مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل پزشکی در مالزی

تحصیل پزشکی در مالزی

دلایل زیادی از علاقه شخصی و اشتیاق برای کمک به دیگران گرفته تا اهداف مالی و شغلی برای تحصیل رشته پزشکی در مالزی وجود دارد. در هر صورت انتخاب این رشته نیازمند تعهد بلندمدت است و باید با دقت درباره آن تصمیم گرفت. با این وجود، از شایعه های مربوط به دشواری های تحصیلی رشته پزشکی و نداشتن زمان کافی نترسید، زیرا اگر با درک و آگاهی کامل این رشته را انتخاب کنید، در آینده منجر به شغلی شاد و رضایت بخش می شود. اگر دو دل هستید و نمی توانید تصمیم بگیرید که آیا این دوره تحصیلی برای شما مناسب است یا نه، به جای درستی آمده اید. این راهنما همه چیزی که باید در مورد تحصیل در رشته پزشکی بدانید را توضیح داده است:

رشته پزشکی در مورد چیست؟

اساساً رشته پزشکی شامل مطالعه درک، پیشگیری و درمان بیماری، ناتوانی و همچنین بررسی سلامت جسمی و روانی افراد است. در این رشته، تعداد زیادی از شاخه های مختلف تحصیلی را می توان یافت. در اینجا، ما برخی از محبوب‌ترین آنها را خلاصه می‌کنیم:

  • علوم بالینی
  • درمان و توانبخشی
  • فناوری پزشکی 

پزشکی و علوم بالینی

این رشته به تحقیقات پزشکی و تشخیص بیماری با استفاده از روش های آزمایشگاهی می پردازد. پزشکان این رشته متخصصانی هستند که با بیماران سروکار دارند. چند نمونه از دوره های علوم بالینی شامل پرستاری، دندانپزشکی، آسیب شناسی بالینی، تغذیه و فارماکولوژی بالینی می شود. روانشناسی بالینی و دامپزشکی نیز از دیگر شاخه های این رشته است. 

پزشکی - درمان و توانبخشی

افرادی که این رشته را انتخاب می کنند علاقه زیادی به کمک به بیمارانی که از یک آسیب جسمی یا ناتوانی رنج می برند، دارند. رایج ترین حوزه ها فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی است. طیف گسترده ای از روش های توانبخشی در این دوره تحصیلی قرار دارد، از جمله:

  • موزیک درمانی
  • رقص درمانی
  • ورزش درمانی
  • توانبخشی عصبی
  • توانبخشی ارتوپدی
  • بهداشت حرفه ای و توانبخشی کار

فناوری پزشکی

این شاخه بسیار گسترده ای است که با توسعه و کاربرد دستگاه ها و تجهیزات پزشکی مرتبط است. در اینجا، نوآوری نقش مهمی در بهبود سلامت و کمک به مراقبت های بهداشتی پایدار ایفا می کند. اهمیت این رشته را به دلیل استفاده گسترده از فناوری ها در بخش های تحقیقات پزشکی و مراقبت های بهداشتی می توان در مقایسه با سایر رشته های پزشکی موجود مشاهده کرد. 

برای تحصیل در رشته پزشکی در مالزی چه مهارت هایی لازم است؟

در حالی که برای رشته پزشکی، دانش، آموزش و پشتکار زیادی لازم است، تقویت مهارت های جزئی شما نیز می تواند شما را تا حدودی به سمت موفقیت ببرد. سه مهارت زیر برای این دوره تحصیلی حیاتی است:

همدلی: این مهارت شما را قادر می سازد تا موقعیت، ادراکات و احساسات دیگران را از دیدگاه آنها درک و تفسیر کنید - همدلی همان همدردی که فرد احساس ترحم یا اندوه می کند، نیست. همدلی به شما این توانایی را می دهد که در رنج و عواطف افراد سهیم شوید. 

اعتماد به نفس: وقتی از اعتماد به نفس صحبت می کنیم، نباید آن را با تکبر اشتباه بگیرید. اعتماد به نفس به این معنا نیست که فرد همه چیز را بداند و از آن آگاه باشد. بلکه فرد دارای اعتماد به نفس مسئولیت های سخت را به عهده می گیرد، در هنگام کار اهمیت ویژه ای به بیماران می دهد و باعث ایجاد حس اعتماد بیشتر بین بیمار، پزشک و خدمات پزشکی می شود.

کار تیمی: یادگیری انجام کار گروهی، صرف نظر از مسیری که به عنوان رشته پزشکی انتخاب می کنید، ضروری است. انجام کار گروهی در همه قسمت های این رشته چه در بخش خدمات بهداشتی و چه در بخش‌های تحقیقاتی وجود دارد. به عنوان یک متخصص پزشکی، باید در هر کاری که بر سر راهتان قرار می‌گیرد مشارکت کنید و بهترین عملکرد را از خود نشان دهید. 


طول مدت رشته پزشکی در مالزی چقدر است؟

مدت زمان تحصیل در این رشته بسته به موسسه و سطح تحصیلاتتان متفاوت است. به طور کلی، مدت زمان تحصیل برای هر مقطع به شرح زیر است:

  • پایه: 1 سال
  • دیپلم: 3 سال
  • لیسانس: 3 تا 5 سال
  • مقطع کارشناسی ارشد: 2 تا 4 سال
  • دکتری:  3 تا 6 سال 

فرصت های شغلی این رشته در مالزی چیست؟

با طیف گسترده ای از زمینه های تحصیلی در رشته پزشکی، فرصت های شغلی این رشته بی نهایت است. لیست زیر تنها بخش کوچکی از فرصت های شغلی این رشته است.

شهریه تحصیل در مالزی
مشاغل میانگین حدودی حقوق ماهانه
پرستاری 2/000 رینگیت MYR
کارشناس علوم تغذیه 2/900 رینگیت MYR
متخصص تغذیه 2/850 رینگیت MYR
دندانپزشک 5/000 رینگیت MYR
شنوایی سنج 3/600 رینگیت MYR
روانشناسی بالینی 5/000 رینگیت MYR
کار درمانگر 2/500 رینگیت MYR
فیزیوتراپیست 2/500 رینگیت MYR
تکنسین پزشکی 2/800 رینگیت MYR
داروساز 5/200 رینگیت MYR

دانشگاه های ارائه دهنده رشته پزشکی در مالزی 

  • دانشگاه مدیریت و علوم Management and Science University (MSU)
  • دانشگاه بین المللی پزشکی International Medical University(IMU)
  • دانشگاه مالایا University of Malaya (UM)
  • دانشگاه علوم مالزی University of Science Malaysia(USM)
  • کالج علوم پزشکی دانشگاه سایبرجایا Cyberjaya University College of Medical Sciences(CUCMS)
  • دانشگاه مدیریت و علوم Management and Science University(MSU)

 در دانشگاه مدیریت و علوم (MSU)، رشته پزشکی جزو تخصص های این دانشگاه هستند. این دانشگاه به دانشجویان آموزش های جامع و مرتبط با این حرفه را ارائه می دهد تا آنها را به متخصص های  شایسته تبدیل کند. این دانشگاه با داشتن بیش از 98 درصد سابقه استخدام، رتبه 217 را در رتبه بندی جهانی QS آسیا در سال 2018 کسب کرد و توسط وزارت آموزش عالی مالزی رتبه SETARA Tier-5 Excellent را بدست آورد. 

دانشگاه بین المللی پزشکی (IMU) در مالزی

دانشگاه بین المللی پزشکی (IMU) یکی از برترین دانشگاه های تخصصی خصوصی مالزی در زمینه علم پزشکی است. دانشجویان این دانشگاه به دلیل مشارکت با تعدادی از صنایع بهداشتی و بیمارستان‌های پیشرو در کشور، می‌توانند به عنوان بخشی از فرآیند یادگیری در معرض تحقیقات و عملکرد واقعی مراقبت‌های پزشکی قرار بگیرند و آن ها را تجربه کنند. این دانشگاه با داشتن 8000 فارغ التحصیل شاغل در سراسر جهان، در رتبه بندی SETARA-2017 با 6 ستاره(ممتاز) قرار گرفته است.


 دانشگاه مالایا (UM) در مالزی

دانشگاه مالایا (UM) اولین دانشگاه دولتی مالزی، بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2019، رتبه 87 در جهان و 19 در آسیا را از آن خود کرد. این دانشگاه از زمان تأسیس که به بیش از 50 سال پیش بر می گردد، هزاران دانشگاه پزشکی، داروسازی، فارغ التحصیلان زیست پزشکی و پرستاری برای خدمت به کشور و جهان ارائه داده است. همچنین این دانشگاه در رده بندی علوم زیستی و پزشکی در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS بر اساس رشته مرتبط، رتبه 154 را به خود اختصاص داده است و همین مورد، این دانشگاه را در میان مقاصد برتر مالزی برای تحصیل در رشته پزشکی قرار می دهد.

دانشگاه علوم مالزی (USM)

دانشگاه علوم مالزی (USM) دومین دانشگاه دولتی قدیمی در میان دانشگاه‌های پیشرو مالزی است. این دانشگاه بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2019 در رتبه 207 جهان و 43 آسیا قرار گرفت. علاوه بر این، این دانشگاه در رده بندی علوم زیستی و پزشکی در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS بر اساس رشته مرتبط، رتبه 234 را دارد و همچنین دارای بالاترین امتیاز برای مقالات تحقیقاتی منتشر شده هر عضو هیئت علمی است.

 کالج علوم پزشکی دانشگاه سایبرجایا (CUCMS) در مالزی

کالج علوم پزشکی دانشگاه سایبرجایا (CUCMS) یک دانشگاه خصوصی متخصص در زمینه آموزش مراقبت های بهداشتی در مالزی است. این موسسه از سوی وزارت آموزش عالی کشور موفق به دریافت رتبه 5 ستاره SETARA (ممتاز) شده است. این کالج با داشتن همکاری قوی با برخی از شرکت‌های دارویی پیشرو و دانشگاه‌های تحقیقاتی دولتی در مالزی، متعهد است که استانداردهای آموزشی و تحقیقاتی خود را به بالاترین سطح برساند. 

چرا تحصیل در رشته پزشکی در کشور مالزی؟

از آنجایی که دانشگاه های خارجی پردیس های خود را بیشتر و بیشتر در کشور مالزی احداث می کنند. این کشور همچنان به عنوان یک مرکز آموزشی برای آموزش بین المللی در حال شکوفا است. علاوه بر این، انتظار می‌رود که هزینه‌های دوره مراقبت‌های بهداشتی مالزی تا سال 2020 به 80 میلیارد رینگیت RM برسد، این افزایش نشان‌ میدهد که هم اکنون بهترین زمان برای پیوستن به حرفه پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی در این کشور است. 

هنوز متقاعد نشده اید؟ در اینجا چند دلیل دیگر برای تحصیل در رشته پزشکی در مالزی آورده شده است:. 

مقرون به صرفه بودن هزینه ها: با مطالعه محلی می توانید در هزینه های تحصیل و سایر هزینه های زندگی بسیار صرفه جویی کنید. مالزی که دارای برخی از دانشگاه‌های رتبه برتر در سراسر جهان است، می‌تواند تحصیلات مقرون‌به‌صرفه و کلاس هایی در سطح جهانی به شما ارائه دهد.

فرصت های شغلی: علیرغم این باور عمومی که مالزی بیش از حد از متخصصان پزشکی اشباع شده است، ولی درواقع این کشور به شدت با کمبود پزشکان متخصص مواجه است. در حال حاضر تنها حدود 5000 پزشک متخصص در خدمت وزارت بهداشت هستند و اقداماتی نیز برای افزایش این تعداد در حال انجام است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

9 دلیل برای تحصیل در مالزی
9 دلیل برای تحصیل در مالزی

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار اس ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه دانشجویی در مالزی
اقامتگاه دانشجویی در مالزی

معمولا راحت ترین گزینه همین است. دانشجویان میتوانند بین اقامتگاه های داخل و خارج از دانشگاه برای تحصیل در مالزی یکی را انتخاب کنند. ساختمان های داخل دانشگاه معمولا شامل سالن های اقامتی یا خوابگاه های دانشجویی میشوند، درحالیکه اقامتگاه های خارج از دانشگاه ع ...

بیشتر بخوانید
اپلای برای تحصیل در مالزی
اپلای برای تحصیل در مالزی

اگر مایل به تحصیل در مالزی هستید ، باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید زیرا دوره ها به این زبان تدریس میشوند. برخی از دانشگاه ها از شما میخواهند در آزمون های مهارت انگلیسی مثل تافل یا آیلتس هم شرکت کنید که شما میتوانید این کار را در کشور خودتان انجام دهید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: