مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل ژنتیک در مالزی

تحصیل ژنتیک در مالزی

تحصیل در رشته ژنتیک در مالزی با وجود شعبه های دانشگاه های خارجی و هزینه های مقرون به صرفه می تواند یک انتخاب مناسب برای علاقه مندان باشد. البته نباید دانشگاه های برتر و رتبه دار خود کشور مالزی را در این زمینه نادیده گرفت. مالزی آموزش با کیفیت قابل توجهی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. امکانات اقامتی ارائه شده به دانشجویان جدید در این کشور با کلاس، مدرن و مطلوب است. 

دلایل و مزایای تحصیل رشته ژنتیک در مالزی

هزینه تحصیل در مالزی مقرون به صرفه است و موسسات این کشور آموزش با کیفیت بالا و نرخ های رقابتی برای دانشجویان فراهم می سازند. دانشگاه ها و کالج های این کشور طیف گسترده ای از برنامه ها و دوره ها را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. موسسات دانشگاهی مالزی همچنین یک مسیر کم هزینه برای دریافت مدرک از دانشگاه های معروف انگلستان، نیوزلند، فرانسه و کانادا فراهم می سازند. هزینه زندگی در مالزی نیز در مقایسه با کشورهای اطراف آن (به عنوان مثال، سنگاپور) از نظر غذا، اسکان، حمل و نقل، و تفریح ارزان تر است؛ به ویژه این که در مالزی آپارتمان های دانشجویی به طور کلی بسیار مقرون به صرفه هستند و هزینه خدمات رفاهی نیز در مقایسه با سایر مناطق آسیا معقولانه است.

دانشگاه های برتر و رتبه دار در رنکینگ های مختلف بین المللی، تحصیل به زبان انگلیسی، نبود مانع زبانی، کار حین تحصیل، زیرساخت های مدرن، تنوع فرهنگی، آب و هوای کاملا جذاب، و مناظر شگفت انگیز و زیبا، از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در مالزی می باشند. مالزی یک مرکز آموزش بین المللی بزرگ بوده و دارای یک محیط از نظر نژادی غنی است. مردم این کشور از دانشجویان بین المللی استقبال می کنند. مالزی یک محیط امن و بدون جرم و جنایت را فراهم می سازد که در آن دانشجویان می توانند بدون هیچ مانعی به طور مولد تحصیل کنند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در مالزی

در زیر تنها دانشگاه برتر مالزی برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک بر اساس وب سایت رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی را معرفی می کنیم:

دانشگاه مالایا

  • امتیاز موضوعی: 33.5
  • امتیاز جهانی: 62.3

دانشگاه مالایا بهترین دانشگاه مالزی است و در چهار رتبه بندی معتبر دانشگاهی بالاترین رتبه را در بین 15 دانشگاه برتر و رتبه دار مالزی کسب نموده است:

  • رتبه بندی آموزش عالی تایمز: 301
  • رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی: 205

دانشگاه مالایا (UM) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در کوالالامپور واقع شده است. سه نخست وزیر مالزی و سایر چهره های سیاسی، بازرگانی و فرهنگی برجسته ملی این کشور از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. امروزه UM بیش از 2500 عضو هیئت علمی دارد و به سیزده دانشکده، دو آکادمی، پنج انستیتو و شش مرکز آکادمیک تقسیم می شود. علاوه بر دانشگاه مالایا، دانشگاه های دیگری نیز در مالزی به ارائه برنامه های رشته ژنتیک به علاقه مندان می پردازند. برخی از این دانشگاه ها عبارتند از: شعبه دانشگاه موناش در مالزی، دانشگاه ترنگانو مالزی، دانشگاه AIMST، دانشگاه کبانگسان مالزی، دانشگاه صباح مالزی، دانشگاه پوترا مالزی، و دانشگاه علوم مالزی. در بخش بعدی به معرفی رشته ژنتیک در مقطع کارشناسی در دانشگاه مالایا می پردازیم.


رشته ژنتیک در دانشگاه مالایا مالزی

در اینجا رشته ژنتیک در مقطع کارشناسی در دانشگاه مالایا را معرفی می کنیم. این برنامه 3 سال به طول می انجامد و به صورت تمام وقت است. زبان آموزش برنامه انگلیسی می باشد. مهلت ارسال درخواست و شروع برنامه به شرح زیر است:

شروع برنامه مهلت ارسال درخواست
سپتامبر 2021 تا 1 آوریل 2021 (دانشجویان بومی)
سپتامبر 2021 تا 1 ژوئن 2021 (دانشجویان بین المللی)
فوریه 2022 تا 1 نوامبر 2021 (دانشجویان بین المللی)

دروس این برنامه شامل فرآیندهای زیستی، زیست شناسی سلولی، زیست شناسی جمعیت، زیست شناسی ارگانیسم ها، بیوانفورماتیک و فیلوژنتیک، ژنتیک تکاملی، ژنتیک کمّی، ژنتیک مولکولی، و فناوری DNA نوترکیب است. در پایان برنامه، فارغ التحصیلان به عنوان مثال قادر خواهند بود دانش را از طریق درک مفاهیم و اصول زیست شناختی در کارهای عملی حوزه ژنتیک و زیست شناسی مولکولی اعمال کنند، و رویکردی عملی، ایمن و کارآمد را برای کارهای عملی در حوزه ژنتیک و زیست شناسی مولکولی در لابراتوار و محل کار و همچنین تحلیل مسائل و ارزیابی استفاده مناسب از منابع اتخاذ کنند. فارغ التحصیلان می توانند با ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا، راه دانشگاهی یا دانشمند شدن را انتخاب کنند.

دانشگاه مالایا در کوالالامپور، پایتخت و یکی از بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل، قرار دارد. هزینه های زندگی در آن 451€ تا 779€ (یورو) در ماه است. هزینه های زندگی شامل کل هزینه های ماهانه است و مسکن، حمل و نقل عمومی، خدمات رفاهی (برق و اینترنت)، کتاب و مواد غذایی را پوشش می دهد. مقاضیان برای پذیرش در این برنامه باید مدرک پایان دوره دبیرستان با معدل معین داشته باشند. فارغ التحصیلان قادر خواهند بود اطلاعات را بطور واضح و موثر هم به صورت شفاهی و هم کتبی مخابره کنند و عضوی مسئول و سازنده با مهارت های خوب فردی برای یک تیم باشند.

چگونگی زندگی دانشجویی در مالزی

هزینه های زندگی و مخارج روزمره دانشجویان در مالزی نسبتاً معقولانه است و دانشجویان می توانند به راحتی در این کشور زندگی کنند، در حالی که به مشاغل پاره وقت موجود نیز متکی هستند. با این حال، چندین اقدام برای کاهش هزینه های زندگی وجود دارد از جمله چانه زنی هنگام خرید، یافتن محل اقامت دانشگاهی ارزان تر و همچنین آشپزی به جای بطور منظم در بیرون غذا خوردن. اسلام دین اصلی در مالزی است، اگرچه معابد هندو و صومعه های بودایی در کنار مساجد و کلیساها یک فضای سکولار را در این کشور ایجاد می کند. دانشجویان می توانند از اتوبوس های دانشگاهی رایگان استفاده کنند.

در پایتخت نیز قطارهای سریع و تاکسی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. برای اوقات فراغت، مالزی فعالیت های اجتماعی و فرصت های زیادی مانند ورزش، تئاترها و گالری های اجتماعی، پارک های تفریحی، مراکز خرید و غیره را به دانشجویان ارائه می دهد. دانشجویان می توانند از شهرهای مختلف مالزی به راحتی بازدید کنند زیرا سفر به آنها بسیار مقرون به صرفه است. همچنین پروازهای مستقیم ارزان به سنگاپور، تایلند، چین، هنگ کنگ، استرالیا و اندونزی این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند تا با حداقل هزینه ها کشورهای مختلف را کشف کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

9 دلیل برای تحصیل در مالزی
9 دلیل برای تحصیل در مالزی

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار اس ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه دانشجویی در مالزی
اقامتگاه دانشجویی در مالزی

معمولا راحت ترین گزینه همین است. دانشجویان میتوانند بین اقامتگاه های داخل و خارج از دانشگاه برای تحصیل در مالزی یکی را انتخاب کنند. ساختمان های داخل دانشگاه معمولا شامل سالن های اقامتی یا خوابگاه های دانشجویی میشوند، درحالیکه اقامتگاه های خارج از دانشگاه ع ...

بیشتر بخوانید
اپلای برای تحصیل در مالزی
اپلای برای تحصیل در مالزی

اگر مایل به تحصیل در مالزی هستید ، باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید زیرا دوره ها به این زبان تدریس میشوند. برخی از دانشگاه ها از شما میخواهند در آزمون های مهارت انگلیسی مثل تافل یا آیلتس هم شرکت کنید که شما میتوانید این کار را در کشور خودتان انجام دهید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: