مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اپلای برای تحصیل در مالزی

اپلای برای تحصیل در مالزی

تحصیل در مالزی - الزامات زبانی 

اگر مایل به تحصیل در مالزی هستید ، باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید زیرا دوره ها به این زبان تدریس میشوند. برخی از دانشگاه ها از شما میخواهند در آزمون های مهارت انگلیسی مثل تافل یا آیلتس هم شرکت کنید که شما میتوانید این کار را در کشور خودتان انجام دهید.

توجه کنید!

اگر هنوز انگلیسی تان خوب نیست ، نگران نباشید.اکثر کالج های مالزی ، برای بهبود بیشتر زبان انگلیسی شما ، کلاس های مهارت زبان انگلیسی برگزار میکنند.علاوه بر این ، برای یادگیری زبان هیچ راهی بهتر از این نیست که در دانشگاه توسط انگلیسی زبانان احاطه شوید. دانشگاه های مالزی عموما از دانشجویان بین المللی هیچ گونه آزمون پذیرش نمیگیرند.  شما میتوانید با استفاده از مدرک یا دیپلم دبیرستان و توصیه نامه تان درخواست دهید . 

تحصیل در مالزی - شرایط ویزا

برای دانشجو شدن در مالزی باید چند نکته ی دیگر را هم رعایت کنید .برای ورود به مالزی به عنوان یک دانشجوی بین المللی ، ابتدا باید رشته و موسسه ای که میخواهید در آن تحصیل کنید را انتخاب کنید . الزامات هرکدام متفاوت است بنابراین حتما قبل از درخواست آن را بررسی کنید. دانشگاه شما ملزم به ارائه ی برخی مدارک مرتبط برای درخواست پاسپورت دانشجویی تان میباشد . مدارکی که درخواست میکنند عبارتند از:

  • نامه ی رسمی پذیرش از دانشگاهتان 
  • فرم پر شده ی درخواست دانشجویی
  • سه عکس از شما ، در اندازه ی پاسپورت 
  • دو فتوکپی از پاسپورتتان 
  • یک کپی از گزارش معاینه ی پزشکی تان 

به محض اینکه درخواست شما برای تحصیل دردانشگاه پذیرفته شود ، دانشگاه درخواست یک پاسپورت دانشجویی برای شما را ارائه خواهد کرد . اداره ی مهاجرت این درخواست را بررسی میکند و یک نامه ی تایید پاسپورت دانشجویی برایتان ارسال میکند. 

شما با این نامه آماده ی سوار شدن به هواپیما به سمت مالزی هستید ، اما قبل از اینکه جزئیات پروازتان را برای دانشگاه ارسال کنید ، اداره ی مهاجرت هم برای شما یک پاسپورت ویژه صادر میکند که برای دریافت پاسپورت دانشجویی به آن نیاز دارید . طی دو هفته پس از ورودتان میتوانید برای دریافت پاس دانشجویی خود به نزدیکترین اداره ی مهاجرت مراجعه کنید.

همه ی اینها ممکن است کمی پیچیده به نظر برسند، اما نگران نباشید دانشگاهتان شما را در این فرآیند راهنمایی میکند و به شما اطمینان میدهد که هیچ مرحله ای را جا ننداخته اید . 


هزینه های تحصیل در مالزی

انتخاب سیستم آموزشی مالزی انتخاب خوبی است که بسیاری از دانشجویان بین المللی پیش از شما هم انجام داده اند. چون دانشگاه های مالزی معتبر هستند و شهریه ی آنها هم پایین است . 

برای اکثر دانشجویان، هزینه های تحصیل بزرگترین نگرانی است .برای آنکه اطلاعاتی کلی درمورد شهریه ی دانشگاه های مالزی کسب کنید، میتوانید حدود هزینه های هر سطح را در زیر مشاهده کنید:

شهریه تحصیل در مالزی
نوع دوره هزینه تحصیل دلارآمریکا
پیش دانشگاهی/آمادگی دانشگاه 2000-5750 $
دیپلم 1500 – 7500 $
کارشناسی 2250 – 10000 $
کارشناسی ارشد 3250 – 10000 $

هزینه ی زندگی در مالزی 

همانطور که میدانید مالزی ، یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای دانشجویی در جهان است . به همین دلیل است که تعداد دانشجویان خارجی در مالزی به ضشدت رو به افزایش است . برای کسب اطلاعات بیشتر به جدول زیر مراجعه کنید:

هزینه زندگی در مالزی
نوع دوره هزینه تحصیل دلارآمریکا
اقامتگاه 25-12 $
غذا 11 –25 $
خدمات شهری 25-49 $
حمل و نقل 30-36 $

فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی در مالزی 

بر اساس جدول بالا ، برای یک زندگی راحت در مالزی به طور متوسط در حدود 800 دلار آمریکا نیاز دارید. درواقع این میزان بسته به سبک زندگی شما میتواند بسیار کمتر باشد.

تحصیلات خود را تمام کرده اید اما نمیخواهید مالزی را ترک کنید ؟ خب ما شما درک میکنیم.! اگر مایل به کار در مالزی هستید، میتوانید برای دریافت مجوز کار ، برای یک شغل درخواست دهید . 

تا زمانی که شرایط لازم را داشته باشید ، میتوانید برای کار درمالزی اقدام کنید . به محض تایید درخواست شما ، کارفرمایتان برای شما درخواست ویزا میدهد تا بتوانید به طور قانونی در کشور کار کنید. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

9 دلیل برای تحصیل در مالزی
9 دلیل برای تحصیل در مالزی

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار اس ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه دانشجویی در مالزی
اقامتگاه دانشجویی در مالزی

معمولا راحت ترین گزینه همین است. دانشجویان میتوانند بین اقامتگاه های داخل و خارج از دانشگاه برای تحصیل در مالزی یکی را انتخاب کنند. ساختمان های داخل دانشگاه معمولا شامل سالن های اقامتی یا خوابگاه های دانشجویی میشوند، درحالیکه اقامتگاه های خارج از دانشگاه ع ...

بیشتر بخوانید
تحصیل معماری در مالزی
تحصیل معماری در مالزی

ز آنجایی که این حرفه هم با علم و هم با هنر همراه است، بسیار محبوب و انتخاب دانشجویان زیادی است. دانشجویان دانش زیادی در زمینه ی شهرسازی، ساختمان سازی و مهندسی عمران به دست خواهند آورد. در مالزی بیش از 35 فرصت شغلی مناسب در رابطه با این رشته ها و 30 موسسه ی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: