مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مقایسه تحصیل در ژاپن و کره جنوبی

مقایسه تحصیل در ژاپن و کره جنوبی

در طول ده سال گذشته، کره‌جنوبی به یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی تبدیل شده است. کره‌جنوبی کشوری جذاب و مدرن است و چیزهای زیادی برای تازه‌ واردها دارد که می‌توانند از آن لذت ببرند. امروزه ما شاهد پدیده‌ای با عنوان 'موج کره' هستیم، یک پدیده‌ی جهانی که با افزایش محبوبیت K-pop، درام‌های کُره‌ای و مُد کُره‌ای بوجود آمده است. به‌ غیر از نفوذ فرهنگ پاپ، کُره‌جنوبی نیروی پیشرو در صنعت فن‌آوری دیجیتال و یکی از پیشروترین کشورها با جامعه‌ای بسیار متصل به اینترنت است.

برای یک علاقه‌مند به غذا، غذاهای کُره‌ای فقط محدود به رستوران‌های درجه‌ی یک نیست، بلکه می‌توان آن را به‌ راحتی از فروشندگان خیابانی نیز خریداری کرد. غذا در کُره‌جنوبی نه‌ فقط از نظر قیمت مناسب است، بلکه از نظر طعم نیز سالم و غنی و مغذی است. در کُره‌جنوبی، کنفوسیوس‌گرایی سنتی برآمده از چین باستان با تاثیر فرهنگ مُدرن آمریکایی و ژاپنی تلاقی شده است.

درباره ژاپن و کره جنوبی

ژاپن کشور جزیره ای به پایتختی توکیو بزرگ و در شرق آسیا قرار دارد. این کشور به لحاظ جغرافیایی مجاور دریای ژاپن در غرب و اقیانوس آرام در شرق می باشد. کشور ژاپن به 47 استان و 8 منطقه تقسیم می شود. تقریبا دو سوم خاک کشور ژاپن کوهستانی و به شدت پوشیده از مناطق جنگلی است و فقط یک سوم آن مناسب کشاورزی است. در نتیجه، ژاپن جزء پر متراکم ترین و شهرنشین ترین کشورهای جهان محسوب می شود.

جمهوری کره یا کره جنوبی کشوری در شرق آسیا و شامل بخش جنوبی شبه جزیره کره و دارای مرز مشترک با کره شمالی است. جالب است بدانید که نام کره برگرفته از نام خاندان سلطنتی باستانی به نام گوگوریو (Goguryeo) است. کره جنوبی به پایتختی سئول است که نیمی از کره ی ها در این شهر ساکن هستند و به همین دلیل سئول چهارمین اقتصاد متروپل بزرگ جهان محسوب می شود.

شرایط کره جنوبی ژاپن
پایتخت
توکیو (Tokyo)
پایتخت
زبان رسمی
ژاپنی
زبان رسمی
مذهب
62% بدون مذهب
مذهب
مساحت
377,975 کیلومتر مربع
مساحت
جمعیت
126,150,000 نفر
جمعیت
واحد پولی
ین (JPY)
واحد پولی

مقایسه نظام تحصیلی در ژاپن و کره جنوبی

ژاپن نظام آموزش عالی خود را توسط انطباق و کسب اطلاعات و تکنولوژی مفید و ارزشمند از نظام های آموزش عالی مختلف جهان دگرگون کرده است. امروزه نظام آموزشی این کشور از نظر کیفیت و عملکرد در جایگاه برتر جهانی قرار دارد. در کل، نظام آموزش عالی ژاپن متشکل از 3 نوع موسسه آموزش عالی شامل دانشگاه ها (783 مورد)، کالج های دانش آموزان سال سوم (372 مورد) و کالج های فنی (57 مورد) می باشد.

نظام آموزش عالی کره جنوبی نیز یک نظام آموزشی مدرن و پیشرفته محسوب شده وعمدتا متشکل از کالج های دانش آموزان سال سوم (برنامه 2 الی 3 ساله) و دانشگاه (برنامه 4 ساله) می باشد. در سال های اخیر و با توسعه فناوری های اطلاعات و ارتباطات، حتی دانشگاه های سایبر نیز در کره جنوبی برنامه های آموزشی را در قالب آموزش الکترونیک به دانشجویان ارائه می کنند. جهت مقایسه تحصیل در ژاپن و کره جنوبی و اطلاع از رتبه های جهانی آموزش عالی این دو کشور می توان رتبه ها دانشگاه های برتر هر دو کشور را با توجه به رنکینگ جهانی QS در سال 2020 مقایسه کرد:

ژاپن کره جنوبی
دانشگاه رتبه جهانی دانشگاه رتبه جهانی
دانشگاه توکیو 23 دانشگاه ملی سئول 36
دانشگاه کیوتو35موسسه علم و فناوری پیشرفته کره40
دانشگاه اوزاکا67دانشگاه علم و فناوری پوهانگ83
موسسه فناوری توکیو58دانشگاه کره86




مقایسه شرایط تحصیل در ژاپن و کره جنوبی

یکی از جذابیت های تحصیل در دانشگاه های ژاپنی، تحصیل به زبان انگلیسی است که همین امر موجب جذب بیشتر دانشجویان خارجی به سوی دانشگاه های ژاپنی می شود. در حال حاضر، کشور ژاپن دارای تقریبا 780 دانشگاه دانشگاه است که 80٪ از آنها جزء دانشگاه های خصوصی می باشند. به جای ارائه معدل کل (GPA) یا دیگر نمرات ارزشیابی، شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ژاپنی باید در آزمون های ورودی این کشور شرکت نمائید. آزمون پذیرش دانشجویان خارجی دانشگاه های ژاپن (EJU) نام دارد و آزمون استاندارد دانشجویان خارجی است که برای ارزیابی مهارت تحصیلی دانشجویان در موارد زیر طراحی شده است:

  • علوم؛
  • ریاضیات؛

اطلاعات عمومی درباره ژاپن و جهان

نتیجه آزمون EJU مورد قبول اکثر دانشگاه های ژاپنی بوده و این آزمون هر دو سال یکبار برگزار می شود. اما هزینه این آزمون بین $67- 125 (دلار) متفاوت است. علاوه بر نتیجه آزمون از متقاضیان همچنین مدارک دیگری همچون فرن درخواست، ریزنمرات، گواهی تمکن کافی، پاسپورت معتر و دو قطعه عکس پاسپورتی نیز خواسته می شود. سال تحصیلی در کره جنوبی از مارس شروع شده و داشتن مهارت زبان کره ای برای تحصیل در این کشور مفید است. چرا که فقط 30% دوره ها در دانشگاه های کره به زبان انگلیسی تدریس می شود. اما برای پذیرش کره مدارک زیر توسط دانشگاه های کره ای مورد ارزیابی قرار میگرد:

  • ریزنمرات تحصیلی؛
  • انگیزه نامه؛
  • توصیه نامه؛
  • مدرک مهارت زبان کره ای (TOPIK و KLAF) و زبان انگلیسی (TOEFL و IELTS)؛

مقایسه مخارج تحصیل و زندگی در ژاپن و کره جنوبی

هزینه تحصیل و زندگی در ژاپن بالاتر از کره جنوبی و حتی گرانتر از دیگر کشورهای آسیایی است. متوسط شهریه سالیانه اخذ شده در ژاپن بسته به برنامه تحصیلی و نوع دانشگاه مربوطه در حدود $4,760 الی $15,340 (دلار) می باشد. در حالی که میانگین هزینه تحصیل سالانه در دانشگاه های کره جنوبی حدودا بین $4,350 الی $6,500 (دلار) می باشد. هزینه زندگی ماهانه در ژاپن حدود $790 (دلار) می باشد که باز گرانتر از کره جنوبی است.

مقایسه شرایط کار دانشجویی در ژاپن و کره جنوبی

در مجموع، قیمت های مصرف کننده در کره جنوبی حدود 6.41% ارزانتر از ژاپن می باشد. قیمت های اجاره ملک در کره جنوبی حدود 13.20% ارزانتر از ژاپن است. قیمت های رستوران در کره جنوبی 6.85% ارزانتر از ژاپن می باشد. قیمت خوار و بار در کره جنوبی حدودا 10.65% پایین تر از ژاپن می باشد. اما دانشجویان بین المللی در دو کشور ژاپن و کره جنوبی از گزینه کار دانشجویی برخوردارند. ساعت کاری مجاز برای این دانشجویان تا 20 ساعت در هفته نیز می باشد. آنها از این طریق می توانند از عهده بخشی از مخارج تحصیلی خود برآیند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: