مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورسیه تحصیلی در مالزی

بورسیه تحصیلی در مالزی

بورسیه های تحصیلی زیادی به منظور تشویق استعداد های بین المللی و برای کمک به هزینه های تحصیل و زندگی، طراحی شده است. این بورسیه ها ممکن است توسط دولت مالزی چ، موسسات خصوصی یا خود دانشگاه ها تامین شوند، بهتر است همراه با موسسه ای که برای آن درخواست میدهید، به روز ترین لیست بورسیه های موجود را بررسی کنید. 
بورس تحصیلی کشور مالزی شرایط خاص خود را دارد و بورس تحصیلی برای متقاضیان، بسیار مهم می باشد و برای تحصیل در این کشور به اولین موردی که فکر می نمایند، بورسیه تحصیلی می باشد. کالج های زبان انگلیسی در کشور مالزی، بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه تحصیلی، به هیچ وجه ندارند و برای تحصیل در دوره های زبان در این کشور می بایست اقدام به پرداخت هزینه نمایید. کالج های زبان انگلیسی و هر مرکز آموزش زبان انگلیسی در کشور مالزی، بورسیه تحصیلی ندارند و بورسیه های تحصیلی فقط مربوطه به دانشگاه های این کشور می باشد. 

تخفیف شهریه در دانشگاه های مالزی

تخفیف شهریه تنها در دانشگاه های خصوصی کشور مالزی وجود دارد و دانشگاه های دولتی این کشور تخفیف شهریه ندارند. اگر تخفیفی در دانشگاه های خصوصی وجود داشته باشد فقط به دلیل جذب بیشتر دانشجوی خارجی خواهد بود و به داشتن معدل بالا، داشتن مقاله و از این قبیل موارد بستگی ندارد. در حال حاضر متقاضیان حتی به فکر تخفیف شهریه در دانشگاه های خصوصی نیز نباید باشند و برای مهاجرت تحصیلی به این کشور باید همه شرایط را بررسی نمایند. دانشگاه های دولتی نیز همانطور که می دانید چیزی به نام تخفیف شهریه ندارند.

بورسیه تحصیلی مالزی

اخذ بورس تحصیلی کشور مالزی، بیشتر در دانشگاه های دولتی امکان پذیر می باشد و همچنین به دانشجویان دکترا نیز بیشتر بورسیه تحصیلی تعلق می گیرد. رشته های فوق لیسانس در دانشگاه های دولتی این کشور دارا 3 ساختار هستند که به شرح زیر می باشند:

  • ساختار اول: تحصیل به صورت تحقیقاتی که مانند مقطع دکترا می باشد.
  • ساختار دوم: تحصیل به صورت کلاس درس که دانشجویان برای هر درس، کلاس دارند و در پایان هر ترم، در امتحان مربوط به آن درس شرکت می نمایند.
  • ساختار سوم: تحصیل به صورت تحقیقاتی و کلاس درس که حدوداً نصف دوره تحصیل، شامل گذراندن واحدهای درسی در کلاس درس می باشد و نصف دیگر دوره تحصیل، شامل پروژه های پایانی است.

بورسیه تحصیلی مقطع فوق لیسانس، تنها به متقاضیانی اعطا میگردد که تحصیل آنها به صورت ساختار اول یا تحقیقاتی باشد.


انواع بورسیه تحصیلی در دانشگاه های دولتی مالزی

بورسیه تحصیلی دانشگاه دولتی کشور مالزی به 2 صورت زیر می باشد:

  • بورسیه تحصیلی از طرف دانشگاه؛
  • بورسیه تحصیلی از سوی استاد راهنما یا سوپروایزر؛

حدوداً در سال های اخیر، بورسیه تحصیلی در این کشور به دانشجویان کارشناسی ارشد کمتر تعلق می گیرد و از هر 500 دانشجو به یکی یا دو نفر اعطا می گردد، تنها اگر پروپوزال دانشجو، خیلی خیلی عالی و جدید و مفید برای مالزی باشد. در مجموع می توان گفت، دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در این کشور را دارند، به بورسیه تحصیلی در این مقطع امیدی نداشته باشند و برای پرداخت هزینه های تحصیلی برنامه ریزی نمایند. بورسیه تحصیلی در دانشگاه های دولتی حدوداً برای دانشجویان دکترا است و در مقاله بورس تحصیلی کشور مالزی زین پس فقط به شرح بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا پرداخته خواهد شد.

بورسیه تحصیلی از سوی دانشگاه های مالزی

دانشگاه های دولتی کشور مالزی تحت کنترل مستقیم وزارت علوم این کشور می باشند و برای انجام برخی از پژوهش ها و تحقیقات، بودجه های در اختیار این دانشگاه ها تعلق میگیرد و دانشگاه نیز این بودجه را در اختیار دانشجویان مقطع دکترا قرار می دهد. دانشجوی مقطع دکترا با عقد قرارداد با دانشگاه، تعهد میدهد که تحقیقات و پروژه های دانشگاه را انجام میدهد و در برخی مواقع پروپوزال ارائه میدهد که یکی از موضوعات مهم برای دانشگاه و دولت کشور مالزی می باشد. دانشجو برای انجام آن قادر خواهد بود، درخواست بورسیه به دانشگاه بدهد و برای انجام این پژوهش، هزینه های در ماه در یک دوره تعیین شده پرداخت میگردد.

اخذ بورسیه کار راحتی نیست و به شرایط زیر بستگی دارد:

  • داشتن معدل بالا در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس؛
  • ارائه تعداد مناسب مقالات بین المللی؛
  • ارائه پروپوزال مهم و جدید؛

بعد از اخذ پذیرش در مقطع دکترا باید وارد خاک کشور مالزی شوید و پس از ثبت نام نهایی، اگر شرایط این نوع بورسیه را داشته باشید، به صورت یک نامه به دانشگاه درخواست خود را ارائه می دهید. شانس اخذ این نوع بورسیه حدود 30% می باشد و معمولاً به این نوع بورسیه Scholarship میگویند.

بورسیه تحصیلی از طرف استاد راهنما در مالزی

برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا در دانشگاه های دولتی این کشور، متقاضی در گام اول می بایست یک استاد راهنما انتخاب نماید. در طول مقطع دکترا، استاد راهنما جهت انجام پروژه است که به این استاد راهنما Supervisor  نیز گفته می شود. در اغلب موارد، برخی از اساتید راهنما جهت انجام برخی از تحقیقات و پروژه ها، بودجه ای از سوی دانشگاه اخذ می نمایند و مبلغی از این بودجه را در ماه به دانشجویان خود پرداخت می نمایند و دانشجو هم در اخذ این مبلغ تعهد میدهد که اقداماتی را برای استاد راهنما انجام میدهد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

9 دلیل برای تحصیل در مالزی
9 دلیل برای تحصیل در مالزی

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار اس ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه دانشجویی در مالزی
اقامتگاه دانشجویی در مالزی

معمولا راحت ترین گزینه همین است. دانشجویان میتوانند بین اقامتگاه های داخل و خارج از دانشگاه برای تحصیل در مالزی یکی را انتخاب کنند. ساختمان های داخل دانشگاه معمولا شامل سالن های اقامتی یا خوابگاه های دانشجویی میشوند، درحالیکه اقامتگاه های خارج از دانشگاه ع ...

بیشتر بخوانید
اپلای برای تحصیل در مالزی
اپلای برای تحصیل در مالزی

اگر مایل به تحصیل در مالزی هستید ، باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید زیرا دوره ها به این زبان تدریس میشوند. برخی از دانشگاه ها از شما میخواهند در آزمون های مهارت انگلیسی مثل تافل یا آیلتس هم شرکت کنید که شما میتوانید این کار را در کشور خودتان انجام دهید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: