مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رایگان در مالزی

تحصیل رایگان در مالزی

همواره کیفیت و هزینه تحصیل در یک کشور خارجی فاکتوری تاثیرگذار است، تحصیل رایگان در مالزی در کنار کیفیت بالای آموزش چنین شرایطی را فراهم می آورد. دولت مالزی به علت موقعیتی که در زمینه اقتصادی و تجاری در سطح جهان دارد در زمینه ارتقای آموزش علمی نیز به میزان قابل توجهی برنامه ریزی کرده است. تحصیل رایگان در مالزی در رشته های مختلف علمی از جمله سیاست های هوشمندانه ملی و بین المللی این کشور است. علت اتخاذ چنین سیاستی جذب بهترین نخبگان از سراسر جهان است، چرا که این امر بر کیفیت کشور در زمینه علمی می افزاید. در صورت داشتن شرایط لازم میتوانید از این امکان فوق العاده بهره مند شوید.

تحصیل رایگان در مالزی

تحصیل رایگان در مالزی فقط در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. شرایط تحصیل رایگان در این مقاطع بدین صورت است:

مقاطع تحصیلی سن متقاضی نمره مورد نیاز
کارشناسی ارشد کمتر از 40 سال حداقل نمره دوم، مصادف با 3.5 تا 4 CGPA
دکتراکمتر از 45 سالحداقل نمره 3.5 تا 4 CGPA

نکته: همچنین دارای مدرک دیپلم با معدل بالای 14 و مدرک آیلتس با نمره 6 باشد.

برای تحصیل رایگان در مالزی در مقطع کارشناسی ارشد باید رشته درخواستی همان رشته کارشناسی با معدل بالای 15 باشد. گذراندن کلاس های کارشناسی ارشد به 3 شکل صورت می پذیرد:

  • کلاس درس به این صورت است که فرد متقاضی با گرفتن واحد و حضور در کلاس ها و پاس کردن دروس همانند دانشگاه های ایران به تحصیل می پردازد و اخذ مدرک می کند.
  • ارائه تحقیق که فرد متقاضی با گرفتن پروژه و تحقیق در مورد آن پروژه و ارائه آن به استاد مدرک را اخذ می نماید.
  • تلفیقی از حضور در کلاس و پژوهش که فرد متقاضی نیمی از وقت خود را به شرکت در کلاس ها و سپس ارائه پژوهش می گذراند.

مزایای تحصیل رایگان در مالزی

به طور کلی هزینه های زندگی در کشور مالزی بسیار پایین است. از همین رو زندگی و تحصیل در این کشور طرفداران بسیاری دارد. این کشور یکی از زیباترین مقاصد توریستی آسیا میباشد و همچنین به علت ثبات سیاسی و اقتصاد قوی که دارد مورد توجه همگان قرار گرفته است. دانشجویانی که به دنبال تحصیل رایگان در مالزی هستند زندگی بسیار راحتی دارند. کمک هزینه تحصیلی سالانه به دانشجویان تعلق می گیرد و این افراد برای سفرهای داخلی و از همه مهمتر به علت وجود قطار، مترو و اتوبوس برای حمل و نقل مشکلی نخواهند داشت. به طور کلی دانشجویان دیگر لازم نیست تا هزینه های هنگفتی بابت رفت و آمد پرداخت کند.

همچنین داشتن خوابگاه های مجهز هزینه ها به ویژه هزینه خوراک را بسیار کاهش می دهد. اگر تعدادی دانشجو با هم جمع شوند می توانند با اجاره یک واحد آپارتمان حدود 600 تا 700 $ (دلار) در ماه آپارتمان شخصی داشته باشند. بیمه ای دانشجویی باعث کاهش هزینه ها نیز شده است.


مدارک مورد نیاز برای تحصیل رایگان در مالزی

متقاضیانی که به دنبال مهاجرت به کشور مالزی هستند مدارکی را باید آماده نمایند که برای تحصیل رایگان در مالزی نیاز خواهند داشت. این مدارک به قرار ذیل است:

  • ارائه مدارک هویتی دانشجو؛
  • گذرنامه دانشجو؛
  • گواهی تمکن مالی دانشجو؛
  • گواهی عدم سو سابقه کیفری و جنایتی؛
  • گواهی سلامت دانشجو؛

دانشگاه های معتبر برای تحصیل در مالزی

میتوان در دانشگاه های معتبر در کشور مالزی از دانشگاه مالیا، دانشگاه علوم مالزی و دانشگاه تکنولوژی مالزی اشاره کرد. دانشگاه مالیا از قدیمیترین دانشگاه های این کشور است که شامل رشته های تخصصی پزشکی است و رتبه 146 جهانی را از آن خود کرده است. دانشگاه علوم مالزی یکی از معتبرترین دانشگاه های دولت مالزی است که در زمینه پزشکی مشهور است و رتبه 281 جهانی را از آن خود کرده است  و همیشه استاندارد های آموزشی را رعایت می کند. دانشگاه تکنولوژی مالزی یکی از قدیمیترین دانشگاه های  مهندسی کشور مالزی است که رتبه 300 جهانی را دارد همچنین دانشگاه علوم پزشکی سایبر جایا در زمینه امور بهداشتی بالاترین رتبه را دارد.

الزامات تحصیل رایگان در کشور مالزی

چنانچه متقاضی قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را داشته باشد نباید از 40 سال بیشتر سن داشته باشد همچنین در مقطع دکتری نباید از 45 سال بیشتر سن داشته باشد. علاوه بر این متقاضی گذراندن دوره دکترا باید در زمره دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی باشد. برای گذراندن مقطع فوق دکتری تعداد کتاب های نوشته شده و سوابق علمی و ثبت اختراع وی مورد ارزیابی قرار می گیرد. دارا بودن مدرک آیلتس با نمره 6.5 یا مدرک تافل با حداقل نمره 580 نیز در زمره الزامات و مدارک مورد نیاز قرار دارد. فرد متقاضی باید از نظر وضعیت پزشکی سالم باشد و مورد تایید پزشک قرار گیرد.

اقامت پس از تحصیل در کشور مالزی


این نوع اقامت که تحت نظارت خانه دوم مالزی معروف به MM2H می باشد. بدین صورت است که باید متقاضیان با عضویت در این طرح و رعایت مقررات و داشتن ویزای توریستی و یا داشتن ویزای مالتیپل (این نوع ویزا برای گردشگری وکسب و کار صادر می شود) مدت زمانی را در مالزی زندگی کند.

مراحل آن بدین صورت میباشد:

  • تهیه و فرستادن مدارک و گرفتن تاییدیه از مسئول مربوطه؛
  • گرفتن موافقت نامه؛
  • باز کردن حساب بانکی؛
  • انجام آزمایش های پزشکی؛
  • گرفتن ویزا؛

انواع بورسیه های کشور مالزی برای تحصیل رایگان

دولت مالزی برای دانشجویانی که علاقه به تحصیل در این کشور دارند بورسیه های تحصیلی ارائه میدهد.

از جمله بورس تحصیلی این کشور عبارتنداز:

  • دیوید آل بورن: برای اخذ چنین بورسیه ای متقاضیان باید از نمرات دانشگاهی بالایی برخوردار باشند. دانشجویان متقاضی باید در زمینه یادگیری فرهنگ مشترک و زبان مالایی تلاش کنند. دانشجویانی که بورس تحصیلی را دریافت میکنند باید برای دولت فدرال به مدت 1 سال با حقوق سالانه 20،000 $ (دلار) کار کنند.
  • بنیامین آ.گیلمن: دانشجویانی که در وضعیت محرومی هستند. شامل دریافت این بورس میشوند تا برای دوره 2 ساله یا 4 ساله تحصیل کنند.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

9 دلیل برای تحصیل در مالزی
9 دلیل برای تحصیل در مالزی

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار اس ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه دانشجویی در مالزی
اقامتگاه دانشجویی در مالزی

معمولا راحت ترین گزینه همین است. دانشجویان میتوانند بین اقامتگاه های داخل و خارج از دانشگاه برای تحصیل در مالزی یکی را انتخاب کنند. ساختمان های داخل دانشگاه معمولا شامل سالن های اقامتی یا خوابگاه های دانشجویی میشوند، درحالیکه اقامتگاه های خارج از دانشگاه ع ...

بیشتر بخوانید
اپلای برای تحصیل در مالزی
اپلای برای تحصیل در مالزی

اگر مایل به تحصیل در مالزی هستید ، باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید زیرا دوره ها به این زبان تدریس میشوند. برخی از دانشگاه ها از شما میخواهند در آزمون های مهارت انگلیسی مثل تافل یا آیلتس هم شرکت کنید که شما میتوانید این کار را در کشور خودتان انجام دهید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: