مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل

بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل

مالزی که چندین دهه در رشد صنعتی و ثبات سیاسی پیشرو بوده است، یکی از مقاصد برتر برای آن دسته از افرادی است که به دنبال آموزش بین المللی معتبر هستند. وزارت آموزش و پرورش با برخورداری از دانشگاه هایی با رتبه ی بالا، استاندارهای بالای مالزی را با توجه به بخش های آموزشی در سراسر منطقه حفظ میکند. دولت هم استعداد های برتر را از طریق موسسات سطح بالای خصوصی و دولتی  و همچنین مراکز مهارتی معتبر پرورش میدهد و در نتیجه این کشور در صنایع کلیدی در سراسر دنیا پیشگام میشود. 

تحصیل در دانشگاه های مالزی نیازمند تحقیق و بررسی زیادی است چرا که تمامی موسسات آموزش عالی این کشور معتبر نیست و ممکن است باعث اتلاف وقت و هزینه متقاضی شود. علاوه بر دانشگاه ها لازم است بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل نیز بررسی شود تا در طول اقامت تحصیلی در شهری مناسب با بودجه و شرایط خود اقامت داشته باشید. کشور مالزی یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا است که در طول سال های اخیر برای اقامت مورد توجه متقاضیان ایرانی قرار گرفته است.

معرفی بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل

گرچه جذابیت اصلی مهاجرت تحصیلی به کشور مالزی هزینه های تحصیل مقرون به صرفه نسبت به کشورهایی مثل امریکا و انگلستان است اما کشور مالزی هزینه های مقرون به صرفه مزایا دیگری برای دانشجویان خارجی و بین المللی دارد. مالزی یکی از کشورهای آسیایی است که مناظر زیبا و فرهنگ های سنتی مالایی را با معماری مدرن تلفیق کرده است. این منطقه همراه با تاثیرات گروه های بومی و فرهنگ های خارجی مثل هند، چین و انگلیس به یکی از متفاوت ترین جوامع فرهنگی جهان تبدیل شده است.

دانشجویانی که علاقه دارند علاوه بر تحصیل ماجراجویی واقعی انجام دهند کشور مالزی برای کشف انواع متنوعی از مناظر طبیعی از پناهگاه اورانگوتان تا جنگل های بارانی و سواحل زیبا گزینه مناسبی می باشد. به خاطر داشته باشید در حالی که کشور مالزی جامعه باز است اما از لحاظ پوشش بسیار محافظه کار می باشد پس لازم است دانشجویان پیش از اقامت در این کشور از هنجارهای محلی آگاه باشند. بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل در سال 2022 عبارتند از:

  • شهر کوالالامپور؛
  • شهر پنانگ؛
  • شهر جوهور؛
  • شهر بورنئو؛


معرفی دانشگاه های معتبر کشور مالزی

تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مالزی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است، از مزایا تحصیل در دانشگاه های مالزی می توان به امکان اخذ بورسیه تحصیلی، تحصیل به زبان انگلیسی و کار در مشاغل پاره وقت در طول دوران تحصیل اشاره کرد. برخی از دانشگاه های این کشور بسیار معتبر هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم علاوه بر این تعدادی از دانشگاه های مالزی مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت برای سال تحصیلی 2022 هستند.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران 2022
گروه الف

(ممتاز)

اسم دانشگاه ردیف
Malaya university
1
گروه ب

(خوب)

Multimedia University (MMU)
1
Taylor's University
2
UCSI University
3
Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) / National University of Malaysia
4
Universiti Malaysia Pahang
5
Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS)
6
Universiti Sains Malaysia (USM)
7
Universiti Teknologi Malaysia (UTM)
8
Universiti Teknologi MARA
9
Universiti Teknologi Petronas (UTP)
10
Universiti Tenaga Nasional (UNITEN)
11
Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR)
12
Universiti Utara Malaysia
13
University of Putra Malaysia
14
گروه ج

(متوسط)

Limkokwing University of Creative Technology
1
Malaysia University of Science and Technology (MUST)
2
Universiti Teknikal Malaysia Melaka
3
University of Kuala Lumpur
4

کوالالامپور از بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل

کوالالامپور کلانشهری بزرگ با بلندترین آسمان خراش ها در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است، این شهر به عنوان پایتخت کشور مالزی نیز محسوب می شود. در این شهر شاهد سبک های مختلفی خواهید بود، یکی از بناهای با شکوه این شهر که بقایای تاثیر فرهنگی امپراتوری انگلستان در قرن 19 است میدان Merdeka می باشد. مثلث طلایی معروف ترین منطقه خرید و سرگرمی کوالالامپور است که دارای مراکز خرید، موزه ها، برج های مرتفع و هتل های 5 ستاره است. از دانشگاه هایی که در این شهر جای گرفته است می توان به Universiti Malaya ،Universiti Kebangsaan Malaysia ،Universiti Putra Malaysia ،International Islamic University Malaysia و Universiti Teknologi MARA اشاره کرد.


پنانگ از بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل

این شهر در ساحل شمال غربی شبیه جزیره مالزی است در این شهر پیشرو دانشگاه Sains که از دانشگاه های معتبر این کشور است قرار دارد. اولین شرکت هند شرقی در این منطقه ساخته شده بود شهر پنانگ در زمان استعمار انگلستان یکی از شهرهای مهم بود به طوری که به عنوان بندر تجاری شناخته می شد. با فروپاشی امراتوری بریتانیا قدرت این شهر از بین رفت، در این شهر مهاجران زیادی به خصوص از شهر چین مشغول به کار هستند. امروزه پنانگ با تبدیل شدن به دره سیلیکون به عنوان قطب تکنولوژی مالزی شناخته می شود.

جوهور از بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل

جوهور یکی از شهرهای مدرن و پیشرفته کشور مالزی است که همواره رو به پیشرفت می باشد، دانشگاه تکنولوژی مالزی که یکی از دانشگاه های برتر این کشور است در این شهر قرار دارد. اخیرا این منطقه به شهری پر جنب و جوش برای کاوش، خرید و پیاده روی تبدیل شده است، پیش بینی می شود در سال های آینده جمعیت گسترده ای از دانشجویان خارجی و بین المللی در این شهر مستقر شوند که این امر باعث ایجاد فضا جدید و پر جنب و جوش از تنوع خواهد شد.

بورنئو یکی از شهرهای مالزی برای تحصیل

این شهر در بخش غربی کشور مالزی است و بیش از 50% منطقه مالزی را تشکیل می دهد، بورنو مالزی مناظر متنوعی را برای دانشجویان ارائه می دهد و می توان گفت یکی از شهرهای مناسب برای اقامت دانشجویان است. بورنئو به ایالت های ساراواک و صباح تقسیم شده است که هر دو منطقه با جنگل های متراکم پوشیده شده است و بسیاری از رودخانه های بزرگ از این مناطق به ویژه ساراواک عبور می کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

9 دلیل برای تحصیل در مالزی
9 دلیل برای تحصیل در مالزی

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار اس ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه دانشجویی در مالزی
اقامتگاه دانشجویی در مالزی

معمولا راحت ترین گزینه همین است. دانشجویان میتوانند بین اقامتگاه های داخل و خارج از دانشگاه برای تحصیل در مالزی یکی را انتخاب کنند. ساختمان های داخل دانشگاه معمولا شامل سالن های اقامتی یا خوابگاه های دانشجویی میشوند، درحالیکه اقامتگاه های خارج از دانشگاه ع ...

بیشتر بخوانید
اپلای برای تحصیل در مالزی
اپلای برای تحصیل در مالزی

اگر مایل به تحصیل در مالزی هستید ، باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید زیرا دوره ها به این زبان تدریس میشوند. برخی از دانشگاه ها از شما میخواهند در آزمون های مهارت انگلیسی مثل تافل یا آیلتس هم شرکت کنید که شما میتوانید این کار را در کشور خودتان انجام دهید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: