مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه Stavanger نروژ

دانشگاه Stavanger نروژ

هرساله لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در تابستان به روز می شوند و دانشجویان می توانند دانشگاه های مورد تایید کشور مقصدشان را بشناسند، لازم به ذکر است که ورودی های دانشگاه از سپتامبر سال 2021 تا قبل از سپتامبر 2022 جز گروه دانشگاه های مورد تایید هستند. در جدول زیر اسامی دانشگاه های مورد تایید نروژدر سال 2022 به ترتیب رتبه آمده است. همانطور که مشاهده می کنید دانشگاه Stavanger نیز در گروه دانشگاه های مورد تایید ایران قرار دارد.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران 2022
گروه الف

(ممتاز)

اسم دانشگاه ردیف

Norwegian University of Life Sciences (NMBU)

1

Norwegian University of Science & Technology (NTNU)

2

UIT The Arctic University of Norway

3

University of Bergen

4

University of Oslo

5
گروه ب

(خوب)

BI Norwegian Business School / Handelshoyskolen BI

1

NHH Norwegian School of Economics / Norges Handelshoyskole     

2

Norwegian Academy of Music

3

Oslo National Academy of the Arts (KHIO) صرفا در رشته های هنر و وابسته به آن

4

Oslo School of Architecture and Design / Arkitektur – og designha gskolen i Oslo  صرفاً دررشته های هنر و طراحی

5
گروه ج

(متوسط)

Inland Norway University of Applied Sciences 

1

Lillehammer University College / Hogskolen i Lillehammer

2

Molde university College / Hogskolen i Molde

3

Nord University

4

Norwegian School of Sport Sciences

5

Oslo and Akershus University College of  Applied Sciences / Hogskolen i Oslo og Akershus

6

Ostfold University College / Hogskolen i Ostfold

7

The Norwegian Film School

8

University of Agder / Universitetet i Agder

9

University of South-Eastern Norway

10

University of Stavanger / Universitetet i Stavanger

11

Volda University College / Hogskulen i Volda

12

Western Norway University of Applied Sciences / Hogskulen pa Vestlandet

13

دانشگاه Stavanger نروژ (به نروژی: Universitetet i Stavanger) در سال 2005 میلادی تاسیس شد. این دانشگاه دارای یک پردیس اصلی است که در همسایگی اولانداگ واقع شده است. در اکتبر سال 2012 میلادی دانشگاه استاوانگر به عضویت کنسرسیوم اروپایی دانشگاه های نوآورانه (ECIU) درآمد، در حال حاضر از نظر نشریات تحقیقاتی در کشور نروژ این دانشگاه جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. از امکانات این دانشگاه می توان به 2 نوع مسکن دانشجویی SiS یا UiS اشاره کرد، این اقامتگاه متعلق به سازمان رفاه دانشجویی در استاوانگر است و توسط دولت حمایت مالی می شود به همین دلیل هزینه اقامت در این خوابگاه های دانشجویی مقرون به صرفه می باشد.

دانشکده های دانشگاه استاوانگر نروژ

کتابخانه دانشگاه استاوانگر دارای 4 بخش است که اولانداگ بزرگترین بخش آن می باشد. کتابخانه به صورت شبانه روز باز بوده و دانشجویان و کارکنان دانشگاه می توانند از منابع موجود در آنجا بهره مند شوند. از امکانات دیگر دانشگاه استاوانگر می توان به رایانه های موجود در اطراف دانشگاه، WiFi در تمامی بخش های ساختمان، خدمات درمانی و بهداشتی، مرکز ورزشی و باشگاه ورزشی و کلوپ های دانشجویی اشاره کرد. دانشکده های دانشگاه استاوانگر عبارتند از:

  • دانشکده هنر و آموزش
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده علوم و فناوری
  • دانشکده هنر
  • دانشکده علوم سلامت

دانشگاه Stavanger نروژ در جذاب ترین منطقه نروژ یعنی شهر استاوانگر جای گرفته است و این منطقه دارای فعالیت های فرهنگی و تفریحی مهیج و بازار کار پویایی است. این دانشگاه در تعامل و گفت و گو با محیط های منطقه ای، ملی و بین المللی دارای فضاء باز و ابتکاری برای آموزش، تحقیق، نوآوری، انتشار و فعالیت های موزه است. فعالیت های حرفه ای در UiS علاوه بر موزه باستان شناسی در 6 دانشکده، 13 موسسه و 2 مرکز ملی تحقیق و مهارت انجام می شود. بسیاری از فعالیت های تحقیقاتی این دانشگاه با بودجه خارجی طی همکاری پژوهشکده دانشگاه و مرکز تحقیقات نروژ (NORCE ) انجام می شود.

شرایط تحصیل در دانشگاه Stavanger نروژ

UiS دوره های آموزشی را در طیف گسترده ای در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می کند علاوه بر این این دانشگاه برنامه های تبادل دانشجو را ارائه می دهد لازم به ذکر است برنامه تبادل دانشجویان محدود به دانشجویانی می شود که موسسه آن ها با UiS توافق نامه مبادله ای داشته باشند. دانشگاه استاوانگر به ارائه دوره های آموزش زبان نروژی به مدت 12 ماه می پردازد با شرکت در این دوره دانشجویان برای برنامه های مطالعاتی که به زبان نروژی تدریس می شود آماده خواهند شد. در این دانشگاه امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد، رشته هایی مثل تجارت و مدیریت، علوم بهداشتی، علوم انسانی، اجرای موسیقی، علوم اجتماعی و علم و تکنولوژی به زبان انگلیسی ارائه می شوند.


اخذ پذیرش از دانشگاه Stavanger نروژ

جهت اخذ پذیرش از UiS لازم است در اولین مرحله رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر را با توجه به شرایط تحصیلی خود انتخاب کنید. در مرحله بعد باید فرم در نظر گرفته شده را به صورت آنلاین در وب سایت دانشگاه تکمیل کنید پس از آن باید اسناد مورد نظر را بارگذاری کنید. دقت داشته باشید که تمام مدارک و مستندات باید به صورت PDF در اول ژانویه در وب سایت دانشگاه بارگزاری شوند. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه استاوانگر عبارتند از:

  • ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی یا زبان نروژی با توجه به زبان تحصیلی انتخاب شده. اگر دانشجو به زبان نروژی تسلط کامل نداشته باشد می تواند در دوره های در نظر گرفته شده در UiS شرکت کند و پس از آن سال تحصیلی خود را آغاز کند.
  • ارائه اسناد مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های زندگی
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات کسب شده در سال های تحصیلی پیشین
  • اگر مدارک تحصیلی شما به زبان نروژی یا زبان انگلیسی نیست باید ترجمه این مدارک را که به طور رسمی و تایید شده باشند ارائه کنید
  • ارائه اسکن از پاسپورت معتبر و مدت دار و مدارک شناسایی
  • رزومه تحصیلی کامل و دقیق

روند پذیرش در ماه مه یا زودتر به اتمام می رسد و نتیجه درخواست فرد به صورت ایمیل برای وی ارسال می شود. در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه دانشجو باید فورا به سفارتخانه یا کنسولگری کشور نروژ در کشور خود مراجعه کند و اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی نروژ انجام دهد.

هزینه تحصیل در دانشگاه Stavanger نروژ

دانشگاه استاوانگر یکی از دانشگاه های دولتی کشور نروژ است که با توجه به این موضوع دانشجویان برای ادامه تحصیل در این دانشگاه شهریه ای پرداخن نمی کنند. اما دانشجویان باید برای هزینه ثبت نام مبلغ 750NOK (کرون نروژ) بپردازند. برای زندگی در شهر استاوانگر دانشجویان باید سالانه مبلغ 116396NOK (کرون نروژ) در نظر داشته باشند. در رابطه با بورسیه تحصیلی باید گفت دانشگاه استاوانگر متاسفانه هیچگونه بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه های آموزشی در اختیار دانشجویان قرار نمی دهد. در مقاله بورسیه تحصیلی در نروژ اطلاعاتی در رابطه با بورسیه تحصیلی ارائه شده در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نروژ جمع آوری شده است که با مطالعه این مقاله دانشجویان میتوانند اطلاعات خود را در زمینه بورس های تحصیلی در نروژ تکمیل کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: