مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل کارشناسی در مالزی

تحصیل کارشناسی در مالزی

مالزی که به آسیای واقعی معروف است، مدت هاست که شهرت خود را به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان تثبیت کرده است. مالزی علاوه بر مراکز میراث جهانی یونسکو مثل کوتاه کینابالو، پارک ملی کوتاکینابالو، شهر مالاکا، و پارک های دریایی بکرش، یکی از پویا ترین اقتصادهای آسیای جنوب شرقی هم هست و میتواند سکوی پرتابی برای تحصیل و حرفه ی شما باشد. 

مالزی که چندین دهه در رشد صنعتی و ثبات سیاسی پیشرو بوده است،  یکی از مقاصد برتر برای آن دسته از افرادی است که به دنبال آموزش بین المللی معتبر هستند. وزارت آموزش و پرورش با برخورداری از دانشگاه هایی با رتبه ی بالا، استاندارهای بالای مالزی را با توجه به بخش های آموزشی در سراسر منطقه حفظ میکند. دولت هم استعداد های برتر را از طریق موسسات سطح بالای خصوصی و دولتی  و همچنین مراکز مهارتی معتبر پرورش میدهد و در نتیجه این کشور در صنایع کلیدی در سراسر دنیا پیشگام میشود. 

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار است. در مالزی، تجربیات، دوستی های پایدار و فرصت ها فراوانند. تحصیل در مالزی ابزارهایی را برای ساخت آینده در اختیار شما قرار میدهد.

تحصیل کارشناسی در مالزی شرایط خاصی دارد و سیستم آموزشی این کشور جهت تحصیل متقاضیان به سرعت در حال پیشرفت و توسعه می باشد. این به آن معناست که متقاضیان می توانند با شرکت در برنامه های تحصیلی دانشگاه های مالزی رویاهای خود را تبدیل به واقعیت کنند.

شرایط کلی تحصیل در کشور مالزی

مالزی دارای یک ترکیب فرهنگی و تاریخی می باشد که آن را به یک گنجینه در جنوب شرقی آسیا تبدیل کرده است واین موضوع موجب جذب دانشجویان بسیاری شده است. علاوه بر این، دانشجویان و متقاضیانی که مشغول به تحصیل کارشناسی در مالزی می شوند می توانند از مناظر دیدنی و غذاهای خوشمزه و متفاوت در این کشور لذت ببرند.

از چندین سال گذشته در دانشگاه های و کالج های معتبر کشور مالزی، برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان با کیفیت بالا به دانشجویان و متقاضیان بین المللی جهت تحصیل کارشناسی در مالزی ارائه می شوند. دانشجویان و متقاضیان بین المللی از نقاط مختلف دنیا برای شرکت در برنامه های تحصیلی مختلف در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به کشور مالزی مهاجرت می کنند و با کسب اقامت دانشجویی، به صورت بلند مدت مقیم این کشور پیشرفته و مدرن می شوند.

چرا تحصیل کارشناسی در مالزی؟

با مهاجرت تحصیلی به مالزی متقاضیان و دانشجویان می توانند از سواحل و آب و هوای بی نظیر این کشور بهره مند شوند و در برنامه های تحصیلی با کیفیت بالا شرکت کنند. تحصیل در مراکز تحصیلی معتبر کشور مالزی موجب می شود تا فارغ التحصیلان و متقاضیان توانایی حضور در بازارهای کاری مختلف را بدست بیاورند. دولت مالزی ناظر اصلی آموزش در دانشگاه های معتبر این کشور می باشد و تمامی آموزش های عالی در مالزی را در نظر دارد. در دانشگاه های کشور مالزی دانشجویان می توانند علاوه بر برنامه های کارشناسی، در برنامه های تحصیلی با کیفیت دوره های کارشناسی ارشد و دکتری نیز شرکت کنند و در زمینه مورد علاقه خود مدرک معتبر کسب کنند.

در کشور مالزی تاریخ طولانی هنر، ادبیات و موسیقی آن ها این کشور را به مکانی جالب برای ادامه تحصیل در زمینه ها و موضوعات مرتبط با فرهنگ محلی خود تبدیل کرده است. در عین حال، کشور مالزی نیز به مکانی عالی و پر جنب و جوش برای تحصیل در زمینه های فناوری و نوآوری در تجارت تبدیل شده است و دانشجویان و متقاضیان جوان می توانند با شرکت در برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه های مختلف تجاری و بازرگانی مهارت های لازم را کسب کنند. تحصیل در مالزی از محبوب ترین گزینه های ترین در قاره آسیا می باشد و دانشجویان می توانند با تحصیل در دانشگاه های این کشور به موفقیت های چشمگیری دست یابند.


شرایط تحصیل کارشناسی در مالزی

تحصیل کارشناسی در مالزی نیاز به مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات دارد. متقاضیان و دانشجویان برای شرکت در برنامه های تحصیلی دوره کارشناسی در دانشگاه های معتبر کشور مالزی حتما باید سابقه تحصیلی درخشانی داشته باشند و مدارک تحصیلی مورد نیاز را به همراه ریز نمرات ارائه دهند. علاوه بر این، دانشجویان می بایست برای ادامه تحصیل کارشناسی در مالزی مدرک زبان معتبر ارائه دهند که در بخش های بعدی این نوشتار به این موضوع اشاره خواهد شد.

برنامه های کارشناسی در مالزی، بسته به موضوع تحصیل، معمولاً چهار تا پنج سال طول می کشد. انواع مختلف یادگیری در فرایند آموزشی با هدف ارتباط با تک تک دانش آموزان و حالت های مختلف یادگیری آنها به کار گرفته می شود. مدیریت سیستم های اطلاعات، پزشکی، جراحی دندانپزشکی، مهندسی برق، بیوتکنولوژی، امور مالی و مدیریت فقط برخی از برنامه های کارشناسی موجود در دانشگاه ها و کالج های فنی مالزی می باشند.

برنامه های کارشناسی در مالزی طیف متنوعی از گزینه های تحصیلی را در کوالالامپور، جوهور، ساراواک، ترنگگانو، سلنگور و سایر مناطق این کشور به دانشجویان ارائه می دهد. مالزی تعدادی مدرسه دولتی و خصوصی دارد که بسیاری از آن ها روابط مشترک همکاری با موسسات خارجی در خارج از کشور دارند. هزینه های تحصیل کارشناسی در مالزی از 1800$ الی 2400$ (دلار) می باشد و دانشجویان می بایست علاوه بر شهریه دانشگاهی، هزینه های زندگی دانشجویی را نیز در نظر بگیرند که تقریبا 4000$ (دلار) در سال می باشد.

زمینه های تحصیل کارشناسی در مالزی

در دانشگاه های کشورهای خارجی، دانشجویان می توانند در طیف گسترده ای از برنامه های آموزشی شرکت کنند. تحصیل کارشناسی در کشور مالزی در بهترین دانشگاه های این کشور امکان پذیر می باشد و از محبوب ترین زمینه های تحصیل در مراکز آموزش عالی در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحصیل مالی در مالزی؛
  • تحصیل اقتصادی در مالزی؛
  • تحصیل مهندسی عمومی در مالزی؛
  • تحصیل فرهنگی در مالزی؛

بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل کارشناسی در مالزی

تاسیس دانشگاه های بزرگ و پیشرفته و ترکیب موسسه ها، کالج ها و مراکز تحصیلی مختلف جهت ایجاد دانشگاه های بزرگتر در مالزی در چند سال اخیر صورت گرفته است. در کشور مالزی دانشگاه های مختلف خصوصی و دولتی وجود دارند که توسط سازمان های خصوصی و سازمان های دولتی و دولت کشور مالزی حمایت می شوند. از محبوب ترین دانشگاه های کشور مالزی جهت تحصیل و شرکت در برنامه های تحصیلی گوناگون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه Putra مالزی؛
  • Universiti Sains مالزی؛
  • دانشگاه کوالالامپور؛
  • دانشگاه مالایا؛


ورود به دانشگاه های کشور مالزی

دانشجویان و متقاضیان بین المللی برای ورود به دانشگاه مورد نظر خود در کشور مالزی می توانند به سایت دانشگاه مراجعه کنند و مراحل ثبت نام را پشت سر بگذارند. بنابراین، دانشجویان و متقاضیان پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود می توانند با آپلود مدارک و اسناد خود در سایت دانشگاه مورد نظر، اقدام به ثبت نام کنند. مهم ترین اسناد و مدارک برای ثبت نام در دانشگاه های کشور مالزی عبارتند از:

  • مدرک دوره متوسطه؛
  • پرونده سابقه های تحصیلی؛
  • شناسنامه و پاسپورت؛
  • CV؛
  • ریز نمرات؛
  • بورسیه تحصیلی (در صورت نیاز)؛
  • توصیه نامه؛

شرایط تحصیل در دانشگاه های کشور مالزی

همانطور که می دانید، تحصیل در دانشگاه های کشورهای خارجی شرایط خاصی دارد. برای تحصیل در هر دانشگاه، دانشجویان باید از این شرایط به صورت کامل آگاه باشند و اطلاعات کاملی درباره دانشگاه مورد نظر خود کسب کنند. تحصیل در دانشگاه های کشور مالزی در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ممکن است نیاز به شرکت در دوره های آمادگی داشته باشد. لازم به ذکر است که دوره های آمادگی معمولا برای دانشجویان دوره کارشناسی برگزار می شوند تا دانشجویان برای شرکت در برنامه های تحصیلی مختلف مانند پزشکی، اقتصاد، حقوق، مهندسی و سایر موارد به صورت کامل آماده شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: