مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته های تحصیلی در قبرس

رشته های تحصیلی در قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غنی است که در مقبره‌های حفظ شده، موزاییک‌های باستان و کل شهر به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به‌چشم می‌خورد. قبرس مدرن به‌همان اندازه جذاب و زیباست. این مستعمره‌ی سابق بریتانیا در محل تلاقی شرق و غرب قرار دارد (پایتخت آن نیکوزیا به بیروت نزدیک‌تر است تا آتن) و اگرچه این جزیره سهم خود را در نزاع‌ها و درگیرها داشته، اما امروزه مسیحی قبطی، اسلام، یونانی باستان و اثرات استعماری بریتانیا در کنار هم قرار گرفته‌اند تا یک فرهنگ منحصربه‌فرد ایجاد کنند. اگر می‌خواهید برای تحصیل به قبرس بروید، نگاهی به بهترین دانشگاه‌ها براساس رتبه‌بندی‌های مجله‌ی Times Higher Education World University 2021 بیندازید تا موسسه‌ی آموزشی مناسب خود را انتخاب کنید.

کشور قبرس سرزمینی کوچک و خوش آب و هوا در غرب ترکیه است که از لحاظ جغرافیایی به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم شده و می توان آن را جزء هر دو قاره اروپا و آسیا به حساب آورد. امکانات آموزشی متعدد و بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا جهت تدریس به دانشجویان در دانشگاه های این کشور موجب رضایتمندی جمع کثیری از افراد با تجربه تحصیل در دانشگاه های قبرس شده است. همچنین مدارس قبرس با پیروی از استانداردهای جهانی از سطح کیفی قابل قبولی برخوردار بوده و دانش آموزان می توانند در صورت عدم تسلط کافی بر زبان یونانی، با شرکت در کالج های زبان در نظر گرفته شده برای آن ها، پیش از شروع سال تحصیلی به تقویت زبان خود بپردازند. شهروندان قبرس و کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند به تحصیل رایگان فرزندان خود در مدارس برتر این کشور اقدام نمایند:

  • American International School in Cyprus
  • The Heritage Private School
  • Silverline Private School
  • Larnaca College

شرایط رشته های تحصیلی در قبرس

انواع رشته های تحصیلی در شاخه های علوم تجربی، مهندسی، حقوق و هنر توسط دانشگاه های دولتی و خصوصی قبرس ارائه می گردند؛ شرایط تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی قبرس بسیار مطلوب بوده و همه ساله متقاضیان زبادی جهت تحصیل در رشته هایی چون دندانپزشکی و پرستاری به ارسال مدارک خود جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور مبادرت می ورزند. علت اصلی این امر را می توان در عدم برگزاری آزمون ورودی جهت ارائه مجوز به دانشجویان جستجو کرد. اگرچه دانشگاه های واقع در قبرس شمالی دوره های تحصیلی خود را تنها به زبان انگلیسی ارائه می کنند، موسسات و مراکز آموزش عالی در قبرس جنوبی علاوه بر زبان انگلیسی، به تدریس دانشجویان به زبان یونانی نیز می پردازند. شایان ذکر است که امکان تحصیل به زبان هایی چون آلمانی نیز به ندرت در برخی از رشته های تحصیلی به چشم می خورد.

علی رغم اینکه تحصیل در دانشگاه های قبرس بسیار مقرون به صرفه بوده و افراد قادرند از میان طیف گسترده رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های این کشور، شاخه مورد علاقه خود را انتخاب نمایند، دولت قبرس و موسسات خصوصی این کشور جهت تسهیل بیشتر در زندگی دانشجویان اقدام به اعطای انواع بورسیه های تحصیلی کرده اند؛ به نحوی که درصد قابل توجهی از دانشجویان بین المللی حاضر در این کشور از انواع بورسیه های تحصیلی برخوردار بوده و قادرند تا 50% از شهریه هر ترم خود را پرداخت ننمایند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که امکان کار برای دانشجویان مقاطع مختلف در قبرس فراهم بوده و این افراد می توانند طی هفته تا 20 ساعت مشغول به کار پاره وقت بوده و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را از این طریق تامین نمایند.

معرفی رشته های تحصیلی در قبرس

اگرچه امکان تحصیل رایگان در بسیاری از رشته های دانشگاهی قبرس مهیا نمی باشد، کیفیت بالای ارائه آموزش در این رشته ها و اعتبار قابل توجه مدرک تحصیلی اخذ شده در کشورهای اروپایی و سایر نقاط جهان، جبرانی برای عدم وجود امکان تحصیل به صورت رایگان می باشد. شایان ذکر است که مدرک تحصیلی دانشگاه هایی چون Eastern Mediterranean University مورد تایید وزارت علوم کشور ما نیز می باشد. شاخه های تجارت و توریسم دو رشته بسیار پرطرفدار در بین دانشجویان قبرسی می باشند. همچنین کورس های تحصیلی ارائه شده در رشته های مدیریت و ارتباطات نیز دارای مخاطبان زیادی در بین دانشجویان ساکن این کشور و مهاجرین خارجی می باشند. دوره های کارشناسی برای دانشجویان در رشته های مختلف طی 4 سال ارائه شده و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب 2 سال و 5 سال جهت اخذ مدرک به تحصیل خواهند پرداخت.

دانشگاه ها و رشته های تحصیلی برتر در کشور قبرس

همانطور که ذکر شد تحصیل در رشته های گوناگون دانشگاهی قبرس بسیار مقرون به صرفه می باشد. اگرچه دانشجویان رشته هایی چون پزشکی هزینه ای قریب به 8500$ (دلار آمریکا) برای هر ترم تحصیلی می پردازند، هزینه سالانه تحصیل در رشته هایی چون مدیریت 5500$ (دلار آمریکا) تخمین زده می شود. همچنین علاقه مندان به تحصیل در شاخه های مهندسی چون عمران و برق به طور متوسط سالانه ملزم به پرداخت 6000$ (دلار آمریکا) می باشند. دانشگاه های قبرس در سال های اخیر با بهبود وضعیت خوابگاه ها و افزایش سطح کیفی آموزش به رتبه های بهتری در رنکینگ جهانی دست یافته اند که در جدول زیر به آن پرداخته ایم:

دانشگاه های برتر قبرس
رتبه ی جهانیرتبه در قبرسدانشگاهشهر
301-350
1Cyprus University of Technology
Limassol
501-600
2University of Cyprus
Nicosia
801-1000
3University of Nicosia
Nicosia
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: