مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل حقوق در مالزی 2022

تحصیل حقوق در مالزی 2022

مالزی که به ' آسیای واقعی ' معروف است ، مدت هاست که شهرت خود را به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان تثبیت کرده است . مالزی علاوه بر مراکز میراث جهانی یونسکو مثل کوتاه کینابالو، پارک ملی کوتاکینابالو، شهر مالاکا، و پارک های دریایی بکرش ، یکی از پویا ترین اقتصادهای آسیای جنوب شرقی هم هست و میتواند سکوی پرتابی برای تحصیل و حرفه ی شما باشد. 

مالزی که چندین دهه در رشد صنعتی و ثبات سیاسی پیشرو بوده است،  یکی از مقاصد برتر برای آن دسته از افرادی است که به دنبال آموزش بین المللی معتبر هستند. وزارت آموزش و پرورش با برخورداری از دانشگاه هایی با رتبه ی بالا، استاندارهای بالای مالزی را با توجه به بخش های آموزشی در سراسر منطقه حفظ میکند. دولت هم استعداد های برتر را از طریق موسسات سطح بالای خصوصی و دولتی  و همچنین مراکز مهارتی معتبر پرورش میدهد و در نتیجه این کشور در صنایع کلیدی در سراسر دنیا پیشگام میشود. 

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار است. در مالزی، تجربیات، دوستی های پایدار و فرصت ها فراوانند. تحصیل در مالزی ابزارهایی را برای ساخت آینده در اختیار شما قرار میدهد. 

از علاقه مندان و دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در رشته حقوق در مالزی در اکثر برنامه های حقوقی این کشور استقبال به عمل می آید. برخی از دوره های تحصیلی بین المللی این کشور شناخته شده اند، اما نه همیشه. دانشجویان باید مستقیماً به دانشگاهی که مایل به حضور در آن هستند درخواست ارائه دهند تا هم مشخص شود که آیا واجد شرایط پذیرش هستند یا خیر و هم هزینه ها تعیین شود. در بیشتر زمینه ها رقابت می تواند قابل توجه باشد. فرصت هایی برای پیشرفت در این رشته برای کسانی وجود دارد که تحصیلات خود را به پایان می رسانند و مجوز وکالت خود را کسب می کنند. 

مالزی و سیستم حقوقی آن

کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا در نزدیکی دریای چین جنوبی قرار دارد. جمعیت مالزی بیش از 32000000 نفر است. این کشور یک اقتصاد بازار دولت-محور نسبتا باز و جدیدا صنعتی شده دارد. مالزی صادر کننده منابع طبیعی و کشاورزی است و نفت صادرات عمده آن است. افرادی که مایل به زندگی در مالزی هستند، باید نحوه عملکرد سیستم حقوقی این کشور را بدانند، به ویژه اگر آن ها قصد دارند در این زمینه کار کنند. برای بسیاری از افراد، این منطقه هیجان انگیز است و فرصتی برای ایجاد یک حرفه حقوقی قوی فراهم می کند.

سیستم حقوقی در مالزی بر اساس common law است. این سیستم حقوقی به استعمار این منطقه توسط انگلیس در اوایل قرن نوزدهم بر می گردد. بالاترین قانون این کشور از قانون اساسی مالزی ناشی می شود. مالزی دارای قوانین فدرال و ایالتی و همچنین قوانین محلی است. یک سیستم عدالت دوگانه وجود دارد که هم شامل قوانین سکولار (شامل هر دو مولفه کیفری و مدنی) و هم قوانین شرع است. این سیستم، به صورت متنوع و همیشه در حال تغییر، یکی از جالب ترین اشکال قانون در منطقه است.

مزایای تحصیل در رشته حقوق در مالزی

آموزش عالی باکیفیت به سرعت در حال ارتقا و دانشگاه های خوبی که در حال بهتر و بهتر شدن هستند اولین دلیل انتخاب مالزی به عنوان مقصد تحصیل توسط دانشجویان بین المللی می باشد. از طرفی، بخش عمده ای از سرمایه گذاری دولت مالزی در آموزش عالی، مشارکت در حال رشد با دانشگاه های کشورهای دیگر است. بسیاری از دانشگاه های خارجی، به ویژه استرالیا و انگلیس، در این کشور شعبه دارند. مالزی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد برتر تحصیل برای دانشجویان سراسر جهان است. در حال حاضر 15 دانشگاه این کشور در رتبه بندی های دانشگاهی جهانی رتبه کسب کرده اند.

نبود مانع زبانی، کیفیت بالای زندگی، تنوع فرهنگی، هزینه های پایین تحصیل و زندگی، فرصت های شغلی برای دانشجویان حین تحصیل، امنیت، زیبایی ها و شگفتی های طبیعت، روش های مهاجرت آسان و بدون دردسر و تحصیل به زبان انگلیسی از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در این کشور آسیایی است.


تحصیل در رشته حقوق و وکالت در مالزی

مدرک حقوق مورد نیاز برای کسانی که مایل به کار به عنوان وکیل در مالزی هستند LL.B. است. این افراد لازم است که این مدرک را در یک دانشکده معتبر که توسط کانون وکلای مالزی شناخته شده است، کسب کنند. دوره LL.B. نوعی دوره ممتاز یا honors است. یعنی به دست آوردن این سطح از تحصیل برای افراد بسیار سخت است. دوره ها و مدرک باید توسط شورای صلاحیت حرفه ای حقوقی در مالزی تأیید شود. به طور کلی، گذراندن این دوره، بسته به تحصیلات قبلی، بین 2 تا 5 سال طول می کشد. به محض این که دانشجویان دوره های مورد نیاز خود را در یک دانشکده معتبر به پایان برسانند، سپس می توانند در آزمون وکالت شرکت کنند.

دانشجویانی که در دانشگاه مالایا یا دانشگاه ملی سنگاپور تحصیل می کنند، می توانند از تحصیلات خود برای تأمین کلیه شرایط استفاده کنند. هدف این است که قبل از شرکت در آزمون وکالت، گواهی اشتغال به وکالت کسب کنند. هزینه هر یک از این برنامه های آموزشی با توجه به دانشکده متفاوت است. پس از کسب مدارک امتحانی و قبولی در آزمون وکالت، فرد به مدت 9 ماه در کنار یک وکیل یا در یک شرکت حقوقی در کشوری که توسط کانون وکلا شناخته شده است کار می کند. پس از اتمام این برنامه آموزشی، فرد می تواند بعنوان وکیل در داخل کشور شروع به کار کند. فرد می تواند بطور مستقل به عنوان یک وکیل کار کند، با یک شرکت حقوقی مرتبط کار کند یا می تواند فرصت های مقاطع بالاتر آموزشی را دنبال کنند. تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد نیز گزینه ای برای این افراد هنگام کار است.

هزینه زندگی و تحصیل حقوق در مالزی

هزینه زندگی در مالزی برای دانشجویان بین المللی می تواند بین 450€ تا 800€ (یورو) در ماه باشد. دو نوع محل اقامت اصلی برای دانشجویان در این کشور وجود دارد: خوابگاه های دانشگاهی و آپارتمان های اجاره ای. خوابگاه ارزان ترین گزینه است و هزینه آن می تواند 65€ تا 255€ (یورو) در ماه باشد. اجاره آپارتمان نیز می تواند 85€ تا 680€ (یورو) در ماه هزینه داشته باشد.

مقایسه هزینه تحصیل در مالزی و سایر مقاصد برتر تحصیلی نشان می دهد این کشور بسیار مقرون به صرفه است. به طور کلی، هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی مالزی در مقطع کارشناسی 2000€ تا 4500€ (یورو) و در مقطع کارشناسی ارشد 500€ تا 4000€ (یورو) در سال می باشد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور نیز به طور کلی به این شرح است: در مقطع کارشناسی 1350€ تا 9300€ (یورو) و در مقطع کارشناسی ارشد 1500€ تا 3000€ (یورو) در سال.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

9 دلیل برای تحصیل در مالزی
9 دلیل برای تحصیل در مالزی

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار اس ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه دانشجویی در مالزی
اقامتگاه دانشجویی در مالزی

معمولا راحت ترین گزینه همین است. دانشجویان میتوانند بین اقامتگاه های داخل و خارج از دانشگاه برای تحصیل در مالزی یکی را انتخاب کنند. ساختمان های داخل دانشگاه معمولا شامل سالن های اقامتی یا خوابگاه های دانشجویی میشوند، درحالیکه اقامتگاه های خارج از دانشگاه ع ...

بیشتر بخوانید
اپلای برای تحصیل در مالزی
اپلای برای تحصیل در مالزی

اگر مایل به تحصیل در مالزی هستید ، باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید زیرا دوره ها به این زبان تدریس میشوند. برخی از دانشگاه ها از شما میخواهند در آزمون های مهارت انگلیسی مثل تافل یا آیلتس هم شرکت کنید که شما میتوانید این کار را در کشور خودتان انجام دهید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: