزشی در فنلاند است که از سال 1640 مشغول به فعالیت بوده و امروزه به داشتن یک جامعه‌ی دانشگاهی چندرشته‌ای افتخار می‌کند که دانشجویان سراسر جهان برای تحصیل در سطوح و رشته‌های گوناگون به آن می‌آیند. دانشگاه هلسینکی همچنین میزبان بهترین دانشکده‌ی پزشکی فنلاند است.

برنامه‌ی پزشکی در مقطع کارشناسی در دانشگاه هلسینکی بر ارائه‌ی دانش و مهارت‌های پزشکی به دانشجویان و به‌کارگیری اطلاعات علمی متمرکز است. فارغ‌التحصیلان در رشته‌هایی همچون پزشکی، دندانپزشکی، روانشناسی و گفتاردرمانی تحصیل می‌کنند.

دانشگاه هلسینکی دارای یک تیم عالی از کارشناسانی است که برنامه‌های درسی مصوب را تدریس می‌کنند. برنامه‌های تحصیلی به‌زبان سوئدی یا فنلاندی است. همچنین فرصت تحصیل در دوره‌ی تحصیلی مشترک MD/PhD وجود دارد.


دانشگاه تامپر- دانشکده‌ی پزشکی و فن‌آوری بهداشت

دانشکده‌ی پزشکی و فن‌آوری بهداشت دانشگاه تامپر به‌دنبال ارائه‌ی آموزش با کیفیت بالا و در سطح جهانی است. این دانشکده، یک دانشکده‌ی پزشکی بسیار معتبر در فنلاند است که پس از دانشگاه هلسینکی فنلاند، در رتبه‌ی دوم قرار دارد.

آن‌ها مدرک دوره‌‌ی پزشکی و همچنین آموزش تخصصی فراتر از مجوز کارشناسی را برای رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی ارائه می‌دهند. در داخل دانشکده‌ی پزشکی، یک مرکز آموزش و شبیه‌سازی مهارت‌ها وجود دارد که دانشجویان می‌توانند مهارت‌های بالینی خود را از طریق شبیه‌سازی در طول تحصیل‌شان تمرین کنند.

در این دانشکده‌ی پزشکی، درس‌ها به زبان فنلاندی تدریس می‌شود. بنابراین، برای تحصیل در این دانشگاه، باید بتوانید به زبان روان فنلاندی صحبت کنید.

دانشگاه تورکو- دانشکده‌ی پزشکی

دانشگاه تورکو بر روی مطالعات چند رشته‌ای تمرکز دارد و یک مدرک پزشکی یا دندانپزشکی و همچنین دوره‌هایی در سطح کارشناسی ارشد برگزار می‌کند. فقط 4 دوره‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و برای تحصیل در دوره‌های دیگر، باید بتوانید به زبان فنلاندی صحبت کنید.

دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه تورکو از سال 1640 تحت نام آکادمی سلطنتی تورکو مشغول به فعالیت می‌باشد. دانشکده‌ی پزشکی جدید در سال 1943 برای رفع نیازهای کشور در طول جنگ جهانی دوم راه‌اندازی شد و دارای چهار بخش- زیست پزشکی، پزشکی بالینی، علوم پرستاری و دندانپزشکی- و همچنین واحدهای مستقلی همچون انجمن مواد غذایی کاربردی، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و غیره می‌باشد.

دانشگاه اولو– دانشکده‌ی پزشکی

دانشگاه اولو، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های فنلاند است که حدود 13000 دانشجو دارد و برنامه‌های تحصیلی را با هدف جذب دانشجویان سراسر جهان ارائه می‌دهد.

دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه اولو در کنار بیمارستان دانشگاه اولو قرار دارد و بخشی از پردیس علوم زندگی Kontinkangas است. این دانشکده‌ی پزشکی در فنلاند دارای یک برنامه‌ی درسی بسیار متنوع در همه‌ی رشته‌های مرتبط با علوم بهداشت و درمان است و دوره‌های پزشکی و دندانپزشکی و همچنین دوره‌‌های کارشناسی ارشد را در طیف وسیعی از رشته‌هایی همچون علوم پرستاری، علوم مدیریت سلامت، آموزش معلمان در علوم بهداشتی و مهندسی زیست پزشکی ارائه می‌دهد.

برنامه‌های بین‌المللی ارائه شده توسط دانشگاه اولو شامل مهندسی زیست پزشکی و اپیدمیولوژی و علوم داده‌های زیست‌پزشکی است. با این حال، برای مقطع پزشکی، باید بتوانید زبان فنلاندی را روان صحبت کنید.

دانشگاه فنلاند شرقی- دانشکده‌ی پزشکی

آخرین دانشکده در این فهرست، دانشگاه فنلاند شرقی است که در سال 2010 از طریق ادغام دانشگاه‌های Joensuu و Kuopio و به‌دنبال همکاری نزدیک بین این دو دانشگاه پا گرفت. در نتیجه‌ی این ادغام، این دانشگاه در دو پردیس Joensuu و Kuopio فعالیت می‌کند.

دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه فنلاند شرقی، رشته‌های تحصیلی بسیاری برگزار می‌کند و بر چالش‌های جهانی حول رشته‌های ارائه شده تمرکز دارد. آن‌ها همچنین در حوزه‌های تحقیقاتی زیر فعالیت می‌کنند:

  • پیری، سبک زندگی و سلامت
  • آموزش در جامعه‌ی دیجیتال
  • برخوردهای فرهنگی، تحرکات و مرزها
  • تغییرات اقلیمی و کفایت منابع طبیعی

دوره‌های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه منحصراً به زبان فنلاندی تدریس می‌شود. دوره‌‌ی پزشکی 6 سال طول می‌کشد. برای ارائه‌ی درخواست پذیرش، باید از امتحانات ورودی عبور و فُرم درخواست دانشگاه را پُر کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند

این سوالی است که بسیاری از دانشجویان خارجی در مورد تحصیل در فنلاند می‌پرسند. پاسخ به این سوال کوتاه این است: 'بله'، اما باید برنامه‌ریزی زیادی از قبل انجام دهید تا این امر محقق شود. ...

بیشتر بخوانید
7 دلیل برای انتخاب فنلاند
7 دلیل برای انتخاب فنلاند

آیا در مورد تحصیل در فنلاند کنجکاو هستید؟ فنلاند با داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان و همچنین با داشتن چند دانشگاه با رتبه‌ی بالا، برای هر فردی که به‌دنبال تحصیل با کیفیت بالا در خارج از زادگاه خود است ایده‌آل می‌باشد. چه پایتخت ساحلی هلسینکی ب ...

بیشتر بخوانید
تحصیل رایگان در فنلاند
تحصیل رایگان در فنلاند

در فنلاند، بسیاری از دانشگاه‌ها بدون شهریه هستند، چون هزینه‌ی تحصیل در این کشور توسط دولت تامین می‌شود. دانشجویانی که قصد تحصیل در فنلاند را دارند، فقط باید هزینه‌های زندگی خود همچون خورد و خوراک، خوابگاه، کتاب، سفر و ... را پرداخت کنند که هزینه‌ی آن چیزی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: