مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه ها و راهنمای زندگی در مالزی

هزینه ها و راهنمای زندگی در مالزی

مالزی سالانه میزبان بیش از 150000 دانشجوی خارجی از بیش از 140 کشور جهان است و مقرون به صرفه بودن یکی از مزیت های اصلی تحصیل در مالزی است . پایتخت کوالالامپور، حتی به عنوان دومین شهر به صرفه ی دانشجویی هم انتخاب شد، اما این موضوع تاثیری در کیفیت بالای زندگی در این شهر نداشته است در حالی که هزینه های ماهانه و واقعی شما به محل اقامت و سبک زندگی تان بستگی دارد.

هزینه ی غذا برای دانشجویان در مالزی

قیمت غذا از نظر اقتصادی به صرفه است و شما میتوانید حتی با 3 دلار در روز ، وعده های غذایی رضایت بخشی داشته باشید غرفه های غذای محلی یا کافی شاپ ها معمولا غذاهایی از 1 تا 3 دلار ارائه میدهند و در رستوران های متوسط هم برای یک وعده ی غذایی مجلل حدودا باید 5 تا 10 دلار بپردازید. در مورد خوار و بار هم ، میتوانید اقلام روزمره از مایع ظرفشویی و گوشت و پنیرگرفته تا انواع ادویه های نا یاب جهان را در این کشور پیدا کنید .اغذیه فروشی های کوچک و خوارو بار فروشی های لوکس مثل Oliver Gourmet, Skojikiya Grocers, Atlas Gourmet Market و  Sam’s Groceria  هم به راحتی در دسترس هستند. در مالزی غذاهای متنوعی برای برآوردن عجیب ترین ذائقه ها وجود دارد بنابراین مطمئن باشید که بالاخره حتما از یکی از غذا ها خوشتان خواهد آمد. 

مخابرات و سیم کارت در مالزی

بسته های تلفن همراه در مالزی بسیار رقابتی هستند و هزینه ی ماهانه شما کاملا به انتخاب تان بستگی دارد. سه مجری اصلی در مالزی _Maxis Mobil, Digi و Celcom  _ سیم کارت های دائمی و اعتباری جذابی برای حفظ ارتباط شما ارائه میکنند. بسته به اشتراک انتخابی تان و در دسترس بودن نقاط وای فای رایگان محلی ، میتوانید انتظار هزینه ی 5 تا 50 دلار در ماه را داشته باشید. 

خشکشویی در مالزی

لباس های شما ممکن است برای خدماتی مثل شست و شو، اتو کشی و خشک شویی در خشک شویی های سلف سرویس که در اکثر مناطق مسکونی وجود دارند، حدود 15 دلار در ماه هزینه داشته باشند شست و شوی یک بسته ی 10 کیلویی میتواند 3 دلار و یک دور خشک کن سی دقیقه ای معمولا یک دلار یا بیشتر هزینه بردار است. اگر چه که در آب و هوای مالزی به ندرت به مورد دومی نیاز خواهید داشت. 

هزینه های درمانی برای دانشجویان در مالزی

هزینه های پزشکی برای همه مقرون به صرفه است و شما به راحتی میتوانید در هرمنطقه ی مسکونی، بیمارستان های دولتی، مراکز درمانی خصوصی یا کلینیک هارا پیدا کنید . یک ویزیت ساده با دکتر همراه با خرید داروهای مربوطه تقریبا 15 دلار خواهد شد. از طرف دیگر، میتوانید از خدمات پزشکی دانشگاه ها با پرستارهای متعهد هم استفاده کنید، گاهی اوقات حتی خود پزشکان هم برای ارائه ی خدماتی از جمله درمان بیماری و جراحات جزئی، دادن داروهای بدون نسخه و گاهی تجویز دارو در حالت کشیک هستند. 

بیمه ی درمانی برای دانشجویان خارجی در مالزی اجباری است و شرط لازم برای اخذ پاس دانشجویی می باشد . اکثر هزینه های درمانی شما بسته به میزان پوشش بیمه نامه تان ، پوشش داده میشوند. دانشجویان بین 116 تا 60 سال میتوانند انتظار داشته باشند که سالانه حدود 250 تا نهایت 10000 دلار بپردازند (گاها این میزان دچار تغییر میشود) اگرچه جایگزین های ارزان تری هم در دسترس هستند. 




خرید روزانه در مالزی

شما همیشه میتوانید برای خریدهای یک جا  به سوپرمارکت های زنجیره ای بزرگ مثل Tesco, Giant, AEON Big  یا  NSK  اعتماد کنید . اگر کمی تجملاتی هستید ، مراکز خرید AEON   محصولات لوکس تری را مطابق سلیقه ی شما ارائه میدهند . سوپر مارکت های بزرگی در همه ی محله ها وجود دارند، به طوری که خریدخوار و بار و اقلام شخصی برای همه راحت است . میتوانید از طریق بازار های روز، خوار و بار فروشی های محلی، فروشگاه های زنجیره ای 24 ساعته، فمیلی مارت، فروشگاه های سلف سرویس و مینی مارکت ها لوازم ضروری روزانه خود را خریداری کنید و حتی مغازه هایی را پیدا کنید که ارزان فروش هستند. 

شما میتوانید در زمینه مد و برندهای لوکس هم به مرکز شهر کوالالامپور بروید، جایی که مراکز خریدی  آن همچون Suria KLCC و  Pavilion KL  فروشگاه های مهمی را در خود جای داده اند در این مراکز مجموعه ای از بهترین ها جمع شده اند. 

خرید آنلاین دنیا را در برگرفته و مالزی هم از این قاعده مستثنی نیست . امروزه سفارش مواد غذایی از درب منزل و با تحویل فوری از فروشگاه های آنلاینی مثل RedMart, Lazada ,Shopee فقط به اندازه یک کلیک با شما فاصله دارند. با توجه به این که تجربه ی فروش آنلاین در طی این سال ها به طرز چشمگیری افزایش یافته است، خرید آنلاین به خاطر عرضه ی فراوان محصولات برای سایر کالاهای مصرفی هم بسیار راحت و اغلب ارزان تر شده است. 

باز کردن حساب بانکی در مالزی

یکی از مهم ترین کارهایی که باید پس از مستقر شدن انجام دهید، افتتاح حساب است . بانکداری آنلاین به شما این امکان را میدهد که هزینه ی تحصیل و اجاره ی ماهانه ی خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنید ، حقوق شغل پاره وقتتان را دریافت کنید، و همچنین از طریق شبکه ی گسترده ی دستگاه های خودپرداز ، پول برداشت کنید. بهترین بانک های محلی با گسترده ترین شبکه ی شعب و دستگاه های خودپرداز در سراسر مالزی و آسیای جنوب شرقی ،CIMB  و Maybank  هستند. بانک های خارجی مثل HSBC, Citibank, Bank of China هم از دانشجویان بین المللی استقبال میکنند.

تا زمانیکه مدارک ضروری مانند ویزای دانشجویی و مدرک شناسایی، گذرنامه ،گواهی ثبت نام ، سند آدرس، و سپرده نقدی حدود 250 رینگیت ( 60 دلار آمریکا) را داشته باشید، افتتاح حساب در بانک های مالزی کاملا آسان است و اما  بهترین قسمت آن: بعضی از دانشگاه ها داخل خود شعبه های بانکی دارند شما فقط باید از دانشگاه خود یک معرفی نامه دریافت کنید تا بتوانید به راحتی در بانک مورد نظرتان حساب باز کنید.

خلاصه ی هزینه های زندگی دانشجویی در مالزی

تحصیلات کارشناسی ارشد در نروژ 2022- جزئیات مهم
ویژگی ها شرایط
طرح اینترنت سیم کارت اعتباری از 2.00 دلار در ماه
اینترنت خانگی نامحدود از 20.00 دلار در ماه
خشکشویی شست و شوی یک بسته 10 کیلوگرمی میتواند فقط 2.00 دلار هزینه بردارد
حمل و نقل از 20.00 تا 30.00 دلار در ماه
تفریحات بلیط سینما_2.50 دلار
آرایشگاه_ 4.00 دلار
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

9 دلیل برای تحصیل در مالزی
9 دلیل برای تحصیل در مالزی

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار اس ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه دانشجویی در مالزی
اقامتگاه دانشجویی در مالزی

معمولا راحت ترین گزینه همین است. دانشجویان میتوانند بین اقامتگاه های داخل و خارج از دانشگاه برای تحصیل در مالزی یکی را انتخاب کنند. ساختمان های داخل دانشگاه معمولا شامل سالن های اقامتی یا خوابگاه های دانشجویی میشوند، درحالیکه اقامتگاه های خارج از دانشگاه ع ...

بیشتر بخوانید
اپلای برای تحصیل در مالزی
اپلای برای تحصیل در مالزی

اگر مایل به تحصیل در مالزی هستید ، باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید زیرا دوره ها به این زبان تدریس میشوند. برخی از دانشگاه ها از شما میخواهند در آزمون های مهارت انگلیسی مثل تافل یا آیلتس هم شرکت کنید که شما میتوانید این کار را در کشور خودتان انجام دهید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: