مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اقامتگاه دانشجویی در مالزی

اقامتگاه دانشجویی در مالزی


خوابگاه دانشگاه برای تحصیل در مالزی

معمولا راحت ترین گزینه همین است. دانشجویان میتوانند بین اقامتگاه های داخل و خارج از دانشگاه برای تحصیل در مالزی یکی را انتخاب کنند. ساختمان های داخل دانشگاه معمولا شامل سالن های اقامتی یا خوابگاه های دانشجویی میشوند، درحالیکه اقامتگاه های خارج از دانشگاه عمدتا شامل آپارتمان یا خانه های شخصی متعلق به خود دانشکده هستند. هنگام پذیرش دوره ی ارائه شده از دانشگاه یا کالج، مشخص کنید که آیا به خوابگاه نیاز دارید یا خیر. 

برخی از موسسات اقامت به همراه غذا را با هزینه ی روزانه 2.50 تا 5.00 دلارآمریکا ارائه میکنند، درحالی که بعضی دیگر مسئولیت غذا را برعهده نمیگیرند. هنگام انتخاب خوابگاه خارج از دانشگاه باید به این موارد توجه کنید: فاصله تا دانشکده ، لوازم و امکانات فراهم شده. 

اجاره ماهانه خوابگاه در مالزی
نوع اقامتگاه
اجاره ی ماهانه به دلارآمریکا
اقامتگاه دانشکده( یک اتاق خواب)
80-300$
اقامتگاه دانشکده( آپارتمان مشترک)
80-200$

خوابگاه های خصوصی برای دانشجویان در مالزی

اگر به دنبال مسکن شخصی هستید، سایت هایی مثل ibilik.my, nestpick.com  یا  iProperty  گزینه های اسکان را از خانه هایی با کمترین امکانات ممکن تا خانه هایی با امکانات رفاهی مثل آشپزخانه و سالن ورزشی ارائه میکنند. اقامتگاه های خصوصی در مالزی معمولا به سه نوع تقسیم میشوند:


اجاره خانه در مالزی

خانه ها معمولا به صورت مجزا( ویلایی یک طبقه) ، نیمه مجزا و تراس هستند. این نوع مسکن معمولا امکاناتی مثل استخر و سالن بدنسازی ندارد اما در مقایسه با آپارتمان ها جادار تر است . 

اجاره آپارتمان در مالزی

آپارتمان های املاک چند طبقه ای هستند که دارای 3 یا4 اتاق خواب، یک اتاق نشیمن ، آشپزخانه و حمام هستند. امکانات در آپارتمان ها معمولا محدود است که با توجه به اجاره ی کمتر آن ، توازن برقرار میشود.

مجتمع های آپارتمانی در مالزی

مجتمع ها نوعی املاک چند طبقه هستند که معمولا بهتر طراحی و مبله میشوند. مساحت آنها حدودا 750 تا 1400 متر مربع است و معمولا 3-4 اتاق خواب، یک سالن نشیمن ، آشپزخانه و حمام دارند. این مجتمع ها معمولا دارای امکاناتی مثل استخر شنا، سالن بدنسازی و نگهبانی 24 ساعته هستند ، پس آماده باشید که برای این امکانات اضافی وقت بگذارید. 

ممکن است بخواهید محلی را انتخاب کنید که دارای شبکه ی حمل و نقل خوب مثل MRT,LRT  یا حتی اتوبوس باشد تا رفت و آمد روزانه تان آسان شود. نقشه ی حمل و نقل عمومی را بررسی کنید تا ببینید مکان انتخابی تان شبکه ی حمل و نقل خوبی دارد یا خیر .

هزینه اجاره خانه در مالزی

 اینها ارقام تقریبی ای هستند که میتوانید برای انواع مختلف اقامتگاه انتظار داشته باشید :

اجاره ماهانه انواع اقامتگاه در مالزی
نوع اقامتگاه اجاره ی ماهانه به دلارآمریکا
آپارتمان اجاره ای (انفرادی) 100-700$
آپارتمان اجاره ای (مشترک) 50-250$
مجتمع (انفرادی) 150-2000$
مجتمع ( مشترک) 100-800$
آپارتمان اجاره ای (مشترک) 50-250$
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

9 دلیل برای تحصیل در مالزی
9 دلیل برای تحصیل در مالزی

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار اس ...

بیشتر بخوانید
اپلای برای تحصیل در مالزی
اپلای برای تحصیل در مالزی

اگر مایل به تحصیل در مالزی هستید ، باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید زیرا دوره ها به این زبان تدریس میشوند. برخی از دانشگاه ها از شما میخواهند در آزمون های مهارت انگلیسی مثل تافل یا آیلتس هم شرکت کنید که شما میتوانید این کار را در کشور خودتان انجام دهید. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل معماری در مالزی
تحصیل معماری در مالزی

ز آنجایی که این حرفه هم با علم و هم با هنر همراه است، بسیار محبوب و انتخاب دانشجویان زیادی است. دانشجویان دانش زیادی در زمینه ی شهرسازی، ساختمان سازی و مهندسی عمران به دست خواهند آورد. در مالزی بیش از 35 فرصت شغلی مناسب در رابطه با این رشته ها و 30 موسسه ی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: