مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط گرفتن فاند از مالزی

شرایط گرفتن فاند از مالزی

بورسیه های تحصیلی زیادی به منظور تشویق استعداد های بین المللی و برای کمک به هزینه های تحصیل و زندگی، طراحی شده است. این بورسیه ها ممکن است توسط دولت مالزی چ، موسسات خصوصی یا خود دانشگاه ها تامین شوند، بهتر است همراه با موسسه ای که برای آن درخواست میدهید، به روز ترین لیست بورسیه های موجود را بررسی کنید. 

بورس تحصیلی کشور مالزی شرایط خاص خود را دارد و بورس تحصیلی برای متقاضیان، بسیار مهم می باشد و برای تحصیل در این کشور به اولین موردی که فکر می نمایند، بورسیه تحصیلی می باشد. کالج های زبان انگلیسی در کشور مالزی، بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه تحصیلی، به هیچ وجه ندارند و برای تحصیل در دوره های زبان در این کشور می بایست اقدام به پرداخت هزینه نمایید. کالج های زبان انگلیسی و هر مرکز آموزش زبان انگلیسی در کشور مالزی، بورسیه تحصیلی ندارند و بورسیه های تحصیلی فقط مربوطه به دانشگاه های این کشور می باشد. 

شرایط گرفتن Fund از مالزی برای دانشجویان بین المللی واجد شرایط آسان است و موسسات آموزش عالی مالزی بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی در دسترس قرار داده اند. تحصیل در خارج از کشور نه تنها قدمی بزرگ برای تحقق آرزوهای شغلی شماست بلکه فرد را قادر می سازد تا دنیایی از تجربیات جدید را کشف کند. اگر به دنبال تحصیل در دانشگاه های مالزی هستید در حقیقت فرصت هایی برای درخواست بورس تحصیلی وجود دارد که این امر به نوعی در کاهش هزینه ها موثر است.

شرایط گرفتن Fund از مالزی چیست؟

هر یک از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مالزی بورسیه های تحصیلی متنوعی ارائه می دهند که تنها متقاضیان برتر و واجد شرایط می توانند از آن بهره مند شوند. هر نوع از بورس های تحصیلی با توجه به دانشگاه، دوره و نوع برنامه تحصیلی متفاوت است. متداول ترین شکل کمک های مالی در طول دوران تحصیل اخذ بورس تحصیلی است، سوالی که مطرح می شود این است که نحوه اخذ فاند و بورس تحصیلی در کشور مالزی به چه صورت می باشد؟ در پاسخ این سوال می توان گفت دانشجویان باید پس در هنگام بررسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور مالزی شرایط اخذ بورس تحصیلی در دانشگاه های مورد نظر را بررسی کنند. دولت مالزی برای دانشجویان خارجی و بین المللی وجوهی را فراهم می کند که یکی از این صندوق ها بورسیه تحصیلی مشترک المنافع کشور مالزی و برنامه کمک هزینه تحصیلی SEP است.




در حال حاضر اعطای فاند در مالزی محدود و دریافت آن با رقابت همراه است، لازم به ذکر است وزارت آموزش عالی مالزی برای دانشجویان بین المللی که مایل به ثبت نام در دانشگاه مالزی هستند 2 برنامه بورسیه تحصیلی در نظر گرفته است که به شرح ذیل است.

  • کمک هزینه به اتباع کشورهای مشترک المنافع CSFP که تنها به دانشجویان با تابعیت کشورهای مشترک المنافع اعطاء می شود.
  • بورسیه تحصیلی بین المللی MIS که با هدف تحصیلات تکمیلی دانشجویان با استعداد بین المللی در برخی از زمینه های خاص در نظر گرفته شده است.

شرایط گرفتن Fund از مالزی در مقاطع مختلف

در دانشگاه های مالزی امکان تحصیل در هر 3 مقطع دانشگاهی وجود دارد، در هر مقطع تحصیلی امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان وجود دارد. در جدول زیر سعی داریم به بررسی بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی بپردازیم.

لیسانس: اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی بسیار رقابتی است، به دلیل پایین بودن سطح علمی دانشجویان تعداد بورس های ارائه شده در این مقطع محدود است. به همین جهت دانشجویانی که دارای نمرات بالایی هستند می توانند بورس تحصیلی دریافت کنند. برخی از بورس های تحصیلی ارائه شده در این مقطع عبارتند از بورسیه تحصیلی ووتنبرگ در آلمان- مالزی، بورسیه تحصیلی الیزابت گرینشیلد، بورسیه تحصیلی در رشته های هنر، مجسمه سازی و موسیقی.

فوق لیسانس: دانشجویان با ارائه مدارک تحصیلی معتبر و مدارک علمی و پژوهشی عالی می توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند. امکان اخذ بورسیه تحصیلی در این مقطع نیز محدود است اما در مقایسه با مقطع کارشناسی در دسترس تر می باشد. جهت اخذ بورس تحصیلی در این مقطع لازم است دارای مدرک زبان با نمره بالا و رزومه تحصیلی (علمی و پژوهشی) بسیار قوی باشید. برخی از بورس های تحصیلی ارائه شده در این مقطع عبارتند از بورس تحصیلی جف شو، بورسیه تحصیلی بنیاد خیاطی، بورسیه تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه موناش در مالزی.

دکتری: اخذ بورسیه تحصیلی در این مقطع در مقایسه با 2 مقطع قبلی آسان تر است، برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری باید با سوپروایزر (استاد راهنما) مکاتبه داشته باشید. علاوه بر این دانشجویان باید دارای مقالات علمی ISI، ژورنالی و تحقیقات علمی و پژوهشی معتبر باشند. از جمله بورس های تحصیلی ارائه شده در مقطع دکتری در مالزی می توان به MAHASA، بورس تحصیلی دکتر تیلور، بورسیه تحصیلی دانشگاه تکنولوژی مالزی UTM و بورس تحصیلی TWAS- USM اشاره نمود.


هزینه تحصیل و گرفتن Fund از مالزی

آموزش عالی در دانشگاه های مالزی رایگان نیست و با توجه به افزایش نرخ تحصیلی و تغییر نرخ ارز مهم است از قبل برنامه ریزی کنید. هزینه تحصیل در دانشگاه های مختلف مالزی با توجه به مقطع و رشته تحصیلی متغیر است، دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید سالانه مبلغی بین 12000$ تا 16000$ (دلار)، مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی سالانه بین 6000$ تا 7500$ (دلار) و دانشگاه های خصوصی بین 10000$ تا 12000$ (دلار) و مقطع دکتری سالانه بین 10000$ تا 16000$ (دلار) پرداخت کنند.

دانشجویان بین المللی لازم است علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه های زندگی در مالزی را نیز در نظر داشته باشند، هزینه های زندگی با توجه به محلی که در آنجا اقامت دارید و نوع زندگی شما متغیر می باشد اما به طور کلی میتوان گفت هزینه های زندگی در مالزی مقرون به صرفه است، حتی افرادی که در شهر کوالالامپور نیز زندگی می کنند هزینه های زندگی کمی پرداخت می کنند زیرا این شهر به عنوان یکی از شهرهای ارزان قیمت در دنیا شناخته می شود. دانشجویان برای زندگی در مالزی باید ماهانه مبلغی بین 3400$ الی 4600$ (دلار) پرداخت کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

9 دلیل برای تحصیل در مالزی
9 دلیل برای تحصیل در مالزی

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار اس ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه دانشجویی در مالزی
اقامتگاه دانشجویی در مالزی

معمولا راحت ترین گزینه همین است. دانشجویان میتوانند بین اقامتگاه های داخل و خارج از دانشگاه برای تحصیل در مالزی یکی را انتخاب کنند. ساختمان های داخل دانشگاه معمولا شامل سالن های اقامتی یا خوابگاه های دانشجویی میشوند، درحالیکه اقامتگاه های خارج از دانشگاه ع ...

بیشتر بخوانید
اپلای برای تحصیل در مالزی
اپلای برای تحصیل در مالزی

اگر مایل به تحصیل در مالزی هستید ، باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید زیرا دوره ها به این زبان تدریس میشوند. برخی از دانشگاه ها از شما میخواهند در آزمون های مهارت انگلیسی مثل تافل یا آیلتس هم شرکت کنید که شما میتوانید این کار را در کشور خودتان انجام دهید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: