مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای تحصیلی مالزی

ویزای تحصیلی مالزی

مراحل اخذ ویزای تحصیلی مالزی بسیار آسان است و متقاضیان برای تحصیل در یک کشور آسیایی، می توانند در دانشگاه های این کشور به تحصیل مشغول شوند. با توجه به هزینه پایین زندگی و تحصیل در مالزی، تحصیل در این کشور گزینه مناسبی است. این کشور دارای مناظر بسیار زیبا، فرهنگ مناسب و رفتار دوستانه شهروندان می باشد و با سرعت بالایی به یکی از محبوبترین مقصدهای تحصیلی با توجه به کیفیت بالای دانشگاه های آن در آسیا تبدیل گردیده است. در مجموع می توان گفت، مالزی از لحاظ تعداد دانشجویان خارجی در رتبه 11 دنیا قرار دارد.

تحصیل در کشور مالزی

کشور هند نیز همانند کشور مالزی، اکثر دانشجویان خاص و با مهارت را در سرتاسر دنیا آموزش میدهد و به همین سبب، هر 2 کشور برای تداوم این موفقیت به سختی تلاش مینمایند. دانشجویان هندی جهت تحصیل در این مکان آموزشی می بایست برنامه ریزی دقیقی نمایند و همچنین می بایست شرایط لازم و مراحل مورد نیاز در ارتباط با نحوه دریافت ویزای تحصیلی کشور مالزی از کشور هند را داشته باشند. برای کسب اطلاع از برترین دانشگاه های کشور مالزی و شرایط آنها توصیه می شود که به جدول زیر مراجعه نمائید:

نام دانشگاه رتبه ملی رتبه جهانی QS
دانشگاه مالایا 1 114
دانشگاه پوترای مالزی 2 229
دانشگاه کیانگسان مالزی 3 230
دانشگاه تکنولوژی مالزی 4 253
دانشگاه ساینس مالزی 5 264
دانشگاه صنعتی پتروناس 6 601-650
دانشگاه اسلامی بین المللی مالزی 7 701-750
دانشگاه یوتارای مالزی 8 701-750
دانشگاه صنعتی UiTM MARA 9 751-800

متقاضیان می بایست آگاه باشند که فقط 200 موسسه در کشور مالزی مجاز به جذب دانشجویان خارجی هستند و همچنین بهتر است کالج زبان مورد تأیید دولت این کشور را برای راحتی بیشتر انتخاب نمایید. متقاضیان باید پیش از صدور ویزای تحصیلی برای ویزا درخواست دهند و روند درخواست چندان دشوار نمی باشد، همچنین انجام این پروسه برای هر دانشجوی علاقه مند بسیار ساده است.

شرایط لازم برای درخواست ویزای تحصیلی مالزی

شرایط مورد نیاز برای تقاضای ویزای تحصیلی مالزی به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل و امضای فرم درخواست ویزای تحصیلی از سوی متقاضی؛
  • ارائه نامه از سوی موسسه آموزشی که مورد تأیید قسمت های عبور و مجوز در اداره مهاجرت این کشور باشد؛
  • 2 قطعه عکس همانند عکس گذرنامه یا پاسپورت؛
  • ارائه دو نسخه کپی از گذرنامه یا پاسپورت؛
  • ارائه سوابق علمی، پژوهشی و تحقیقاتی؛
  • مدرک مقطع تحصیلی تمام وقت مورد تأیید وزارت امور داخلی؛
  • مدرک تمکن مالی جهت پرداخت شهریه مقطع تحصیلی و سایر مخارج؛
  • گواهی سلامت؛
  • ارائه تأییدیه پذیرش متقاضیان؛

مراحل درخواست روادید دانشجویی مالزی

مراحل درخواست ویزای تحصیلی مالزی و صدور گذرنامه، برای متقاضیان علاقه مند به تحصیل در مالزی بسیار ساده است، زیرا متقاضیان نیازی به مراجعه به سفارت مالزی در کشور خود ندارند. مراحل درخواست ویزای دانشجویی به شرح زیر می باشد:

  • مراجعه مستقیم به موسسه آموزشی؛
  • منتظر ماندن برای تأیید پذیرش؛
  • ارسال مدارک مورد نیاز؛
  • ارسال نامه تأیید ویزای تحصیلی از سوی موسسه؛
  • اطلاع رسانی به موسسه آموزشی؛
  • منتظر ماندن برای مهر ویزای دانشجویی؛


روند درخواست ویزای تحصیلی مالزی

متقاضیان در مرحله اول برای ویزای تحصیلی یا دانشجویی می بایست به موسسه مورد نظر درخواست دهند و دیگر نیازی به اقدام از سوی اداره مهاجرت نیست، همچنین متقاضیان باید شرایط خاص مشخص شده از سوی موسسه آموزشی برای ارائه درخواست را دنبال نمایند. درخواست متقاضی از سوی موسسه تحصیلی به مدیریت قسمت روادید و مجوز در کشور مالزی ارسال میگردد. لازم به ذکر است که گذرنامه می بایست برای بیش از یک سال اعتبار داشته باشد و در صورتی که مدت زمان اعتبار پاسپورت، کمتر از یک سال باشد، درخواست متقاضی بررسی نمیگردد. در مرحله دوم اداره مهاجرت در این کشور از سوی موسسه آموزشی، متقاضیان را از شرایط درخواست، آگاه می سازند و نتیجه نهایی پذیرش، تقریباً در طول مدت یک هفته ارسال می گردد.

اگر درخواست متقاضی پذیرفته شود، می بایست مدارک لازم جهت اخذ ویزا، ایمیل شود و یا آن را به محل تعیین شده ارسال شود. از این مرحله به بعد، ادامه پروسه درخواست از سوی موسسه آموزشی دنبال نمایید. نامه تأییدیه ویزای تحصیلی از سوی اداره مهاجرت کشور مالزی صادر می گردد و به موسسه آموزشی، فرستاده می شود و سپس موسسه آموزشی این تأییدیه را به متقاضی ارسال می نماید.

هزینه ویزای تحصیلی کشور مالزی

در رابطه با مراحل درخواست ویزای تحصیلی مالزیذکر دو نکته زیر نیز لازم می باشد:

  • قبل از رفتن به کشور مالزی، می بایست به موسسه آموزشی در رابطه با محل فرودگاه، شماره پرواز، زمان و تاریخ ورود خود اطلاع دهید و سپس ویزای متقاضی همراه با کد دانشجویی ملی و معتبر صادر می گردد.
  • در طول مدت 2 هفته، ویزای متقاضی به سازمان مهاجرت فرستاده می شود و یک برچسب ویزای تحصیلی به آن ضمیمه می گردد.

هزینه ویزای تحصیلی بستگی به کشور مورد نظر دارد اما بیشتر از 30$ (دلار) نمی باشد و ویزای دانشجویی تقریبا 18$ (دلار) آمریکا هزینه دارد. سرانجام، بعد از به پایان رسیدن مراحل، به طور رسمی ثبت نام انجام می شود و متقاضی آماده تحصیل در کشور مالزی می باشد.

مزایای حضور در دانشگاه های کشور مالزی

تحصیل در مالزی و ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور مزایایی دارد که به شرح زیر می باشد:

  • یکی از امن ترین و بهترین کشورهای آسیایی برای ادامه تحصیل می باشد؛
  • کشوری زیبا و دارای مناظر متنوع از کوه های همراه با پوشش سبز گرفته تا ساحل های زیبای سنگی؛
  • هزینه پایین زندگی و هزینه کم ادامه تحصیل و کیفیت خوب زندگی؛
  • سیستم عالی تحصیل در این کشور و معتبر در سطح بین المللی؛
  • جامعه چند فرهنگی و محیطی پویا برای دانشجویان بین المللی که از 150 کشور سرتاسر جهان جهت تحصیل به این کشور مهاجرت کرده اند؛
  • هزینه تحصیل در کشور مالزی؛

هزینه تحصیل بستگی به دانشگاه و محل تحصیل دارد و به طور کلی هزینه تحصیل به علاوه هزینه اجاره خوابگاه در حدود 7000$ الی 14000$ (دلار) می باشد و هزینه های تقریبی در مقاطع تحصیلی مختلف به شرح زیر می باشد:

دوره هزینه به دلار
کالج زبان 800 در ماه
پیش دانشگاهی 10000 در سال
کارشناسی 12000 در سال
کارشناسی ارشد 7000 در سال
دکتری 7000 در سال

نکته: هزینه های فوق همراه با هزینه های خوابگاه می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

9 دلیل برای تحصیل در مالزی
9 دلیل برای تحصیل در مالزی

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار اس ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه دانشجویی در مالزی
اقامتگاه دانشجویی در مالزی

معمولا راحت ترین گزینه همین است. دانشجویان میتوانند بین اقامتگاه های داخل و خارج از دانشگاه برای تحصیل در مالزی یکی را انتخاب کنند. ساختمان های داخل دانشگاه معمولا شامل سالن های اقامتی یا خوابگاه های دانشجویی میشوند، درحالیکه اقامتگاه های خارج از دانشگاه ع ...

بیشتر بخوانید
اپلای برای تحصیل در مالزی
اپلای برای تحصیل در مالزی

اگر مایل به تحصیل در مالزی هستید ، باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید زیرا دوره ها به این زبان تدریس میشوند. برخی از دانشگاه ها از شما میخواهند در آزمون های مهارت انگلیسی مثل تافل یا آیلتس هم شرکت کنید که شما میتوانید این کار را در کشور خودتان انجام دهید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: