مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل ژنتیک در قبرس

تحصیل ژنتیک در قبرس

قبرس شاید فقط 3 دانشگاه دولتی و 5 دانشگاه خصوصی داشته باشد، اما برخلاف سایر کشورها، از اعتبار علمی بالایی برخوردار است. علاوه بر سواحل زیبا، این کشور بواسطه‌ی پیشتازی آموزشی نیز شناخته می‌شود. جدا از این‌ها، قبرس میزبان موسسات باکیفیتی است که به داشتن دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی افتخار می‌کنند. با توجه به جامعه‌ی بین‌المللی بزرگ حاضر در قبرس، این کشور دارای یک محیط چندفرهنگی و خدمات پشتیبانی قوی و یک تجربه‌ی وسیع دانشجویی است. اگر می‌خواهید از آموزش برتر بدون پرداخت هزینه‌های گران تحصیلی برخوردار شوید، باید قبرس را به‌عنوان یک گزینه در نظر بگیرید.

تحصیل در رشته ژنتیک در قبرس برای علاقه مندان به تحصیل این رشته در خارج از کشور امکان پذیر است. این رشته به مطالعه علمی وراثت می پردازد و در گرایش های مختلف در دانشگاه های قبرس ارائه می شود. از آن جا که زبان تدریس برای بسیاری از برنامه های تحصیلی در قبرس انگلیسی است، این کشور به مقصدی مناسب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. 

رشته ژنتیک در دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی

در این بخش به معرفی رشته زیست شناسی و ژنتیک مولکولی در مقطع کارشناسی در دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی می پردازیم. زیست شناسی و ژنتیک مولکولی ارگانیسم ها را در سطح سلولی و مولکولی مورد مطالعه قرار می دهد و یک رشته در حال توسعه در علوم زیست شناختی است که نه تنها در علوم پزشکی بلکه در حوزه هایی مانند کشاورزی نیز کاربردهای مهمی دارد. مطالعه موجودات زنده در سطح مولکولی و ژنتیکی در دهه های اخیر بطور فوق العاده ای توسعه و گسترش یافته است و در نتیجه آموزش دوره کارشناسی در موضوعاتی مانند زیست شناسی سلولی مولکولی، ژنتیک مولکولی و ژنومیک مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. آموزش ارائه شده در چارچوب برنامه زیست شناسی و ژنتیک مولکولی، دوره های زیست شناسی پایه، و ریاضیات، شیمی و فیزیک را در بر می گیرد که همگی برای ارتقای مهارتهای دانشجویان در عملی ساختن تئوری طراحی شده اند.

برخی از اهداف این برنامه عبارتند از: تحلیل نظریه های بنیادی علوم زیست شناختی و همچنین پیشرفت تاریخی و فلسفی آن ها، فراهم آوردن پایه ای مستحکم برای دانشجویان در توسعه مهارت های خود در استفاده از آزمایشگاه ها و فناوری، تحلیل مباحث تحقیق درباره علوم زیست شناختی، و بررسی و ارزیابی تاثیرات رشته های مختلف متناسب با پیشرفت های فنی و علمی. پس از اتمام این برنامه که به زبان انگلیسی تدریس می شود، مدرک کارشناسی (B.S.) به فارغ التحصیلان اعطا می شود. با دریافت این مدرک، فارغ التحصیلان پایه های لازم برای ادامه تحصیل در برنامه های تحصیلات تکمیلی را دارند. فارغ التحصیلان این فرصت را دارند که در زمینه های مختلف از جمله آموزش، ژنتیک بالینی، بیوانفورماتیک، صنایع داروسازی و زیست فناوری، آزمایشگاه های تشخیصی خصوصی و موسسات تحقیقاتی استخدام شوند.


رشته ژنتیک در دانشکده پزشکی مولکولی قبرس

در این بخش به معرفی رشته ژنتیک پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده پزشکی مولکولی قبرس می پردازیم. در جدول زیر این دو برنامه را به طور خلاصه معرفی می کنیم:

رشته ژنتیک در دانشکده پزشکی مولکولی قبرس

مقطع کارشناسی ارشد ژنتیک پزشکی دکتری ژنتیک پزشکی
مقطع MSc PhD
نوع برنامه تمام وقت/ پاره وقت تمام وقت
مدت زمان تحصیل 13-24 ماه 4-6 سال
شروع دوره سپتامبر سپتامبر
زبان انگلیسی انگلیسی

دانشکده پزشکی مولکولی قبرس، یکی از دانشکده های انستیتوی عصب شناسی و ژنتیک قبرس (CING) می باشد. برنامه کارشناسی ارشد ژنتیک پزشکی برای پزشکان بالینی و دانشمندانی است که مایل به درک عمیق ژنتیک پزشکی و چندین برنامه کاربردی در زمینه گسترده تر علوم زیست پزشکی هستند. پزشکان بالینی می توانند از دانش کسب شده خود در این برنامه برای مدیریت بهتر بیماران آینده خود که دارای بیماری ارثی هستند استفاده نمایند. دانشمندان نیز قادر خواهند بود به طور شایسته ای در آزمایشگاه های تحقیقاتی یا تشخیصی با جنبه های مختلف ژنتیک پزشکی کار کنند. همچنین، فارغ التحصیلان می توانند در برنامه های تحقیقاتی آینده درباره ژنتیک پزشکی و کاربردی سازی علوم پزشکی نقش اصلی ایفا کنند.

برنامه دکتری ژنتیک پزشکی نیز دانشجویان را در موضوعات قابل توجه در زمینه ژنتیک پزشکی آموزش می دهد. برنامه درسی چالش برانگیز این برنامه شامل دوره های آموزشی الزامی و تعدادی دوره های انتخابی است. دوره های الزامی جنبه های اصلی ژنتیک پزشکی را پوشش می دهند و دوره های انتخابی دانشجویان را قادر می سازند تا دانش خود را در زمینه های دیگر ژنتیک پزشکی گسترش دهند. پروژه های تحقیقاتی دکترا درباره جنبه های مختلف ژنتیک پزشکی در پیشرفته ترین بخش ها و کلینیک های CING انجام می شود. دانشجویان دکترا این فرصت را دارند تا در دوره های نوآورانه شرکت کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: