مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل مهندسی هوا فضا در مالزی

تحصیل مهندسی هوا فضا در مالزی

رشته مهندسی هوافضا در مالزی از جمله رشته هایی است که طرفداران داخلی بسیار زیادی دارد و دانشجویان بین المللی نیز به آن تمایل نشان داده اند. شاید باور کردن این نکته چندان ساده نباشد اما تعداد دانشگاه های موجود در کشور مالزی که در این رشته فعالیت می کنند به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر بیش تر است و این نقطه عطفی برای انتخاب مالزی به عنوان مقصد تحصیلی خواهد بود چراکه میزان رقابت در آن برای اخذ پذیرش می تواند نسبتا ساده تر باشد.

هزینه تحصیل در کشور مالزی بسیار مقرون به صرفه است و زندگی در این کشور نیز هزینه های متعادلی را به همراه دارد. دانشگاه های مالزی مورد تایید بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان هستند و افرادی که یکی از مدارک تحصیلی خود در این کشور دریافت کرده باشند، این فرصت را خواهند داشت تا برای ادامه تحصیل یا کار به یکی از این کشورها مهاجرت کنند و این نکته ای اساسی در روند تحصیل در مالزی به شمار می رود.

  • بهترین دانشگاه های مالزی برای تحصیل مهندسی هوافضا کدامند؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در کشور مالزی چگونه است؟
  • آیا دانشجویان خارجی اجازه کار در کشور مالزی در حین و پس از تحصیل را خواهند داشت؟
  • درآمد یک مهندس صنایع فضایی در کشور مالزی چه مقدار است؟

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در مالزی

اشاره کردیم که موقعیت های بسیار زیادی در کشور مالزی وجود دارد که به دانشجویان خارجی این فرصت را می دهد تا در این کشور به تحصیل در رشته مهندسی هوافضا مشغول شوند. برترین گزینه ای که در دسترس دانشجویان خارجی برای تحصیل در این کشور وجود دارد، دانشگاه مالایا است که جایگاه 205 جهان را به خود اختصاص داده است و در رشته مهندسی هوافضا در رتبه 170 جهان قرار دارد.

دانشگاه تکنولوژی مالزی در شهر جهور نیز دومین دانشگاه برتر در این رشته شناخته شده است چراکه جایگاه 253 جهان را در اختیار گرفته و در رده بندی کلی دانشگاه های جهان نیز در رتبه 486 قرار دارد. دانشگاه سینز مالزی در شهر پنانگ نیز یکی از دانشگاه های خوب دیگر در این کشور است که امکان تحصیل در این رشته را با قرار گرفتن در جایگاه 283 جهان برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است. جایگاه این دانشگاه در رده بندی جهانی 580 اعلام شده است.

در کنار این 3 دانشگاه، می توان نام دانشگاه پوترا مالزی در شهر سردانگ را نیز مشاهده کرد که در رشته مهندسی هوافضا جایگاه 303 جهان را به خود اختصاص داده است اما در رده بندی کلی دانشگاه های جهان به جایگاهی بهتر از 626 دست پیدا نکرده است. دانشگاه کبانگسان مالزی در شهر بنگی سلانگور نیز با قرار گرفتن در جایگاه 653 جهان دیگر دانشگاهی است که می توان تحصیل رشته هوافضا در آن را تجربه کرد. رتبه این دانشگاه در رشته مهندسی هوافضا 354 اعلام شده است. علاقمندان باید در نظر داشته باشند که تحصیل در مالزی به زبان انگلیسی نیز برای آن ها امکان پذیر شده است.


هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در مالزی

اولین نکته ای که در رابطه با هزینه های زندگی و تحصیل در مالزی برای یک دانشجو باید حائز اهمیت باشد، هزینه ای است که روزانه برای گذران زندگی خود صرف می کند. به طور کلی می توان گفت که هر دانشجو برای زندگی در این کشور، ماهانه به 1500RM (رینگیت) در ماه یا 18000RM (رینگیت) در سال نیاز خواهد داشت که معادل کمتر از 6000$ (دلار) هزینه سالانه برای زندگی است. دانشجویانی که در خوابگاه دانشجویی اقامت داشته باشند، به حدود 2000RM (رینگیت) در ترم برای اجاره بها نیاز خواهند داشت.

از طرف دیگر دانشجویان بین المللی در رشته مهندسی هوافضا باید شهریه خود را نیز به صورت کامل به دانشگاه پرداخت کنند. هزینه تحصیل در این رشته تحصیلی نیز به دانشگاه بستگی دارد اما آنچه مسلم است آن است که این دوره در 8 ترم آموزشی و یک ترم کارآموزی برگزار می شود و هزینه کل دوره آن در حدود 80000RM تا 110000RM (رینگیت) است. در حقیقت دانشجویان در هر ترم سال تحصیلی به حدود 40000RM (رینگیت) برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل خود در مالزی نیاز خواهند داشت.

دانشجویان در زمان برگزاری کلاس های درس اجازه کار در کشور مالزی را نخواهند داشت و در ایام تعطیلاتی که بیش از 7 روز به طول بیانجامند، اجازه خواهند داشت تا حداکثر 20 ساعت در هفته به صورت نیمه وقت در این کشور مشغول به کار شوند و به ازای هر ساعت کار به طور متوسط 20RM (رینگیت) دریافت کنند.

درآمد مهندسی صنایع هوایی در مالزی

یکی از فرصت های مناسبی که در اختیار دانشجویان بین المللی در کشور مالزی قرار گرفته است، امکان کار پس از تحصیل و در نتیجه آن اخذ اقامت بلند مدت و دائمی این کشور است. افرادی که تحصیلات خود را در رشته مهندسی هوافضا پشت سر گذاشته باشند، این فرصت را خواهند داشت تا جذب بازار کار در این کشور شده و به خواسته های خود در این زمینه برسند. البته باید در نظر داشت که بسیاری از دانشجویان در مالزی پس از اخذ مدرک تحصیلی خود راهی کشورهای پیشرفته اروپایی می شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

9 دلیل برای تحصیل در مالزی
9 دلیل برای تحصیل در مالزی

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار اس ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه دانشجویی در مالزی
اقامتگاه دانشجویی در مالزی

معمولا راحت ترین گزینه همین است. دانشجویان میتوانند بین اقامتگاه های داخل و خارج از دانشگاه برای تحصیل در مالزی یکی را انتخاب کنند. ساختمان های داخل دانشگاه معمولا شامل سالن های اقامتی یا خوابگاه های دانشجویی میشوند، درحالیکه اقامتگاه های خارج از دانشگاه ع ...

بیشتر بخوانید
اپلای برای تحصیل در مالزی
اپلای برای تحصیل در مالزی

اگر مایل به تحصیل در مالزی هستید ، باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید زیرا دوره ها به این زبان تدریس میشوند. برخی از دانشگاه ها از شما میخواهند در آزمون های مهارت انگلیسی مثل تافل یا آیلتس هم شرکت کنید که شما میتوانید این کار را در کشور خودتان انجام دهید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: