مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته اقتصاد در نروژ

رشته اقتصاد در نروژ

نروژ کشوری واقع شده در قاره اروپاست که بخش های مختلفی از جمله بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی، یان ماین و مجمع‌الجزایر سوالبارد در قطب شمال را در بر می ‌گیرد. نروژ یک کشور پادشاهی بوده که پایتخت آن شهر اسلو می باشد. از همسایگان این کشور می توان به فنلاند، روسیه و سوئد اشاره کرد. نروژ به نسبت جمعیت خود، بزرگترین تولید کننده غیر خاورمیانه ای نفت و گاز طبیعی در جهان است و از منابع گسترده نفت خام، گاز طبیعی، آب شیرین و معادن متعدد برخوردار می باشد. هم چنین از مهم ترین کشورهای دارای شاخص توسعه انسانی بالا و شاخص رفاه لگتوم است. نروژ از جمله کشورهای اروپایی با میانگین درآمد بالای شهروندان بوده و علی رغم هزینه های بالای زندگی در این کشور، ساکنان آن از زندگی مرفهی برخوردارند. از محصولات صادراتی این کشور می توان به نفت، گوشت گاو و فرآورده های دامی اشاره کرد.

تحصیل در نروژ 2022- جزئیات مهم
ویژگی ها شرایط
دانشگاه‌ها 22
قدیمی ترین دانشگاه دانشگاه اسلو (1811)
تعداد دانشجویان خارجی 12400
طول دوره‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال
میانگین هزینه‌ها -
سال تحصیلی آگوست تا جون

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در نروژ

نروژ یکی از بهترین کشورهای جهان در زمینه تحصیلات بوده و نام دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور هر ساله در میان رتبه بندی بهترین ها در جهان دیده می شود؛ به همین علت تحصیل در نروژ می تواند انتخاب بسیار هوشمندانه ای برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی باشد. از دانشگاه های مطرح نروژ می توان به دانشگاه اسلو (University of Oslo) اشاره کرد که در پایتخت این کشور واقع شده است. این دانشگاه طبق آمار اعلام شده، موفق به کسب رتبه 90 در جهان شده و هم چنین دانشکده اقتصاد و تجارت آن، رتبه 215 را از آن خود کرده است. این دانشگاه علاوه بر رشته اقتصاد، بسیاری از رشته های دیگر را در دانشکده های متنوع خود ارائه می دهد و بهترین دانشگاه نروژ به شمار می رود. 

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در نروژ
نام دانشگاه

BI Norwegian Business School

(Norwegian School of Economics (NHH

University of Oslo

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در نروژ

علاوه بر اعتبار بالای دانشگاه های کشور نروژ، تنوع گرایشات ارائه شده در دانشگاه های آن، مهاجرت تحصیلی به این کشور را پرطرفدارتر کرده است. از گرایشات ارائه شده اقتصاد در مقطع کارشناسی می توان به اقتصاد، اقتصاد و تجارت، تحلیل تجارت و اقتصاد بین الملل اشاره کرد که دوره هایی 3 ساله می باشند. گرایشات ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد شامل مواردی از جمله اقتصاد، اقتصاد چرخه ای، اقتصاد کاربردی، اقتصاد کمی و امور مالی می باشند که این گرایشات در دوره هایی عموما 2 ساله ارائه می شوند. امکان تحصیل در مقطع دکتری در رشته اقتصاد و گرایشات مرتبط از جمله اقتصاد و مدیریت تجارت و اقتصاد وجود دارد که دوره هایی 4 ساله می باشند. قابل ذکر است که تحصیل در این کشور به هر دو زبان نروژی و انگلیسی امکان پذیر است. از دروس رشته اقتصاد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقتصاد سنجی
  • تاریخ اقتصاد
  • اقتصاد و سیاست
  • حسابداری
  • آمار در اقتصاد
  • اقتصا خرد
  • اقتصاد کلان
  • اقتصاد کمی
  • اندیشه های اقتصادی




موقعیت های کاری رشته اقتصاد در نروژ

قابل ذکر است که دانشجویان در هنگام تحصیل و پس از فارغ التحصیلی خود، اجازه کار در نروژ را دارند. از فرصت های کاری موجود برای دانشجویان رشته اقتصاد، می توان به کارآموزی در دوره های تابستانی در شرکت های معتبر اشاره کرد. هم چنین پس از فارغ التحصیلی خود، می توانند به عنوان تحلیل گر داده در نروژ مشغول به کار گردند. قابل ذکر است که از مشاغل پر تقاضا در حوزه اقتصاد، تحلیل گر داده می باشد که با توجه با میزان سابقه کاری افراد نیز، میانگین درآمد آنان متفاوت است. هم چنین متخصصین این حوزه می توانند در مشاغلی از جمله اقتصاددان، مشاور اقتصادی، مشاور تجاری و هم چنین تحلیل گر مالی اشاره نمود. طبق آمار اخذ شده، میانگین درآمد سالیانه یک اقتصاد دان در کشور نروژ، مبلغی برابر با 967364NOK (کرون نروژ) می باشد.

نحوه تحصیل رشته اقتصاد در نروژ

دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته اقتصاد در نروژ باید با ارائه مدارک مورد نیاز به دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد نظر، درخواست اخذ پذیرش را اعلام کنند. از مدارک مورد نیاز برای این پروسه می توان به مواردی از جمله ریز نمرات تحصیلی مقطع قبل و دستاوردهای تحصیلی و غیر تحصیلی، مدرک زبان، گواهی تمکن مالی، انگیزه نامه و هزینه بررسی مدارک اشاره کرد. پس از اخذ پذیرش، افراد باید جهت اخذ ویزای تحصیلی نروژ مدارک لازم را به کنسولگری این کشورارائه نمایند که از این مدارک می توان پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، نامه اخذ پذیرش، گواهی سلامت، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی تمکن مالی و مدارک مربوط به خوابگاه یا مسکن را نام برد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: