مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل  MBA در مالزی

تحصیل MBA در مالزی

با تحصیل در رشته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی MBA (Master of Business Administration) در مالزی، کشوری که به سرعت در حال رشد است و یکی از بهترین سیستم های آموزشی در آسیای جنوب شرقی دارد، علاوه بر توسعه مهارت هایتان، از حقوق، فرصت های شغلی متعدد برخوردار شوید. 

بسیاری از دانشگاه‌های دارای صلاحیت مالزی دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی MBA را به صورت تمام وقت و پاره وقت ارائه می‌دهند. البته گزینه‌های دیگری مثل دوره‌های اجرایی و تسریع‌شده نیز موجود هستند، پس گزینه ای که به بهترین وجه با برنامه شما مطابقت داشته باشد و نیازهای شما را برآورده کند را انتخاب کنید. در طول تحصیلات خود، در رابطه با مطالعات موردی در دنیای واقعی، در بحث هاب عمیقی مشارکت کرده و در کلاس های حسابداری مالی، مدیریت حسابداری، بازاریابی، اقتصاد و موارد دیگر حضور پیدا می کنید. عالی بنظر می رسد، اینطور نیست؟ حتی بهتر از آنچه گفته شد است. در ادامه میپردازیم به 5 دلیلی که چرا مالزی بهترین مقصد برای تحصیل در رشته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی MBA است:

تحصیل مقرون به صرفه MBA در مالزی

شما می توانید دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی MBA را با کسری از هزینه های این دوره در ایالات متحده آمریکا، انگلستان، استرالیا و سنگاپور بگذرانید. از شهرهای بزرگ مثل کوالالامپور Kuala Lumpur گرفته تا شهرهای کوچکتر مثل جوهور بارو Johor Bahru و پنانگ Penang، دانشگاه هایی که مطمئناً با بودجه شما مطابقت دارند، وجود دارند. به طور کلی، شهریه دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی MBA در مالزی بسیار مقرون به صرفه تر از سایر کشورها است.

مقایسه هزینه تحصیل MBA در کشورهای مختلف
کشور هزینه کل دوره
مالزی از 3/500 تا 16/500 دلار آمریکا
ایالات متحده آمریکا از 15/000 تا 30/000 دلار آمریکا
بریتانیا 9/000 دلار آمریکا
استرالیا 20/000 دلار آمریکا
سنگاپور از 15/000 تا 30/000 دلار آمریکا

البته هزینه های پایین دوره دانشجویی مالزی به این معنی نیست که کیفیت یادگیری و اعتبار مدرک پایین است. بر اساس قانون آژانس صلاحیت‌ مالزی در سال 2007، دولت استانداردهایی را که مؤسسات آموزشی باید بر اساس آن کار کنند را بسیار جدی می‌گیرد. همچنین بر اساس این قانون دانشگاه‌های مالزی باید دائماً نظارت شوند تا از آموزش با کیفیت، به روز، مرتبط با صنعت و در سطح بین المللی برخوردار باشند.

 بهترین دانشگاه های جهان در مالزی

کشور مالزی محل برخی از دانشگاه های برجسته جهان است. همچنین چندین شعبه دیگر از دانشگاه عالی مثل دانشگاه ناتینگهام Nottingham، دانشگاه هریوت وات Heriot-Watt و دانشگاه ریدینگ Reading در مالزی وجود دارد. اگر مایل هستید در کشور پیشرفته ای مثل انگلستان مدرک تان را دریافت کنید، موسسات ذکر شده گزینه بسیار خوبی هستند، زیرا می توانید با تحصیل در پردیس های این دانشگاه ها در مالزی این کار را انجام دهید. به این ترتیب توانسته اید مدرک خارجی خود را با دقیقت با همان ارزش و اعتبار ولی با قیمت پایین تری کسب کنید! به عنوان مثال، دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی MBA ارائه شده توسط دانشگاه ناتینگهام انگلستان 24/975 پوند (32/917 دلار آمریکا) است، درحالی‌که می توانید همان مدرک را در دانشگاه ناتینگهام مالزی تنها با 66/700 پوند (16/105 دلار آمریکا) دریافت کنید. بعلاوه، دوره های این دانشگاه ها معمولاً با همان برنامه درسی مؤسسات محلی ارائه می شوند، بنابراین محتوای تحصیلی شما کاملا مشابه آن است. به عبارت دیگر، شما چیزی را از دست نمی دهید!

علاوه بر این، زمان پذیرش بسته به هر محل متفاوت است، اگرچه اکثر دوره های کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی MBA چندین تایم مختلف برای پذیرش ارائه می دهند. برای یافتن تاریخ پذیرش دانشگاه های مورد نظرتان می توانید از EasyUni استفاده کنید.

 هزینه کم زندگی در مالزی

با قیمت های مقرون به صرفه غذا، پوشاک و مسکن، مالزی یک انتخاب عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی MBA است. در واقع، پایتخت مالزی کوالالامپور، همچنان یکی از ارزان‌ترین شهرهای جهان است و در رتبه‌بندی QS بهترین شهرهای دانشجویی در سال 2018 از نظر مقرون‌به‌صرفه در رتبه دوم قرار دارد. در همین فهرست، کوالالامپور از بین 101 شهر، در رتبه 37 که به صورت نظرسنجی از دانشجویان سراسر جهان گرفته شد، قرار گرفت. رتبه بالای این شهر نشان دهنده تجربیات مثبت دانشجویان از زندگی در یکی از هیجان انگیزترین و پر جنب و جوش ترین کلان شهرهای آسیا است.

با توجه به تخمین کلی خدمات جهانی آموزش مالزی، شما برای یک سال کامل بدون اینکه کیفیت زندگی تان را پایین بیاورید، فقط به 5/000 دلار آمریکا نیاز دارید. 

علاوه بر پرداخت پول بسیار کمی برای هزینه های تحصیل و زندگی، با تمام پول اضافی که پس انداز کرده اید، چه کاری می توانید بکنید؟ البته که از آن برای استراحت و خوشگذرونی خودتان استفاده کنید! مالزی دارای مکان‌های بسیار زیبایی است، جایی که می‌توانید در آن استراحت کنید و از مناظر لذت کنید. مخصوصاً دوستداران غذا کلی وقت دارند تا تمام غذاهای لذیذ این کشور را امتحان کنند. همه غذا ها را امتحان کنید! ایکان باکار ikan bakar (ماهی کبابی با زغال)، روتی کانای roti canai (نان تخت هندی) و کاری لاکسا  curry laksa(سوپ نودل کاری تند) بخورید - همه آنها را در«لیست برترین غذا های جهان 2018  Lonely Planet’s ‘Ultimate Eatlist » قرار دارند. اگر خوش گذرونی های شبانه برایتان مهم است، خوش شانس هستید زیرا کوالالامپور مقصدی مناسب برای این مورد است. به کلوب‌ها، بارها یا کافه‌های مدرن بروید و با مردم بومی این کشور وقت بگذرانید. انگلیسی زبان دوم مردم مالزی است، بنابراین لازم نیست نگران چیزی باشید. 


تخصص های رشته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی MBA

در حالی که دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی MBA یه صورت عمومی ارائه می شود، کسانی که مایل به تحصیل در این رشته در مالزی هستند نیز می توانند در یک رشته خاص تخصص پیدا کنند و تبدیل به کاندیدای برجسته استخدام شوند.

لوک کرین، مدیر عامل دانشکده کسب و کار اتحادیه اروپا نیز از این طرح حمایت می کند، به قول او، «افراد باید در هر یک از جنبه های خاص دیگر تخصص بیشتری داشته باشند. - در میان دوره های ارائه شده رشته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی MBA شاخه های فناوری اطلاعات (IT)، بازاریابی، امور مالی، منابع انسانی و کسب و کار بین المللی جزو مورد نیاز ترین تخصص ها هستند.

مزایا و دلایل تحصیل MBA در مالزی

بیایید به مزایا و دلایل تحصیل در مالزی بپردازیم

  • رشد اقتصادی کشور پایدار است، مارا کی. وارویک، مدیر بانک جهانی، حتی اظهار داشت که 'مالزی یک مورد موفقیت آمیز است'، در حالی که کشور به سمت اقتصادی با درآمد بالا تحت رهبری یک دولت کاملاً جدید حرکت می کند.
  • دانشجویات بیشتری مالزی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. بر اساس گزارش وزارت آموزش عالی مالزی، تعداد دانشجویان بین المللی در آموزش عالی به طور تصاعدی از 81/000 نفر در سال 2013 به 136/293 در سال 2017 افزایش یافته است. با افزایش جمعیت دانشجویان بین المللی، فرصت های شبکه سازی نیز افزایش می یابد!
  • دولت مصمم است که شهرت مالزی را به عنوان یک مرکز آموزشی جهانی افزایش دهد، بنابراین برای انجام آن بسیار تلاش می کند که دانشجویان ورودی می توانند از آن بهره مند شوند.

یکی از اقدامات دولت، بهبود مدیریت دانشجویان بین المللی با صدور گذرنامه دانشجویی برای کل دوره است، بنابراین دانشجویان دیگر نیازی به تمدید سالانه آن ندارند (ایول!). علاوه بر این، دانشجویان جهت کسب تجربه شغلی و کسب درآمد بیشتر، مجاز به کار پاره وقت در تعطیلات ترم یا هر مناسبت تعطیلی که بیش از 7 روز طول بکشد، هستند. پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان می توانند در مالزی بمانند و کار کنند. اگرچه زبان رسمی مالزی مالایی است، اما زبان تحصیلی در اکثر دانشگاه ها انگلیسی است. برای افرادی که تسلط کمتری در زبان دارند - اصلا جای نگرانی نیست! دانشگاه ها برای دانشجویانی که می خواهند مهارت های زبان انگلیسی خود را در حین تحصیل بهبود بخشند، کلاس هایی ارائه می دهند.

شرایط تحصیل MBA در مالزی 

واجد شرایط شدن جهت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی MBA مالزی

دستورالعمل های مهم برای پذیرش در این رشته از موسسه ای به موسسه دیگر بسیار متفاوت است. برخی از آنان خواهان ارائه مدرک آزمون های مهارت زبان انگلیسی مثل تافل و آیلتس هستند. سایر موسسه ها شرط حداقل سنی دارند. همچنین معمولاً شما باید مدرک لیسانس خود را در زمینه رشته ای مرتبط با کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی MBA  گرفته باشید. با این حال، اگر مدرک مربوطی ندارید، اگر بتوانید به دانشگاه ثابت کنید که تجربه کاری و حرفه ای کافی دارید، ممکن است واجد شرایط درخواست شوید.

هزینه تحصیل MBA در مالزی 

 هزینه تحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی MBA در مالزی

شما می توانید از این وب سایت برای مشاهده جزئیات خاص مانند شهریه دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی استفاده کنید. ممکن است هزینه های اضافی برای موارد درسی و امکانات هر موسسه وجود داشته باشد. همزمان که تمام هزینه های خود را برنامه ریزی می کنید، فراموش نکنید که هزینه های مربوط به ویزا و بیمه پزشکی نیز وجود دارد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

9 دلیل برای تحصیل در مالزی
9 دلیل برای تحصیل در مالزی

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار اس ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه دانشجویی در مالزی
اقامتگاه دانشجویی در مالزی

معمولا راحت ترین گزینه همین است. دانشجویان میتوانند بین اقامتگاه های داخل و خارج از دانشگاه برای تحصیل در مالزی یکی را انتخاب کنند. ساختمان های داخل دانشگاه معمولا شامل سالن های اقامتی یا خوابگاه های دانشجویی میشوند، درحالیکه اقامتگاه های خارج از دانشگاه ع ...

بیشتر بخوانید
اپلای برای تحصیل در مالزی
اپلای برای تحصیل در مالزی

اگر مایل به تحصیل در مالزی هستید ، باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید زیرا دوره ها به این زبان تدریس میشوند. برخی از دانشگاه ها از شما میخواهند در آزمون های مهارت انگلیسی مثل تافل یا آیلتس هم شرکت کنید که شما میتوانید این کار را در کشور خودتان انجام دهید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: