مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه Agder

دانشگاه Agder

به‌استثنای برخی کالج‌های دانشگاهی خصوصی، همه‌ی موسسات آموزش عالی در نروژ دولتی هستند. از سال 2003، نروژ اهداف سیستم بولونیا را در آموزش عالی دنبال می‌کند و از سیستم 3 + 2 + 3 در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا استفاده می‌کند. این ساختار مطابق با استانداردهای آموزشی اروپا برای دانشجویان خارجی است که تمام یا بخشی از تحصیلات خود را در نروژ می‌گذرانند و این امر به‌رسمیت شناختن مدارک تحصیلی این کشور را در کشورهای دیگر آسان‌تر می‌سازد.

استثناها شامل دوره‌ی دو ساله‌ی کالج دانشگاهی قدیمی، دوره‌ی کارشناسی ارشد پنج ساله‌ی پیوسته، دوره‌ی حرفه‌ای شش ساله، دوره‌ی کارشناسی ارشد یک تا یک و نیم سال، دوره‌ی کارشناسی چهار ساله‌ی موسیقی و دوره‌ی چهار ساله‌ی آموزش معلمان است. تمامی موسسات آموزش عالی در نروژ، به‌ ویژه دانشگاه‌ها، علاوه بر فعالیت‌های آموزشی خود، مسئول انجام تحقیقات پایه و همچنین آموزش پژوهشگران، عمدتاً از طریق تحصیلات تکمیلی و برنامه‌های مقطع دکترا هستند. تفاوت اصلی بین انواع موسسات آموزش عالی مربوط به حقوق مجوز آن‌هاست. دانشگاه‌ها می‌توانند برنامه‌های تحصیلی را بدون مجوز بیرونی ارائه دهند، در حالیکه کالج‌های دانشگاهی باید برای ارائه‌ی برنامه‌های تحصیلی خود، مجوز بیرونی بگیرند.

برای اکثر دوره‌‌های تحصیلی از جمله تمام دوره‌های کارشناسی ارشد، شما مستقیماً به دانشگاه یا کالج دانشگاهی مورد نظرتان درخواست پذیرش می‌دهید. این بدان معناست که ممکن است مجبور باشید با مهلت‌های درخواست متفاوتی سر و کله بزنید. اگرچه موسسات آموزشی در نروژ در مقایسه با دانشگاه‌های بسیاری از کشورهای دیگر جهان کم و نسبتاً کوچک هستند، اما استانداردهای بالایی دارند و آموزش باکیفیتی ارائه می‌دهند. در برخی رشته‌‌ها، موسسات یا جوامع دانشگاهی نروژی در کلاس بالای جهانی قرار دارند.

پذیرش دانشجویان خارجی، هم برای خود موسسات آموزشی دارایی محسوب می‌شود و هم ابزاری برای افزایش کیفیت موسسات نروژی است. طیف گسترده‌ای از دوره‌ها و برنامه‌های تحصیلی در نروژ به‌ زبان انگلیسی تدریس می‌شود. سال تحصیلی در این کشور معمولاً از اواسط آگوست تا اواسط ژوئن است.

اطلاعات کلی در خصوص دانشگاه Agder

دانشگاه Agder یکی از مراکز آموزش دولتی کشور نروژ است، این دانشگاه بسیار بزرگ دارای 2 پردیس دانشگاهی در شهر گریمستاد و شهر کریستیان ساند است. دانشگاه آگدر جزء 10 دانشگاه برتر در کشور نروژ است علاوه بر این دانشگاه آگدر جزء 5 % از دانشگاه های برتر در دنیا محسوب می شود. UiA خواسته های منطقه ای را برای کارمندان و پژوهشگران برآورده کرده است و همکاری نزدیکی با صنعت در منطقه دارد. Agder یکی از دانشگاه های جوان و نوین کشور نروژ است که امتیازات ویژه ای برای دانشجویان خارجی و بین المللی در نظر گرفته است.

دانشگاه آگدر در جنوبی ترین قسمت نروژ جای گرفته است این دانشگاه در سال 2007 میلادی اعتبار علمی دانشگاهی دریافت کرد، اما فعالیت علمی آن به سال 1839 میلادی باز می گردد. این دانشگاه مدرن همواره در حال تحکیم و توسعه جایگاه خود برای برنامه های تحقیقاتی و مطالعاتی با کیفیت در سطح ملی و بین المللی می باشد. در کشور نروژ UiA اولین موسسه آموزش عالی بود که ECTS و برچسب های مکمل دیپلم را از کمیسیون اروپا دریافت کرد. ارزش های اصلی این دانشگاه شفافیت، اعتماد، صداقت، سخاوت و همکاری است. این دانشگاه خدمات مختلفی را به دانشجویان ارائه می دهد که می توان به راهنمایی و برنامه ریزی شغلی، مشاوره تحصیلی، نوشتن CV و نامه درخواست، دوره های چگونگی یافتن کار، کارگاه های سفارشی به خواست جامعه دانشگاهی و شبکه فارغ التحصیلان اشاره کرد. در جدول زیر برخی از اطلاعات کلی در خصوص دانشگاه Agder به صورت اختصاری بیان شده است:

آشنایی با دانشگاه Agder
آیتم شرح
نوع دانشگاه عمومی
نام اختصاری UiA
تعداد دانشجویان 13000 نفر
معرفی دانشکده های دانشگاه آگدر نروژ گروه های آموزشی و دانشکده های دانشگاه Agder عبارتند از:
گروه های آموزشی و دانشکده های دانشگاه Agder
معرفی دانشکده گروه های آموزشی
دانشکده تجارت و حقوق وزارت اقتصاد و دارایی
گروه مدیریت
گروه زندگی، کار و نوآوری
وزارت حقوق
دانشکده تجارت و حقوق یکی از اعضاء EFMD و AACSB است و دارای مجوز بین المللی AACSB برای آموزش با کیفیت بالادر سطح بین المللی (سال 2019 میلادی) است.
دانشکده علوم اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی
گروه مطالعات توسعه
گروه سیستم های اطلاعاتی
گروه علوم سیاسی و مدیریت
گروه جامعه شناسی، کار اجتماعی و مطالعات رفاهی
دانشکده هنرهای زیبایی گروه موسیقی
گروه هنرهای تجسمی و نمایشی
دانشکده بهداشت و علوم ورزشی وزارت بهداشت، ورزش و تغذیه
گروه بهداشت و علوم پرستاری
گروه بهداشت روان
دانشکده علوم انسانی و آموزش گروه زبان ها و ترجمه های خارجی
گروه مطالعات شامل اروپا و رسانه ها
وزارت آموزش و پرورش
گروه دین، فلسفه و تاریخ
دانشکده مهندسی و علوم گروه علوم ریاضی
دپارتمان علوم طبیعی
گروه فنی و مهندسی
گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات

دانشگاه آگدر 44 برنامه کارشناسی، 33 برنامه کارشناسی ارشد و 14 رشته تخصصی در مقطع دکتری ارائه می کند علاوه بر این برنامه های کوتاه مدت و همچنین دوره های یادگیری مادام العمر نیز در این دانشگاه برگزار می شود. 


مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه آگدر نروژ

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه آگدر را دارند باید دارای تمامی شرایط برای ورود به دانشگاه باشند، دقت داشته باشید که UiA درخواست ها و مدارک و مستندات ناقص را نمی پذیرد. شهروندان که ساکن خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا هستند باید درخواست خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه آگدر در 15 ژانویه و 1 مارس ارسال کنند. همگام ارسال درخواست دانشجویان وظیفه دارند مستندات کامل و صحیح را ارسال کنند که این مدارک عبارتند از:

  • اسکن از مدارک تحصیلی اصلی که به طور رسمی صادر شده باشد، اگر اطلاعاتی در پشت صفحات موجود است باید از آن ها نیز اسکن گرفته شود
  • اگر مدارک شما به زبان نروژی یا انگلیسی نیست باید از تمامی آن ها ترجمه رسمی تهیه کرده و آن ها را اسکن کنید
  • اسکن از انگیزه نامه/ تجربه کاری/ توصیه نامه یا نامه های انگیزشی
  • ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی
  • مقطع کارشناسی: آیلتس 5 یا تافلiBt 60 یا PTE 51 
  • مقطع کارشناسی ارشد: آیلتس 6 یاتافل iBt 60 یا PTE 62 

هزینه تحصیل در دانشگاه Agder

دانشجویان باید برای ثبت نام در هر ترم تحصیلی شهریه دانشگاه را پرداخت کنند تا بتوانند در امتحانات شرکت کنند و کارت دانشجویی ترم مربوطه را دریافت کنند. دانشجویان باید بابت هر ترم و سایر هزینه ها 690NOK (کرون نروژ) پرداخت کنند. دانشجویانی که در یک ترم تابستانی در مرکز تحصیلی پیشین شهریه دانشگاه را پرداخت کرده باشند، برای تحصیل در ترم پاییزی دانشگاه آگدر ملزم به پرداخت شهریه نیستند. علاوه بر شهریه دانشگاه باید هزینه های زندگی در کشور نروژ را در نظر داشته باشید، تخمین زده می شود که دانشجویان برای هزینه ماهیانه زندگی خود باید مبلغ 12122NOK (کرون نروژ) در نظر داشته باشند

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: