مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط تحصیل در مالزی 2022

شرایط تحصیل در مالزی 2022

مالزی که به آسیای واقعی معروف است ، مدت هاست که شهرت خود را به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان تثبیت کرده است . مالزی علاوه بر مراکز میراث جهانی یونسکو مثل کوتاه کینابالو، پارک ملی کوتاکینابالو، شهر مالاکا، و پارک های دریایی بکرش ، یکی از پویا ترین اقتصادهای آسیای جنوب شرقی هم هست و میتواند سکوی پرتابی برای تحصیل و حرفه ی شما باشد. 

مالزی که چندین دهه در رشد صنعتی و ثبات سیاسی پیشرو بوده است،  یکی از مقاصد برتر برای آن دسته از افرادی است که به دنبال آموزش بین المللی معتبر هستند. وزارت آموزش و پرورش با برخورداری از دانشگاه هایی با رتبه ی بالا، استاندارهای بالای مالزی را با توجه به بخش های آموزشی در سراسر منطقه حفظ میکند. دولت هم استعداد های برتر را از طریق موسسات سطح بالای خصوصی و دولتی  و همچنین مراکز مهارتی معتبر پرورش میدهد و در نتیجه این کشور در صنایع کلیدی در سراسر دنیا پیشگام میشود. 

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار است. در مالزی، تجربیات، دوستی های پایدار و فرصت ها فراوانند. تحصیل در مالزی ابزارهایی را برای ساخت آینده در اختیار شما قرار میدهد.

مطالعه مقاله حاضر می تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات شما عزیزان در رابطه با دانشگاه های مالزی و تحصیل در مالزی باشد. ما در این مقاله به موضوعات مختلفی در چارچوب موضوع محوری مقاله یعنی، دانشگاههای مالزی و تحصیل در مالزی می پردازیم. بنابراین، شما همراهان با مطالعه این مقاله همزمان در زمینه های متعددی پیرامون دانشگاه های مالزی و تحصیل در مالزی اطلاعات مفید و جامعی کسب خواهید کرد. این موارد شامل معرفی دانشگاه های برتر مالزی، رتبه بندی دانشگاه ها، چرخه پذیرش، مدارک و شرایط لازم جهت پذیرش، چرخه اخذ ویزای تحصیلی، بورسیه تحصیلی، هزینه های تحصیل در مالزی و… می باشد.

تحصیل در مالزی 2022

یکی از دلایل اصلی محبوبیت مالزی در بین دانشجویان خارجی، هزینه های پایین و استانداردهای آموزشی کیفیت بالای آن می باشد. برای مثال، دانشجویان می توانند مدرک مهندسی انگلستان (3 ساله) را در مالزی و با هزینه تخمینی RM 68000 (رینگیت مالزی) و در انگلستان با 17000 $ (دلار) اخذ نمایند، در حالیکه اخذ همان مدرک در خود کشور انگلستان با هزینه ای در حدود 36000 £ (پوند) معادل RM 217000 (رینگیت مالزی) یا 54250 $ (دلار) می باشد. میانگین هزینه های زندگی برای مدت 3 سال ممکن است که تا  54250 $ (دلار) برسد در حال حاضر، مالزی دارنده مقام یازدهم دنیا به عنوان برترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی محسوب می شود. بر طبق UNESCO، سهم مالزی از بازار دانشجویان خارجی 2% میباشد.

مطابق آمارهای جدید، مالزی در حال حاضر پذیرای بیش از 100000 دانشجوی خارجی از 100 کشور جهان می باشد. دانشگاه های مالزی از جمله دانشگاه های رتبه بالای جهانی می باشند که در ادامه همین مقاله به رتبه بندی دانشگاه های برتر مالزی می پردازیم.


دانشگاه های برتر مالزی 2022

مطابق گزارش انیستیتوی آموزش بین المللی (IIE)، مالزی در حال حاضر پذیرای در حدود 100000 دانشجوی خارجی است. میانگین نسبت دانشجویان خارجی به دانشجویان داخلی درحال تحصیل در مالزی 1:10 است، بنابراین مالزی درحال رقابت با مقاصد خارجی عمده دیگر همانند استرالیا و ژاپن می باشد. اخبار حاصله از منابع موثق حاکی از آن است که دولت مالزی دارای برنامه هایی جهت جذب بیش از 200000 دانشجوی خارجی در افق سال 2020 می باشد. بیشترین تعداد داشجویان خارجی حاضر در مالزی از کشورهای بنگلادش، هند و چین می باشند.

در این قسمت از مقاله بر روی 20 دانشگاه برتر مالزی را که دارای رتبه جهانی و ملی بوده و مدارک آنها مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد، را در جدولی به صورت زیر برای متقاضیان تحصیل در این کشور ارائه می دهیم.

نام دانشگاه رتبه ملی رتبه جهانی QS
دانشگاه مالایا 1 114
دانشگاه پوترای مالزی 2 229
دانشگاه کیانگسان مالزی 3 230
دانشگاه تکنولوژی مالزی 4 253
دانشگاه ساینس مالزی 5 264
دانشگاه صنعتی پتروناس 6 601-650
دانشگاه اسلامی بین المللی مالزی 7 701-750
دانشگاه یوتارای مالزی 8 701-750
دانشگاه صنعتی UiTM MARA 9 751-800

جدول زمانی برای تحصیل در مالزی

یکی از دغدغه های متقاضیان تحصیل در مالزی، عدم اطلاع از مهلت های ثبت نام دوره های تحصیلی می باشد که ما در جدول زیر به طور جزئی به آن پرداخته ایم. در آخر، یادآوری می شود که در مالزی، ماه سپتامبر شروع درخواست پذیرش می باشد و کلاس درس هر دو مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در فوریه هر سال شروع می شود.

ماه روند
می-ژوئن (سال قبل) تحقیق درباره انتخاب گزینه های دانشگاهی
جولای ثبت نام برای تست استاندارد و آمادگی برای آزمون زبان انگلیسی (TOEFL/IELTS/PTE Academic/GRE/GMAT/SAT)
آگوست آماده سازی بسته درخواست و اخذ نمرات تست زبان
سپتامبر شروع درخواست پذیرش
اکتبر اتمام زمان درخواست ها
نوامبر شروع پاسخگویی دانشکده ها به درخواست متقاضیان
دسامبر آماده سازی امور مالی، جستجوی فرصت های بورسیه تحصیلی و درخواست وام های آموزش، در صورت نیاز
دسامیر-ژانویه درخواست ویزای تحصیلی
فوریه آمادگی برای سفر به مالزی
اواخر فوریه شروع کلاس



شرایط پذیرش در دانشگاه های مالزی

برای داوطلبین خارجی که قصد تحصیل در مالزی را دارند، مرحله اول شروع تحقیق در خصوص دانشگاه های مالزی و تحصیل در مالزی است:

  • درک فرآیند پذیرش در مالزی؛
  • فرآیندهای درخواست و مهلت های مقرر؛
  • روش پرداخت هزینه ها؛
  • نیاز به ویزا؛

شرایط پذیرش برای برنامه های مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از نظر مدرک تحصیلی، کشور مبدا دانشجوی خارجی، و دانشگاه درخواست شونده متفاوت است. جهت مقایسه بهتر، در جدول زیر به شرایط پذیرش چند دانشگاه معروف در مالزی اشاره شده است.

نام دانشگاه شرایط برنامه های کارشناسی
دانشگاه مالایا (UM)
آیلتس آکادمیک حداقل 5.0
تافل ibt حداقل 60
گواهی دبیرستان ملی با نمره 80 درصد و بالاتر یا دیپلم از موسسات معتبر با حداقل CGPA 3.00
دانشگاه پوترای مالزی (UPM)
آیلتس آکادمیک حداقل 5.5
تافل ibt حداقل 60
گواهی دبیرستان ملی با نمره 80 درصد و بالاتر یا دیپلم از موسسات معتبر با حداقل CGPA 3.00
دانشگاه صنعتی مالزی (UTM)
آیلتس آکادمیک حداقل 5.5
تافل ibt حداقل 60
مدرک دیپلم یا اتمام دوره متوسطه
گواهی فنی و حرفه ای یا مدرک هنرستان

هزینه های تحصیل در مالزی 2022

در دانشگاه های مالزی، 2 دسته  هزینه تحصیل در مالزی متوجه دانشجویان خارجی است که عبارتند از هزینه های تحصیلی و هزینه های غیرتحصیلی که در جدول زیر مشاهده می شود:

عنوان هزینه مولفه ها
هزینه های تحصیلی هزینه ثبت نام
شهریه تحصیلی
پس انداز
شهریه آزمایشگاه کامپیوتر / زبان
هزینه بیمه پزشکی
هزینه کتابخانه
سایر هزینه ها همانند هزینه های آزمون ها
هزینه های غیرتحصیلی هزینه های ویزای تحصیلی مالزی
معاینه پزشکی
بیمه بستری و سلامت

بورسیه های تحصیلی در مالزی

بورسیه های تحصیلی، کمک هزینه ها و نیز پژوهانه ها معمولا برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت تحصیل در مالزی  بر اساس صلاحیت تحصیلی تعلق می گیرد. همچنین، تعدادی بورسیه از طرف موسسات و سازمان ها همانند خود دولت مالزی، در دسترس است. با این حال، نکته مهم در اخذ بورسیه های تحصیلی علاوه بر اطلاع از شرایط مورد نیاز، آگاهی از مهلت درخواست است. در زیر ما به عنوان نمونه به بورسیه های تحصیلی پیشنهادی توسط دانشگاه پوترای مالزی اشاره می کنیم:

  • IGSS (بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد بین المللی)؛
  • بورسیه بین المللی مالزی (MIS) ویژه دانشجویان خارجی جدید الورود؛
  • برنامه بورسیه مشترک دانشگاه پوترای مالزی (UPM) و (Sime Darby (YSD؛
  • GRA (کمک هزینه پژوهشی تحصیلات تکمیلی)؛


اخذ ویزای تحصیلی مالزی

پس از  اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های مالزی، مرحله بعد که باید دانشجویان خارجی طی نمایند اخذ ویزا است. دانشجویان باید ویزای تحصیلی مالزی یا Student Pass را حداقل 3 ماه قبل از شروع کلاس ها، اخد نمایند. درخواست ویزای تحصیلی منوط به ارائه پاسپورت معتبر به همراه فرم درخواست تکمیلی و نیز دو قطعه عکس رنگی به اداره مهاجرت مالزی است.

عنوان ویزای تحصیلی مالزی
قابل درخواست دانشجویان خارجی حاضر در موسسات دولتی و خصوصی مالزی
هزینه درخواست 1000 رینگیت مالزی
هزینه اضافی -
ارز رینگیت مالزی RM
اعتبار مدت اعتبار 12 
اعتبار پاسپورت حداقل 6 ماه
کار پاره وقت مجاز تا 20 ساعت در هفته

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

9 دلیل برای تحصیل در مالزی
9 دلیل برای تحصیل در مالزی

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار اس ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه دانشجویی در مالزی
اقامتگاه دانشجویی در مالزی

معمولا راحت ترین گزینه همین است. دانشجویان میتوانند بین اقامتگاه های داخل و خارج از دانشگاه برای تحصیل در مالزی یکی را انتخاب کنند. ساختمان های داخل دانشگاه معمولا شامل سالن های اقامتی یا خوابگاه های دانشجویی میشوند، درحالیکه اقامتگاه های خارج از دانشگاه ع ...

بیشتر بخوانید
اپلای برای تحصیل در مالزی
اپلای برای تحصیل در مالزی

اگر مایل به تحصیل در مالزی هستید ، باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید زیرا دوره ها به این زبان تدریس میشوند. برخی از دانشگاه ها از شما میخواهند در آزمون های مهارت انگلیسی مثل تافل یا آیلتس هم شرکت کنید که شما میتوانید این کار را در کشور خودتان انجام دهید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: