مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل داروسازی در قبرس

تحصیل داروسازی در قبرس

یکی از کشورهایی که افراد برای ادامه تحصیل انتخاب میکنند قبرس می باشد و تحصیل داروسازی در قبرس برای متقاضیان بین المللی امکان پذیر می باشد. با توجه به امکانات تحصیلی و پیشرفت های چشمگیر این کشور و همین طور مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل، ایرانیان زیادی دانشگاه های قبرس را برای ادامه تحصیل انتخاب می کند، ناحیه‌ی مدیترانه به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان شهرت دارد. سواحل آفتابی، فرهنگ اصیل و شهرهای منحصربه‌فرد، این کشور را به مکان مناسبی برای طرفداران سفر تبدیل ساخته است. قبرس یکی از این کشورهای حاشیه‌ی دریای مدیترانه است که در نزدیکی قاره‌های اروپا و آسیا قرار دارد. این کشور که در جنوب ترکیه و نزدیک به ایتالیا قرار دارد، از نظر جغرافیایی در قاره‌ی آسیا واقع شده، اما از نظر سیاسی، یک کشور اروپایی و حتی عضو اتحادیه‌ی اروپاست.

قبرس همچنین به یک مقصد بسیار مناسب برای آموزش عالی تبدیل شده و بدلیل هزینه‌ی پایین تحصیل در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی معتبر اروپایی، شهرت فراوانی دارد. این کشور همچنین بیش از 7 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش می‌کند که در مقایسه با دیگر کشورهای اتحادیه‌ی اروپا، عدد قابل‌توجهی است. در نتیجه، حدود 12 دانشگاه اصلی و همچنین چندین موسسه‌ی آموزش عالی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

بیش از 65000 دانشجو از بیش از 130 کشور جهان تحصیلات خود را در دانشگاه‌های قبرس دنبال می‌کنند. اکثر دانشگاه‌ها تمایل به ارائه‌ی رشته‌های تحصیلی بسیار منحصربه‌فرد دارند، اما محبوب‌ترین رشته‌ها غالباً در حوزه‌‌ی گردشگری یا کسب و کار هتل‌داری است. علاوه بر این، اگرچه قبرس عضو اتحادیه‌ی اروپاست، اکثر موسسات آموزش عالی آن تمایل به پیروی از سیستم آموزشی آمریکایی دارند و در نتیجه، دانشجویان انعطاف‌پذیری بالایی در انتخاب رشته‌های تحصیلی از خود نشان می‌دهند.  در کل، اگر از زندگی در اقلیم مدیترانه‌ای، سواحل شنی، جنگل‌های گسترده و یک تاریخ عمیق لذت می‌برید، قبرس مکان مناسبی برای تحصیل و گسترش مرزهای فرهنگی است.ند. 

شرایط تحصیل در دانشگاه های قبرس

یکی از راه های رایج و پر مخاطب برای مهاجرت به کشور قبرس تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور می باشد. در مقایسه دانشگاه های قبرس با سایر دانشگاه های اروپایی هزینه تحصیل در این کشور کم و مقرون به صرفه است. دانشجویان می توانند با توجه به دانشگاه انتخابی زبان دوم خود را زبان یونانی یا زبان ترکی انتخاب نمایند. باید به این نکته توجه داشت که بیشتر شهروندان این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند به همین دلیل متقاضیان می توانند به راحتی در این کشور اقامت داشته باشند همچنین در برخی از دانشگاه های این کشور امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد. اما اگر قصد اقامت در این کشور را دارید پیشنهاد می شود با توجه به منطقه زندگی به زبان ترکی یا یونانی تسلط داشته باشید.  دانشگاه های این کشور به دو صورت خصوصی و عمومی بوده و تعدادی کالج های خصوصی در سطح بسیار عالی در این کشور وجود دارد. امکان تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی برای دانشجویان خارجی و بین المللی وجود دارد. متقاضیان در اولین قدم باید پذیرش دانشگاه مورد نظر را به دست آورند، جهت اخذ پذیرش از دانشگاه لازم است مدارکی را آماده و ارسال نمایید.

  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات
  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه رزومه
  • ارائه انگیز نامه
  • ارائه فتوکپی از پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 2 سال اعتبار
  • ارائه 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه گواهی پزشکی
  • ارائه گواهی تمکن مالی

ویزا جهت تحصیل داروسازی در قبرس

پس از آن که پذیرش دانشگاه مورد نظر را به دست آوردید، باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهید. برای دریافت ویزای تحصیلی لازم است مدارک زیر را آماده کرده و در زمان مصاحبه در سفارت خانه کشور قبرس این مدارک را ارائه نمایید.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه رسید از پرداخت هزینه های مربوطه
  • ارائه گواهی پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • ارائه 4 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه گواهی تمکن مالی


شرایط تحصیل داروسازی در قبرس

دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند باید بدانند که طول مدت این دوره برای رشته تحصیلی داروسازی 5 ساله می باشد. در این دوره تحصیلی دانشجویان برای انجام کار حرفه ای در آینده و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آماده می شوند.

نقش داروسازان در سلامتی بسیار مهم می باشد، در همین جهت برنامه درسی این رشته تحصیلی کاملا مطابق با استانداردها و روش های مدرن اروپایی می باشد. هدف دوره های تحصیلی ارائه تمامی دانش های دارویی از نظر شیمی و ایمنی داروها می باشد، تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی بتوانند دانش خود را در اختیار گروه های درمانی در جهت درمان بیماران قرار دهند. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند در مراکز عمومی مانند: مراکز خدمات پزشکی و بیمارستان ها و یا در مراکز خصوصی مانند: بیمارستان ها، داروخانه ها، مراکز بهداشتی، درمانگاه ها، صنایع داروسازی و صنایع محصولات آرایشی و بهداشتی مشغول به کار شوند.

هزینه تحصیل داروسازی در قبرس

هزینه های تحصیل با توجه به مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت می باشد اما به طور کلی می توان گفت دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند باید سالانه 7000€ (یورو) و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری سالیانه 2000€ تا 2500€ (یورو) بابت شهریه های تحصیلی پرداخت نمایند.

یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه های قبرس امکان اخذ بورسیه تحصیلی می باشد، برای دریافت بورسیه های تحصیلی شرایطی وجود دارد. دانشجویانی که معدل کل 17.5 الی 18.5 را کسب کرده باشند، بورسیه 25% تخفیف در شهریه تحصیلی را به دست می آورند. پس از اخذ این بورسیه تحصیلی دانشجو در هر ترم تحصیلی شهریه ای بالغ بر 6360$ (دلار) پرداخت می کند. همچنین این امکان برای دانشجویان وجود دارد که شهریه تحصیلی خود را به صورت قسطی پرداخت نمایند، فرد باید ابتدا 35 % از شهریه را پرداخت نماید و مابقی را در 4 قسط و در طول دوره تحصیلی بپردازد.

علاوه بر هزینه های تحصیلی دانشجو باید هزینه های زندگی را نیز در نظر بگیرد. هزینه های زندگی با توجه به نوع زندگی و منطقه زندگی شما متفاوت می باشد. اگر قصد استفاده از خوابگاه های دانشجویی را دارید باید سالانه 3000$ (دلار) پرداخت نمایید، در صورتی که دانشجو تمایل به اجاره خانه ای مستقل دارد باید سالانه 3500$ تا 4000$ (دلار) بابت اجاره بپردازد. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: