مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
خوابگاه دانشجویی مالزی

خوابگاه دانشجویی مالزی

مالزی که به ' آسیای واقعی ' معروف است، مدت هاست که شهرت خود را به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان تثبیت کرده است. مالزی علاوه بر مراکز میراث جهانی یونسکو مثل کوتاه کینابالو، پارک ملی کوتاکینابالو، شهر مالاکا، و پارک های دریایی بکرش ، یکی از پویا ترین اقتصادهای آسیای جنوب شرقی هم هست و میتواند سکوی پرتابی برای تحصیل و حرفه ی شما باشد. 

مالزی که چندین دهه در رشد صنعتی و ثبات سیاسی پیشرو بوده است، یکی از مقاصد برتر برای آن دسته از افرادی است که به دنبال آموزش بین المللی معتبر هستند. وزارت آموزش و پرورش با برخورداری از دانشگاه هایی با رتبه ی بالا، استاندارهای بالای مالزی را با توجه به بخش های آموزشی در سراسر منطقه حفظ میکند. دولت هم استعداد های برتر را از طریق موسسات سطح بالای خصوصی و دولتی و همچنین مراکز مهارتی معتبر پرورش میدهد و در نتیجه این کشور در صنایع کلیدی در سراسر دنیا پیشگام میشود. 

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار است. در مالزی، تجربیات، دوستی های پایدار و فرصت ها فراوانند. تحصیل در مالزی ابزارهایی را برای ساخت آینده در اختیار شما قرار میدهد. 

از مهمترین دغدغه والدین و دانشجویان که قصد مهاجرت تحصیلی دارند در رابطه با محل اقامت است، امکان اقامت در خوابگاه دانشجویی در مالزی وجود دارد. با توجه به دانشگاه های معتبر در کشور مالزی، جای گرفتن این کشور در قاره آسیا، هزینه های تحصیل و شهریه دانشگاه ارزان و سطح تحصیلی عالی دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مالزی را انتخاب می کنند.

چرا تحصیل در دانشگاه های مالزی

برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور مالزی مورد تایید وزارت علوم ایران است، به همین دلیل هر ساله متقاضیان زیادی از ایران تحصیل در این کشور را تجربه می کنند. دانشجویان خارجی و بین المللی می توانند در تمامی مقاطع مشغول به ادامه تحصیل شوند، طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 تا 3 سال و مقطع دکتری 4 تا 5 سال است طول مدت تحصیل با توجه به رشته های تحصیلی مختلف متفاوت می باشد. زبان تحصیل در دانشگاه های مالزی زبان انگلیسی است پس لازم است متقاضیان برای پذیرش تحصیلی مدرک معتبر زبان انگلیسی ارائه کنند، علاوه بر این لازم است دانشجو برای اخذ پذیرش تحصیلی مالزی مدارکی مانند: مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات، گواهی تمکن مالی، انگیزه نامه، اسکن پاسپورت و مدارک شناسایی را به دانشگاه مورد نظر در مالزی ارسال کند.

در رابطه با شهریه دانشگاه های مالزی می توان گفت هزینه تحصیل با توجه به نوع دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است، اما به طور کلی برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید مبلغ 1650€ تا 2000€ (یورو)، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد سالانه 2000€ (یورو) و تحصیل در مقطع دکتری 8000€ تا 9000€ (یورو) پرداخت شود. دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های مالزی به ویزای تحصیلی این کشور نیز نیاز دارند، برای دریافت ویزای تحصیلی مالزی باید با در دست داشتن مدارک لازم به سفارتخانه یا کنسولگری کشور مالزی مراجعه کنید.


شرایط اقامت در خوابگاه های دانشجویی در مالزی

در محوطه بیشتر دانشگاه های کشور مالزی خوابگاه های دانشجویی برای اسکان دانشجویان در نظر گرفته شده است. در کشور مالزی مسکن در محوطه دانشگاه می تواند به صورت یک سالن اقامت یا خوابگاه دانشجویی باشد که هر کدام مجموعه متفاوتی از امکانات و نرخ اجاره دارند. تمامی دانشگاه هایی که از دانشجویان خارجی و بین المللی استقبال می کنند دارای دفاتر پذیرش بین المللی می باشند، وظایف مسئولین در این دفاتر کمک رسانی به دانشجوی برای یافتن محل اقامت در طول دوران تحصیل است. با توجه به درخواست های زیاد برای تحصیل در دانشگاه های مالزی و امکان تکمیل ظرفیت خوابگاه های دانشجویی بهتر است دانشجویان پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر اقدامات لازم را در جهت رزرو خوابگاه دانشجویی مالزی انجام دهند.

علاوه بر خوابگاه دانشجویی مالزی دانشجویان می توانند در آپارتمان های دانشجویی اقامت داشته باشند، این گزینه به دانشجویان امکان می دهد تا در هنگام تحصیل به صورت مستقل زندگی کنند. بعضی از دانشگاه های مالزی علاوه بر ارائه خوابگاه های دانشجویی به دانشجویان در یافتن آپارتمان های دانشجویی کمک می کنند. هزینه اقامت در آپارتمان های دانشجویی موجود در کشور مالزی با توجه به موقعیت و امکانات آن متفاوت است. اما به طور کلی برای اقامت در آپارتمان هار دانشجویی باید ماهانه مبلغی بین 460$ تا 767$ (دلار) پرداخت شود.

هزینه زندگی خارج از خوابگاه دانشجویی در کشور مالزی

دانشجویان باید علاوه بر هزینه های محل اقامت و شهریه دانشگاه های مالزی سایر هزینه های زندگی مانند: هزینه خورد و خوراک، بیمه دانشجویی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و پوشاک را در نظر داشته باشند. هزینه زندگی در شهرهای بزرگ این کشور مثل کوالالامپور گران تر از سایر شهرها است اما به طور کلی می توان گفت هزینه های زندگی با توجه به سبک زندگی افراد متفاوت می باشد. یکی از مزایای تحصیل در کشور مالزی این است که دانشجویان می توانند در حین تحصیل در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند، زمان مجاز برای کار دانشجویی در این کشور در طول هفته 20 ساعت است. شما می توانید طی مطالعه مقاله هزینه زندگی در مالزی اطلاعات کاملتری در خصوص ریز هزینه های زندگی در این کشور به دست آورید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

9 دلیل برای تحصیل در مالزی
9 دلیل برای تحصیل در مالزی

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار اس ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه دانشجویی در مالزی
اقامتگاه دانشجویی در مالزی

معمولا راحت ترین گزینه همین است. دانشجویان میتوانند بین اقامتگاه های داخل و خارج از دانشگاه برای تحصیل در مالزی یکی را انتخاب کنند. ساختمان های داخل دانشگاه معمولا شامل سالن های اقامتی یا خوابگاه های دانشجویی میشوند، درحالیکه اقامتگاه های خارج از دانشگاه ع ...

بیشتر بخوانید
اپلای برای تحصیل در مالزی
اپلای برای تحصیل در مالزی

اگر مایل به تحصیل در مالزی هستید ، باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید زیرا دوره ها به این زبان تدریس میشوند. برخی از دانشگاه ها از شما میخواهند در آزمون های مهارت انگلیسی مثل تافل یا آیلتس هم شرکت کنید که شما میتوانید این کار را در کشور خودتان انجام دهید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: